Skoči na vsebino

Mazde in krožno gospodarstvo?


Priporočeno sporočilo

Da ne bi še naprej packal teme glede analize motornega olja, sem odprl novo temo na temo trajnostnega krožnega gospodarstva, seveda predvsem v povezavi z Mazdami in drugo tehniko, katere življenska doba se krajša, namesto da bi se povečevala.

 

20180409PHT01297_original.jpg
WWW.EUROPARL.EUROPA.EU

Krožno gospodarstvo: preberite in oglejte si, kaj pomeni ter kako koristi vam, okolju in gospodarstvu.

 

Čeprav naša Mazda 6 CD175, ki nam je sicer zelo všeč (po obliki, funkcionalnosti in zmogljivosti), da bi jo z veseljem vozili še nadaljnjih 15 ali 20 let, ustreza novejšim standardom Euro6 glede emisij izpušnih plinov, v drugih ozirih zelo verjetno ni "ekološka", ni "trajnostna" in njen življenjski cikel ne ustreza "krožnemu gospodarstvu". 

 

Moje mnenje je, da žal EU predpisi "v korist ekologije" povzročajo ravno ekologiji največ škode, gospodarstvo je zato v resnici vedno manj "krožno" in je posledično tudi vedno manj trajnostno naravnano, čeprav so usta politikov in razne strategije vedno bolj polni vseh omenjenih izrazov. 🤪 Skeptik sem tudi do novih predlogov Evropske komisije za zmanjšanje izpustov. Že zato, ker Evropa porabi le cca 1/8 na svetu porabljene energije (za ogrevanje, transport, gospodarstvo, gospodinstva, ...). Če Evropejci takoj prenehamo živeti, svet še vedno ne bo rešen vedno večjih ekoloških težav in podnebnih sprememb.

 

Še nekaj o beli tehniki in Gorenju iz Velenja. Gorenje je žal postal kitajski. Izdelki narejeni v Gorenju pri Velenju pa so po mojem mnenju po kakovosti še vedno (ali vedno) čisto primerljivi z ostalimi znamkami tega cenovnega razreda, plus je tudi 5 letna garancija, ki pa je bila v mojih primerih eno leto prekratka. :(. Čeprav sem imel pri hladilniku in pralnem stroju smolo, ker sta mi nepopravljivo crknila v enem letu po preteku garancije, pa sem imel srečo pri sušilcu, kjer mu je elektronika crknila po 4,5 leta in so jo zamenjali z novo, tako da še danes dela :) Napaka na mojem hladilniku je bila prav posledica zahtevanih novih "ekoloških" hladilnih plinov (direktiv EU), zaradi katerih je bilo treba presek cevi v ohišju zmanjšati na minimum. In s tem se je povečala možnost napak. Nekateri hladilniki (vseh znamk) zato danes občasno cvilijo, žvrgolijo, piskajo, .....

 

Mojim staršem je hladilnik Gorenje deloval brezhibno 30 let in verjetno deluje še danes. To je lep primer krožnega gospodarstva, ki se je dogajalo pred 50-timi leti.

 

Torej sam mislim, da se proizvodnja in raba tehničnih izdelkov danes kljub izpolnjevanju vse večjih "ekoloških" zahtev in standardov dejansko oddaljuje od širših ekoloških ciljev ohranjanja naše narave.

20150703PHT73960_original.jpg

Popravljeno od Janez007
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 52 minutami je Janez007 napisal:

Da ne bi še naprej packal teme glede analize motornega olja, sem odprl novo temo na temo trajnostnega krožnega gospodarstva, seveda predvsem v povezavi z Mazdami in drugo tehniko, katere življenska doba se krajša, namesto da bi se povečevala.

 

20180409PHT01297_original.jpg
WWW.EUROPARL.EUROPA.EU

Krožno gospodarstvo: preberite in oglejte si, kaj pomeni ter kako koristi vam, okolju in gospodarstvu.

 

Čeprav naša Mazda 6 CD175, ki nam je sicer zelo všeč (po obliki, funkcionalnosti in zmogljivosti), da bi jo z veseljem vozili še nadaljnjih 15 ali 20 let, ustreza novejšim standardom Euro6 glede emisij izpušnih plinov, v drugih ozirih zelo verjetno ni "ekološka", ni "trajnostna" in njen življenjski cikel ne ustreza "krožnemu gospodarstvu". 

 

Moje mnenje je, da žal EU predpisi "v korist ekologije" povzročajo ravno ekologiji največ škode, gospodarstvo je zato v resnici vedno manj "krožno" in je posledično tudi vedno manj trajnostno naravnano, čeprav so usta politikov in razne strategije vedno bolj polni vseh omenjenih izrazov. 🤪 Skeptik sem tudi do novih predlogov Evropske komisije za zmanjšanje izpustov. Že zato, ker Evropa porabi le cca 1/8 na svetu porabljene energije (za ogrevanje, transport, gospodarstvo, gospodinstva, ...). Če Evropejci takoj prenehamo živeti, svet še vedno ne bo rešen vedno večjih ekoloških težav in podnebnih sprememb.

