Skoči na vsebino

Zakaj ne maram digitalizacije...


Alex

Priporočeno sporočilo

Verjetno ste ?e opazili, da nisem prista? digitalizacije v avtih... ampak OK, se bi nekako privadil, s te?avo ampak dobro.

Ne, problem je, ker se je na velika vrata prikradla tudi v live nastope oz. na koncerte.

Zakaj se gre? V?eraj je imel sin z svojim bandom koncert(na trgu, na prostem).Ok,lep oder, ozvo?enje, light, vse kot iz ?katlice. Pa pride check-sound. Model, ki naj bi miksal, se zadere, naj proba bobnar "kaso"(bas boben). Gledam okoli, kje je mikser a ga ne vidim. Pa zagledam tipa z tablico v rokah, kako nekaj i??e s prstom po njej. To je trajalo par minut. Stopil sem do njega, da vidim, koji k...c se igra gor. In vidim katastrofo... Odpiral je podmape, da najde, kam je shranil digitalni mikser za bobne. Wtf?

In se je tonska zavlekla za eno uro zaradi "iskanja" vsakega instrumenta posebej.

In, ko je vse kao nastavil, so zaigrali vsi skupaj. In seveda ni zvenelo nikakvo in je model zopet pet minut iskal po menijih nastavitev vsakega posebej, da je popravljal razmerja in ton.

In na nastopu so seveda zveneli katastrofalno, ker se je tip zgubil in ni ve? vedel, kaj dela. Premikal se je med publiko in iskal signal, ker mu povsod njegov play station pa? ni lovil.

Sinova kitara je zvenela, kot bi igral v 500 litrskem sodu z pokrovom gor.

Ko sem mu rekel, da naj miksa in naj popravi sound kitare in ne ?ara z prstom, mi je zabrusil, da pa? dan-danes moderni kitaristi uporabljajo Kemperje in podobna digitalna jajca v velikosti bombonijere namesto lamp?ev (oja?evalcev na elektronke) in pridejo na oder z temi ?okolatini za pasom in to 'ubodejo"v mixer, (ki ga baj de wej tukaj ni bilo) in gasa.E moj pacient,ti bo? mene u?il po 35 letih nastopanja po raznoraznih odrih. Ravno ta torek sem bil na mega koncertu banda Nickelback v Milanu in so lepo peli Mesa Boogiji odzadaj.

In tudi dvometrska me?alna miza je ?e vedno kraljevala sredi dvorane.

V glavnem, cel nastop je izpadel katastrofalno kljub vrhunski opremi banda.

Zmenili smo se z bandom , da ?e ?e kje na koncertu vidim bi?kote v rokah "miksermena" namesto prave me?alne mize se lepo obrnemo in gremo.

Sedaj par let nisem ve? aktiven na glasbeni sceni in sem misli, da gre lahko vse samo gor, kar se ti?e opreme in ozvo?enja... ampak ne, z digitalizacijo gre vse samo navzdol, kakor tudi sam zvok

(mp3).

Zato ne maram ra?unalnikov na mestih, kjer nimajo kaj iskati...

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

@Alex: ?e tip ne zna orodja uporabljati, ?e ne pomeni, da je orodje zani?

To orodje je 1.Nepregledno

2.Reagirati mora? hitro in natan?no

3.Stvar mora delovati 100% in ne samo na dolo?enem mestu pod odrom.

Druga?e je pa ta ozvo?evalec kao priznan le, da je presedlal na "najnovej?o" tehniko, ki se je izkazala za porazno.

In kaj je navedel kot vzrok za prehod?

Ne rabi? vle?i multikabla do me?alne mize.

Kak?ne bale.

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

In potem se kdo ?udi zakaj mi gre radio 1 ve? ali manj na en organ.

Se podpi?em pod ta prispevek 120%.

Jaz sem podobno izvedel ?e tam v zacetku 90-ih,ko smo snemali v studiu Hendrix v Kp.

