Skoči na vsebino

Analiza olja z metodo kapljičnega vzorca


Priporočeno sporočilo

pred 12 minutami je Bini napisal:

Seveda lahko,mislil sem ga sicer pri 5kkm. Tako da, če se ne more počakat ga lahko sedaj na 3500km,samo povej ga jutri naredim....👍

To bi bilo super, da vidimo kako je stanje z oljem 0w20 po 3500km in vtekanju. Hvala 🙂

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 1 uro je scania napisal:

@Janez007 in @Bini lahko vidva naredita vzorec z oljem 0w20 da malo vidimo kakšno je stanje.

Pri mojem G165 je zgolj 3.000km od menjave, po občutku ni dosti drugačen od novega.

 

Sicer pa imam občutek, da na slabšanje kakovosti predvsem vpliva delovanje motorja. 

Popravljeno od Janez007
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 7 urami je Janez007 napisal:

Pri mojem G165 je zgolj 3.000km od menjave, po občutku ni dosti drugačen od novega.

 

Sicer pa imam občutek, da na slabšanje kakovosti predvsem vpliva delovanje motorja. 

Koliko pa imaš skupno prevoženih? Fajn bi bilo videti olje 0w20 tudi po 3000km če so se servisi do sedaj delali po intervatih 20000km.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 4 minutami je Janez007 napisal:

Nekaj čez 55.000

servisi:

1.    20.000

2. + 15.000

3. + 17.500

 

 

 

Daj probaj vzet, da vidimo če se kaj pozna servisi čez 10000km, mogoče kakšne usedline. 

pred 15 minutami je Bini napisal:

Danes vzamem, jutri slikam in dam gor..... :prstgor:

Super, hvala :) 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 8 urami je scania napisal:

 

Daj probaj vzet, da vidimo če se kaj pozna servisi čez 10000km, mogoče kakšne usedline. 

Super, hvala :) 

Pred eno uro je vzeta kapljica in to olje je 'voda' .....😊😂🤣 

Jutri bodo slike in kot zgleda na prvi pogled bo ok,saj tudi mora biti po 3500km.....:prstgor:

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 41 minutami je Bini napisal:

Pred eno uro je vzeta kapljica in to olje je 'voda' .....😊😂🤣 

Jutri bodo slike in kot zgleda na prvi pogled bo ok,saj tudi mora biti po 3500km.....:prstgor:

 

Me že skrbi, novi yaris ki ga čakamo ima predvideno olje 0w8 ja prav si prebral 0w8, motor je baje temu prilagojen ampak jaz že imam plan prvi servis na 2000km, drugi na 7500km tretji uradni na 15000km potem na 22500km, 30000km uradni in tako dalje. Olje nebo več v avtu kot 7500km. :)  Me že zanima vzorec :) :) @Bini hvala ti, @Aless zelo se priporočam za razlago vzorca od Binija jutri :D :D 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Evo, vzorec Ravenol, prevoženih 6250 km, približno 1/3 avtoceste, 1/3 regionalke, 1/3 mesto. Vožnja večinoma dinamična/ hitra. Aless, prosim za mnenje. 🤗

 

 

IMG_20211123_163609.jpg

IMG_20211123_163812__01.jpg

Popravljeno od Alex

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 3 urami je scania napisal:

 

Me že skrbi, novi yaris ki ga čakamo ima predvideno olje 0w8 ja prav si prebral 0w8, motor je baje temu prilagojen ampak jaz že imam plan prvi servis na 2000km, drugi na 7500km tretji uradni na 15000km potem na 22500km, 30000km uradni in tako dalje. Olje nebo več v avtu kot 7500km. :)  Me že zanima vzorec :) :) @Bini hvala ti, @Aless zelo se priporočam za razlago vzorca od Binija jutri :D :D 

Presenečen boš,že zdaj vredi zgleda....👍😊

Je pa res,da ni 0w 8,ki bo res voda.....😆😂🤣

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 1 uro je Alex napisal:

