Na Darsu na?eloma ni? ne mislijo in ve? ali manj delajo po inerciji. ?e bi mislili, ne bi postavljali koli?kov na sredo AC-ja, ne bi kosili trave ob jutranjih konicah.
?e bi imeli ustrezne strokovnjake in bi se jim res ?lo za preto?nost prometa bi danes, ko imajo kamioni elektronsko cestninjenje to izkoristili za urejanje prometa oziroma uravnote?enje le tega. Pa? v jutranjih in popoldanskih konicah za recimo tisto najbolj obremenjeno uro povi?a? ceno uporabe AC-jev za 50% in jo izven konic, ko je manj prometa zmanj?a? za 50%. Tako prakti?no skoraj ni? stro?ki uredi? marsikatero gne?o, ki tako sploh ne bo nastala ali pa bo precej manj?a.
Severna lj. obvoznica bi morala imeti dejasnko status obvoznice in tranzitni promet bi moral uporabljati zgolj AC, kar pomeni ju?no obvoznico, ki je tudi bolj varna zaradi tega, ker tam ni kombiniranih uvozov in izvozov, ki so eni bolj problemati?nih dostopov do AC in med drugim eni izmed vzrokov nastajanja gne?.
Zakaj se tega ne gredo je seveda jasno - DARS-u se gre, da bi delali posel in to je gradnja dodatnih pasov saj se v kombinaciji z izbranimi izvajalci zamenja tudi kak?en kov?ek z denarjem namenjen upravi DARS-a.
A je mogo?e ?udno... avto industrija se do kupcev obna?a milo re?eno arogantno in marsikoga odvrne od nakupa - mene so skoraj. Pa ne samo Mazda, Kia ne dobavi ?eljenega modela niti za test, da bi te vsaj tako prepri?ali, zraven celo ne vedo kdaj bi pa mogo?e kaj dobiliv salone. ?kodo bi blo treba ?akat 6 mersecev ali celo 9 za bencinarja. Itd itd. Tole var?evanje na skladi??enju in politika "just on time" je skoraj pomenila, da marsikdo odpove nakup ali pa vzame malo rabljenega.
Drug faktor je pa ekoterorizem, ki samo grozi, da te bodo ?e bolj lupili in kot da ni CO2 davek dovolj bi se zdaj spravili in obdav?ili vse ostale izpuste in to na obeh koncih. Na samem za?etku ko pla?a? tro?arine DDV-je ter po novem naj bi celo vsebnost ogljika, kot seveda na drugi strani v izpustih tega nazaj v okolje. Samo da bi folku vzeli svobodo in mobilnost in bi jo porinili v roke oblasti, ki edina ve kaj ljudje rabijo in kako se morajo obna?ati.
Hmmm, a mogo?e ostali nacionalni prevozniki v drugih dr?avah pa nimajo izgub. Vse subvencionirane linije na?eloma prina?ajo izgubo, dr?ava pa naj bi jih imela zaradi povezav v svet. Sej je avtobusnih in ?elezni?kih linij tudi ogromno, ki so nerentabilne ampak jih je treba imet. ?al je to tako, to je pa? cena javnih prevozov - saj skos tulijo, da naj ve? uporabljamo javni prevoz. Najprej ga mora? imeti, da ga sploh lahko uporabi?.
Ne vem, ?e si razumel o ?em pi?em... govorim o tem, da si celo ?ivljenje v najemu. In ?e ima? penzijo 800 EUR ter da? 350 za najem manj?ega enosobnega stanovanja in zraven ?e recimo 150 EUR za stro?ke ti ostane ?ez mesec torej koliko? ?e pa ima? lastni?ko stanovanje ti pa ostane vsaj ?e 350 EUR ve? za ?ivljenje in verjetno je jasno kdo od teh dveh upokojencev lahko ?ivi, kdo pa ?ivotari.
Absolutno podpiram objavo radarjev pa ?eprav ne vozim prehitro, da bi me to prizadelo, ?e bi nehali z objavljanjem. Samo to, da se opozorila o radarjih pojavljajo na radiju je marsikoga prepri?alo, da stopi z gasa. Ljudje se zavedajo, ko sli?ijo ta obvestila, da so policisti na delu... sej ni va?no a se bo sploh tam mimo peljal, ?e samo psiholo?ka situacija v glavi je dovolj.
Pri nas na?eloma spu?i? enako denarja ali si v najemu ali pa odpla?uje? kredit. Ampak na koncu pa recimo po 20 letih kredit odpla?a?, najema pa nikoli. Torej v vsakem primeru ti z nakupom nekaj ostane na koncu in lahko proda? pa se preseli? v manj?e stanovanje na stara leta pa ?ivi? upokojenca vredno ?ivljenje ali pa stiska? skromno penzijo, ki jo oklesti ?e najemnina ter razmi?lja?, a ne bi bilo bolje iti v dom in tam shirat do konca.
