Jaz sem se odločal med Škodo Octavio karavan, Kio Ceed SW in Hyundai-em i30 SW. Na koncu sem pa Mazdo 6 karavan vzel. 😁
Tule blizu mene je bila ena Ceed SW, res čisto polno opremljena s 30.000 km, letnik 2021, avtomatik, bencinar. Za cca. 20 k€. Sem že resno razmišljal, da bi jo vzel, pa je potem šla. Danes mi ni žal.
Se strinjam. Eno so neumne želje in polnjenje korit, drugo pa realnost. Tehnika še ni tam, da bi to prenesla. Enostavno bodo prilagodili direktive, ker drugače ne bo šlo.
Kot je že bilo rečeno, 150 m2 neto novogradnja je lahko hitro 350 do 400 k€. 200 m2 pa okrog pol miljona. Govorim končana, opremljena hiša in urejena zunanja okolica neke normalne površine. To je realnost danes, ko vse sešteješ in da seveda vse drugi naredijo. Vse ostalo je pesek v oči, pa obračajte kolikor hočete. Da se pa marsikje prihraniti, pa ne samo z delom v lastni režiji, ampak z glavo, ko se zastavlja projekt hiše. Pa dober in fer nadzornik je zlata vreden, večina mu pa niti "jurja" ne bi dala. So pa redki, pa hitro so v rangu 10 do 15 k€, če se resno lotijo dela.
Marsikdo pozabi na fantomske stroške pri gradnji hiše. Recimo obresti kredita - če je kredita 100 k€ in obresti 20 k€, potem moraš tudi teh 20 k€ šteti v stroške na neto m2.
Tule blizu mene (okolica Celja, spodnja Savinjska dolina) so tri parcele prodajali. 120 €/m2, to pomeni okorg 50 k€ za parcelo, 30 k€ je komunalni prispevek v tej občini za neko hišo velikosti 150 m2 in pa projekt 20 k€. Pa si na 100 k€, pa še vedno samo trava za krave raste.
To je res. Avstrijci tudi niso niti veliko drugačni. Ampak, kot imamo mi (v večini) južno od nas vse za "bosance" imajo tudi oni nas. Tako pač je. Sem pa začel svojo delovno pot v manjšem podjetju, kjer smo dirigirali razvoj strojev v Nemčiji - izredna redkost pri nas. Tam nismo bili samo podizvajalec in se je dalo marsikaj narediti.
Na koncu pa ne vem če je tisti pa oni pomembno. Enostavno smo majhni, kot sem že večkrat pomenil in ne moreš se kot ena čivava zaganjati v slona v tej kapitalistični ureditvi. Če ti to preveč ne ustreza, je bolje da zapustiš te kraje...
Glede na to, da velja embargo na Ruske izdelke zaradi vojne, ne moremo dobiti Ruskih reaktorjev. Čeprav tudi Ruski reaktorji, kljub zasnovi, kakršno imajo, delajo varno, če z njimi delajo tako, kot so predpisi in navodila... Mislim, zgrajenih je bilo 17 reaktorjev, če se ne motim. In, če se ne motim, jih 7 še vedno dela. Samo operaterji ne delajo več "testov"...
Vedno imaš človeški faktor. Tam notri naj bi sedeli ljudje, ki nekaj vedo. Samo so še vedno samo ljudje, ki imajo svoje probleme in rutina lahko naredi svoje. Moderni reaktorji se vsi snujejo tako, da so v nekih kritičnih situacijah stabilni. No, bomo videli. Sam sem mnenja, da se je jedrska doba šele dobro začela, glede na vse kazalce o porabi elektrike. To branžo je treba malo prevetriti in vse skupaj narediti malo bolj modularno, enostavno, ceneje in varno. Nekaj se jih pojavlja, samo bo še malo trajalo, da bo tole šlo skozi.
Drugače pa mali modularni jedrski reaktor je že dolgo znana zadeva, samo vojska ga hoče imeti samo na podmornicah, pa ga nam še ne dajo. 😁
Seveda, meni je to vse jasno. Samo nekaj stvari si narobe napisal, pa ne koristijo, če bere kdo, ki se odloča ali bi podprl jedrsko energijo.
Radon ni tako problematičen, bolj so njegovi produkti, ko razpade. Ko ga vdihneš, produkti, kateri niso plini, ostanejo v pljučih in ti tam delajo sranje. Se pa s tem malo pretirava, še posebej če je to zunaj, ker se enostavno prelufta in gre v zrak. Če imaš pa kakšno klet, kjer se ti to kopiči in si veliko v njej, potem zna biti pa problematično. So pa zgodbe o tistih opekah, ki so bile delane iz elektrofiltrskega pepela malo iz trte izvite.
Radon je naraven radioaktiven plin brez vonja in barve. Nabira se v zaprtih prostorih in je lahko rakotvoren. Ocenjujejo, da je vsak deseti rak na pljučih posledica radona oziroma njegovih razpadnih produktov...
V Sovjetski zvezi in Černobilu pa ni bil problem samo nesposobno vodstvo in ljudje, ki se niso upirali, ampak tudi nezdrava osnovna zasnova reaktorja, tako da ja - elektrarna je tudi bila velik problem. Pač je moral biti reaktor poceni in želja ob zasnovi je bila, da se njegove produkte uporabi tudi za potencialne vojaške namene. Tam je bil pač skupek enih klasičnih ruskih (človeških) neumnosti, ki so se poklopile in še danes imamo zaradi tega v neizobraženi javnosti sranje s sprejemanjem jedrske energije. Ruski pijanci, kaj hočemo. Fukušima pa tudi ni koristila pri tem.
Beri - zanimivo branje o mehurčkih pare, ko se reaktor začne pregrevati in voda kot moderator izgubi svoje lastnosti, da bi kontrolirala jedrsko reakcijo:
On April 26, 1986, the Number Four RBMK reactor at the nuclear power plant at Chernobyl, Ukraine, went out of control during a test at low-power, leading to an explosion and fire that demolished the reactor...
The Chernobyl accident in 1986 was the result of a flawed reactor design that was operated with inadequately trained personnel. Two Chernobyl plant workers died on the night of the accident, and a...
To bi šlo. Jedrsko gorivo kipnejo na deponijo zunaj in ga potem transportirajo v odprt reaktor, kjer laufa verižna reakcija pod kontrolo. Po moje se Šoštanjčani in Velenjčani ne bi veliko pritoževali. To zdaj je sigurno slabše...
Jebat ga, to sem jaz nekaj časa nazaj dojel. Na infrastrukturo (elektrika, voda, telekomunikacije, železnica, itd.) je fajn biti priklopljen nekako. Ali s šihtom (pa potem fuš ali pa kar med šihtom fuš) ali pa z biznisom (pa potem fušati ni treba). Tam ne bo nikoli ugasnila potreba po resnem tehničnem znanju, pa vedno manj ga je in ko bo zagustilo, bodo vse skupaj reševali, ker drugače ne gre, ker kar zapreti tega ne moreš. Klinci si pa seveda denar talajo, saj si ga ne samo pri nas. Moraš pa to imeti, če hočeš da ti država laufa. Ali pa damo ketno čez vse.
To je sestavni del procesa. Samo javnosti je drugače prikazano, ker vse skupaj prime moderni PR v roke. Drugače pa lahko edino tako narediš dober produkt. Vsi, ki mislijo drugače nimajo pojma...
S tem se tudi sam strinjam. Ko sem kupoval svojo Mazdo, je bila ena minus točka dimenzija 19" platišč. Minus mislim pri sebi, ker sem vedel, da so 19" gume dražje. Dobil sem zraven še ena platišča za zimske gume, tako da vozim samo na previjačenje. Ampak potem sem hitro poračunal, da pri mojih letno prevoženih kilometrih je platišča brez veze menjati, ker bom mogoče v 10 letih zamenjal 2 kompleta letnih in 2 kompleta zimskih gum. Tako, da sem za oboje kar 19" obdržal. Pa razlika v cenah je manjša kot recimo 15 let nazaj, ker je šlo ogromno voznega parka z dimenzijami platišč navzgor.
Glede kvalitete produktov se tudi strinjam. Če ima znan proizvajalec dobro zastavljen sistem in kontrolo kvalitete, je čisto vseeno kje se dela. Edino ceneje bo za njega (beri večji dobiček), zaradi cenejše delovne sile. Pa na koncu si lahko mi kaj privoščimo za normalno ceno, če nam na drugem koncu sveta to naredijo, pa še delo imajo... Sicer bi imel raje, če bi kaj več naredili tu, samo situacija je, kakršna pač je.
Pol tudi ni potrebe po tretjem pasu in drugem tiru. Sej stvar funkcionira, samo počasi 🙂
Ja, mislim da za tiste na LPP ni treba, ker imajo šihte brez da kaj posebnega naredijo in niso dodatno plačani od uspešnosti prevoza. Tako kot javni sektor, itd. Zato mislim da ni treba. Za ljudi se jim pa jebe. Je tudi eden izmed razlogov, da sem iz življenja zbrisal dnevne migracije in idejo, da bi živel v nekih hribih...
Razen, da si v prvo predrag in kupec kupi cenej varjanto od tvoje, tak kupec je odšel in ga ni nazaj, ko ceno spustiš🥴Malo moraš bit realn....
Mogoče pri Mazdi, se strinjam. Ker je kupcev pri nas bolj malo. Pri znamkah, kjer je kupcev več, je to najbolj trotlzihr način, da boš čimveč iztržil. Kdor gre stran pač gre. Pride nov mimo.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Ja, staro robo od lani morajo poriniti tistim, ki se jim mudi... Enako je s čokoladnimi stvarmi.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani