Skoči na vsebino

Samovoze?i avtomobili


jures

Priporočeno sporočilo

+1

 

?e se ho?em dat peljati, pokli?em taxi ali grem na avtobus !!

Smo tudi taki ki delamo 4-5k na mesec....do kakega Frankfurta bi pasalo da te pelje sam, vsaj kak del boring autobahna

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Ob?asno bi res prijalo nekaj samovoze?ega.

 

Verjetno ne samo nama na dolgih vo?njah, tudi vsakodnevna vo?nja v konicah bi bila manj stresna.

 

Si pa zaenkrat te?ko predstavljam samodejno vo?njo v kombinaciji megle, padavin, teme in zbledelih oznak...

Slovenec sem. Ne jamram. Vozim Mazdo.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

V mestnih konicah, v dolgih vo?njah po AC bi verjetno marsikomu pasalo, da avto sam pelje (?eprav nisem med njimi ker bi mi bilo prekleto ?udno biti potnik v voznikovem sede?u). Ampak ne bi me presenetilo, da bi nekega dne (v dobrem desetletju ali ve?) en evropski birokrat rekel, da je to tolk fajn, da je prepovedano sam voziti, oziroma, da morajo to avti enostavno IMET. Isto kot GPS in samodejno klicanje v primeru prometne nesre?e. 
Al pa sem samo jaz dinozaver, ne vem.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Jaz bi pa nekaj drugega dodal. Danes smo leta 2016 in ?e nikomur ni uspelo naredit senzorjev, tipal, radarjev, ki bi bili nepokvarljivi. Dokler to ni 100% zagotovljeno je samovoze?i avto en velik rizik. ?e odpove kak senzor in pride do nesre?e - kdo je kriv? Naj policaji izstavijo polo?nico podjetju Audi ali tebi, ker si zraven spal in bil prepri?an, da bo sistem opravil svoje?

 

Po eni strani ne znajo zrihtat enega infotajment sistema, da ne bi bil bugast, po drugi strani bi pa radi kupca prepri?ali naj ?ivljenje zaupa elektroniki in programski opremi tega proizvalaca, ki ne zna niti zrihtat, da bo MP3-je pravilno predvajalo. :ne vem:

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Ob?asno bi res prijalo nekaj samovoze?ega.

 

Verjetno ne samo nama na dolgih vo?njah, tudi vsakodnevna vo?nja v konicah bi bila manj stresna.

 

Si pa zaenkrat te?ko predstavljam samodejno vo?njo v kombinaciji megle, padavin, teme in zbledelih oznak...

 

V takih pogojih je ?e en brezvezen MRCC bistveno bolj?i in varnej?i kot pa ro?na vo?nja. Radar vidi avto pred tabo, tvoje o?i ne.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

?e posebej, ?e pada droben "lepljiv" sneg, v katerem MRCC odpove v 5 minutah.

Sicer moram priznati, da me prijetno presene?a prepoznavanje robov vozi??a tudi ob slabi vidljivosti, a vendar.

 

@Boss: v primeru odpovedi senzorjev je treba prevzeti nadzor ali pa se avto samodejno ustavi ob robu vozi??a. Ni? ni nepokvarljivo, ?e vedno pa bistveno bolj zanesljivo kot ?lovek.

 

PS.: v zadnji ?tevilki ?ivljenje in tehnika so predstavljene zanimive eti?ne dileme za samovoze?e avtomobile: pred avto sko?i otrok: ali zavreti in zaradi prekratke razdalje otroka zbiti, ali zapeljati iz ceste v bli?njo ograjo in ogroziti voznika?

Slovenec sem. Ne jamram. Vozim Mazdo.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Se pravi, da v vsakem primeru mora? biti buden in pri stvari, da lahko prepre?i? karambol v primeru odpovedi senzorjev - se pravi nismo ni? naredili, ker ?e ne vozi? si te?ko 100% pri dogajanju v prometu in bo reakcijski ?as bistveno bistveno dalj?i.