 

Še nekaj o beli tehniki in Gorenju iz Velenja. Gorenje je žal postal kitajski. Izdelki narejeni v Gorenju pri Velenju pa so po mojem mnenju po kakovosti še vedno (ali vedno) čisto primerljivi z ostalimi znamkami tega cenovnega razreda, plus je tudi 5 letna garancija, ki pa je bila v mojih primerih eno leto prekratka. :(. Čeprav sem imel pri hladilniku in pralnem stroju smolo, ker sta mi nepopravljivo crknila v enem letu po preteku garancije, pa sem imel srečo pri sušilcu, kjer mu je elektronika crknila po 4,5 leta in so jo zamenjali z novo, tako da še danes dela :) Napaka na mojem hladilniku je bila prav posledica zahtevanih novih "ekoloških" hladilnih plinov (direktiv EU), zaradi katerih je bilo treba presek cevi v ohišju zmanjšati na minimum. In s tem se je povečala možnost napak. Nekateri hladilniki (vseh znamk) zato danes občasno cvilijo, žvrgolijo, piskajo, .....

 

Mojim staršem je hladilnik Gorenje deloval brezhibno 30 let in verjetno deluje še danes. To je lep primer krožnega gospodarstva, ki se je dogajalo pred 50-timi leti.

 

Torej sam mislim, da se proizvodnja in raba tehničnih izdelkov danes kljub izpolnjevanju vse večjih "ekoloških" zahtev in standardov dejansko oddaljuje od širših ekoloških ciljev ohranjanja naše narave.

20150703PHT73960_original.jpg

Nimam kaj dodati, vse je res in še marsikaj! 👍

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Definicija kapitalizma je trošenje. Tako, da bi bilo treba za neke uspešne zgodbe menjati tudi ekonomski sistem.

 

Bi se pa dalo seveda tako vso tehniko kot avtomobile narest modularno in samo menjat in nadgrajevat komponente skozi leta ter tako ohranjati napravo vedno aktualno in nikoli zastarelo. Celo obliko bi se dalo na ta način osveževat - recimo pri avtih, novi odbijači, obrobe blatnikov, maske, zadnji difuzorji ipd, tako kot to delajo styling in tuner navdušenci že danes in zato imajo atraktivne avtomobile, ki štejejo že 15 al pa 20 let.

 

Recimo tak lep primer kako to lepo deluje že leta in leta so stacionarni PC-ji, kjer lahko samo z menjavo komponent tudi 10-15 let držiš aktualno hiter in modernim zahtevam prilagojen PC. Tam se da menjat po komponentah domala skoraj vse.

  • Všeč 2
  • Ljubim 1

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

dne 15. 7. 2021 ob 10:31 je Boss napisal:

Recimo tak lep primer kako to lepo deluje že leta in leta so stacionarni PC-ji, kjer lahko samo z menjavo komponent tudi 10-15 let držiš aktualno hiter in modernim zahtevam prilagojen PC. Tam se da menjat po komponentah domala skoraj vse.

👍

 

 

Popravljeno od Janez007
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 15 urami je Hixxy napisal:

Lep primer je Tomos

 

Sam imam doma podedovan APN6 1986 letnik in vse v original stanju 

 

Dela kot prvi dan in jo ne menjam za nič na svetu!

Ko sem začel delati, sem delal nekaj let tudi v Tomosu. To je bila tako napredna tovarna v 80-ih, da so hodili celo iz Lamborghinija in yamahe in seveda tudi ostalih priznanih podjetij strokovnjaki na obisk in ogled proizvodnje. Yamaha je takrat dobesedno skopirala izvenkrmi 5 konjski  motor za barke, Lamborghini je pa prevzel sistem za ročno rezkanje sedeža ventilov,kot se je to izvajalo na stabilnih štiritaktnih motorjih v Tomosu. Na obvezni praksi sem delal kak mesec tudi na liniji-traku  za sestavljanje motorjev. Tudi ta je bila za tiste čase izredno moderna in delavcu prijazna proizvodna linija.

So pa vsi Tomosovi motorji in izdelki na splošno, izredno kvalitetno narejeni, saj se je posamezne dele zanje izdelovalo že takrat na cnc strojih, grušte (okvirje) so pa že varili švedski roboti. Tudi prašno barvanje komponent za motorje in ostalega so uvedli prvi v yugi. 

Res fabrika na najvišjem nivoju. 👍

  • Všeč 5
  • Ljubim 1

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pred eno uro je Alex napisal:

Ko sem začel delati, sem delal nekaj let tudi v Tomosu. To je bila tako napredna tovarna v 80-ih, da so hodili celo iz Lamborghinija in yamahe in seveda tudi ostalih priznanih podjetij strokovnjaki na obisk in ogled proizvodnje. Yamaha je takrat dobesedno skopirala izvenkrmi 5 konjski  motor za barke, Lamborghini je pa prevzel sistem za ročno rezkanje sedeža ventilov,kot se je to izvajalo na stabilnih štiritaktnih motorjih v Tomosu. Na obvezni praksi sem delal kak mesec tudi na liniji-traku  za sestavljanje motorjev. Tudi ta je bila za tiste čase izredno moderna in delavcu prijazna proizvodna linija.

So pa vsi Tomosovi motorji in izdelki na splošno, izredno kvalitetno narejeni, saj se je posamezne dele zanje izdelovalo že takrat na cnc strojih, grušte (okvirje) so pa že varili švedski roboti. Tudi prašno barvanje komponent za motorje in ostalega so uvedli prvi v yugi. 

Res fabrika na najvišjem nivoju. 👍

na kar (bold) se slovenski wannabe managarji aka tajkuni, ki so prišli do denarja na sumljive načine, nato kupovali dobre SLO firme niso ozirali in sedaj je firma kot je Tomos (in še veliko drugih) na pogorišču zgodovine, kaj takega se v drugi normalni državi (recimo JAP) ne bi moglo zgoditi....ampak to je že druga zgodba.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

dne 18. 7. 2021 ob 7:55 je sportman333 napisal:

na kar (bold) se slovenski wannabe managarji aka tajkuni, ki so prišli do denarja na sumljive načine, nato kupovali dobre SLO firme niso ozirali in sedaj je firma kot je Tomos (in še veliko drugih) na pogorišču zgodovine, kaj takega se v drugi normalni državi (recimo JAP) ne bi moglo zgoditi....ampak to je že druga zgodba.

Poznam nekoga, ki je fino obogatel z izdelovanjem delov za Tomos, v istem obdobju, ko se je Tomos že potapljal.  😞

Popravljeno od Janez007
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 20 urami je Hixxy napisal:

Lep primer je Tomos

 

Sam imam doma podedovan APN6 1986 letnik in vse v original stanju 

 

Dela kot prvi dan in jo ne menjam za nič na svetu!

Ej...super tudi jaz imam APN 4 sem po 30 letih obnovil 

Primorska štirka ..tako smo imeli mulci 🤣😉..to je zdaj 

Oltajmar 🤣😁..tudi jaz sem takrat delal v TOMOS- U..TO kar je Alex napisal je res 👍😉res škoda za TOMOS 

zato moramo ohranjat Tomos z motorji in z vsem kar je izdeloval ...👍👍👍👍😁😁lp

IMG_20210717_182423.jpg

IMG_20210717_182429.jpg

IMG_20210717_182438.jpg

  • Všeč 7
  • Ljubim 5
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...
  • Zadnja sporočila

    • res škoda, da VW tako poceni razrodaja ugled. E-Golf je bil svoj čas med boljšimi EV-ji po izdelavi, saj je kvaliteta temeljila na klasičnem Golfu. Je bil pa žal zato predrag in ne tako uspešen kot bi lahko bil.   Zato je pa VW šel z EV-ji v svojo ločeno smer pocenskosti in po moje se bo nasankal kot se že dolgo ni nihče od avto proizvajalcev.
    • No, vidiš, naš ZOE ima tako notranjost:  
    • V bistvu sem hotel pohvaliti Pugija, ki je res dober za tak manjši avto in po pravici povedano ne bi imel čist nič proti ga imet za mestni prevoz. Ne bom rekel, da je na istem nivoju kot Mazda 6, ampak je zelo blizu in prvič lahko rečem, da sem vozil tak mali avto, ki je dajal tak občutek kvalitete.
    • Ne, nikjer ne trdim tega. Dopuščam pa možnost, da je ... #youtubefolks pač.   Ne moreš pa enega primerka posplošiti na celo populacijo, kot tu radi počnete. Verjetno se nekemu Renault servisu v UK ni dalo ukvarjati s popravilom, ker niti ni imel ustreznega orodja, in je pač na predračun našopal vse, kar mu je prišlo na pamet - skupaj s pribitkom na storitve, ki bi jih opravili zunanji izvajalci.
    • U fak... sem čist pozabil, da ima Zoe.   Pa sej to ni sam Zoe.... vsi EV-ji stari nekaj let so plastični skreti, kar se tiče notranjosti vključno z BMW i3, ki je cel plastik fantastik ipd. Celo Tesla ni dosti boljša pri starejših modelih. To je bilo zato, ker je bila konkurenca majhna in se je dalo šparat na kvaliteti materialov.   Zdaj je pa konkurenca hujša in se prav vidi, da so začeli igrat na karto kvalitete. Tale Pugi e-2008 se vozi res lepo, Zoe pa k lojterski voz, kjer je ropotalo in škripalo domala vse, a avto še ni mel 50kkm prevoženih. Plastika pa hahah... če bi takole nadaljevali je pa res vsak Kitajc boljši.       Pa veš, da je blo clo res.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.