Pri nas je problem ta, da je trg nejema ?isto podivjan in dokler najemnina ne bo pol ni?ja od zneska kredita si bodo ljudje pa? kupovali nepremi?nine. To je ?ist gola ekonomska ra?unica in ni niti pod razno nobene povezave s tem, da naj bi bili Slovenci bolestno nagnjeni k posedovanjem stvari. To mantro so v medije sproducirali ravno tisti, ki jim ne di?i, da bi si ljudje lastili nepremi?nine - kdo so ti je verjetno vsakomur jasno.
Ja sam to ni pravilo. Najcenej?i pralni stroj je z razlogom najcenej?i saj je narejen tako, da je lahko najcenej?i in jaz sem pred leti res kupoval precej lowbudget pa sem se vedno nasankal. Zdaj pa? kupujem nekje melo pod vrhom ponudbe pa mi pralni deluje ?e 10 let, pomivalni pa tudi skoraj toliko. Vedno si re?em tisto staro pravilo: nisem tako bogat, da bi kupoval poceni.
A so komu dr?ali pi?tolo na glavi, da je moral vzeti kredit v ?vicarjih. Smo sodobna dru?ba in glede na dostopnost informacij bi lahko bili tudi razgledana. Zdaj ?e pa? nekdo spregleda vse to in zraven je ?e nagnjen h riziku je pa? vzel na papirju najbolj ugodno. ?e se ne bi v ekonomiji ni? spreminjalo bi jo tudi najbolje odnesel skozi. Ampak odlo?il se je sam in ?e enkrat , to je njegova odlo?itev. Tako kot se odlo?i? za avto, za zavarovanje za prakti?no karkoli.
Verjetno ?e vzame? najcenej?i pralni stroj ni za pri?akovat, da bo zdr?al tolk kot najdra?ji model, ?e vzame? najcenej?e zavarovanje bo? verjetno imel ob uveljavljanju ?kodnega primera tudi najve?je te?ave.... itd itd itd. Se strinjam, da je treba potro?nike varovati ampak ne takrat, ko ?pekulirajo in gemblajo z odlo?itvami... takrat naj si pa? pripi?ejo nase.
Ja, ampak a bo treba celo ?ivljenje ljudi za rokco dr?at, da se jim ja ne bo kaj zgodilo? Banke so tako ali tako preverjale kreditno sposobnost in so se vsaj v zadnjih letih izogibale spornih ali mejnih primerov. Pa tudi to ni garancija, da ne bo ?lo kaj narobe. Tudi nekdo, ki se zadol?i po vseh pravilih in regelcih lahko recimo zbluzi pa ni nikjer nobene varovalke, ki bi to prepre?ila. Osebno odgovornost je potrebno vrnit nazaj ljudem in nikakor se ne strinjam, da jo bodo in?titucije prevzemale za nas. To vodi v dru?bo idiotov in bebcev, kjer bo? moral na koncu vsakemu dat ?e navodila, kdaj mora jest in kako se diha.
Ne samo to, cenej?a ICE vozila bodo zamenjali z dra?jimi elektri?nimi ali hibridnimi in ker ne bo druge izbire bodo umaknili ?e subvencijo. Ker bo prehod na EV pomenil ogromen izpad DDV in tro?arin iz prodaje bencinov bodo nabili davke in tro?arine tudi za EV in ne samo v vi?ini pokrivanja izpada ampak ?e kar precej procentov zraven. ?e kdo resno misli, da se bomo neko? vozili (?e se bomo sploh lahko) ceneje bi ga takoj zdajle naro?il na pregled v ustrezni ustanovi.
Celo tako je, da v kolikor se banka naprdne in zahteva ostanek kredita takoj nazaj to lahko celo res naredi. To niso bu?e ampak to je mo?no, res pa da sam poznam en sam primer, da je neka banka to res naredila. Sej se ne spra?ujemo ali bi kreditodajalec to res naredil, ampak ?e mo?nost, ki jo imajo ni glih prijetna za kreditojemalca. Vse to omenjamo pa zdaj zato, ker bi BS rada naredila ?isto nova pravila igre in ker gre za veliko spremembo je samo vpra?anje ali se lahko tista stvar, ki je bila prej domala nemogo?a, lahko celo zgodi. Problem je pa samo v tem, da v teh igricah je kreditojemalec prakti?no ?isto nemo?en in tudi ?e je normalen pla?nik to ?e ne pomeni, da se mu kaj takega ne more zgoditi - sicer te?ko ni pa nemogo?e.
Neeeee... Ko enkrat podpises pogodbo... in ce redno placujes svoje obveznosti... te noben ne bo vec povohal... gre se samo za pogoje ob SKLENITVI oz. odobritvi kredita... in sedaj je brezveze razgljabljati o nekaterih imaginarnih pogojih, kaj bo, ce bo... Nekateri bi izgleda radi da se se bolj zakomplicira vse skupaj... :ne vem:
Sorry, ampak to pa pa? ni glih res. Poglej v kak?no kreditno pogodbo in sigurno bo? na?el klauzule, kjer si banka/kreditodajalec dovoljuje naknadni vpogled v kreditni portfejl kreditojemalca in to banke na vsakih nekaj let tudi po?nejo pa ali kreditojemalec redno izpolnjuje obveznosti ali pa ne. ?e je karkoli druga?e kot ob nastanku kreditne pogodbe ima kreditodajalec vedno mo?nost zahtevati spremembo in to je v pogodbi jasno definirano. Po doma?e povedano, ?e bodo banke zadeve za?ele dr?ati kot pijanec plota so mo?ne vse variante. Oziroma ?e bo BS to zahteval od bank, da se tega dr?ijo se bodo banke tega morale dr?ati, saj druga?e tvegajo izgubo licence.