Tonski tehnik nam je predstavil nove snemalne tehnike z digitalnim snemalnikom in kaj je zgodi z zvokom, ko ga skompresira? zaradi radijskih zahtev.

Dejansko od takrat naprej mora biti signal toliko in toliko glasen in zato gre glasba skozi ne?teto remasterjev in kompresorjev.

Adijo dinamika in kvaliteta zvoka.

Zato pa, ?e ho?ete res kvaliteten zvok na audio sistemu dajte Lp plo??o od Dire Straits na kvaliteten gramofon in u?ivajte v zvoku-full range spekter, dinamika in poslu?lhivost prijetna u?esom. Ne pozabite, ko poslu?ate Cd ali bognedaj mp3 to nima ve? dosti veze z original posnetki.Pri kompresiji pore?ejo visoke in najni?je base, ker basi poberejo preve? zapisa in dodatno se poudari visoke tone, da zveni vse skupaj bolj "fensi".

Kar se pa ti?e same kvalitete glasbe pa je verjetno vsakemu jasno, da ta rapidno pada.

Kot je ?e v tem videu razlo?eno pi?eta dva pisca pesmi skoraj vsem izvajalcem. In pri nas je podobna situacija-?e ti ne napi?e komada kateri izmed priznanih"testopiscev ali skladateljev" pa? tvoje glasbe ne bodo vrteli nikjer pa tudi vrata raznih festivalov so vam priprta.

Kakorkoli, prav zato se razburjam, ker bodo s tem sranjem od digitalike sedaj oku?ili tudi live nastope. ?eprav je tudi v tem pogledu storjenega ?e marsikaj slabega, od nasnemanih back vokalov, do nasnemanih instrumentov, do raznih loop-ov, da se folk vpra?a, le kako uspe ?tirim na odru igrati kot da jih je dvanajst.

In to se dan-danes dogaja na vseh odrih tudi rock in metal glasbe. Na ?alost...

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Sicer nimam pojma o glasbi, instrumentih, glasu,akustiki in podobnih re?eh, ampak lahko kar re?em da se strinjam s takim razmi?ljanjem.

 

Problem je v tem, da je vse ratalo dosegljivo, vsak vse obvlada, vspovsod se nekaj komplicira in vsak se ?uti poklicanega za nekaj.

 

Verjamem da je v glasbi podobno. Vse je instant. Ker z instant sranjem je najla?je nahraniti ovce. Ovc je pa veliko. Razni bieberji, Katy Perry in podobna sranja, katerih publiko zanima vse kaj drugega kot kakovost. Oziroma imajo ukrivljen pogled na to kaj je kakovost. Ali pa sploh nimajo lastnega pogleda.

 

Vse instant,takoj, cimbolje,cimhitreje, samo prvi ?teje,vse ostalo je "kr neki". Pozabljeno takoj.

 

In ja... Ra?unalniki so vsepovsod.

 

Naprimer ?port... Vidim vsak dan na kolesu. Powermetri, strava,navigacija na balanci,kadenca, vi?inomer... Ja pa pizda, a ni poanta zivljenja in s tem ?porta, da se u?iva in kak?en bebec u?iva na kolesu,medtem ko gleda v kurcev ekran??

 

A ni lep?e gledati okoli sebe, se izgubiti pa potem vpra?ati doma?ina za pot in se zaklepetati z njim?

 

Iti za nosom in pred ritjo in ne tam,kjer kjer se nek neznanec postavlja s svojim dose?kom na strani?

 

V?asih preprosto ne iti na kolo , ker se ti pa? ne da in namesto tega pojesti veliko pico in ne vestno bele?iti kalorij?

 

Ko pride? s kolesa, iti ?e za 45' tect,namesto se povezati z ra?unalnikom, da ?irnemu svetu poka?e? svojo traso na GPSu?

 

Grr,saj vem da sem se razpisal in ?el Off topic,ampak Evo,zato gre meni na ?ivce digitalizacija in vse kar je povezano z compi. Ker smo zaradi tega nehali u?ivati v ?ivljenju,gledati okoli sebe in ?iveti.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Sem pozabil dodati, ds sem po koncertu pametnjakovi?u na play srationu zabrusil, da naslednji kocert lahko miksa kar od doma z pametnim telefonom. Pa ?e sproti se lahko pove?e na fejstbuk in se malo pohvali. S ?im ?e?

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Kot je ?e v tem videu razlo?eno pi?eta dva pisca pesmi skoraj vsem izvajalcem. In pri nas je podobna situacija-?e ti ne napi?e komada kateri izmed priznanih"testopiscev ali skladateljev" pa? tvoje glasbe ne bodo vrteli nikjer pa tudi vrata raznih festivalov so vam priprta.

 

Meh, ?e ni Raay kje podpisan bo te?ko pri?el kak nov slovenski komad na radio 1. Pa nimam z glasbo nobene povezave ampak samo par informacij takole izvem in se mi kar malo zagabi vse skupaj. Potem pa lahko SAZAS tala samo dolo?enim denar, ko je pa vse zmenjeno kaj je treba vrtet po radiu. Smolar je leta 1997 prav zapel v "to bo hit". 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Ojoj,Simon, zdaj si pa omenil na?o najhuj?o no?no moro-sazas.O tej zdru?bi bi lahko tukaj napisal cel roman a bi bilo brez veze. Lahko samo povem, da jaz, ?eprav sem tudi sam glasbenik, ne kupujem ve? glasbenih nosilcev. Pa ne zato, ker bi bil ?krt ampak predvsem zato, ker vem, koliko od prodanega cd-ja dobi dejansko izvajalec. Niti za burek ni.

Bandi, tudi svetovno znani, imajo dobi?ek skoraj izklju?no z turnejami in prodajo maj?k, zastav in podobnih rekvizitov.

Ve?ina velikih bandov je ustanovila svoje zalo?be in so to ?e prava velika podjetja.

Recimo skupina Iron Maiden ima med drugim svojo blagovno znamko piv in pa svoj-jumbo jet,katerega pilotira kar njihov pevec Bruce. Pa pri?parajo ?e na prevozu. :)

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

OK vedel sem, da je hudo, da je toliko pa ne. Je pa zanimivo ja, kako ravno kaki sazas in njihovi ljubljen?ki najbolj lajajo ?ez pirate. Ti si napisal to, kar sem sumil, da glasbenik dobi zaslu?ek od igranja v ?ivo, ne ve? toliko od prodaje.

 

O, pri nas je enih 8 ljudi, znanih glasbenikov, ki so pri koritu in mastno slu?ijo na ra?un manj?ih bandov, ki ne dobijo ?isto ni?,ker ne dose?ejo kvote predvajanja. V?asih si dobil tudi za eno samo predvajanje na radiu ali tv pa? dolo?en znesek.

Recimo kolegi iz Italije ali pa recimo ?vedske predlo?ijo seznam svojih komadov, ki jih igrajo na koncertu in ?e od tega dobijo kar zajeten kup?ek denarja. V glavnem se da tam od ?pilov dobro ?iveti in marsikdo dela samo to. In to igrajo rock muziko.

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

To orodje je 1.Nepregledno

2.Reagirati mora? hitro in natan?no

3.Stvar mora delovati 100% in ne samo na dolo?enem mestu pod odrom.

Druga?e je pa ta ozvo?evalec kao priznan le, da je presedlal na "najnovej?o" tehniko, ki se je izkazala za porazno.

In kaj je navedel kot vzrok za prehod?

Ne rabi? vle?i multikabla do me?alne mize.

Kak?ne bale.

 

?e se je ozvo?evalec odlo?il uporabiti slabo (in nepresku?eno) orodje, zakaj je krivo orodje?

Slovenec sem. Ne jamram. Vozim Mazdo.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

?e se je ozvo?evalec odlo?il uporabiti slabo (in nepresku?eno) orodje, zakaj je krivo orodje?

Zato pa?, ker zvok se me?a z me?alno mizo, kakor nam ?e samo ime pove, risanke in igrice se pa igra na tablicah. Zato.

Tudi v preteklosti so nam hoteli uturit digitalne nadomestke za kitarsko opremo, a ?e vedno kitarski heroji pra?ijo z lampa?i. Tudi po 80 letih od izuma.

Simple like that. :)

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Kot racunalnicar lahko povem da digitalna nastavitev ne

More izenaciti natancnosti analognega potenciometra.

 

Na primer digitalni ima korak 1,2,3,4 pri cemer so koraki vedno enaki, medtem ko analognega rocno nastavis kjerkoli med moraki 1-2-3 na osnovi trenutne potrebe.

 

Lep primer so avtoradiji , ce imas dig nastavitev zvoka s + in - nikoli ne najdes tiste zeljene glasnosti, ki bi jo z okroglim gumbom zlahka....

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Kot racunalnicar lahko povem da digitalna nastavitev ne

More izenaciti natancnosti analognega potenciometra.

Na primer digitalni ima korak 1,2,3,4 pri cemer so koraki vedno enaki, medtem ko analognega rocno nastavis kjerkoli med moraki 1-2-3 na osnovi trenutne potrebe.

Lep primer so avtoradiji , ce imas dig nastavitev zvoka s + in - nikoli ne najdes tiste zeljene glasnosti, ki bi jo z okroglim gumbom zlahka....

I sign for that!

Digitalizacija ne prinese vedno vsega dobrega...

LP KAALman
post-11-0-20527300-1509737445.png

post-11-0-02591300-1509952290.gif

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Sam produciram, sicer amatersko, elektronsko glasbo in pa? za pravi mastering bo treba vedno uporabiti me?alno mizo.

Vidim pa v temu primeru problem v ozvo?evalcu in njegovi lenobi. V glasbi pa? ni prostora za lenobo in ''nekaj na hitro''.

 

Sem pa skoraj vedno uporabljal izklju?no ra?unalni?ke programe za in?trumente in lahko povem, da ni? ne nadomesti pravega in?trumenta, kar spoznava tudi vse ve? EDM proizvajalcev (recimo Avicii, Kygo itd.) in dejansko v studiu snemajo ve?ino in?trumentov (razen synthi in podobne stvari).

Podpis.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Sam produciram, sicer amatersko, elektronsko glasbo in pa? za pravi mastering bo treba vedno uporabiti me?alno mizo.

Vidim pa v temu primeru problem v ozvo?evalcu in njegovi lenobi. V glasbi pa? ni prostora za lenobo in ''nekaj na hitro''.

 

Sem pa skoraj vedno uporabljal izklju?no ra?unalni?ke programe za in?trumente in lahko povem, da ni? ne nadomesti pravega in?trumenta, kar spoznava tudi vse ve? EDM proizvajalcev (recimo Avicii, Kygo itd.) in dejansko v studiu snemajo ve?ino in?trumentov (razen synthi in podobne stvari).

Itak. V 80-ih so vsi kar naenkrat pre?li na elektronske bobne in je bil zvok porazen. Nato so nazaj pre?altali na prave bobne... no v zadnjem ?asu ga spet sra?kajo z drum softwar-jem, se pravi bobni so pravi, udarec po bobnu in povle?ejo zvok iz ra?unalnika, katerega si prej izbere?. In zopet zveni za en k...c.Jih sli?im na 10 km, da so trigerirani.Vse za ?im manj?e stro?ke.

Kako danes "moderno snemajo rock album.

