Skoči na vsebino

Priporočeno sporočilo

Vsako olje z pravimi specifikacijami je dobro in ne bo ma?ini ni?. Sej niso Mazdini motorji nek nasin izdelek, da potrebujejo to?no tako olje, kot oni predpi?ejo. Se pravi, ?e bi mazda priporo?ala toyo gume, bi bile samo te prave in nobene druge.Vedno,ko ti nekdo nekaj turi na silo, se jaz tega izogibam.Imam opravka z dobavitelji in vem, kako to poteka in kje je bit vsega skupaj.

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Vsako olje z pravimi specifikacijami je dobro in ne bo ma?ini ni?. Sej niso Mazdini motorji nek nasin izdelek, da potrebujejo to?no tako olje, kot oni predpi?ejo. Se pravi, ?e bi mazda priporo?ala toyo gume, bi bile samo te prave in nobene druge.Vedno,ko ti nekdo nekaj turi na silo, se jaz tega izogibam.Imam opravka z dobavitelji in vem, kako to poteka in kje je bit vsega skupaj.

Verjetno res (ceprav primerjava z gumami ni ravno na mestu). Ampak zaradi vse fame okoli tega kako je Mazda olje slabse kakovosti se bo nasel nekdo, ki bo dal v motor neko bolj "ugledno" olje napacnih specifikacij in naredil konkretno skodo DPF sistemu in/ali motorju. Kot je bilo receno zgoraj je za povprecnega uporabnika najbolje, ce ne eksperimentira. Se je pa tezko upreti v casu nestetih dr. Googlov.

 

Poslano z mojega LG-H815 z uporabo Tapatalk

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Vsako olje z pravimi specifikacijami je dobro in ne bo ma?ini ni?. Sej niso Mazdini motorji nek nasin izdelek, da potrebujejo to?no tako olje, kot oni predpi?ejo. Se pravi, ?e bi mazda priporo?ala toyo gume, bi bile samo te prave in nobene druge.Vedno,ko ti nekdo nekaj turi na silo, se jaz tega izogibam.Imam opravka z dobavitelji in vem, kako to poteka in kje je bit vsega skupaj.

Alex na nek na?in ima? prav,jaz samo pravim da olju ni? ne manjka,ker za ta denar ne dobi? bolj?ega olja in z garancijo ob kak?ni okvari na motorju,to mislim ko je ?e v garanciji. Druga?e pa ima? bolj?a olja ampak za dosti ve? denarja,tako pa? je,ve? denarja ve? muzike!

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

  • 3 meseci kasneje...
pred 22 minutami je Bini napisal:

Mazda original oil 5-30w prej Dexelia iste oznake !

Ne razumem, ampak res ne razumem, zakaj vsi za bencinskega skyactiv priporočate 5w30, če pa je mazda "razvila" olje 0w20 specifično za skyactiv motor? Tudi serviserji očitno raje točijo 5w30?

 

Po specifikaciji sta obe olje ustrezni, sepravi Mazda Original Oil Supra 0w20 in Mazda Original Oil Ultra 5w30. Ampak glede na moje znanje je olje 0w20 v primerjavi z 5w30 boljše v vseh pogledih. 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 1 uro je NevLado napisal:

Ne razumem, ampak res ne razumem, zakaj vsi za bencinskega skyactiv priporočate 5w30, če pa je mazda "razvila" olje 0w20 specifično za skyactiv motor? Tudi serviserji očitno raje točijo 5w30?

 

Po specifikaciji sta obe olje ustrezni, sepravi Mazda Original Oil Supra 0w20 in Mazda Original Oil Ultra 5w30. Ampak glede na moje znanje je olje 0w20 v primerjavi z 5w30 boljše v vseh pogledih. 

 

0w20 se je razvil samo zaradi Eco potreb, kao manjša poraba in manjše emisije, in ne zaradi boljših mazalnih lastnosti. 

Glede na to da Mazde pri kratkih vožnjah rade mešajo gorivo v olje ima 5w30 večjo rezervo glede viskoznosti.

Pri 5w30 olju z cca 3% goriva v olju pade viskoznost na 0w20, če pa imaš 0w20 z enako količino goriva pa pade viskoznost kam? 0w10?  Za kar pa motor ni bil razvit, posledično možna večja obraba samega motorja... 

 

Sam bi priporočil 5w30 ravno zaradi teh rezerv in dejstva da Mazde rade zalivajo olje z gorivom. 

Če pa imaš izključno vožnjo na daljše relacije kjer se motor segreje na delovno temperaturo, pa bi lahko točil 0w20.

 

Aja pa če primerjamo Mazdino original olje  0w20 je boljše od 5w30, samo v manjšem trenju, se pravi je redkejše in bi naj bila poraba nižja. V vseh ostalih pogledih pa je 5w30 boljše olje (viskoznost pomeni boljše mazalni lastnosti,  višji TBN, nižji Noack,...). 

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 3 urami je Aless napisal:

 

0w20 se je razvil samo zaradi Eco potreb, kao manjša poraba in manjše emisije, in ne zaradi boljših mazalnih lastnosti. 

Glede na to da Mazde pri kratkih vožnjah rade mešajo gorivo v olje ima 5w30 večjo rezervo glede viskoznosti.

Pri 5w30 olju z cca 3% goriva v olju pade viskoznost na 0w20, če pa imaš 0w20 z enako količino goriva pa pade viskoznost kam? 0w10?  Za kar pa motor ni bil razvit, posledično možna večja obraba samega motorja... 

 

Sam bi priporočil 5w30 ravno zaradi teh rezerv in dejstva da Mazde rade zalivajo olje z gorivom. 

Če pa imaš izključno vožnjo na daljše relacije kjer se motor segreje na delovno temperaturo, pa bi lahko točil 0w20.

 

Aja pa če primerjamo Mazdino original olje  0w20 je boljše od 5w30, samo v manjšem trenju, se pravi je redkejše in bi naj bila poraba nižja. V vseh ostalih pogledih pa je 5w30 boljše olje (viskoznost pomeni boljše mazalni lastnosti,  višji TBN, nižji Noack,...). 

Ok. Ne da ti kontriram, ampak rad bi razčistil to mišljenje. Torej....po tvoji logiki bi bilo še boljše, da bi nalil 10w40 - ker bo olje bolj gosto in bo še boljše za motor?

 

Zakaj bi točil 0w20 samo če delam daljše relacije? Fora 0w20 je ravno v tem, da se olje prej segreje in lažje teče po motorju v hladnem režimu delovanja....kot tudi potem na delovni temperaturi.... Lažje teče -> hitreje teče -> motor je bolj ohlajen -> manjša obremenitev vitalnih delov -> daljša življenjska doba.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

0w-20 vs 5w30 – Differences

Let’s talk about the key differences of 0w20 vs 5w30 oil.

Oil 0W-20 is mostly used or suggested for car manufacturers, such as Honda or Toyota and others, which require low viscosity oils.

5w30 vs 0w200w20 can also be used interchangeably with the 5w20.

0W-20 extends to 10,000 miles or 12 months as synthetic crude. The 0W-20 oil responds at a cold temperature like SAE 0 oil but at high temperatures, it behaves like SAE 20 oil.

For the engine, 0W-20 is certainly safe. For a quart, it’s pretty pricey, but it’s considered the best match for your car, as recommended by most manufacturers.

In the cold atmosphere, 5W-30 oils are stronger. 5W-30 as multi-grade crude, whether it is warm or cold, is used widely in harsh conditions. 5W -30 oils are versatile, run well at low temperatures and reveal their strength at high temperatures.

However, their viscosity is not equal in any location, you have to use the individual viscosity according to the environment in different places.

Which is Better: 0w20 or 5w30?

The best here is very subjective. Changing the lower number by 5 usually doesn’t matter that much. It also isn’t a big deal to change the upper number by 10.

This could change them a little bit, but not so much. The first numbers are typically so small because of the manufacturers’ very particular explanations for cam and limited openings and control valves.

The second number refers mostly to the clearance of pistons and to the reduction of oil tolerances in most industrial engines. Since standards are in good shape for normal ambient temperatures and engines, you will have a reasonable excuse to swap weights.

In most cases, such a reasonable excuse includes serious climates or high miles.

In any case, one would not change the lesser number by more than 5 if they had a modern engine in mind. One could also consider raising the top number by 10 when the engine in question is a high mileage one.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 5 urami je NevLado napisal:

Ok. Ne da ti kontriram, ampak rad bi razčistil to mišljenje. Torej....po tvoji logiki bi bilo še boljše, da bi nalil 10w40 - ker bo olje bolj gosto in bo še boljše za motor?

 

Zakaj bi točil 0w20 samo če delam daljše relacije? Fora 0w20 je ravno v tem, da se olje prej segreje in lažje teče po motorju v hladnem režimu delovanja....kot tudi potem na delovni temperaturi.... Lažje teče -> hitreje teče -> motor je bolj ohlajen -> manjša obremenitev vitalnih delov -> daljša življenjska doba.

Ja je prav da se predebatira različna mišljenja. 

Ne gostejše olje ni nujno boljše za vsak motor. 

Prvo je treba vedet za kake specifikacije olja je bil motor razvit, zato tovarna predpiše določene specifikacije motornega olja.

 

Ja glede tega da hitreje skroži po motorju v hladnih -temperaturah se strinjam, je pa pri tem še druga plat redkejše olje tudi hitreje steče dol iz kovine kjer bi naj mazalo, ima slabši oprijem na dele, posledično je pri mrzlem zagonu oljni film redkejšega olja tanjši in večja možnost obrabe. 

Kot drugo pri višjih temperaturah ima redkejše olje slabše mazalne sposobnosti. 

Tu si proizvajalci olj pomagajo z aditivi v olju proti obrabi, 0w20 olja imajo ogromno količino teh aditivov (molibden in bor). 

 

Zakaj jaz priporočam 5w30 za Mazdine Skyactive bencinarje pa je zato ker novejši DI Mazdini motorji pri kratkih razdaljah radi mešajo bencin v olje. 

Olje pomešano z bencinom pa zelo zgubi na viskoznosti, pri tem lahko hitro iz 0w20 dobimo 0w10 ali še manj. 

In smo spet pri tem kot sem na začetku napisal da so motorji razviti za določeno specifikacijo olja. 

5w30 pa ima v tem rezervo, četudi se zmeša z bencinom in pade viskoznost smo pol večinoma še vedno znotraj predpisanih specifikacij. 

 

Pa da še obrazložim na konkretnem primeru analize motornega olja Mazda 3 G120 prevoženih 16.000km, vožen izključno na kratke razdalje.  Motorno olje 5w30. Po 3000km je v motornem olju bilo 3,44%  bencina. S tem je viskoznost olja padla na 5w20, se pravi je še vedno znotraj predpisanih specifikacij. 

To se vidi tudi na obrabi, železo 7mg/kg in 5mg/kg aluminija,. Zaenkrat je še ok., vprašanje pa kako bi obraba narasla če bi se olje menjalo na 20.000km intervalu. 

Ta primer je sicer malo extremen glede onesnaženosti goriva, ampak analize novejših Mazdinih bencinarjev kažejo da vsi zalivajo bencin v olje. 

Tisti z krajšimi razdaljami imajo večji %. 

Zato pač moja priporočila 5w30, ali če bi kdo že rad 0w20 če ima daljše relacije. 

Kaj bo pa kdo vlival je pa na lastniku. 😎

 

 

Laborbericht 13022018 zensiert.png

Popravljeno od Aless

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

povedano po domače: če voziš do 2.000rpm, daj 0w-20, če gre v obrate, daj 5w-30

 

za razne dirke oz. track day-e, se velikokrat daje kakšna 5w-50 ali celo 10w-60 gradacija, zakaj, je bilo pa že zgoraj razloženo...

Popravljeno od MUFC
  • Haha 1
  • Zmeden 1
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 11 minutami je MUFC napisal:

povedano po domače: če voziš do 2.000rpm, daj 0w-20, če gre v obrate, daj 5w-30

 

za razne dirke oz. track day-e, se velikokrat daje kakšna 5w-50 ali celo 10w-60 gradacija, zakaj, je bilo pa že goraj razloženo...

Joj,kako se pa to voziš do 2000 obratov? Poraba 5-6 pa kolona 5 kil...... Na vsakem servisu pod garancijo ti dajo 5-30w sem ravno vprašal kako olje naj kupim,ker ga bom s sabo prinesel,da bo ceneje in to je to, ne vem kaj bi komplicirali.....

Popravljeno od Bini
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 3 urami je Bini napisal:

Joj,kako se pa to voziš do 2000 obratov? Poraba 5-6 pa kolona 5 kil......

temu se tudi jaz čudim, ampak je veliko takih, ki mislijo da je to dobro za motor...

5w-30 bo kar pravo olje

  • Všeč 1
  • Ljubim 1
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Uporabljaj olje 5W-30, menjaj na 15.000 km, pa te nima kaj skrbeti.

 

Če imaš veliko mestnih voženj (ali izključno te), ali pa rad voziš do blokade (ali na njej), potem menjaj olje na 10.000 km.

 

Menjava olja res ni nek strošek, na njem ne gre gledati vsak cent ... Sploh v luči tega, koliko škode se lahko povzroči z iztrošenim oljem.

  • Všeč 1
  • Hvala 1
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 20 urami je Aless napisal:

Ja je prav da se predebatira različna mišljenja. 

Ne gostejše olje ni nujno boljše za vsak motor. 

Prvo je treba vedet za kake specifikacije olja je bil motor razvit, zato tovarna predpiše določene specifikacije motornega olja.

 

Ja glede tega da hitreje skroži po motorju v hladnih -temperaturah se strinjam, je pa pri tem še druga plat redkejše olje tudi hitreje steče dol iz kovine kjer bi naj mazalo, ima slabši oprijem na dele, posledično je pri mrzlem zagonu oljni film redkejšega olja tanjši in večja možnost obrabe. 

Kot drugo pri višjih temperaturah ima redkejše olje slabše mazalne sposobnosti. 

Tu si proizvajalci olj pomagajo z aditivi v olju proti obrabi, 0w20 olja imajo ogromno količino teh aditivov (molibden in bor). 

 

Zakaj jaz priporočam 5w30 za Mazdine Skyactive bencinarje pa je zato ker novejši DI Mazdini motorji pri kratkih razdaljah radi mešajo bencin v olje. 

Olje pomešano z bencinom pa zelo zgubi na viskoznosti, pri tem lahko hitro iz 0w20 dobimo 0w10 ali še manj. 

In smo spet pri tem kot sem na začetku napisal da so motorji razviti za določeno specifikacijo olja. 

5w30 pa ima v tem rezervo, četudi se zmeša z bencinom in pade viskoznost smo pol večinoma še vedno znotraj predpisanih specifikacij. 

 

Pa da še obrazložim na konkretnem primeru analize motornega olja Mazda 3 G120 prevoženih 16.000km, vožen izključno na kratke razdalje.  Motorno olje 5w30. Po 3000km je v motornem olju bilo 3,44%  bencina. S tem je viskoznost olja padla na 5w20, se pravi je še vedno znotraj predpisanih specifikacij. 

To se vidi tudi na obrabi, železo 7mg/kg in 5mg/kg aluminija,. Zaenkrat je še ok., vprašanje pa kako bi obraba narasla če bi se olje menjalo na 20.000km intervalu. 

Ta primer je sicer malo extremen glede onesnaženosti goriva, ampak analize novejših Mazdinih bencinarjev kažejo da vsi zalivajo bencin v olje. 

Tisti z krajšimi razdaljami imajo večji %. 

Zato pač moja priporočila 5w30, ali če bi kdo že rad 0w20 če ima daljše relacije. 

Kaj bo pa kdo vlival je pa na lastniku. 😎

 

 

Laborbericht 13022018 zensiert.png

Ok, zastopim zdej kaj si mislil s tem, da bi ti samo na daljše relacije ulival 0w20. Ampak sam si lepo povedal, da ima 0w20 več aditivov. In jaz bom vedno trdil, da castrolovo olje npr magnatec in renaultov elf pa če tudi sta oba na primer 5w40 API SL (iste viskoznosti in specifikacije), nimata isti sposobnosti mazanja za motor, ker ima castrol notri cel kul dodatnih stvari, ki olje izboljšajo. In to trdim tudi za 0w20 olje. In sem prepričan, da tudi sama mazda ve, da v olje pride bencin/nafta, zato je v 0w20 definitivno dodala tudi kaj proti temu. In isto velja tudi kot argument proti temu, da redkejše olje steče prej nazaj v karter in je film tanjši. In isto velja za to, da je olje bolj kompaktno in ga lahko menjaš kasneje. In olje je za moje pojme z razlogom 30% dražje.

 

5w30 ultra je specifikacije API SL, 0w20 supra pa API SN. Že specifikacija ti pove, da je novejši. In to olje je specifično razvito samo za bencinske skyactiv motorje. Ampak če je SL kao ok, je ogromno fore za to, koliko ima motor tolerance.

 

Se strinjam, da je to eco bio super ultra duper olje. Ampak so notri dodane stvari, ki nadoknadijo za te minuse in naredijo olje celo boljše kot 5w30. Ko sem jaz prvič slišal za to, da se notri vliva 0w20, sem si reku "fak, pa sej to je voda, zakaj bi to not vlival". Ampak očitno je olje res boljše samo za "povprečnega uporabnika". Bom pa očitno po tej debati res raje ostal na 5w30, da bom brez skrbi še naprej avto kdaj pognal v obrate. B)

pred 8 urami je Bini napisal:

Joj,kako se pa to voziš do 2000 obratov? Poraba 5-6 pa kolona 5 kil...... Na vsakem servisu pod garancijo ti dajo 5-30w sem ravno vprašal kako olje naj kupim,ker ga bom s sabo prinesel,da bo ceneje in to je to, ne vem kaj bi komplicirali.....

Večkrat pritisnem med 4-5k obratov, pa mam porabo 6.2. Kaj delam narobe? :blink: Na 2k obratih bom vozil, ko bom kupil kavni mlinček na 3 cilindre s turbino.....

pred 2 urama je dvorjan napisal:

Uporabljaj olje 5W-30, menjaj na 15.000 km, pa te nima kaj skrbeti.

 

Če imaš veliko mestnih voženj (ali izključno te), ali pa rad voziš do blokade (ali na njej), potem menjaj olje na 10.000 km.

 

Menjava olja res ni nek strošek, na njem ne gre gledati vsak cent ... Sploh v luči tega, koliko škode se lahko povzroči z iztrošenim oljem.

Tako, jaz striktno menjam na 1 leto ali še manj, ker nikoli ne naredim 15k, rad pa večkrat stisnem na obrate. Saj zato je na konc koncev itak vseeno, ali imaš 0w20 ali pa 5w30, ker nobenega nikoli ne strošiš do konca. Če pa narediš dovolj km, da prej narediš interval po km namesto po času, je pa olje itak manj zmatrano kot pri nekomu, ki ga drgne cele dneve po mestu. 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Samo tole še napišem glede olja,0-20w olje bi uporabil samo v Skandinaviji, Aljaski in v večini Ruskih državah ker je najpomembneje,da pri nizki temperaturi.pride čimprej tja kot mora ,to pa lahko le redko olje in ko se ogreje se ne zažge takoj,ker je še vrdno dovolj hladno zunaj. Imate na netu razne teste olj in Mazdino olje je odlično,celo bolše kot Total kateri izdeluje olje za Mazdo !:prstgor:

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

dne 29. 6. 2020 ob 19:23 je NevLado napisal:

Ok, zastopim zdej kaj si mislil s tem, da bi ti samo na daljše relacije ulival 0w20. Ampak sam si lepo povedal, da ima 0w20 več aditivov. In jaz bom vedno trdil, da castrolovo olje npr magnatec in renaultov elf pa če tudi sta oba na primer 5w40 API SL (iste viskoznosti in specifikacije), nimata isti sposobnosti mazanja za motor, ker ima castrol notri cel kul dodatnih stvari, ki olje izboljšajo. In to trdim tudi za 0w20 olje. In sem prepričan, da tudi sama mazda ve, da v olje pride bencin/nafta, zato je v 0w20 definitivno dodala tudi kaj proti temu. In isto velja tudi kot argument proti temu, da redkejše olje steče prej nazaj v karter in je film tanjši. In isto velja za to, da je olje bolj kompaktno in ga lahko menjaš kasneje. In olje je za moje pojme z razlogom 30% dražje.

 

5w30 ultra je specifikacije API SL, 0w20 supra pa API SN. Že specifikacija ti pove, da je novejši. In to olje je specifično razvito samo za bencinske skyactiv motorje. Ampak če je SL kao ok, je ogromno fore za to, koliko ima motor tolerance.

 

Se strinjam, da je to eco bio super ultra duper olje. Ampak so notri dodane stvari, ki nadoknadijo za te minuse in naredijo olje celo boljše kot 5w30. Ko sem jaz prvič slišal za to, da se notri vliva 0w20, sem si reku "fak, pa sej to je voda, zakaj bi to not vlival". Ampak očitno je olje res boljše samo za "povprečnega uporabnika". Bom pa očitno po tej debati res raje ostal na 5w30, da bom brez skrbi še naprej avto kdaj pognal v obrate. B)

Večkrat pritisnem med 4-5k obratov, pa mam porabo 6.2. Kaj delam narobe? :blink: Na 2k obratih bom vozil, ko bom kupil kavni mlinček na 3 cilindre s turbino.....

Tako, jaz striktno menjam na 1 leto ali še manj, ker nikoli ne naredim 15k, rad pa večkrat stisnem na obrate. Saj zato je na konc koncev itak vseeno, ali imaš 0w20 ali pa 5w30, ker nobenega nikoli ne strošiš do konca. Če pa narediš dovolj km, da prej narediš interval po km namesto po času, je pa olje itak manj zmatrano kot pri nekomu, ki ga drgne cele dneve po mestu. 

 

Ja 0w20 olja imajo ponavadi več aditivovov proti obrabi, prav zaradi slabše viskoznosti in slabših mazalnih lastnosti. Ampak ti aditivi niso vsemogočni zato pri z gorivom razredčenem olju več ne morejo opravljati svoje naloge. 

Btw. Imaš tudi 5w30 olja z dodanimi aditivi proti obrabi, mobil esp, motul, redline... Ta olja so v vseh pogledih boljša od 0w20 olj. 

 

API SN standard v primerjavi z SL določa samo da mora imeti manj žvepla <0.5 in manj fosforja 0.06-0.06 in ne pove dosti o sami kvaliteti določenega olja. Tako da s tem standardom in ne določa nobene rezerve kako kvalitetno je olje. 

 

Če te zanima bolj podrobno zakaj ima 0w20 olje slabše mazalne lastnosti si preberei ali poglej več o viskoznosti, HTHS viskoznost je pri 0w20 oljih zelo znižana. 

0w20 olja imajo, hths 2.6mPas

5w30 imajo hths 3.5mPas

Če primešaš še gorivo v olje pa viskoznost pade pod te vrednosti. 

Toyota je pred leti naredila študijo okrog tega, spodnja slika je iz te študije in se vidi razlika v obrabi batnih obročkov med različno hths viskoznostjo. 

 

Fig 1. Wear of piston rings at a temperature of 90C and at an extreme temperature of 130C

At HTHS 2.6 viscosity, a “wear zone” is observed - the threshold below which a significant increase in wear begins, if HTHS is less than 2.6, then wear increases very much, if more than 2.6, then the wear line is almost at the same level. At 2.6, wear is slightly higher than at 3.5. The higher the engine speed, the more proportionally the wear of the piston rings increases

 

Tu imaš en dober vieo kjer je dobro razloženo zakaj se gre pri HTHS viskoznosti

 

 

HTHS130.gif

Popravljeno od Aless
  • Všeč 3
  • Ljubim 1

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

dne 2. 7. 2020 ob 21:31 je Aless napisal:

 

Ja 0w20 olja imajo ponavadi več aditivovov proti obrabi, prav zaradi slabše viskoznosti in slabših mazalnih lastnosti. Ampak ti aditivi niso vsemogočni zato pri z gorivom razredčenem olju več ne morejo opravljati svoje naloge. 

Btw. Imaš tudi 5w30 olja z dodanimi aditivi proti obrabi, mobil esp, motul, redline... Ta olja so v vseh pogledih boljša od 0w20 olj. 

 

API SN standard v primerjavi z SL določa samo da mora imeti manj žvepla <0.5 in manj fosforja 0.06-0.06 in ne pove dosti o sami kvaliteti določenega olja. Tako da s tem standardom in ne določa nobene rezerve kako kvalitetno je olje. 

 

Če te zanima bolj podrobno zakaj ima 0w20 olje slabše mazalne lastnosti si preberei ali poglej več o viskoznosti, HTHS viskoznost je pri 0w20 oljih zelo znižana. 

0w20 olja imajo, hths 2.6mPas

5w30 imajo hths 3.5mPas

Če primešaš še gorivo v olje pa viskoznost pade pod te vrednosti. 

Toyota je pred leti naredila študijo okrog tega, spodnja slika je iz te študije in se vidi razlika v obrabi batnih obročkov med različno hths viskoznostjo. 

 

Fig 1. Wear of piston rings at a temperature of 90C and at an extreme temperature of 130C

At HTHS 2.6 viscosity, a “wear zone” is observed - the threshold below which a significant increase in wear begins, if HTHS is less than 2.6, then wear increases very much, if more than 2.6, then the wear line is almost at the same level. At 2.6, wear is slightly higher than at 3.5. The higher the engine speed, the more proportionally the wear of the piston rings increases

 

Tu imaš en dober vieo kjer je dobro razloženo zakaj se gre pri HTHS viskoznosti

 

 

HTHS130.gif

Hja, sem se res "spustil" v tale olja po temle tvojem odgovoru. Dejansko je razlika med 0w20 in 5w30 v "normalnem" režimu vožnje zanemarljiva, je pa v obratih občutna razlika v obrabi. Sem bil prepričan, da lahko ti aditivi nadoknadijo to razliko, ampak glede na te grafke sem res ratou skeptičen, ker je razlika precejšnja. Sem pa že pred časom gledal dejansko obrabo med temi boljšimi olji, ker nekateri priporočajo mobil 0w20, ki skor nima razlike v obrabi proti 5w30. Ampak spet, odvisno od načina vožnje ja.

 

In zdej sem spremenil mnenje, dokler proizvajalec motorja dovoljuje uporabo 5w30 bom ostal na 5w30. Kaj bomo naredili, ko bo opcija samo še 0w20, ne vem. :D Ampak vidim, da sem živel v zmoti. :nevem:

 

Ej res hvala za tole. :) 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 1 uro je NevLado napisal:

Hja, sem se res "spustil" v tale olja po temle tvojem odgovoru. Dejansko je razlika med 0w20 in 5w30 v "normalnem" režimu vožnje zanemarljiva, je pa v obratih občutna razlika v obrabi. Sem bil prepričan, da lahko ti aditivi nadoknadijo to razliko, ampak glede na te grafke sem res ratou skeptičen, ker je razlika precejšnja. Sem pa že pred časom gledal dejansko obrabo med temi boljšimi olji, ker nekateri priporočajo mobil 0w20, ki skor nima razlike v obrabi proti 5w30. Ampak spet, odvisno od načina vožnje ja.

 

In zdej sem spremenil mnenje, dokler proizvajalec motorja dovoljuje uporabo 5w30 bom ostal na 5w30. Kaj bomo naredili, ko bo opcija samo še 0w20, ne vem. :D Ampak vidim, da sem živel v zmoti. :nevem:

 

Ej res hvala za tole. :) 

Ja,dobra odločitev....:bravo:

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 1 uro je Scr3am napisal:

Kaj pa 5W40? Vem da ni predpisan za mazdo, ampak na splosno govorim. 

Enostavno in po domače povedano,oznaka 40w pomeni,da je olje pri višji temperaturi še vedno dovolj viskozno in se ne žge ter posledično dobro maže in zdrži pod takimi pogoji več kot 30w. Mislim,da ni nič narobe glede tega ampak so pomembni še drugi podatki itd.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

A ima mogoče kdo kontakt od člana foruma  Scania? 

Namreč kmalu bom imel servis pa bi rabil  od njega olje za ročni menjalnik  redline mtl 75w80. 

Popravljeno od Alex

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pred eno uro je Bini napisal:

Enostavno in po domače povedano,oznaka 40w pomeni,da je olje pri višji temperaturi še vedno dovolj viskozno in se ne žge ter posledično dobro maže in zdrži pod takimi pogoji več kot 30w. Mislim,da ni nič narobe glede tega ampak so pomembni še drugi podatki itd.

Saj na to sem mislil :). Alex tudi ce bos dal original mazda nebos nic falil. Mazda ima super menjalnik. Je pa res, da je ta red line top shit zadeva :)

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.