Skoči na vsebino
Zadnji amortizerji za Mazda3 1,6i TX
Napisano

V Novi Gorici nasproti OBIja je ?e stara delavnica, ki preizku?eno kvalitetno in zanesljivo obnavlja amortizerje. Med obnovo ti jih po ?elji naredijo bolj trde, enake ali bolj mehke. In ker je samo obnova, ne potrebuje? homologacije, tudi ?e spremeni trdoto. Cena? ?e se ne motim, je 100? na par skupaj z delom. ?e te zanima, se lahko malo bolj pozanimam.

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Te?ko speljevanje C35
Napisano

Quercus, pomiri se. ?e ne bi bil Sveti ve?er ali Velika no? ali kar koli ?e je ve?er pred Bo?i?em, bi te poslal ... ... ... v kraj iz katerega si pri?el (da ne bo kdo rekel, da se nespodobno izra?am). Tako ti pa samo napi?em, da tako nizkega nivoja pa zlepa ne najdem na tem forumu.

 

?e je C35 res najbolj?i, kar jih je, potem to razlagaj na Citroën forumu. Sem pa sam imel kombi (pa ne Citroën), ravno tako starodobnik, pa bi skoraj upal trditi, da ?e bolj?i od tvojega. Lahko je imel 9 sede?ev, lahko je imel rampo in vpetja za 6 invalidskih vozi?kov in zraven poleg voznika ?e dva sede?a za spremljevalki, lahko je imel 13 kubi?nih metrov tovornega prostora, pod stropom zlo?ljiva postelja za dve osebi, lahko pa ne?teto mo?nosti in kombinacij sede?ev, tovora,... Pa ?e vle?no kljuko. Skratka, uporabno vozilo letnik 1978, ki je prevozilo okoli 600000 kilometrov. In tudi urejeno kot starodobnik. In ?e bi se vozili z njim, ?e ga ne bi vandali za?gali pred skoraj ?estimi leti na nekem parkiri??u med Logatcem in Colom medtem, ko smo s prijatelji vandrali po hribih. Tako, da mi je poznan ob?utek, ko se vozi? v starodobniku, mi je poznan ob?utek, ko se vozi? v tako velikem kombiju.

 

Kdo se je vozil v mojem kombiju? Precej bolj poznani od tvojega. Predvsem, kadar smo ?li na "rejli" starodobnikov. Pa tudi za kak?ne "protokolarne" prevoze so ga uporabili, kjer je bilo treba pred mno?ico pokazat nekaj druga?nega. ?e se pripelje? z BMWjem, je to pa? nek dolg ?rn avto, ?e pa s takim starodobnikom, je pa to nekaj ?isto drugega. Pa se s tem nisem nikoli hvalil. Se mi zdi trapasto. Kje vse sem bil s svojim kombijem? Od Tarife in Palos de la Frontera do Londona z okolico, do Prage in do Dubrovnika. In vsega, kar je vmes. Sam, s prijatelji, s prijateljico, pa z drugo prijateljico,.... pa nazadnje z ?eno, ?e preden je bila ?ena. No, kmalu po poroki pa je bil prej omenjeni incident in je kombi ?el na odpad. In nikomur ne razlagam, da mi je "fou?". Niso vsi "ciganske" sorte pa da bi jih veselilo klatenje naokoli. In nikogar ne bom prepri?eval, da mora to poskusiti.

 

In glede te?kega speljevanja tvojega C35: mogo?e ni kriv menjalnik. Mogo?e je prete?ek karakter, pa zato kombi ne more speljat. Poskusi ?e z drugo posadko v vozilu...

 

Bi ti napisal ?e kaj, a je ravno ve?er pred Bo?i?em, ko naj bi vladal mir in spokoj in naj bi se prepevale tiste Bo?i?ne pesmi, zato se bom pri tem ustavil.

 

Pa vesel Bo?i? tudi tebi!

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Te?ko speljevanje C35
Napisano

Dovolj heca, zdaj pa ?e ena resna:

 

slu?ajno vem, da ima C35 tako imenovan "bo?ni prenos". Da so bolje izrabili prostor, so motor in menjalnik sti?ali malo vi?je, pa se jim os menjalnika ni ujemala z osjo gum. Zato so na vsaki strani montirali ?e tako imenovan "bo?ni prenos": po en par zobnikov, ki ti vrtilni moment prena?a z diferenciala na kolesa. Sem pa ?e pozabil, od kod dobi olje: iz menjalnika ali ima svoje. Kakorkoli, lahko, da je izrabljen tudi kateri od teh zobnikov. ?e ti na eni strani zobnik ne zagrabi in ker C35 nima zapore diferenciala, ti druga guma lepo miruje. Poleg tega ima C35 neko ?udno re? glede sklopke. Se ne spomnim ve? to?no, kako, a na pedalu ima? hidravli?ni cilinder in nato cev do potisne ko?are, kjer je drugi cilinder. In ko pritisne? pedal, potisne? olje po cevi in na drugi strani "napihne" cilinder in pritisne na potisno ko?aro ter lo?i lamelo od vztrajnika. Dobro, mislim, da sem malo zakompliciral, a bo? ?e razumel. Torej, ta hidravlika uporablja enako olje kot zavorni sistem. Ne vem pa, ?e isto, ali ima svojo posodo. Lahko, da ti tega olja zmanjkuje, pa pod naklonom dobi? noter zrak, ki je stisljiv in zadeva ne dela, kot bi morala. Ko je voz na ravnem, zrak splava gor in zadeva spet deluje. ?morn, vsaj mislim, da je to C35. Kakorkoli, iz podatkov, ki si jih dal, je to te?ko ugotoviti, ker je v transmisiji C35 toliko sestavnih delov, da brez natan?nega pregleda ne bo ni?. Najbolj zoprno pa je, ker se ti napaka pojavlja, pa spet izgine. ?e bi se konstantno ves ?as pojavljala, je la?je dolo?iti. Tako pa lahko prevozi? pol Slovenije, pa ko bi ga radi pregledali, bo vse v redu teklo, enkrat (ko bo najmanj treba) se bo pa spet zataknilo.

 

In ?isto resno bi te nekaj vpra?al: zakaj na Mazdinem forumu spra?uje? o te?avah Citroëna?

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Izklop "dnevnih" lu?i
Napisano

Za vse, ki bi se radi znebili te bedarije:

 

V BTCju je na sprejemu g. Marjan Majes. Njemu se javite in povejte, naj vam naredi tako kot meni. Potem bosta skupaj z mehanikom Juretom pregledala avto, odklopila eno ?ico od nekod, in zadeva bo re?ena. Ena ura dela in moj BT-50 je ?e re?en te tegobe.

 

Sicer je trajalo ve? kot eno leto, da sta ugotovila, kako in kaj, ugotovila sta pa le.

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

altenator za m6
Napisano

Velikokrat zna popravit tudi vsak, ki je kdaj krpal kak?nega Tomosa. ?e gre res za zaganja?, se velikokrat naredi, da se na vodilu pastorka nabere prah (zaganja? je v neposrednem stiku z vztrajnikom, ta pa z lamelo sklopke). Zato elektromagnet ne more poriniti pastorka do konca in s tem ne vzpostavi stika za elektromotor, ki se zato ne zavrti. V?asih pomaga, ?e ga malo s kladivom potol?e?, precej bolje pa je, ?e ga vzame? ven, o?isti? tisto osovino, po kateri se zobni?ek zaganja?a premika do vztrajnika in nazaj, in ga spet zmontira?. ?e pa ?e ima? vztrajnik zunaj, s kak?nim WD-40 ali ?em podobnim posprejaj kontakte, ki spustijo elektriko na elektromotor, ko pride pastorek v vztrajnik. Pri vsem skupaj pazi na kable in kak?en kratek stik - pred podvigom odklopi akumulator. Do zaganja?a so namre? najdebelej?i kabli v avtu in ?e tam naredi? kratek stik, je najmanj uni?en akumulator.

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Pedalo za sklopko se zatika
Napisano

Zdaj, ko se je zunaj segrelo in so pono?i temperature okoli -6°C, se je pa zadeva uredila. O?itno gre res za te?ave z viskoznostjo olja.

 

Jeb.. tak poltrahtr, ki ga malo mraza zje..! Me zanima, kako bi se tista nova spaka od BTja obnesla...

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Pedalo za sklopko se zatika
Napisano

Mah, ja, ko se spustim v dolino, kjer je pasje vro?ih 4°C nad nulo in imam za seboj ?e 30 km, se zadeva precej izbolj?a. Naslednje jutro pa avto poskrbi, da z mrzlim ne speljem prehitro... Problem nastane pri prestavljanju v hrib, ker se avto prej ustavi kot pa sklopka zagrabi. In potem ni druge kot v prvo in po?asi. Kdor je bil tu na pikniku, ve, koliko je teh vzponov tu naokoli.

 

Me pa malo bega, ker prej?njo zimo, ko je bilo pa mrzlo (se pravi okoli -18°C pa vse do - 22°C) tega nisem opazil. O?itno sem bil tudi sam bolj zmrznjen...

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Motorno olje
Napisano

Da ne za?nem nove teme, bi kar tu prilepil eno vpra?anje:

 

SAE 5W30

SAE 5W40

SAE 5W50

SAE 10W30

SAE 10W40

SAE 15W30

SAE 15W40

 

Kaj pravzaprav pomenijo te oznake in kaj povedo o olju?

 

Hvala.

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Dodajanje 2-taktnega Olja v rezervoar nafte
Napisano

Zakaj "mazanje" ventilov pri uporabi LPG, zato ker je plin sam po sebi pust in NE ma?e + se dovaja v sesalni kanal pred ventile ?e vplinjen, za razliko od benza ki se dokon?no "zme?a"- upari ?ele za sesalnim ventilom, tako da mimo ventila ?e vedno letijo kapljice.

 

Sicer se bencin uporablja za razma??evanje in pranje mastnih delov, ki jih je potrebno o?istiti in so posebne zahteve za olja, ki v bencinu ostanejo mastna, ampak dobro, tudi voda lahko malo ma?e, zakaj pa bencin ne bi. Mogo?e pa tudi nitro razred?ilo ma?e, bi bilo za poskusiti... Me pa zanima, kaj naj bi mazal? Odmi?na gred je v glavi motorja. Vodilo in steblo ventila tudi. In preko glave motorja se tudi ma?e. Nato so tefloni, ki olje zadr?ijo v glavi motorja in mu prepre?ujejo odtekanje v sesalni kanal. V sesalnem kanalu je torej del stebla ventila, ki se nikamor ve? ne drgne, torej ga ni treba mazati. In sede? ventila, ki ga spet ni potrebno mazati. Kakorkoli, moj avto ima premajhno porabo, da bi ga predelal na plin, torej se tu ne bom spu??al v podrobnosti. Naj bo, bencin ma?e tudi sesalne ventile.

 

Tukaj bolj ?koduje da se pelje? v klanec, ali pa kako druga?e obremenjuje? motor in ga potem samo ugasne?.

V takih primerih lahko tudi ?ari izpu?ni del turbine, pri meni recimo se je zgodilo da je bila temperatura izpu?nih plinov preko 1000 stopinj, normalno je med 500-800. Si predstavlja? kaj se potem dogaja ?e ne pusti? motorja te?i na mestu da se zadeva pohladi?

 

Meja kolpa, meja kolpa, meja maksima kolpa... Na zaklju?ek sem pozabil. Ja, tudi pravilno ohlajanje turbine je pomembno, tako kot pravilno segrevanje.

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Dodajanje 2-taktnega Olja v rezervoar nafte
Napisano

Sicer sem prebral ?e v?eraj, a sem se toliko smejal, da nisem mogel odgovoriti. No, zdaj sem se koliko toliko zresnil pa da kot strojnik napi?em svoje mnenje.

 

Dodajanje dvotaktola v nafto je sprejemljivo edino za podmazovanje ?rpalk, predvsem visokotla?ne. Nekateri omenjajo dodatno mazanje ventilov, kar je nesmisel vseh nesmislov, ker skozi sesalni ventil potuje ?isti zrak (za razliko od bencinarja) in dodano olje teh ventilov ne podmazuje. Ko pa v motorju zgori, gredo iz motorja izpu?ni plini, ki pa spet nimajo nikakr?nih mazalnih lastnosti. Kar pa tudi ni potrebno, ker so ventili mazani z zgornje strani do "teflonov", spodaj pa itak ni ?esa mazati. Sede? ventila tesni, ?e je namazan ali suh.

 

Tudi ?e ima avto turbino, dodajanje dvotaktola le-te ne podmazuje. Tako pri dizlu kot pri otto motorju gre skozi turbino ?ist zrak. Z gorivom se zme?a ?ele tik pred sesalnim ventilom (otto) ali celo v valju samem (dizel). Izpu?ni plini, ki ?enejo turbino, pa spet nimajo nikakr?nih mazalnih lastnosti. Torej je dodajanje dvotaktola za re?evanje turbine najve?ji hec, kar se ga lahko kdo zmisli.

 

Sicer bom malo zavil s teme, pa vseeno. Pri predelavah vozil na plin nekateri dograjujejo posebno mazanje ventilov. Dobro, vsakr?no podmazovanje gibljivih delov je koristno, to je res, je pa to kljub vsemu nepotreben stro?ek. Bencin se do ?ob (ali uplinja?a pri starej?ih vozilih) dovaja v teko?em stanju. Tam pa se uplini in v plinastem stanju po sesalnem kolektorju in mimo sesalnih ventilov dovaja v valj. Torej gre mimo ventila v vsakem primeru plin: bencinski hlapi ali pa UNP (LPG po angle?ko). Zakaj je potrebno bencin upariti? Zato ker bencin sam po sebi ni gorljiv - gorljivi so bencinski hlapi. Ki se zelo eksplozivno v?gejo. No, ?lanom KNB pa se to prodaja kot ne vem kako nujni sklop, ki je poleg tega tudi precej drag - ?e posebej mar?a je visoka. Kot sem pa zapisal, je pa res, da vsako dodatno mazanje gibljivih delov dodatno izbolj?a njihovo delovanje. Torej bi ta sistem izbolj?al delovanje ventilov tudi ?e bi ?e naprej vozili na bencin.

 

Da se vrnem nazaj na temo. Za pravilno delovanje turbine so pomembne ?tiri stvari: kvaliteta materiala, kvaliteta izdelave, pogoji dela in pravilna uporaba. Glede kvalitete materialov in kvalitete izdelave ne bom zgubljal besed. Na za?etku omenjate Reno. Predvsem Twingo in Clio, pa tudi nekateri drugi modeli sploh niso narejeni v Evropski uniji temve? v Azijskih dr?avah. Kak?na je potem kvaliteta, si lahko misli vsak - ne glede na nadzor, ki naj bi ga v teh podru?nicah imeli. Glede pogojev dela je najbr? jasno, da ?e je bolj obremenjena bo prej odnehala kot ?e je manj obremenjena. ?e je torej v vozilu vedno pet oseb in poln prtlja?nik, bo tudi turbina, tako kot vse ostalo, prej vzela konec. ?e pa sta v vozilu le dva upokojenca, ki se jima nikamor ne mudi, bo tudi turbina, tako kot vse ostalo, zdr?alo dlje ?asa. Glede pravilne uporabe pa takole: turbine so kar precej obremenjen del motorja. In pomembno je, da se motor najprej segreje na delovno temperaturo in ?ele nato obremenjuje na polno. Pri polnem obremenjevanju mrzle turbine pa nastopajo napetosti v materjalih in vibracije, ki ?kodljivo vplivajo predvsem na le?aje in tesnila. Res pa je, da je kvalitetnej?a turbina bolj odporna na hladno obremenjevanje.

 

?e imamo torej slabe materiale in slabo kvaliteto izdelave, vedno obremenjeno vozilo in nestrpnega voznika, ki ne more petnajst kilometrov prevoziti z najve? 2500 vrtljaji, potem turbina pa? ne zdr?i ve? od 75000 km.

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Barvica v difuzorju zraka
Napisano

Uspelo je in otroci so spet veseli. Jaz pa tudi...

 

S sesalcem ni ?lo, ker je notri nekak?na mre?a v obliki satovja. Jo je privleklo do te mre?e, skozi pa ni ?lo. In sem vzel pinceto in zapeljal v breg za ?ebeljnjakom (60° vzpona - ne posku?ajte tega s kak?nim drugim avtom!) in se lotil s pinceto. Ko sem za?etek spravil skozi re?etko, je ?la skoraj sama ven.

 

V glavnem, uspelo je! :jupiii:

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Barvica v difuzorju zraka
Napisano

Na?i zlati otroci so mi priskrbeli nekaj "novih sivih las". Uspelo jim je vtaknit barvico v okrogli difuzor zraka na skrajnem desnem koncu armature. In zdaj jih skrbi, kaj bodo, ?e jo bodo potrebovali, pa ne morejo do nje. In je bil hud in neutola?ljiv jok. In da sem jih utola?il (najraje bi jim nalepil kak?no ?ez rit, pa je bila mamica poleg), sem jim obljubil, da jo bom dobil ven.

No, ker res ne bi rad preva?al barvice v difuzorju, sem posku?al najti na?in, da bi pri?el do nje. Pa ga nisem na?el. Mogo?e ima kdo idejo?

Kako se difuzor sname? Se ga na silo pocukne ven ali ima kak?ne skrite zati?e? Mogo?e celo vijakce?

Se lahko kje pride do cevi, pa se jo zname in strese ven tisto, kar ne sodi noter?

Se kako druga?e pride notri?

?

?

?

?

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Izklop "dnevnih" lu?i
Napisano

Em, Jures, a se mi samo zdi, ali ta re? stane 230?? Je v ceno vklju?ena tudi zabava, recimo, klofanje kakega Japon?ka, ki si je zmislil tako bedarijo?

 

In, qwerty, ?e je akumulator v zadnjih izdihljajih, je tudi to preve?. ?tiri ?arnice po 5 W in ?e dve od osvetlitve reg. tablice ti poberejo 30 W, kar pri 12V sistemu predstavlja 2,5A. Niti ni tako malo, kot se zdi, sploh, ?e molze? zadnje mA iz akumulatorja.

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Izklop "dnevnih" lu?i
Napisano

A mas ti se kako stikalo auto (za svetlobo)

 

?????????????????????????????????????????

A lahko podnapise? Nisem ravno strokovnjak za najnovej?e dose?ke vesoljske tehnologije, pa rabim malo bolj kme?ko razlago.

Ne vem, kaj misli?, imam pa navadno stikalo za lu?i, ki ima sicer tri pozicije (ugasnjeno, parkirne, kratke), a mi na poziciji "ugasnjeno" svetijo lu?i (razen osvetlitve armature), ko dam kontakt. Nato imam ?e stikalo, pravzaprav potenciometer, za mo? osvelitve armature in ?e stikalo za nastavitev snopa svetlobe.

 

Te je to zanimalo?

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Izklop "dnevnih" lu?i
Napisano

Notri je modul za dnevne luci. Ko sem imel cx7 so dejali treba nov modul....300 evrov.....in sem ga sam uspel predelTi tako kotje treba in potem dal nazaj na tovarniskega.

Nekateri fantje pa pravijo da sedaj reprogramirajo modul na servisu...kar je logicno

 

Mnja, je logi?no. Meni tudi, a na servisu so rekli, da je to v ra?unalniku in da se tega ne da in bla bla bla. In so stroj vrnili z besedami: "Se ne da. Tovarni?ko je tako narejeno."

Kje pa je ta modul? In kaj ga je treba predelovati? A se ne da enostavno vezat direktno na stikalo in re?eno. ?e obrnem stikalo, sveti, ?e ne pa pa? ne. Vsaj po moji, kme?ki, logiki.

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Izklop "dnevnih" lu?i
Napisano

Imam poltraktor Mazda BT 50 4x4, ... ... ..., in med drugim imam na tem stroju tudi vitlo. V?asih se zgodi, da zaradi razmer in pogojev dela ne morem imeti pri?ganega motorja. Vitlo pa je precej mo?no in precej iz?rpa akumulator. Ko potem ho?em v?gat motor, se takoj, ko dam kontakt, pri?gejo lu?i - ne glede na polo?aj stikala. Poleg pa ?e grelne sve?ke in nazadnje komaj ?e ostane kaj elektrike za zagon dizla. In sem pomislil, da bi odklopil lu?i, da se ne bi same pri?gale. Kljub vsemu poberejo precej elektrike: 55W vsak sprednji ?aromer, po 5W vse ?tiri pozicijske lu?i in osvetlitev registrskih tablic, potem pa ?e vsa osvetlitev armature, kar nanese ve? kot 140W. To pa predstavlja tok blizu 12A, ker gre za 12V sistem. ?e bi torej lahko lu?i ugasnil, bi precej ohranil akumulator.

 

Pa sem si malo ogledal in nikjer ne najdem, kako bi to lahko odklopil. Od stikala gre ?ica na varovalke in to je to.

 

Ima kdo kak?no idejo, kako to odklopim?

Je kdo ?e kdaj to odklopil?

Bi kdo hotel to narediti ?e pri meni?

 

Hvala za odgovore.

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

cviljenje pri v?igu
Napisano

Preden naredi? "oklepnika" poskusi s finto starih Mercedesovih in Volkswagnovih serviserjev. Dokler motor stoji, nama?i (klinasti) jermen z navadnim trdim milom. To zmeh?a gumo jermena in pove?a oprijem z jermenico. Sicer ne vem, ?e je to pri novih jermenih ?e aktualno, poskusiti pa ni greh. Gotovo je ceneje od kakr?nega koli oklepa, ki fino poka, ?e parkira? preblizu visokega robnika.

 

Slavko

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

You do not have permission to view this content.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.