Evo, vzorec Ravenol, prevoženih 6250 km, približno 1/3 avtoceste, 1/3 regionalke, 1/3 mesto. Vožnja večinoma dinamična/ hitra. Aless, prosim za mnenje. 🤗

 

 

IMG_20211123_163609.jpg

IMG_20211123_163812__01.jpg

Alex, meni se zdi OK (seveda čakamo Alessa na resnico), zelo malo nafte in zanemarljivo malo vode. Pač saje, kot pri dizlu mora biti. :) Tole pogosto menjavanje olja na 10.000 mu očitno ne škodi. Zanima pa me, po koliko km je bil narejen 1. servis. Na 20.000 km?

Popravljeno od Janez007
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 14 minutami je Janez007 napisal:

Alex, meni se zdi OK (seveda čakamo Alessa na resnico), zelo malo nafte in zanemarljivo malo vode. Pač saje, kot pri dizlu mora biti. :) Tole pogosto menjavanje olja na 10.000 mu očitno ne škodi. Zanima pa me, po koliko km je bil narejen 1. servis. Na 20.000 km?

Prvi servis je bil opravljen v Nemčiji. Moj avto je bil drugače  službeno (osebno) vozilo lastnika tega uradnega servisa (uradnega zastopnika za vozila mazda Nemčija). Nastopala je tudi v videu za uradno predstavitev FL mazde 6 za nemški trg. 🤗

 

 

Screenshot_20211123-220951.jpg

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 9 urami je Alex napisal:

Prvi servis je bil opravljen v Nemčiji. Moj avto je bil drugače  službeno (osebno) vozilo lastnika tega uradnega servisa (uradnega zastopnika za vozila mazda Nemčija). Nastopala je tudi v videu za uradno predstavitev FL mazde 6 za nemški trg. 🤗

 

 

Screenshot_20211123-220951.jpg

To pomeni, da je tvoja 6tka neke vrste filmska zvezda....?zmeden? :jupiii:

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 10 urami je Alex napisal:

Prvi servis je bil opravljen v Nemčiji. Moj avto je bil drugače  službeno (osebno) vozilo lastnika tega uradnega servisa (uradnega zastopnika za vozila mazda Nemčija). Nastopala je tudi v videu za uradno predstavitev FL mazde 6 za nemški trg. 🤗

 

 

Screenshot_20211123-220951.jpg

Hvala za info. Sedaj vem o tvojem avtu več kot o svojem 🤣

 

Sam bi po kmečki logiki, ta je še iz časa katrc in stoenk, prvi servis predpisal vsaj pri polovičnem intervalu (na 10.000 km namesto na 20.000). Včasih so priporočali prvo menjavo olja že po 1.000 ali nekaj tisoč km, ker naj bi bilo notri več kovinskih nečistoč zaradi vtekanja-prilagajanja kovinskih delov (batov, cilindrov,..). Po mojem ta logika še vedno drži, kljub tehnološkemu napredku in bolj točni izdelavi, razen če mašino vtečejo in zamenjajo prvo olje že v tovarni.

 

Glede na izsledke te teme in prakse nemške konkurence, ki je dizlih dobra, pa bi po mojem mnenju Mazda morala predpisati menjave najmanj na 15.000 km.

Popravljeno od Janez007
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 3 minutami je Janez007 napisal:

Hvala za info. Sedaj vem o tvojem avtu več kot o svojem 🤣

 

Sam bi po kmečki logiki, ta je še iz časa katrc in stoenk, prvi servis predpisal pri polovičnem intervalu (na 10.000 km namesto na 20.000). Včasih so priporočali prvo menjavo olja že po 1.000 ali nekaj tisoč km, ker naj bi bilo notri več kovinskih nečistoč zaradi vtekanja-prilagajanja kovinskih delov (batov, cilindrov,..). Po mojem ta logika še vedno drži, kljub tehnološkemu napredku in bolj točni izdelavi, razen če mašino vtečejo in zamenjajo prvo olje že v tovarni.

V Avstraliji in ZDA imajo na 10kkm ali pa milj, ne vem točno kaj? Je pa dosti bolj realno.... 🤔

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 22 minutami je Janez007 napisal:

Hvala za info. Sedaj vem o tvojem avtu več kot o svojem 🤣

 

Sam bi po kmečki logiki, ta je še iz časa katrc in stoenk, prvi servis predpisal vsaj pri polovičnem intervalu (na 10.000 km namesto na 20.000). Včasih so priporočali prvo menjavo olja že po 1.000 ali nekaj tisoč km, ker naj bi bilo notri več kovinskih nečistoč zaradi vtekanja-prilagajanja kovinskih delov (batov, cilindrov,..). Po mojem ta logika še vedno drži, kljub tehnološkemu napredku in bolj točni izdelavi, razen če mašino vtečejo in zamenjajo prvo olje že v tovarni.

 

Glede na izsledke te teme in prakse nemške konkurence, ki je dizlih dobra, pa bi po mojem mnenju Mazda morala predpisati menjave najmanj na 15.000 km.

Se strinjam. Saj po moje je zato pozneje pri več kilometrih toliko problemov na dizlih, ker ljudje samo vozijo in nič ne kontrolirajo, ne višine olja na palčki, ne ali je dovj hladilne tekočine... In potem delajo še servise na 20Kkm ali še malo več. In seveda pride pozneje lahko do problema. 

 

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 14 minutami je Janez007 napisal:

Pri Mazdi 3 na 16.000 km, pri Mazdi 6 na 12.000 km.

 

slika.thumb.png.aa78364ffe81aca4ecc0a5839f21e7c2.png

 

https://www.tulleymazda.com/service/service-tips/mazda-maintenance/

 

Je kje podatek za X motor? 🤔

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

@Alex Hmh, za te kilometre zgleda bolj bogo.

Najprej pozitivno, to je pri tvojem vzorcu nafta, ki je ni videt oz. je verjetno v zelo majhni količini. 

To je super, ker ti ne bo zmanjšalo viskoznosti. 

Malo mi je sumljiva zrnatost roba vzorca ki ponavadi nakazuje na prisotnost vode, kar pa glede na tvoje "moške" vožnje, ne bi smela biti. Ampak ni pa še razloga za skrb, tudi če je malo kondenza v olju ni hudega. 

Zdaj pa bolj negativne stvari, za te kilometre je enostavno preveč nečistoč ali saj, na tvojem vzorcu se vidi da je jedro temnejše barve razlito že na tričetrt obroča samega vzorca, tudi ostali četrt obroča je že rjavo obarvano, se pravi ni več dost rezerve.

Po domače povedano gre olje glede  čistilnih lastnosti proti koncu in kot smo že pri vzorcu od @TiEn videli ne bo zdržalo več kot 10kkm, po vsej verjetnosti pa bo olje že pri 8kkm zanič. 

"Problem" pri tem ko je olje zanič in nima več čistilnih zmožnosti, več ne more držat nečistoč v sebi in se tvorijo oljne usedline, ki pa se nato lepo nabirajo po kotih motorja kjer je manjši pretok olja. 

Drugi problem pri uničenem olju je pa če je  v njem prisotna večja količina saj, saje namreč zgostijo olje in lahko postane po viskoznosti tudi 5w40...kar načeloma ni kritično za motor. 

Je pa pri sajah problem ta da v olju delujejo abrazivno, in s tem obrabljajo material kjer teče olje. 

Glede na @Hixxyjevo analizo, kjer se je videlo da ima v 0,9% saj v olju pri malo manj kot 10kkm prevoženih z oljem.

Pri mojem starem RF7J dizlu iz 2.gen M6, pa sem imel 0,5% saj v olju pri 10kkm (no edino avto ima 300kkm😎). 

Predvidevam da je pri SkyactiveD EGR glavni krivec za prekomerno onesnaženje olja z sajami. 🤔

20kkm intervali na SkyactiveD po videnih laboratorijskih analizah ni dobro, ker enostavno olje ne zdrži. Je pa res da 200kkm bo avto zihr zdržal, v kakem stanju bo motor pa je potem drugo... 

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 31 minutami je Aless napisal:

@Alex Hmh, za te kilometre zgleda bolj bogo.

Najprej pozitivno, to je pri tvojem vzorcu nafta, ki je ni videt oz. je verjetno v zelo majhni količini. 

To je super, ker ti ne bo zmanjšalo viskoznosti. 

Malo mi je sumljiva zrnatost roba vzorca ki ponavadi nakazuje na prisotnost vode, kar pa glede na tvoje "moške" vožnje, ne bi smela biti. Ampak ni pa še razloga za skrb, tudi če je malo kondenza v olju ni hudega. 

Zdaj pa bolj negativne stvari, za te kilometre je enostavno preveč nečistoč ali saj, na tvojem vzorcu se vidi da je jedro temnejše barve razlito že na tričetrt obroča samega vzorca, tudi ostali četrt obroča je že rjavo obarvano, se pravi ni več dost rezerve.

Po domače povedano gre olje glede  čistilnih lastnosti proti koncu in kot smo že pri vzorcu od @TiEn videli ne bo zdržalo več kot 10kkm, po vsej verjetnosti pa bo olje že pri 8kkm zanič. 

"Problem" pri tem ko je olje zanič in nima več čistilnih zmožnosti, več ne more držat nečistoč v sebi in se tvorijo oljne usedline, ki pa se nato lepo nabirajo po kotih motorja kjer je manjši pretok olja. 

Drugi problem pri uničenem olju je pa če je  v njem prisotna večja količina saj, saje namreč zgostijo olje in lahko postane po viskoznosti tudi 5w40...kar načeloma ni kritično za motor. 

Je pa pri sajah problem ta da v olju delujejo abrazivno, in s tem obrabljajo material kjer teče olje. 

Glede na @Hixxyjevo analizo, kjer se je videlo da ima v 0,9% saj v olju pri malo manj kot 10kkm prevoženih z oljem.

Pri mojem starem RF7J dizlu iz 2.gen M6, pa sem imel 0,5% saj v olju pri 10kkm (no edino avto ima 300kkm😎). 

Predvidevam da je pri SkyactiveD EGR glavni krivec za prekomerno onesnaženje olja z sajami. 🤔

20kkm intervali na SkyactiveD po videnih laboratorijskih analizah ni dobro, ker enostavno olje ne zdrži. Je pa res da 200kkm bo avto zihr zdržal, v kakem stanju bo motor pa je potem drugo... 

Aless, hvala. Očitno ni neke velike razlike v kvaliteti olj, tako, da je pametno menjati olje na 8Kkm. In takrat daš noter tisto, seveda da je kvaitetno, ki ga dobiš takrat najbolj ugodno. Se mi pa, zdi, da je Motul bil vseeno boljši. Ali se motim? 

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 28 minutami je Aless napisal:

@Alex Hmh, za te kilometre zgleda bolj bogo.

Najprej pozitivno, to je pri tvojem vzorcu nafta, ki je ni videt oz. je verjetno v zelo majhni količini. 

To je super, ker ti ne bo zmanjšalo viskoznosti. 

Malo mi je sumljiva zrnatost roba vzorca ki ponavadi nakazuje na prisotnost vode, kar pa glede na tvoje "moške" vožnje, ne bi smela biti. Ampak ni pa še razloga za skrb, tudi če je malo kondenza v olju ni hudega. 

Zdaj pa bolj negativne stvari, za te kilometre je enostavno preveč nečistoč ali saj, na tvojem vzorcu se vidi da je jedro temnejše barve razlito že na tričetrt obroča samega vzorca, tudi ostali četrt obroča je že rjavo obarvano, se pravi ni več dost rezerve.

Po domače povedano gre olje glede  čistilnih lastnosti proti koncu in kot smo že pri vzorcu od @TiEn videli ne bo zdržalo več kot 10kkm, po vsej verjetnosti pa bo olje že pri 8kkm zanič. 

"Problem" pri tem ko je olje zanič in nima več čistilnih zmožnosti, več ne more držat nečistoč v sebi in se tvorijo oljne usedline, ki pa se nato lepo nabirajo po kotih motorja kjer je manjši pretok olja. 

Drugi problem pri uničenem olju je pa če je  v njem prisotna večja količina saj, saje namreč zgostijo olje in lahko postane po viskoznosti tudi 5w40...kar načeloma ni kritično za motor. 

Je pa pri sajah problem ta da v olju delujejo abrazivno, in s tem obrabljajo material kjer teče olje. 

Glede na @Hixxyjevo analizo, kjer se je videlo da ima v 0,9% saj v olju pri malo manj kot 10kkm prevoženih z oljem.

Pri mojem starem RF7J dizlu iz 2.gen M6, pa sem imel 0,5% saj v olju pri 10kkm (no edino avto ima 300kkm😎). 

Predvidevam da je pri SkyactiveD EGR glavni krivec za prekomerno onesnaženje olja z sajami. 🤔

20kkm intervali na SkyactiveD po videnih laboratorijskih analizah ni dobro, ker enostavno olje ne zdrži. Je pa res da 200kkm bo avto zihr zdržal, v kakem stanju bo motor pa je potem drugo... 

Če je Alexovo bolj bogo, potem je bilo pri CD175, redno servisirani na uradnem servisu, 5.700 km od menjave (90% avtoceste) in 100.000 prevoženih km res zelo bogo (vzorec na levi, Alexova kapljica na desni). :)

 

slika.thumb.png.7405e14f75296b2b42610176d2c45be7.png

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

@Janez007hehe, ja oba vzorca sta bolj boga, glede na prevožene kilometre.

Levi vzorec vsebuje vecjo količino nafte v olju, v desnem vzorcu je praktično ni. 

Levi vzorec ima temnejši krog (jedro), okrog jedra je malo svetlejši krog ki nakazuje na neko rezervo glede nečistoč. 

Na Desnem vzorcu pa jedra več ni videt, ker je v olju več nečistoč in olje več nima rezerve oz jo ima zelo zelo malo (tisti svetlejši del proti robu). 

Poglej moj zadnji vzorec pri 6kkm kjer se lepo vidijo meje jedra-temni krogec v sredini(nečistoče) in zdravo olje(svetlo območje med jedrom in robom kroga), ki ima še vsaj polovico rezerve za sprejemanje nečistoč. 

IMG_20211009_193628.jpg

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

dne 23. 11. 2021 ob 8:08 je scania napisal:

 

Daj probaj vzet, da vidimo če se kaj pozna servisi čez 10000km, mogoče kakšne usedline. 

Super, hvala :) 

 

Kapljica Mazda Supra-X 0W20 v Mazdi 6 G165 l. 2018, 3.300 prevoženih km od menjave olja, skupaj dobrih 55.000 prevoženih km, na vseh servisih do sedaj so notri vlili Supra-X 0W20.

 

Dnevna svetloba:

slika.thumb.png.f8971ebfe71f4a7560471b1f0c491221.png

 

Pod lučjo:

image.thumb.png.7e62aaff8e41cc3272b9ea41b13a3369.png

 

Na šipi:

slika.thumb.png.e5e2c707823b7b34f4408e137bf8fa5e.png

 

 

Popravljeno od Janez007
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

@Alexrazlike v kvaliteti olj seveda so!

Razliko si videl pri mojih analizah v obrabi železa, pri 10kkm sem z Motul EFE imel 38ppm obrabe Fe, z Mazdinim oljem pa 69ppm Fe. 

 

Bodite pa si na jasnem da Analiza z kapljičnim vzorcem ni enaka kot Analiza rabljenega olja v laboratoriju!!! 

Z kapljico dobimo neko grobo oceno stanja olja. 

Z Laboratorijsko analizo pa dobimo detajlno oceno z viskoznostmi, vsebnostjo aditivov, vsebnostjo nečistoč, obrabe materiala v motorju, goriva, vode,... 

 

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.