Skoči na vsebino

100 oktanski bencin v skyactiv X


FrX186

Priporočeno sporočilo

pred 19 urami je Boss napisal:

 

A kr tko na prvo žogo? A veš kako klenkanje nastane in zakaj imajo motorji senzor klenkanja oziroma čemu je namenjen?

 

Smešno je k se eni kr mal razburte pa čeprav je bilo to samo moje mnenje in kako bi sam ravnal a še vedno nimam odgovora kje tovarna PRIPOROČA 95? Saj to je bila tvoja osnovna trditev? 95 je MINIMUM, ki ga elektronika še shendla pa če verjameš al pa ne. Na ohišju bloka motorja imaš prej omenjeni senzor klenkanja, ki "posluša" ali pride do tako imenovanega dvojnega vžiga v valju oziroma po domače klenkanja. To se zgodi v primeru, da se mešanica goriva in zraka zaradi stiskanja le te v valjih vžge tam, kjer se ne bi smela. Se pravi nekje drugje kot pri svečki, ki naj bi bila načeloma edini vir vžiga goriva.

 

Pri X motorjih je to malo drugače saj v valjih prihaja do višje kompresije kot pri ostalih bencinskih motorjih. Tako, da se pravilnost vžiga/samovžiga goriva kontrolira na osnovi pravega tajminga vbrizga kot pri dizlih. Svečka je načeloma za pomoč, da resnično uskladi samovžig z dodatno potrebo po vžigu svečke. Tukaj pač pride tudi piezoelektrični knocking sensor, ki sporoča ECU, kako bogata naj bo mešanica in kakšen tajming.

 

Kot si ugotovil nekje je 95 maks, če damo stran ZDA, ki so spet nekaj svojega in to ne merijo po RON (Resarch Octane Number) standardu ampak po mešanici RON in MON (Measured Octane Number) standarda zato recimo je tam naš 95 ekvivalenten 91 pri njih. Ampak če damo to stran je dejstvo, da je elektronika narejena na 95 kot minimum in zato ti piše le 95 or above. Kar pomeni da daš lahko notri 95, 98, 100, 101, 102. Vse to lahko elektronika v Mazdi prežveči, oziroma višje kot je oktansko število lažje je doseči pravilno delovanje vžiga z manj prilagajanja tako tajminga vbrizga in bogatosti mešanice.

 

Kaj to v praksi pomeni? Pri porabi bore malo, je pa možno pri performancah, pa ne toliko zaradi samega goriva kot pa elektronike, ki lahko zato "sprosti" več konjev v kolikor je gorivo z višjim oktanskim številom. Sploh kadar gre za turbo motorje se to še dodatno pozna in sicer, če ostanemo pri Mazdi in njihovem 2.5 Turbo motorju, kjer pri 95 oktanskem gorivu zmore 225KM, če pa daš notri 100 pa elektronika sprosti celo 250KM in to je uradno napisano tudi v specifikacijah.

 

Koliko se sicer to pozna pri X motorju bi bilo za zmerit na valjih in glede, da ima nek manjši kompresor si upam trdit, da grafa moči in navora pr 95 oktanskem in 100 oktanskem gorivu ne bosta enaka.

Vse isto samo bolj naokoli in več čitanja, je pa vse bp.napisano.👌 Ps; nobenega razburjanja ni bilo... 👍

Popravljeno od Bini
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Fantje za avtomobile dajemo 25+ jurjev, potem pa gledamo na nekaj evrov pri tanku🤣...jaz osebno bom "večinoma" tankal 100, tako kot do sedaj, občasno pa bom vlil še 95 oktansko župo😁. Glede na Mazdine raziskave nekaj razlike sigurno je, graf spodaj je iz predstavitve X motorja prve generacije in zgleda da ta motor največ pridobi (visoka kompresija). 91 RON=95 oktanov in 95 RON =100 oktanov

fuel.jpg

Popravljeno od tommaazz
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 17 minutami je Janez007 napisal:

Če prav razumem in če držita ta dva grafa, potem je pri Skyactive-X navor med 2.000 in 3.500 obrati z 95 oktanskim bencinom celo boljši ..., če pa tankaš v navadnega Skyactive-G 100 oktanski bencin pa pridobiš znaten navor na celem območju ...???

image.png.ac59fb519992566a169421e017061d12.png

 

 

Zgleda da je res tako in ravno to mi je pokazala tudi malo večja poraba 100tke,ker jaz večino vozim v obratih od 1800 do 3000.....👌 Zelo zanimiv graf 😊

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Recimo porsche priporoča za vse svoje avte 100-ko.Gredo pa tudi na 95. A ne razvijejo vse svoje moči. Ni zastonj za dirke razvito posebno gorivo z  110 oktani. 

