Izum se v celoti greje s svojimi strežniki. Pod 5°C sem komaj vklopijo toplotne na vrtine.
Vega pa gre v luft in je hrupna. To bi moralo iti pozimi v isti vod, kot gre toplarna.
Vega ima vse chillerje na strehi stavbe, slišis jo ne, prav tako vodno hlajen sostem nima zvoka, saj nima vrtecih se zadev. Pozimi uporablja free cooling tako da sistem skorajda miruje. govorimo pa o glikolu, zato ua oddajo/prejem te toplote rabis izmenjevalec toplote ki prenese toploto na drug krog (kot radiator v kabini avtov). Vodo nikoli ne smes mesati. Enako je v rackih, voda hladilnega sistem tece cez izmenjevalec, vbracku pa je zaprt krog. Glede na porabo racka se odpirajo ventili vhodne vode
Ni tako enostavno, za uporabo tople vode je bila potrebna investicija, sosednja stavba je šola in odeja je bila da se pptegne vod ki bi energijo prepeljal na solsko ogrevanje.
Cela sola bi dobila ogrevanje....
Zataknilo se je kdo bo investiral v povezavo...obcina, ministrstvo...otd otd. On vse je padlo v vodo, dobesedno.
Popravljeno od jures
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Tale dotični 8MW (samo compute, pol mas pa se 2x toliko za hlajenje in upse, prihaja pa v kapelico AI factory .....ki bo vec kot 15MW. Hlajenje je vodno - topla voda, do 40C in, do 50C out, energija se lahko porabi za uh la la...ogrevanje cele stavbe, gretje klancine, olimpijskih bazenov...s primernim odvodnim toplotnim telesom
Ko se bo popno obremenil bo kar ene 50-60% te moci stalno zahteval
Prejsnji sistem Marenostrum4 je bil proglašen v cerkvi za najlepši DC v evropi....zato je bil novi sistem tud estetski izziv, se vidi po kablih.
Mariborska Vega pa je fenomen, od prvega dne rabi 1MW in niti en dan razen na maintenance day ne pade. Stalno je na 95%.
Marsikdo v celi politicni zgodbi, ki se odvija sedaj za nadgradnjo ne ve, da res rabijo še vecji sistem. 30% mora biti na voljo za eurohpc vedno, so ga pa financiral skoraj 100%
Nadgradnja pa ne bo v Mariboru na Izumu ker trafo stanica ne da vec kot 1MW...:). Lokacija novega je ze znana ampak se ne sme govoriti
V Sofiji smo pri zagonu clusterja 'Discoverer' s 3MW bili proča izpadu elektrike v districtu 9 :). Napaka pa banalna, a je to elektricna napeljava na trafo postaji...
Popravljeno od jures
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Mam enake albume za Maribor, Leonardo Bologna. 3cmwf Bologna, Julich Nemcija, indija, srbija. Bolgarija...mnoge.
Na zacetku slik in projekta vidite oglede, predpriprave, iskanje optimalnega kabliranja, testiranje beta izdelkov (vedno se dobavlja prvic novo generacijo, vprasanj je mnogo) kalkuliranje teze kamionov, dostopna mesta, orodja potrebna za razlaganje, zascito tal....teh detajlov je noro veliko
Kablov je v skupni dolzino 62km, vecino fiber
Popravljeno od jures
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Sedez in rnd je evropa, poglej predstavitev podjetja popolnoma vse kar se tice tovarn, proizvodnje pa stara dobra praksa..azija in silicon valey, v evropi ni proizvodnje
Saj kaj pa mislis da smo mi? Smo edini 8n zadnji evropski IT proizvajalec, ampak imamo nvidio (taiwan) proizvodnjo vodno hlajenih rackov in komponent za vodno hlajene compute nodee v Indiji.
Medtem ko pa je cel rnd in finalno asembliranje v Franciji. Tega zaenkrat res nima nihce (koncne fabrke v eu). To je resilna biljka za tekmo in sponzorstva s strani EU, drugace bi ze svirali kitajske pesmice
Pa da ne bos mislil da se zelim kregat s steboj, ampak 20 let sem ze v tem, samo probam odpret oci na situacijo. Tu evropska unija mocno drzi skupaj in kupuje samo evropsko (spet govorim samo o finalnem produktu). Ob tem pa je seveda kljucen kader....
Popravljeno od jures
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Se ne strinjam čisto. Newey je človek, ki rabi avtonomijo in njegov način dela bo naredil največji napredek tam, kjer je stanje razvoja še malo "v povojih". Tu AI počepne in rabiš kreativnost pravih razvojnikov. Računska moč ne naredi toliko razlike, me ne boš prepričal. Zato je zdaj sprejel mesto tehničnega direktorja pri Aston Martin-u. Pri Red Bullu je svoje opravil, verjetno že par let nazaj. Je pa iskal nekega takšnega lastnika, kot je Lawrence Stroll, ki mu bo to avtonomijo dal. To tudi v F1 ni samoumevno. Npr. jaz bi si ga želel videti pri Ferrariju, pa tam okolje ne deluje tako, da bi mu omogočal njegov način dela.
V glavnem, ko ekipa enkrat preide to stopnjo v razvoju, potem za takšne ljudi ni več zanimivo. Pride pa čas za en kup računske moči, ki potem drži dominanco ekipe na nivoju, ki jo je zastavil ključen človek na začetku poti. Beda je, ker to potem naredi F1 nezanimivo in dolgočasno in se potem pozna pri upadu gledanosti, kar je bil kar problem pred recimo 10 leti. Potem ko se je stari Bernie umaknil so vse malo prevetrili in gledalcem spet približali dirkanje.
Stroll mu ni dal proste roke ampka sredstva....najvecja v f1. Zacne se pa pri njegovi plači
Potem pa sledi do sedaj najvecja investicija v f1 na tem podrocju, povsem frišna
AN ni neumen, ve kaj rabi za se razvoj in to je bil en od predpogojev, zrihtat orodja in okolje za razvoj
Uradno gre za 'zenski' razvoj ker so sedaj tudi na tem podrocju ze pravila financ. F1 so k***†* ker samo iscejo nacine kako zavirati razvoj ekip z vidika fairplaya, scitijo 'manjse'. Tega vbf1 ni, al se gres na polno al ne...
RB moštvo je implodiralo na uspehih. Velikokrat videno
Tole je f1 tema, tako da dost za 'spam'
Popravljeno od jures
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Ja, saj za to je uporabno. Samo Adrian Newey pa še vedno začne s praznim listom papirja in avto konstruira na risalni deski, pa je top dizajner v F1 - priporočam kakšen podcast ali pa intervju z njim, da dobiš malo občutek kje se ustvari večina vrednosti razvoja. Miljoni operacij pridejo potem, ko je čas za duhamorno in črnsko delo.
Je že v redu...njegova beležka in whiteboard sta legendarni, ampak to so časi ki so že zdavnaj minili. Leta 2010 je bil še glavni podpornik 'wind tunellov, a zadnje 3 leta se on sploh ni posvecal formuli ampak delal za red bull, dizajniral je prvi rb supercar, rb podmornico....za to je bilo vse dovolj skicirka, f1 danes pa je povsem drugačna slika
Ze nekaj let nazaj je sam dejal to.
For me that’s the biggest change. I don’t think it’s the size of the team or the materials, it’s really the computer age and the amount of processing and simulation you have. It allows you to go in much more detail.
Drugace pa svaka cast decu da se kombinira old school ce se le da. Za njim ne bo take glavce.
Pa sam se tole, vozniki nimajo simulatorjev samo za trening, oni odpeljejo celotno dirko snsimulacijo obnasanja avta pri dolocenih detajlih (spet simulacija racunalnika). Detajli so pa fascinantni.
na primer Hamilton je v rangu 0.1s peljal vsak krog dirke predvidene z mercedesove simulacije, predvideval so najhitrejsi krog 1:36.1 peljal pa je najhitrejsega 1:36.01
To inžinirjem pomaga pri vmesnih in koncnih odlocitvah potem pa morajo zapečatiti izdelek.
Na žalost ni več tega da se lahko vozijo po stezi in ugotavljajo performanse...
Tole so zgodbe za tiste, ki niso nikoli razvoja videli od blizu. Zakaj misliš, da v F1 avte velikokrat z zeleno barvo na prvih testiranjih polivajo?
Turbine v hidroelektrarnah so pa že 50 let nazaj delali s 95% izkoristkom, zdaj je pa pač malo bolje.
Pa Rimaca sj poglej, kakšne so ga srali s simulacijami za trk. Sam trk je pa nekaj čisto drugega pokazal.
Računalnik je lahko supermočen pa na koncu še vedno smeti ven vrže, če daš smeti noter. Lahko dobiš super rezultate, pa je treba še vedno narediti interpretacijo rezutatov. Tu je pa dober in izkušen razvojni inženir vreden neskončno.
Sem pa vesel, da je tako, razmišljam zadnje čase. Sem ena izmed redkih priviligiranih branž, ki mu AI ne bo kar tako spizdil dela. 🤣 Nov projekt, prazen papir, pa stokrat po desni prehitim vsak superračunalnik. Je pa to uporabno malo kasneje ko moraš preveriti svoje ideje. Takrat se ga da pa izkoristiti za hirejše iteracije. To je ves plus vsega.
Rimac - nasa stranka (nimajo svoje hostajo pri nas) pa btw avti so njihova sekundarna panoga
Turbo - nasa stranka
aston Martin - nasa strank
Williams - nasa stranka
Mclaren - nasa stranka
Ferrari - IBM/HP
Red Bull - HP
Ducati - Lenovo
Aprillia gostuje pri Ferrariju (Fiat)
Ja res nisem videl nikoli napredka. Ti ves pod kaksnimi razvojnimi problemi se srecavajo danes zgolj in samo zaradi omejitev testiranj?
Mogoce ne verjames ampak 80% razvoja v f1 je samo v tunelu z racunalnikom....snpomocjo fluid dynamics
Rad bi te videl kako s papirjem operiras vec kot miljon operacij na sekundo.
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Vodne elektrarne niso zastarele, so konstanta . Zanimiva pa je zgodba kako so superracunalniki prinesli velik prihranek ravno na tem podrocju.
Simulirajo in zrisejo turbine na 99,9% natancno vkljucno z zanesljivostjo (velikost delov, materiali delov, oblika delov...). S tem so pocenili in pohitrili dobavo turbin uh la la krat.
Pred tem se je naredila maketa turbine, se je lavfala vsaj 6 mesecev, potem cela razstavila, in to se je ponavljalo dokler ni bilo stabilnega izdelka - cikel 3-4 leta.
Sedaj fluid dynamics nacrta turbino v 14 dneh pripravljeno za proizvodnjo. Turbo inštitut je to imel, dokelr niso prišli novi lastniki, najprej sp poslali finančnike in zgodbe je bilo konec....nazaj na abakus
Enako je z letalskimi motorji, turbinami...f1 in motogp razvoj aerodinamike, se euroncap ne rabi vec avtov zaletavat...ogromno je tud benefita.
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Ko misliš, da so že dosegli managerski vrh, pa še znajo misliti 'izven škatl'
Upravljanje hitrosti na ljubljanskem obroču
Med ključnimi projekti v letošnjem letu je Ribič navedel projekt za dinamično upravljanje hitrosti na ljubljanskem obroču, s katerim bodo skušali vsaj delno povečati pretočnost."Začeli bomo omejevati hitrost približno 20 kilometrov pred ljubljanskim obročem, jo prilagajali gostoti prometa in s tem omogočili, da pritiski po ljubljanskem obroču ne bodo tako močni in da bo promet bolje stekel,"je pojasnil. Po Ribičevih besedah naj bi projekt zaživel sredi letošnjega poletja.
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
jutri pa prvi pravi test, končan je shakedown (samo za tiste ki so presedlali in moštva nižjega ranga prejšnje sezone in testne voznike). Obetavno za Yamaho, ampak realnost še pride konec tega tedna
Helou mojstri različnih obrti in veščin ter poznavalci skoraj vseh področij!
Včeraj sem nesrečno zlomil naočnike in zdaj razmišljam ali grem v nakup novih ali pa bi bilo bolj smiselno kar odpravit dioptrijo z laserskim posegom.
Verjetno vas je nekaj že šlo pod "nož" in me zanimajo vaše izkušnje glede tega posega ter katerega izvajalca priporočate ter kakšen okvirni strošek, obenem je tudi pomemben podatek, koliko časa je potreben "bolniški status".
Hvala za info in lep pozdrav;
Borut
Bolj je pomembno da te stestirajo če si primeren in da se ti je dioptrija že leta umirila. Jaz zaradi zadnjega ne morem na poseg
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Veliko špekulacij tule, v resnici je pa težko soditi od daleč. Jaz se sprašujem eno - če je Cuban tak fan, zakaj pa je potem prodal klub nekomu, ki bo spet gledal samo na lastno rit in dobiček in ne na neko dolgoročno zgodbo?
Cuban ze leta ni vec vecinski lastnik ma samo se cetrtino in nima popolnoma nic s tem...mal se apdejti, to je vse prodano
Popravljeno od jures
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Ne pozabi da je zelo na ti z alkoholom. Pivo po tekmi mu jemljejo iz rok. Kolega pa je skipper, je peljal Dragiča po kvarnerju, mu je le ta dal lokacijo
Na tej lokaciji oba doncica, nesterovic, jure dolenec, se par nasih idolov, babe....pijano do konca, prav da so se mu zagravzal do konca
Kar se tice pa miljonov so ga pa zgleda orng kaznoval, supermax mu s transferon ne pripada pravi espn
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Vedno se bo kdo najdel ki bo proti nečemu
Potem tud ves verjetno da je DC 'slovenski' in ne francoski
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Povezava za deljenje
Deli na druge strani