V kantini v Izoli bobnar posname trigerirane bobne, po?lje ta posnetek basistu v Nem?ijo, ta ga da na ra?unalnik in nasname bas kitaro v naslanja?u v spalnici, nato ta po?lje kitaristu v Los Angeles in ta. medtem ko je na veliki potrebi v wc ju nasname kitare, pa ?e naravni room reverb ima. Nato vse skupaj po?ljejo pevcu v Koper in ta v gara?i posname vokale in back vokale. Nato gre to vse skupaj k producentu v Nem?ijo, kjer zmiksa par variant in jim po?lje vsem, da preposlu?ajo in da izbetejo najboljso varianto. Nato sledi ?e mastering, tipo v Rusiji ti naredi za 300? kilerski ovitek, tiskanje in distribucija. Velikokrat se glasbeniki do kon?nega izdelka niti ne vidijo. No, pa je ?lo dru?enje in ?ar snemanju tudi v tem primeru na ra?un digitalizacije in ra?unalnikov v maloro.

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Zato pa?, ker zvok se me?a z me?alno mizo, kakor nam ?e samo ime pove, risanke in igrice se pa igra na tablicah. Zato.

Tudi v preteklosti so nam hoteli uturit digitalne nadomestke za kitarsko opremo, a ?e vedno kitarski heroji pra?ijo z lampa?i. Tudi po 80 letih od izuma.

Simple like that. :)

 

Torej problem ni v digitalizaciji sami ampak v tem da je veliko teh tehnologij ?e v povojih; znanje ljudi ki upravljajo z njimi pa tudi? Lok je streljal nekajkrat hitreje od prvih pu?k, konji so bili mnogo hitrej?i in vzdrzljivej?i od prvih avtov...

 

Pa da ne bo pomote, to ni kritika old tech-a. Sam imam doma bas, elektri?no in klasi?no kitaro in sedaj, ko niti priblizno aktivno ne igram ve?, za du?o vsake toliko primem v roke samo ?e akusti?no. Hecen mi je odklonilen odnos do novih tehnologij zaradi zgoraj napisanega.

Anyone can give up, it's the easiest thing in the world to do. But to hold it together when everyone else would understand if you fell apart, that's true strength.

 

Casual Gearheads

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Torej problem ni v digitalizaciji sami ampak v tem da je veliko teh tehnologij ?e v povojih; znanje ljudi ki upravljajo z njimi pa tudi? Lok je streljal nekajkrat hitreje od prvih pu?k, konji so bili mnogo hitrej?i in vzdrzljivej?i od prvih avtov...

 

Pa da ne bo pomote, to ni kritika old tech-a. Sam imam doma bas, elektri?no in klasi?no kitaro in sedaj, ko niti priblizno aktivno ne igram ve?, za du?o vsake toliko primem v roke samo ?e akusti?no. Hecen mi je odklonilen odnos do novih tehnologij zaradi zgoraj napisanega.

Vidim, da si se tudi ti ukvarjal z glasbo in verjamem, da razume?,kako stvar ( koncert) funkcionira v ?ivo. Pustimo studije,kjer , kjer ima? na pretek ?asa za eksperimentirati in popravljati, pa ?e tam so klasi?ne me?alne mize-sicer sedaj digitalne ampa pustimo to.

Ni proplem v novi tehniki ( to s tablicami namesto me?. miz je zunaj ?e kar nekaj let) in tip se ni u?il, ampak dela tako ?e kar nekaj let. ;)

Problem je v tem, da je to zadevo nek pametnjakovi? vrgel na trg in to prodaja kot zadji krik tehnike v glasbi.Kot sem ?e zgoraj napisal, so podobne zadeve pri?le ven ?e konec 80. let ( digitalni pre- ampi za kitare), celi racki so bili za kitaristi ( digitalni reverb, digialni kompesor, digitalni delay...). to so takrat pograbili vsi pomembni glasbeniki ( pravzaprav so podjetja pla?ala te glasbenike, da so se s temi re?mi slikali) in raja je nasedla in je bil pravi boom prodaje. No, minila so leta in tej isti glasbeniki so neopazno pre?li nazaj na analogne pre-ame, analogne efekte, kjer so ?e danes, kjub vsej tej moderni dogitalizaciji. Zakaj? Ker so ugotovili, da je pa? stara analogna tehnika bolj zanesljiva, ni ob?utljiva na elektri?na nihanja in interference in preprosto- je pa? bolj?i, bolj organski zvok. :prstgor:

Edino, kar se je izbolj?alo so daljinski oddajniki in sprejemniki za kitare namesto kablov pa ?e tu velika ve?ina prisega na stari preizku?en kabel. Namre?, ?e vedno je verjetnost motnje na frekvenci.

No, pa se vrnimo k me?alni mizi. Kot vemo, so sestavljeni iz drsnih potenciometrov in navadnih. Profesioalni obstajajo od 64 kanalov pa do neskon?no. Kako delujejo?

Najprej se postavi v mikser bobne ( vsak boben posebej vsaka ?inela posebej ) in ?e skupni master levo-desno, nato bas ktara, kitare, vokali itd.

Vsak kanal ima najmanj ?tiri potenciometre za ekvalizacijo ali pa ?e bolj fino ( po frekvencah). V vsak kanal pridejo ?e razni efekti.

In sedaj band zaigra. Pri prvih udarcih oz. akordih se pri?igajo rde?e lu?ke, ?e je kaj v peeku ( over gain, preve? signala) -zapiska, zadoni, povle?e.Miksermen to vidi v sekundi in z ve? prsti naenkrat lahko povle?e drsne master volume naaj, dokler ne piska ve??. Kako bi to izvedel na tabelci mi ni jasno, ker bi moral najprej pregledat vse mape, kje ima kaj nastavljeno. ?e ne bi na?el takoj, bi se lahko povezal na fejzbuk, da mu to kdo razlo?i.

Nato-koncert...Glasba ?iba, trenutno je vse kot treba, popravek tu popravek tam, mal visokih tu, malo mid tam. Na vsakem kanalu imajo zapisano, kaj je kaj ( recimo kitara 1, kitara 2, bas kitara lead vokal, back vocal 1, 2,3). Koncert gre naprej, pevec sko?i naprej pred monitorje in zapiska mikrofonija. Takoj se pri?ge rde?a lu?, kateri kanal na mizi je to in tudi v temi  lahko mikserman reagira in povle?e slide nazaj.Ne piska ve?. To je re?il v desetinki sekunde. Kaj pa z tablico?? :wacko:

Gremo naprej. glasba se odvija in kitarist ?t.1 ima solo. Miksermen to zazna in v del?ku sekunde dvigne nivo z drsnikom z eno roko, z drugo doda malo reverba, da bolj?e zveni in pride ven iz mixa. V tem istem trenutku basist malo premo?no udari po basu in iz zvo?nika grdo zaru?i in v istem trenutku mikserman v milisekundi z slidom zmanj?a signal. Pevec med tem ?asom zapoje ultra visoko in malo mu zmanjkuje vi?ine...spet del?ek sekunde -slide malo dol, doda ve? reverba in z drugo roko doda malo ve? delaya, da ga "re?i" oz. zvle?e ven. Z tablico? Kako bo to izvedel, ?e pa v eni roki dr?i tablico in z enim prsto maksimalno ?ara po njej?. Nikakor.

Gremo naprej...koncert se odvija, bobar ima solo.Vse ostale slide masterje z obema rokama potisne na nulo master volume bobnarja isto?asno dvigne in ?e lahko fino regulira posamezni boben in dodaja reverb za bolj mogo?en zvok.Tablica? No way.

Band se vrne na oder in z enim klikom motorizirane master volume povrne  v prej?nje stanje na nastavitve, ki jih je memoriziral preden je vse dal na 0.

Da poenostavim. Tudi v potni?kem letalu je v pilotski kabini kljub digitalni tehniki ?e vedno en kup lu?k in stikal, tako da lahko pilot in kopilot isto?asno spreminjata nastavitve in da so vse nastavitve vidne vedno in ob vsakem ?asu in da lahko reagirata v hipu in natan?no.

Ko bodo pri?li piloti v kabino z tablico in bodo iskali signal po letalu ter spreminjali nastavitve letala z njo, bom enostavno izstopil iz takega letala in ?el raje z avtobusom. ;)

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.