Popravljeno od Alex

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pred eno uro je Janez007 napisal:

Če prav razumem in če držita ta dva grafa, potem je pri Skyactive-X navor med 2.000 in 3.500 obrati z 95 oktanskim bencinom celo boljši ..., če pa tankaš v navadnega Skyactive-G 100 oktanski bencin pa pridobiš znaten navor na celem območju ...???

image.png.ac59fb519992566a169421e017061d12.png

 

 

 

Tale Skyactive G iz grafa je skoraj sigurno 2.5 Turbo zato taka razlika.

 

Pri X motorju je pa tale graf čisto logičen. Pri višjih obratih in zaradi visoke kompresije se prej ustvarijo pogoji za klenkanje in tukaj višji oktani pomagajo, brez da bi CPU moral veliko spreminjat tajming in mešanico goriva in zraka, da prepreči klenkanje, a to žal niža moč.

 

Zakaj je pa nižje oktanski boljši v nižjih obratih je pa tudi logika v samem delovanju motorja saj je način delovanja X motorjev podoben dizelskemu in vžig v določeni fazi dobesedno poteka s pomočjo samovžiga na osnovi pritiska in temperature v valjih. Pri nižjih obratih pa seveda hitrejša samovžignost zaradi nižjega oktanskega števila pomaga, ker takrat X motor potrebuje hitrejši samovžig. 

 

Zdaj pa še mal nazaj na grafa, ki ju je @Janez007 lepo zložil skupaj za primerjavo, kjer je edina škoda, da še nimamo skale za navor. Ampak ok bom šli na razliko glede na tisto oznako kolk je 20Nm. V glavnem takole na uč izgleda tam pri 2500 obratih cca 8Nm razlike pri 5000 obratih nekje okoli 11Nm in pri 6000 obratih cca 10Nm.

 

Če vzamemo formulo za izračun konjskih moči je to H=Navor*obrati/5252

 

pri 2500 obratih torej dobimo 3,8KM razlike v prid nižje oktanskega goriva

pri 5000 obratih cca 10,5KM v prid višje oktanskega

pri 6000 obratih pa cca 11,5KM več pri višje oktanskem.

 

Tudi sama oblika grafa (še enkrat, res škoda, da ni celotne skale, da bi se videlo o kakšnih realnih Nm-jih se pogovarjamo) daje prednost bolj zveznemu pospeševanju višje oktanskeg, saj se sama moč bolj zvezno povečuje in ves čas daje občutek, da avto lepo pridobiva na moči.

 

Pri nižje oktanskemu pa bo verjetno bolj zadovoljilo tiste, ki načeloma ne grejo čez 3500 obratov saj je tukaj nekoliko več moči. Ampak kakorkoli že, ta motor je še vedno več ali manj N/A motor z rahlo pomočjo kompresorja in če hočemo občutiti tistih skoraj 190KM ga je pač treba pognat do 6000 obratov - ni druge. Vsak, ki to vsaj občasno ne počne je prava škoda, da je sploh kupil ta motor, ker da ga voziš nekje do max 60-65% zmogljivosti bi načeloma lahko kupil tud 150KM Skyactiv-G al pa celo 120KM pa ne bi bilo neke večje razlike.

 

 

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Zame 100 oktanski ni rentabilen... 

Še noben avto ni zaribal če ni vozil s 100tko...

Pripeljem se pa povsod, tudi če ne s 100tko.

Grafi in krivulje mi ne pomenijo nič. 

20 000 na leto z dvema bencinarjema...povprečje obeh 7.5 na 100...je kar par euričev ceneje, kot je 100tka...

To je MOJE mnenje. 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 8 minutami je Shrek napisal:

Zame 100 oktanski ni rentabilen... 

Še noben avto ni zaribal če ni vozil s 100tko...

Pripeljem se pa povsod, tudi če ne s 100tko.

Grafi in krivulje mi ne pomenijo nič. 

20 000 na leto z dvema bencinarjema...povprečje obeh 7.5 na 100...je kar par euričev ceneje, kot je 100tka...

To je MOJE mnenje. 

 

Absolutno, ker nimaš ne X motorja ne turbaka in razlika v performancah, porabi bi bila neznatna ali skoraj nič. In ne narobe razumet - se samo pogovarjamo in ne prepričujemo nikogar, da bi moral točit 100-ko.

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 28 minutami je Janez007 napisal:

Tole je zanimiv prispevek čeprav je že star👍 Večina nas že piči z novim X-om, ki je 🚀  😳

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 25 minutami je Janez007 napisal:

 

Tole je Australski test in oni imajo še vedno tudi 91 RON bencin, ki ga v Evropi ni več. Tako kot je za nas osnova 95 je za njih osnova 91. Zato tole "presenečenje" sploh ker Skyactive G ima minimum 91, X pa je minimum 95.

 

Ker se je za čas testa X napovedoval najprej za Evropo je tudi ta izjava Mazde, da se promovira dejstvo, da deluje X motor tudi na osnovni različi goriva, ampak v Evropi. V Avstraliji je pač 95 že premium gorivo. Seveda pa je normalno, da proizvajalev promovira delovanje pri nižjih oktanih (celo da je to najboljše prav s tem gorivom) ampak to je logična poteza, saj ne smeš na začetku odganjati kupce s tem, da napišeš da je najboljše delovanje recimo s 100-ko. Ker pol ves koncept varčnega motorja pade v vodo, saj konec koncev poraba nič ne pomeni, najbolj je pomemben dejanski strošek goriva na 100 prevoženih kilometrov in je izražen v denarju.

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Najbolj zanimivo bi bilo videti dejanski dyno graf na 95 in potem še na 100 oktanskem gorivu...to bi bila najboljša primerjava.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 1 minuto je Bini napisal:

Tole je zanimiv prispevek čeprav je že star👍 Večina nas že piči z novim X-om, ki je 🚀  😳

 

Ti k tako rad pičiš, a si že sprobal kako gre pri 5000 obratih? :) 6000? ?zmeden? do blokade? 😬 Dej dihat temu motorju, ne ga pri treh jurjih vozit.

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 1 minuto je Boss napisal:

 

Ti k tako rad pičiš, a si že sprobal kako gre pri 5000 obratih? :) 6000? ?zmeden? do blokade? 😬 Dej dihat temu motorju, ne ga pri treh jurjih vozit.

Po naših cestah lahko pičiš tudi s 3000 obrati 😁 ima dovolj veliko navora pri teh obratih zato ni neke potrebe preganjat motorja v višje obrate 😉 Ko bo priložnost ga bom nateral na max, da vidim koliko da od sebe ta motor.....🤔 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Moj redno med tednom diha s polnimi pljuči😁, vsaj parkrat na dan ga nateram do 6k...vozim se pa v službo cca.35km v eno stran...zato mi je sedaj všeč,ker ni več blokade pri 4k,kot prej na G120🥳...in ja,najboljše diha med 4 in 6k😁

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 53 minutami je tommaazz napisal:

Moj redno med tednom diha s polnimi pljuči😁, vsaj parkrat na dan ga nateram do 6k...vozim se pa v službo cca.35km v eno stran...zato mi je sedaj všeč,ker ni več blokade pri 4k,kot prej na G120🥳...in ja,najboljše diha med 4 in 6k😁

Kje se pa lahko tako voziš....🤔😲

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 5 urami je Bini napisal:

Kje se pa lahko tako voziš....🤔😲

Saj to ni mišljeno v vseh prestavah😁,ampak recimo,ko je konec naselja (striktno tempomat in 54km/h v 4. ali 3. prestavi), ker želim čimprej pospešit ga dam v drugo in gas do 100(6k rpm 😈)...pa potem je en ovinkasti del rahlo v hrib,namesto da ga "mučim" v 5.prestavi ga dam v 3.in je med 4k in 5k rpm,ker ga odpeljem bolj dinamično😁,še vedno po predpisih+-10-15😇. Dejansko je za te motorje boljše "dihanje s polnimi pljuči" kot "mučenje" z nizkimi obrati motorja,ker s tem vsaj malo "kuriš" kopičenje karbona v motorju (DI motorji). Dont get me wrong,se vozim po pameti in predpisih, ampak,če je možnost ga. dam v nižjo prestavo in gas,ko pospešujem. Da se vozim po pameti pa vidim po tem,da me dejansko folk prehiteva ko zmešan,ko se v naselju peljem 54 ali pa se mi "nalima" na rit,kar me živcira🤬...se pa najde tudi kakšen pacijent,ki mi celo blinka z lučmi🤔...na avtocesti pa še nisem bil z novim...tu pa tempomat med 135 in 150,kar je redko izvedljivo.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 12 urami je Bini napisal:

Kje se pa lahko tako voziš....🤔😲

 

Sej se ne voziš skos na teh obratih, ampak recimo pri vključevanju na AC pa konkretno pospešiš magari v 2 in 3 prestavi. Pol pa k ujameš "cruising speed" pa seveda voziš v 6. prestavi. Hočem samo to povedat, da nisem mislil, da bi ves čas vozil na 5000 obratih ampak samo pri pospeševanjih. Madona še sam kot kaže dizla spravim večkrat tedensko na 5000 obratov in ja, tud blokado ma... kdo bi si mislil.

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 1 uro je Boss napisal:

 

Sej se ne voziš skos na teh obratih, ampak recimo pri vključevanju na AC pa konkretno pospešiš magari v 2 in 3 prestavi. Pol pa k ujameš "cruising speed" pa seveda voziš v 6. prestavi. Hočem samo to povedat, da nisem mislil, da bi ves čas vozil na 5000 obratih ampak samo pri pospeševanjih. Madona še sam kot kaže dizla spravim večkrat tedensko na 5000 obratov in ja, tud blokado ma... kdo bi si mislil.

Boss, res je. V bistvu te naše dizle lahko voziš skoraj kot benzinarja. Radi imajo visoke obrate. 👍

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 11 urami je tommaazz napisal:

Saj to ni mišljeno v vseh prestavah😁,ampak recimo,ko je konec naselja (striktno tempomat in 54km/h v 4. ali 3. prestavi), ker želim čimprej pospešit ga dam v drugo in gas do 100(6k rpm 😈)...pa potem je en ovinkasti del rahlo v hrib,namesto da ga "mučim" v 5.prestavi ga dam v 3.in je med 4k in 5k rpm,ker ga odpeljem bolj dinamično😁,še vedno po predpisih+-10-15😇. Dejansko je za te motorje boljše "dihanje s polnimi pljuči" kot "mučenje" z nizkimi obrati motorja,ker s tem vsaj malo "kuriš" kopičenje karbona v motorju (DI motorji). Dont get me wrong,se vozim po pameti in predpisih, ampak,če je možnost ga. dam v nižjo prestavo in gas,ko pospešujem. Da se vozim po pameti pa vidim po tem,da me dejansko folk prehiteva ko zmešan,ko se v naselju peljem 54 ali pa se mi "nalima" na rit,kar me živcira🤬...se pa najde tudi kakšen pacijent,ki mi celo blinka z lučmi🤔...na avtocesti pa še nisem bil z novim...tu pa tempomat med 135 in 150,kar je redko izvedljivo.

Sem ga danes dobro gnal na Roglo in je tudi dobro štimo dal iz sebe,pol pa kolona in spet počasi kot vsi normalni....😉

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 7 urami je Boss napisal:

 

Sej se ne voziš skos na teh obratih, ampak recimo pri vključevanju na AC pa konkretno pospešiš magari v 2 in 3 prestavi. Pol pa k ujameš "cruising speed" pa seveda voziš v 6. prestavi. Hočem samo to povedat, da nisem mislil, da bi ves čas vozil na 5000 obratih ampak samo pri pospeševanjih. Madona še sam kot kaže dizla spravim večkrat tedensko na 5000 obratov in ja, tud blokado ma... kdo bi si mislil.

