Skoči na vsebino
  dne 2. 1. 2023 ob 19:28 je Bini napisal:

Samo nekaj me zanima pri vsem tem; a to mašino za dnar delat lahko za par dni posodiš kolegom Mazdašem :whatever: :rispekt:

Razširi  

 

Ne, te mašine za dnar delat ne posojam. Jo pa šenkam, ko jo do konca odrabim. Mislim pa, da si dovolj dedca, da si jo sam uštimaš.

 

Namig: veš, kolikšni so otroški dodatki za šest otrok?

 

 

 

 

  dne 3. 1. 2023 ob 5:21 je Brane napisal:

Ma prihodke od potnih stroškov niste računali?

Razširi  

 

Ne, toliko natančno se pa nisem spuščal. Bom videl, ko bom imel kaj časa, bom pa še to. Saj plačilne liste imam spravljene.

 

Nekje.

 

Najbrž...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Prej se nisem oglašal, ker sem čakal Novo leto. Zakaj? Ker pri nas kar natančno vodimo stroške, ki jih imamo. In za novo leto naredimo malo statistike. In zdaj imam za zadnjih petnajst let vso statistiko pred seboj. 

 

Preden nadaljujem, vam predlagam, da se dobro usedete. Zakaj? Ko boste videli cifre, boste že vedeli, zakaj...

 

Torej, v petnajstih letih smo najprej zamenjali star avto z novo Hondo Jazz.

Nekaj let pozneje je odpovedalo tudi terensko vozilo, zato smo ga zamenjali z Mazdo BT-50.

Kmalu nato je naša stara počitniška prikolica postala premajhna, zato smo jo menjali za večjo (zelo staro za staro).

Po nekaj letih je Honda postala za en sedež premajhna, zato smo jo zamenjali za Mazdo 5.

In ker je počitniška prikolica spet postala premajhna, smo jo zamenjali za večjo (staro za skoraj novo).

Ker pa so v tem času otroci zrasli, smo dokupili enega zelo starega Tomosovega Avtomatika.

In ker so otroci še bolj zrasli, smo kupili še skoraj novega Microcarja.

Torej imamo zdaj doma Mazdo BT-50, Mazdo 5, kamp prikolico, Microcarja, Tomosa Avtomatika, še od prej pa sta pri hiši tudi Tomos ATX in lahka prikolica (do 750 kg največje dovoljene skupne teže).

 

V tem času, se pravi v petnajstih letih, smo z vsem skupaj prevozili 463.579 km (prikolice tu ne štejejo, ker nimajo svojega števca za prevožene kilometre). Vsi stroški, ki so povezani z avtoparkom, pa so znašali 159.883,50€. V te stroške je zajeto vse: nakup vozil, zavarovanje, registracija, cestna taksa, servisi, pnevmatike (letne, zimske, pa tudi na prikolicah jih je potrebno vsakih šest let menjat, da ne počijo, ker preperijo), vinjete, pranje v avtopralnici, popravila, verige za sneg, vitrex, žarnice, nafta, bencin, tudi olje za dvotaktne motorje, tudi tehnični za lahki priklopnik, ki ga je treba opraviti na vsaka štiri leta,... V glavnem VSE, kar je povezano z avtoparkom.

 

In zakaj sem prej rekel, da se dobro usedite? 159883,50 evra v petnajstih letih pomeni 10.658,90€ na leto oziroma 888,24€ na mesec.

 

Za nakupe vozil je šlo okoli 55.000€. Torej je bilo stroškov obratovanja za okoli 105.000€ v petnajstih letih oziroma okoli 580€ na mesec.

 

In potem me prepričujejo, da otroci koštajo in da so otroci velik strošek...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Menjalnik
Napisano

Na zdaj!

 

Eden trdi, da je zadeva zelo zelo trpežna, drugi pa da se najprej pojavijo težave z obrabljeno verigo, puščanjem olja v variomatu, sklopke...

 

Honda ima neki hibrid in CVT menjalnik ter dvolitrski bencinski motor s 105 kW. In tudi elektromotor ima - se mi zdi... Vsekakor pa nima dveh elektromotorjev...

 

Kaj je torej na stvari: je zadeva kič na štirih kolesih, ki bo kmalu lastniku izpraznil denarnico ali pa je zadeva neuničljiva?

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Menjalnik
Napisano

Da ne odpiram nove teme pa glede na to, da je ta že globoko v naftalinu, sem jo potegnil ven in imam eno vprašanje za strokovnjake.

 

Smo imeli debato, ker se v družini kupuje nov avto in premišljujejo tudi o Hondi. Ki pa ima CVT menjalnik. Kolikor je meni znano, je to v bistvu kot variomat na skuterju, samo ne z jermenom ampak z verigo.

 

Meni osebno se to ne zdi ravno nekaj hudo trpežno. Vem pa, da je tu na forumu nekaj strokovnakov za avtomatske menjalnike, pa me zanima njihovo mnenje o tej zadevi?

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Konstantno zvijanje diskov
Napisano

Hja, kmet an s hribu doma, pa rab en pikič več časa, de ki zastope, ki češ...

 

Situacije so približno enake kot so bile prejšnjih 300.000. Bom pregledal zavorne čeljusti in vodila, če je kaj narobe, malo pa sumim, da so diski narejeni iz repe ne pa iz kvalitetnega materiala. Po 45.000 km - če bi gor montiral navaden krožnik, bi še razumel, tako pa...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Konstantno zvijanje diskov
Napisano

Počasi mi je jasno, o čem ste tu pisali.

 

Naša petka je imela tovarniške zavorne diske in vedno sem kupoval originalne zavorne ploščice. Ko je imela 300.000 pregonj... se pravi prevoženih kilometrov, smo ugotovili, da sta sprednja diska "zbrušena" na minimalno debelino. Pa sem se odločil in na AutoDoc naročil diske in ploščice Ate. Po 45.000 km sta sprednja diska zvita. Ne vem, kako to merijo, a na tehničnem je pokazalo, da je levi disk zvit za 45%, desni pa za 22%. Ja, na tehničnega sem peljal, ker je med zaviranjem začelo trest da sem mislil, da se bo avto razpadel...

 

Mislim, da bom šel na pooblaščeni servis kupit dva nova diska in zavorne ploščice. Ker če bodo zdržali toliko kot so tovarniški, bom prej v penziji kot jih bo potrebno ponovno menjat...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Katalizator in pumpa za gorivo
Napisano

Sicer nisem bral čisto vsega, ker me zadnje čase ura krepko prehiteva, ampak vseeno ti bom dal nasvet: ponavadi so najcenejše rešitve najdražje. Sicer lahko s kakšno župco malo očistiš, nekaj časa bo v redu, potem bo pa spet težava. Če se že lotiš, naredi, kot je prav. Katalizator snemi dol in ga pošlji Strajnarju. Zraven priloži še 300€ in zadeva bo rešena. Če se res da očistit, ga bo on očistil za 120€, drugače dobiš novo satovje v starem ohišju. To je vsa znanost, saj ni raketna tehnologija...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

  dne 21. 10. 2022 ob 13:20 je NevLado napisal:

En grafe lima za dpf, drug prek telefona olje gleda...isuse bože jst se vsedem, segrejem motor potem si pa dam duška in uživam v zvoku blokade na bencinarju :lol:

Razširi  

 

Eni na dizla priklapljajo ne vem kakšne senzorje in nadzor, drugi pa na dizle priklapljamo prikolice. Eni imajo kup težav z avtom, drugi pa se vozimo naokoli. Očitno je na dizla boljše pripeti prikolico kot senzorje in nadzor...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Zginja antifriz
Napisano
  dne 7. 9. 2022 ob 7:49 je FuManchu napisal:

Ga še najdeš kje. Pri nas ga ima en možakar. Kadar se za njim vozim lačen ratam, ker diši po krompirčku zadaj .

Razširi  

 

Aha, ja, seveda. Jaz sem pa Tunizijska princesa. Ne verjameš? Nič hudega, tudi jaz tebi ne...

 

Za njim se čisto nič ne voha ne po krompirčku ne po ribah ne po pohančkih ne po nobeni hrani. Vem iz prve roke. No, iz prvega nosu...

 

Ampak to je čisto druga tema...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Zginja antifriz
Napisano
  dne 6. 9. 2022 ob 15:08 je Janez007 napisal:

Pri Mercedesih dizel baje crkujejo senzorji okrog AdBlue zadev ...

Razširi  

 

Tisti tapravi, vredni Mercedesi nimajo AdBlue zadev... In delajo skoraj na vse: nafto, jedilno olje, kurilno olje, staro olje iz frotez,... Eee, to so bili avti, kot zdaj jih več ni...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

  dne 31. 8. 2022 ob 8:55 je Janez007 napisal:

... ... ... Govorimo o avtu, ki nov stane 35.000 €, mnogo težav (s posledicami nekaj 1.000 €) pa povzročajo štiri podložke v vrednosti cca 10 evrov. ... ... ... ...

Razširi  

 

To je velikokrat tako. En tak primer: imaš hišo, pa se ti ne da zamenjat tesnila na jeklenki v kuhinji (ki jo dobiš zraven na tistem zelenem čepu z zunanje strani) in plin začne uhajat, zagori in gre cela hiša v vrednosti 200.000€ zaradi tesnila, ki sicer stane 0,10€...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Zavorni diski in ploščice
Napisano

Takole bom napisal:

 

Ko sem delal vozniški izpit in je bilo govora o pritrjevanju tovora, je inštruktor razložil: "Koliko boste pritisnili na plin, se boste sami odločali. Koliko boste pritisnili zavoro, bodo odločali drugi."

 

Iz tega sledi, da bodo o trajanju tvojih zavornih ploščic delno odločali drugi udeleženci v prometu - predvsem pešci in kolesarji, pa tudi mopedisti in motoristi... 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mojster Pelko odgovarja in svetuje
Napisano

Pojavilo se je eno vprašanje, ampak ki čem, sm kmet an s hribu doma, pej nimam pojma o tem. Kej bi lohko kdo šu do majstra anu malčk povprašu, ki je s to rečjo. Al pa če kdo drug ve...

 

Torej, najprej razložim nekaj o kotlih za centralno ogrevanje. Ve se, da kotli ne smejo biti predimenzionirani, ker potem ne delajo s polnim izkoristkom pa se v njih samo saje nabirajo. Skoraj je boljše, če je kotel za centralno ogrevanje malo poddimenzioniran, ker mu manj škodi neprekinjeno delo na polno moč kot pa dolgotrajno delo s polovično močjo...

 

Na tem forumu se je precej govorilo o težavah dizelašev, zamašenih filtrih trdih delcev, saj v kolektorjih in podobno.

 

Vse skupaj mi je zanimivo, ker jaz z dizelaši nimam nobenih težav in tečejo kot švicarska ura.

 

Opazil pa sem še eno reč: jaz imam 105 kW dizelaše, večina tu pa omenja 137, še raje 143 kW motorje. Ko jaz za moje Mazge pripnem prikolico in poženem domov v hribe, se ti motorji prepihajo in prezračijo. In še nisem opazil nekega hidega pomanjkanja moči. Zato si ne predstavljam, kaj bi moral početi, da bi polno izkoristil 143 kW.

 

Če se torej tako močan motor vozi s 50% močjo, a se v njem ravno tako nabirajo saje kot v predimenzioniranem kotlu za centralno ogrevanje?

Bi bilo težav manj, če bi imelo enako vozilo v enakih razmerah polovico šibkejši motor?

Bi se filter trdih delcev bolj mašil, ker se saje ne bi nabirale v kolektorju ampak bi jih porinilo naprej?

Če bi bil motor šibkejši, bi moral delati pod večjimi obrati, kar pomeni večjo hitrost izpušnih plinov in vsega, kar nosijo s seboj...

 

In zdaj vprašanje: a je pri avtu ravno tako pomembna ustrezna izbira moči (da ni predimenzioniran, mogoče raje malo poddimenzioniran) kot pri kotlih za centralno ogrevanje ali to vse skupaj nima bistvenega vpliva?

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

  dne 2. 8. 2022 ob 8:36 je scania napisal:

... ... ... ... ... ...er, nadaljni servisi bodo na 7500km.

Razširi  

 

Sicer me že malo spomin muči, a se mi zdi, da smo tak interval imeli, ko smo v Zastavo 750 nalivali vrhunsko olje INA Delta 5. Vem, da se boste nekateri norcali iz mene, ampak, ja, sm kmet an s hribu doma, pa se ne spoznam prou preuč na te stvari. Ki je zdej tole na stvari: a so pri razvoju nekje nekaj zasrali ali nekateri mislijo, da bodo z avtom prevozili 2.000.000 km? Ker jaz imam interval nekje med 19.750 in 20.250 km, noter Jure nalije, kar mu ukaže Majes in avto ima preko 330.000 km - brez generalke, brez čiščenja sit in cedil in brez težav. Vsaj zaenkrat...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

You do not have permission to view this content.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.