 

Kaj pa izogibanje nesre?am? Ali se zna dejansko pravilno odlo?iti? Pred dobrim desetletjem sem imel en tak vzor?ni primer. AC iz LJ tik pred izvozom za Postojno gre v rahli ovinek. Pri prehitevanju mi je v zadnjem trenutku sko?il pred mano ?leper, ki je ?elel prehiteti drugega. To je bilo tako nenadno in blizu, saj me verjetno ni videl v vzvratnem ogledalu, ker gre cesta v desno (gl. google maps - povezava). ?e bi stopil samo na bremzo bi se mu nalimal v prikolico. Tako sem pa odvil desno na voznega in takoj ?e bolj desno na odstavnega, da nisem priletel v prehitevan kamion. Ali zna tak samovoze?i avto to prepre?it (nenadne dogodke) ali zna samo pritisnit na bremzo pa kar bo pa bo? Varnost ni samo pravo?asen pritisk zavore ampak ?e marsikaj drugega - izogibanje oviri, hitre odlo?itve in iskanje luknje za izogibanje nesre?i je velikokrat bolj pomembno kot reakcijski ?as na zavori.

 

Na vseh demonstracijah samovoznosti sem videl samo sunkovito zaviranje in ni? drugih manevrov, ki so v?asih veliko bolj pomembni.

 

https://www.google.si/maps/@45.7701376,14.2216659,3a,75y,200.2h,80.62t/data=!3m6!1e1!3m4!1sbz-epVHvvnKogzCGudX52Q!2e0!7i13312!8i6656?hl=sl

 

Nisem apriori proti ampak, dokler ne bodo vsa vozila bila samovoze?a bodo situacije, ki se jih ne da prepre?it oziroma se jih da, ?e bo SW tako napisan, da bo v del?ku sekunde dejansko ugotovil najbolj?i manever in ne samo bomf po bremzi. Tak SW napisat danes pa ni glih ma?ji ka?elj. Tako, kot sem rekel, ?e ne znajo MP3-je zrihtat je tole v tem trenutku misija nemogo?e.

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Predlagam ?e povezovanje z dolgimi lu?mi, ki onemogo?ajo vozniku blendanje na AC in v mestu ter povezovanje z smerniki, kjer bi prediktivna analitika in senzorji uma dali smernik namesto voznika

 

Predlagam da v ta razvoj so investira ?e BMW

 

http://www.rtvslo.si/zabava/avtomobilnost/novice/audiji-se-v-las-vegasu-ze-povezujejo-s-semaforji/409617

 


Se pravi, da v vsakem primeru mora? biti buden in pri stvari, da lahko prepre?i? karambol v primeru odpovedi senzorjev - se pravi nismo ni? naredili, ker ?e ne vozi? si te?ko 100% pri dogajanju v prometu in bo reakcijski ?as bistveno bistveno dalj?i.

 

Kaj pa izogibanje nesre?am? Ali se zna dejansko pravilno odlo?iti? Pred dobrim desetletjem sem imel en tak vzor?ni primer. AC iz LJ tik pred izvozom za Postojno gre v rahli ovinek. Pri prehitevanju mi je v zadnjem trenutku sko?il pred mano ?leper, ki je ?elel prehiteti drugega. To je bilo tako nenadno in blizu, saj me verjetno ni videl v vzvratnem ogledalu, ker gre cesta v desno (gl. google maps - povezava). ?e bi stopil samo na bremzo bi se mu nalimal v prikolico. Tako sem pa odvil desno na voznega in takoj ?e bolj desno na odstavnega, da nisem priletel v prehitevan kamion. Ali zna tak samovoze?i avto to prepre?it (nenadne dogodke) ali zna samo pritisnit na bremzo pa kar bo pa bo? Varnost ni samo pravo?asen pritisk zavore ampak ?e marsikaj drugega - izogibanje oviri, hitre odlo?itve in iskanje luknje za izogibanje nesre?i je velikokrat bolj pomembno kot reakcijski ?as na zavori.

 

Na vseh demonstracijah samovoznosti sem videl samo sunkovito zaviranje in ni? drugih manevrov, ki so v?asih veliko bolj pomembni.

 

https://www.google.si/maps/@45.7701376,14.2216659,3a,75y,200.2h,80.62t/data=!3m6!1e1!3m4!1sbz-epVHvvnKogzCGudX52Q!2e0!7i13312!8i6656?hl=sl

 

Nisem apriori proti ampak, dokler ne bodo vsa vozila bila samovoze?a bodo situacije, ki se jih ne da prepre?it oziroma se jih da, ?e bo SW tako napisan, da bo v del?ku sekunde dejansko ugotovil najbolj?i manever in ne samo bomf po bremzi. Tak SW napisat danes pa ni glih ma?ji ka?elj. Tako, kot sem rekel, ?e ne znajo MP3-je zrihtat je tole v tem trenutku misija nemogo?e.

Zame je tale tehnika OK, ?e jo lahko uporabi? na dolo?enih prirejenih odsekih (ala DRS v formuli)

Vendar s tem pridemo do tega da se znajdejo na isti cesti samovoze?i in voze?i avtomobili, to je NO GO....torej je potem edina opcija samo samovoze?i, tu pa sem proti ne zaradi tehnologije ampak ker je potem ?love?tvo samo sebe izrinilo na ra?un tehnike.

 

Kdo bo potem rabil policijo, kdo bo rabil delavce na cesti, izdelovalce prometnih znakov, tablic (slej ko prej bo neka tracking koda), kdo taksiste, voznike avtobusov, kamionov, AMZS ?e smo ?e pri tem...itd itd itd? Sami sebi pljuvamo v skledo in na?rtno zavra?amo korist (in um) ?loveka.

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pustil bi se vozit od Krtine do ?entjakoba vsak dan, ker se itak samo cjazimo v priv/drugi prestavi. :) Druga?e pa rad vozim avto, ne vem, zakaj bi to po?el avto namesto mene...

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

?e posebej, ?e pada droben "lepljiv" sneg, v katerem MRCC odpove v 5 minutah.

 

sestrin C5 dobi gor mu?ice poleti in bremza :)

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Mater ste dobri. A kdo kosi travo s koso?

Nimamo vsi travnikov....samohode?e pa ne bo? videl pri meni

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

  • 3 tedne kasneje...

Malo sem bral ?e o tem in opazil, da tehnologija sloni predvsem na zaznavanju voznih ?rt na cesti??u. Torej vpra?anje, pozimi? Na cestah brez ?rt - samo ?ez ?martno do doma je 60% cesti??a brez ?rt (in bankin).

Oziroma kako bi odreagiral na delovi??ih kjer limajo rumene ?rte kar povprek in navzkro? belih....

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

lp

Thomas

image.png
              mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura

Poraba (bencin)                        Poraba (elektrika)

Mazda CX-60 Startup animation2.gif

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...
  • Zadnja sporočila

    • Kaj pravite na tole? https://www.avto.net/Ads/details.asp?id=19412621&display=Mazda Mazda3
    • Pozdravljen Evo bom uredil.   Sem tretji lastnik. Prvi lastnik je bil učitelj klavirja, drugi lastnik ga je vozil na relaciji Kamnik-Ljubljana, Jaz sem pa tretji lastnik.   JMZGL691601505391 Številka šasije kjer se lahko preveri elektronska knjiga. Pri 165000 km je bil servis narejen pri mojstru iz horjula (šraufa mazde na pooblaščencu), Vsi prejšni servisi pa so bili narejeni na uradnem servisu (Račune in izpise priložim zraven)    Dodatno so bile menjane podložke na injektorjih, menjana veriga, ter pregledan je celoten motor.   Speskan je bil sesalni kolektor in pikjena je bila loputa na turbini. Narejen je tudi egr off Načeloma na motorju bi moral biti mir    
    • Nobena kava te ne zbudi tako hitro kot tista, ki se ti polije po tipkovnici!   Ne sprašujte, kako vem...
    • Kaj pa je zdaj to?   Mislim, da se jim je dokončno skisalo in da res ne vedo, kaj delajo. Sploh me je pa zmotil zadnji stavek: Zakon je začel veljati v začetku avgusta lani. A sestavljajo ga pa šele zdaj...   A ljudje "tam zgoraj" še vedno ne razumejo, kaj jim energetiki tumbamo že leta. Eno je postavit sončno elektrarno. Nekaj čisto drugega je pa njeno sobivanje z ostalimi viri električne energije. Ko se zapelje oblak čez Sonce in je taka elektrarna naenkrat v senci, mora biti takoj na razpolago drugi vir, drugače bo omrežje "počepnilo". In če že moraš nekje imeti rezervo, potem raje denar takoj investiraj v tak vir, ki bo stabilen in ekološko sprejemljiv...    
  • Kdo je trenutno prisoten (Poglej celoten seznam)

    • Ni prijavljenih registriranih uporabnikov
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.