Joj ,nisem še tega slišal,sem samo kakih 10 dizlov zvozil  do cca 400 kkm brez večjih problemov (do sedaj).....😊😉

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 36 minutami je Bini napisal:

Sem ga danes dobro gnal na Roglo in je tudi dobro štimo dal iz sebe,pol pa kolona in spet počasi kot vsi normalni....😉

No, to so moje dnevne ture, tja do Zreč 😁, super, razgibana cesta😁

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pred eno uro je tommaazz napisal:

No, to so moje dnevne ture, tja do Zreč 😁, super, razgibana cesta😁

Kje se pa voziš tja,čez Dolič al Dobrno.🤔 Meni je na Dolič super,če imaš rad ovinke....👌😊

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 10 urami je Bini napisal:

Kje se pa voziš tja,čez Dolič al Dobrno.🤔 Meni je na Dolič super,če imaš rad ovinke....👌😊

Čez Doberno,sem te navajen,je pa res tista na Dolič bolj ovinkasta,tista je za M3😁

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

  • Zadnja sporočila

    • K moji majhni Casio kolekciji sta se pridružili dve novi uri. Malce bolj "retro geek style"😄,ker tiste "pametne" itak nihče več niti ne opazi...te pa😃...ko smo z sodelavci na kavi...."ooo🧐-pokaži,kaj imaš to"😲..."blast from the past😍..."   Skratka malo za hec in malo zares.😃   Moram pa reči,da sta izredno lahke in udobne-z časom pozabiš,da jo nosiš.   Naj predstavim Casio WV-59RD-1AEF edina Casio GPS ura oglate oblike (izgleda malce bolj retro). Izjemno precizna (GPS sinhronizacija),in za moj poklic lih taprava za svojo ceno (dobrih 50€ na Amazonu). Že 5-ATM,z že zelo dobrim kovinskim pasom...res iz prešanih "pleh" členkov,a lepo izdelan,ne cufa dlak,in že z dobro sponko. Sprejem GPS signala-zelo dober...za koga,ki rabi absolutno precizno,odporno in poceni retro uro-priporočam👍   Druga je pa bolj "retro show off" modernejša verzija-legendare "Back to the Future" kalkulator-ure. Casio DBC 32D 1AES (dobrih 50€ na Amazonu). Ta je pa tak "magnet za poglede",da je že prav smešno😄...vsi takoj opazijo😲...eni začudeno navdušujoče,spet drugi nevoščljivo zaničujoče (običajno lastniki "pametnih")...in seveda fašeš take in drugačne komentarje....skratka ura privlači poglede😄   Tudi z že malce boljšim "cenenim" INOX-paščkom z sponko,izjemno udobna kljub velikosti,in z zelo praktično avtomatsko osvetlitvijo zaslona...da ne bo kdo mislil,da to pred "pametnimi" urami ni obstajalo. Čeprav imam tudi kakšno veliko dražjo in kvalitetnejšo uro,to uro vseeno zelo rad nosim...prav v posmeh trendu "pametnih"😁   Seveda "pade" enkrat tudi legendarna DBC-611-1D ...čisto iz "gušta"😄   In ker sem jaz-seveda slike+video...prijeten ogled😉       VID_20240224_102715.mp4 VID_20240328_190203.mp4
    • Danasnja kavica ob "postnem" zajtrku v predpraznicnem casu  ...   
    • Posodobitev!   Danes menjal gume in senzorje. Dejansko se je zadeva povezala v nekaj kilometrih in lučka na armaturi je vgasnila.
    • mene so tud začele m6 zanimat, odkar sem od ignacija slike vidu 😂   zanimivo, probaj drugi browser, samo dvomim da je to to. Jest sem glih pred par dnevi en računalnik vrgu, ker ni več WiFi-ja vidu, samo je bla zadeva tudi stara 10let
    • Iščem M6 in pa kakšen BMW motor, če bo kakšna dobra ponudba. Ne, ne dela.  Stran mi odpre, oglase in parametre lahko gledam. Ko pa kliknem na določen oglas, da vidim slike in opis, pa mi vrže ta error. Piškotki pobrisani, probal sem preko proxy, pa tudi ne dela nič. Antivirusa nimam, da bi blokiral.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.