Jest nebi reskiral. Za 5? dobis liter original mazda olje in se pac ne splaca. Vsaj po moji logiki. To staro olje pa lepo recikliraj pa je.
Mislim, da se nismo dobro razumeli: tega olja ne bi uporabil za mazanje motorja. Tja gre res to, kar ti pi?e?. Za 5? po litru originalno Mazdino in konec.
To staro olje bi jaz me?al v nafto in ga skuril med delom. Z motornim sem to ?e po?el, enostavno na 50 litrov nafte liter motornega (pa saj ga nikoli ni toliko ostalo, ampak nekako v tem razmerju) in je zadeva ?la lepo skozi. Ne vem pa, kaj bo naredilo kompresorsko in hipoidno olje? Je tu kdo kak?ne petrokemi?ne stroke ali kaj podobnega?
Za?ne? se ogrevat na kurilno olje, pa not zme?a?.
BTW, ni BTjka tudi na kurilca?
Da bi se sredi gozda ogreval na kurilno olje... Nisem ?e pri?el na to idejo, no... Vseeno mislim, da me polena pridejo ceneje...
In ne, BTjka NI na kurilno olje! izpu?na cev je rde?a od... od... od... od odseva pri son?nem zahodu...
No, naj najprej to?no razlo?im, kaj je to staro olje: gre se za motorno, hipoidno in kompresorsko olje, ki ?e nikoli ni bilo v uporabi. Je ?e v originalni embala?i. Embala?a je bila odprta, iz nje izto?ena potrebna koli?ina, ostalo pa spravljeno "za vsak slu?aj". Nekatera teh olj so stara ?e skoraj 10 let. Vsega skupaj pa je okoli 50 litrov.
Torej, pri?el sem na idejo, da bi na vsakih 50 litrov nafte v BTjko nalil ?e liter olja.
Zdaj pa vpra?anje: lahko nastanejo kak?ne te?ave zaradi tega? Dobro, za motorno olje vem, da ne bo te?av. malo bolj bo podmazalo injektorje in ?rpalke, mogo?e malo bolj pokadilo in to je to. Kaj pa hipoidno olje in olje za kompresorje?
Dvigalka zagotovo ni, ker ima Mazda 5 dvigalko na levi strani...
Pri nas je bil podoben primer, nekje zadaj je butalo. Sem sina zaprl v prtlja?nik in vozil po grbinah, pa je poslu?al in iskal, kje ropota. Na koncu smo pri?li do vle?ne kljuke, ki je bila pospravljena v rezervni gumi...
Poskusi ?e ti koga zapreti zadaj noter, da bolj natan?no dolo?i?, od kod izvira zvok. Potem bo la?je iskat naprej. Preveri pa tudi vpetje in pritrditev rezervoarja. Na grbinah se lahko malo premakne, pa ti to?ilna cev udari v karoserijo. Sicer naj bi bila tam okoli guma, ampak si mislim, da ?e se je gorivo kaj ve?krat polilo, da je lahko tista guma le ?e "bolj simboli?na"...
Pi?e nekako v smislu, da ?e v devetih letih nisem BTjke nikamor tako ruknil, da bi odprlo zra?no vre?o, bodo to naredili oni, samo tja naj jo pripeljem...
Ko pla?a? take posege, pri katerih nisi zraven, pa naro?i? raznorazne stvari, pa pre?ivi? ure in ure v avtu in ugiba?, kaj bi lahko bilo, na koncu ugotovi?, da bi te pri?lo bistveno ceneje, ?e bi ubral najdra?jo verzijo: peljal avto na poobla??eni servis, recimo v BTC...
Tam so na?eloma v redu, ?e ne naleti? na gospoda Bizgeca, kar pa je malo verjetno, ker je on ened od "vi?jih ?efov". Tako lahko v BTCju pride? kve?jemu do Majesa, ki pa je mojter svojega poklica in bo hitro vedel, o ?em se gre...
Kakorkoli, v izpu?nem sistemu se tem novim, pobencinjenim, dizela?em nabirajo saje, ki ovirajo gibanje ventilov in loput in to zna biti problem, ker ima avto zelo nemiren tek pri manj?ih obratih. In avtor teme ravno nekaj takega omenja...
?e cuka samo pri nizkih obratih, pri visokih pa ne, potem ne more biti zama?en filter. Ker ?e je premajhen pretok pri majhnih obratih, je pri ve?jih ?e toliko bolj Torej bi pri ve?jih obratih ?e bolj cukal - ?e bi sploh ?el v visoke obrate.
A si mogo?e takrat, ko cuka, opazil kak nenavaden dim iz izpu?ne cevi?
Ker novodobni dizela?i so se ?e toliko pobencinili, da je prav ?alost. V?asih so delali pri kak?ni spodobni kompresiji, npr. 22:1, zdaj pa so jih spravili na skoraj bencinskih 16:1. Pa v nafto me?ajo solatno olje. Poleg tega imajo v izpu?ni cevi celo znanost in imajo poleg turbine ?e neke ventile za vra?anje izpu?nih plinov v sesalni kolektor in podobno. In ker se zaradi vsega tega nabira precej ve? saj, se vsi ti ventili in lopute in prekati in kaj jaz vem kaj vse za?ne zatikati. In potem je najbolj?e, ?e se odpelje? v BTC in razlo?i? g. Majesu, kaj in kako je na stvari.
Kolikor vem, Mazda 5 nima ?asije... To je privilegij B-serije. In tudi, ?e je ?asija rejnata, ni take hude panike, ker je ?asija iz precej debelej?ega ?eleza kot karoserija in ne prerjavi tako hitro.
Ko pa si ?e omenil bru?enje: nekajkrat so mi ?e ponujali nekak?ne teko?ine, ki naj bi jih samo nasprejal po povr?ini in bi samo o?istilo rjo. Pa neke barve, ki jih lahko kar ?ez rejnato ?elezo barva? in vse lepo za??iti. Sicer je bilo to v kontekstu obnove ?elezne ograje na zunanjem stopni??u, ampak ?elezo je ?elezo, pa ?e je privito na stopnice ali na kolesa. Kako se pa te za??ite obnesejo?
To ni problem, mene samo skrbi da bo auto tm napake pa nebojo najdl potem se bojo pa menjale stvari k se ne rabijo
Pri Majesu? Ne, bodi brez skrbi. ?e avto ne dela, bodo napako na?li. Zagotovo. Brez nepotrebnega menjavanja in ugibanja. Majes ve, kaj pomeni pojem "poobla??eni servis" in kako naj bi tak servis delal. In se tega dr?i, pa ?eprav mu g. Bizgec posku?a poru?it vse, kar je Majes naredil. A ta servis vseeno ostaja na nivoju. In brez skrbi, ne bodo ti kos po kos zamenjali pol avta, preden bodo na?li napako.
Te?je je, ?e ti ob?asno nekaj nagaja, ko pride? pa na servis, pa vse dela...
Lahko tudi avto pride do Pelkota ali pa do Majesa. Sploh, ?e si s Primorske. Cena? 50? je najem prikolice za vleko vozil (v Kromberku, ?e ti uspe, jo dobi? ?e ceneje), potem pa rabi? samo ?e nekoga, ki ima BTjko ali kaj podobnega. Tistemu pla?a? 15? za vinjeto (?e je ?e nima) in 12? za 100 km prevo?ene poti (za nafto), pa mogo?e ?e kak?no pivo vozniku in je to to...
Zakaj ne v?ge, ne vem. In nimam nobeme pametne ideje.
Pazi pa pri uporabi start spreja. Zadeva je zelo vnetljiva, zelo eksplozivna in ne prena?a dobro visokih kompresij. Kar pomeni, da pride do klenkanja. Zelo mo?nega klenkanja. Iz izku?enj z gozdarskimi stroji, ki so jih pozimi v?igali na start sprej, vem, da se rado zgodi, da popokajo batni obro?ki. Potem se po?asi za?ne mo?neje kaditi iz izpu?ne cevi, kon?a se tako, da se olje v motorju niti ne menja ve?, ampak se ga samo doliva... Zato previdno s start sprejem pri dizela?ih!
Pa eno vpra?anje: pravi?, da je po start spreju avto ?el na obrate vse do rde?ega polja. Je to samo v "zaletu" takoj po v?igu, ali je na teh obratih delal nekaj ?asa? Ker ?e je predoziral start sprej, je lahko motor nekaj sekund delal na polno, ?eprav lahko sploh ni dobil nafte v motor, zato je te?ko dolo?iti, kaj to?no bi lahko bilo narobe...
Gre se za 300 kubi?ni zra?no hlajeni bencinski agregat za elektriko. Torej gre motor (tudi mrzel) takoj po zagonu "na obrate". Kak?nih 15 do 20 sekund kasneje pa ga tudi obremenimo.
V glavnem ga potrebujem pozimi, ko sneg in ?led potrgata kable. Torej je ve?ina zagonov pri temperaturah okoli 0?C. Agregat pa je postavljen v majhen zidan objekt, ki se ob delovanju hitro segreje. ?e posebej nerodno je speljana izpu?na cev, ki se ob zidu dviga do stropa in nato zavije ven. In ker je dolga in vro?a in ker je agregat zra?no hlajen, se pozimi v desetih minutah prostor segreje na 50?C. ?e pride do izpada elektrike poleti (zaradi udara strele), se prostor segreje tudi preko 60?C (ve? termometer ni imel merilnega obmo?ja..)
Originalna navodila pa sem izgubil. Glede na to, da je agregat ?e malo v letih, se niti ni za ?udit.
Torej, kak?no olje naj nabu?kam noter, da bo podmazovalo mrzel motor pod polnimi obrati in obremenitvijo, da pa bo ?e vedno podmazovalo motor, ko bo krepko segret v prostoru s 50 in ve? ?C?
?akaj malo. 800 ? za kon?nik volana? Mislim, da si nekaj zgre?il. Ali ni govora o kon?niku volana ali pa si zgre?il cifro. Mogo?e je 80? vse skupaj z menjavo in optiko podvozja...
Ali pa misli? na nihajno roko, ki je sicer dra?ja od kon?nika, vseeno pa mislim, da ne bo 800?.
?e pa pokli?e? na Mazdin servis v BTCju in povpra?a? g. Majesa, ti bo cene povedal iz prve roke...
Upam, da se bo razumelo, da je tole hec. Kakorkoli, te?ko je takole preko ekrana povedati, kje in kaj ?kriplje. Mogo?e bi bilo bolje, da se pripelje? kam (npr.: JAP, MPL, Kebab pri Bakiju, vsako prvo nedeljo v BTC,...), pa da se pogleda, poslu?a, po?lata,... Potem bo la?je kaj namigniti...
Da ne odpiram nove teme, bi imel tu eno vpra?anje:
Ali kdo pozna firmo Kuret Kamnik in njihovo kvaliteto?
Izkazalo se je, da so dale? najcenej?i, kar se ti?e peskanja in barvanja aluminijastih plati??, poleg tega ?lanom Mazda kluba omogo?ijo dodaten popust, pa me zanima, kako kvalitetno naredijo. Da ne bo barva "padla dol", ko bomo avto prvi? oprali...
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Mislim, da se nismo dobro razumeli: tega olja ne bi uporabil za mazanje motorja. Tja gre res to, kar ti pi?e?. Za 5? po litru originalno Mazdino in konec.
To staro olje bi jaz me?al v nafto in ga skuril med delom. Z motornim sem to ?e po?el, enostavno na 50 litrov nafte liter motornega (pa saj ga nikoli ni toliko ostalo, ampak nekako v tem razmerju) in je zadeva ?la lepo skozi. Ne vem pa, kaj bo naredilo kompresorsko in hipoidno olje? Je tu kdo kak?ne petrokemi?ne stroke ali kaj podobnega?
Da bi se sredi gozda ogreval na kurilno olje... Nisem ?e pri?el na to idejo, no... Vseeno mislim, da me polena pridejo ceneje...
In ne, BTjka NI na kurilno olje! izpu?na cev je rde?a od... od... od... od odseva pri son?nem zahodu...
Od kar imam Forda, sem postal pešec...
Povezava za deljenje
Deli na druge strani