Tisto, kar sem napisal v prej?njem postu je samo ena od mo?nosti, ki je ?isto realna seveda pa ni nujno, da se bo dejansko izvajala. To je druga?e samo vpogled kaj se lahko teoreti?no in tudi prakti?no zgodi, ?e o stvareh odlo?ajo puhloglavci. ?e pa so zraven ?e tisti, ki na vsak na?in ru?ijo Slovenijo oziroma vlado RS je pa tolk bolj verjetno.
Moje osebno mnenje je, da se guvernerja nemudoma razre?i in da se na to idiotsko epizodo ?imprej pozabi. Banke ?e do zdaj zelo dobro ocenjujejo in spremljajo kreditojemal?ev status, da znajo ocenit vsaj pri ve?ini ali bo kreditno sposoben ali ne. ?e so kje v dvomih tudi kredita ne odobrijo.
Problem je ?e nekje drugje in sicer bo to lahko pri obstoje?ih kreditojemalcih. V pogodbah je zapisano marsikaj in med drugim tudi to, da lahko kreditodajalec preveri trenutno situacijo in ?e so se razmere na trgu spremenile lahko zahteva dodatno zavarovanje ali pa celo takoj?njo vrnitev kredita.
Primer: ko recimo par brez otrok najame kredit sta ustrezno kreditno sposobna. Nato pa se jima rodi otrok in po novih dolo?bah dejansko nista niti pod razno ve? kreditno sposobna, oziroma je kredit podzavarovan vsaj za ceno vzdr?evanja otroka. In kaj zdaj, ?e gre za hipotekarca lahko banka zahteva dodatno zavrovanje v drugi nepremi?nini, ?e jo seveda kreditojemalec ima ali pa celo takoj?njo vrnitev kredita. V tem trenutku se to lahko zgodi verjetno polovici kreditojemalcem, saj ve?ina vzame kredit prakti?no maksimalno kot lahko.
Jaz se tudi sam lotim pa ne zaradi tega, ker sem ?krtuh, ampak zaradi tega, ker me zanimajo kako delujejo stvari. Tako, sem popravil Candyev pomivalec (to je res ?ip?it znamka) z elektromotorjem enega drugega proizvajalca pa je delal ?e nadaljnih 5 let. Pa pralni stroj, ki ga je strela frderbala in se ga ni hotel lotiti nih?e sem rabil natanko 30 minut za menjavo plate in dveh prevezav pa sem bolj malo elektrotehnika. Cena plate recimo 45 EUR, motor pa 80 EUR in mi res ni jasno zakaj se serviserji tega ne lotijo saj bi lahko komot ubrisali delo 50 EUR pa bi bilo ?e vedno sprejemljiva cena.
Nekdo je enkrat izra?unal, da avto srednjega razreda, ki stane nekje okoli 30kEUR, ?e bi ga sestavili iz rezervnih delov po cenah le teh, bi bila cena 300.000 EUR. ?e oblasti res tako skrbi ekologija je prva stvar, ki bi jo morali narediti ta, da bi enostavno monopolistom (ko je stvar rezervnih delov je to prakti?no vsak proizvajalec) zakonsko dolo?ili koliko sme biri RC-ja na izdelku in vse kar je nad 100% pa? kazen v vi?ini 100x cene izdelka.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Na Darsu na?eloma ni? ne mislijo in ve? ali manj delajo po inerciji. ?e bi mislili, ne bi postavljali koli?kov na sredo AC-ja, ne bi kosili trave ob jutranjih konicah.
?e bi imeli ustrezne strokovnjake in bi se jim res ?lo za preto?nost prometa bi danes, ko imajo kamioni elektronsko cestninjenje to izkoristili za urejanje prometa oziroma uravnote?enje le tega. Pa? v jutranjih in popoldanskih konicah za recimo tisto najbolj obremenjeno uro povi?a? ceno uporabe AC-jev za 50% in jo izven konic, ko je manj prometa zmanj?a? za 50%. Tako prakti?no skoraj ni? stro?ki uredi? marsikatero gne?o, ki tako sploh ne bo nastala ali pa bo precej manj?a.
Severna lj. obvoznica bi morala imeti dejasnko status obvoznice in tranzitni promet bi moral uporabljati zgolj AC, kar pomeni ju?no obvoznico, ki je tudi bolj varna zaradi tega, ker tam ni kombiniranih uvozov in izvozov, ki so eni bolj problemati?nih dostopov do AC in med drugim eni izmed vzrokov nastajanja gne?.
Zakaj se tega ne gredo je seveda jasno - DARS-u se gre, da bi delali posel in to je gradnja dodatnih pasov saj se v kombinaciji z izbranimi izvajalci zamenja tudi kak?en kov?ek z denarjem namenjen upravi DARS-a.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani