Glede na to, da velja embargo na Ruske izdelke zaradi vojne, ne moremo dobiti Ruskih reaktorjev. Čeprav tudi Ruski reaktorji, kljub zasnovi, kakršno imajo, delajo varno, če z njimi delajo tako, kot so predpisi in navodila... Mislim, zgrajenih je bilo 17 reaktorjev, če se ne motim. In, če se ne motim, jih 7 še vedno dela. Samo operaterji ne delajo več "testov"...
Vedno imaš človeški faktor. Tam notri naj bi sedeli ljudje, ki nekaj vedo. Samo so še vedno samo ljudje, ki imajo svoje probleme in rutina lahko naredi svoje. Moderni reaktorji se vsi snujejo tako, da so v nekih kritičnih situacijah stabilni. No, bomo videli. Sam sem mnenja, da se je jedrska doba šele dobro začela, glede na vse kazalce o porabi elektrike. To branžo je treba malo prevetriti in vse skupaj narediti malo bolj modularno, enostavno, ceneje in varno. Nekaj se jih pojavlja, samo bo še malo trajalo, da bo tole šlo skozi.
Drugače pa mali modularni jedrski reaktor je že dolgo znana zadeva, samo vojska ga hoče imeti samo na podmornicah, pa ga nam še ne dajo. 😁
Seveda, meni je to vse jasno. Samo nekaj stvari si narobe napisal, pa ne koristijo, če bere kdo, ki se odloča ali bi podprl jedrsko energijo.
Radon ni tako problematičen, bolj so njegovi produkti, ko razpade. Ko ga vdihneš, produkti, kateri niso plini, ostanejo v pljučih in ti tam delajo sranje. Se pa s tem malo pretirava, še posebej če je to zunaj, ker se enostavno prelufta in gre v zrak. Če imaš pa kakšno klet, kjer se ti to kopiči in si veliko v njej, potem zna biti pa problematično. So pa zgodbe o tistih opekah, ki so bile delane iz elektrofiltrskega pepela malo iz trte izvite.
Radon je naraven radioaktiven plin brez vonja in barve. Nabira se v zaprtih prostorih in je lahko rakotvoren. Ocenjujejo, da je vsak deseti rak na pljučih posledica radona oziroma njegovih razpadnih produktov...
V Sovjetski zvezi in Černobilu pa ni bil problem samo nesposobno vodstvo in ljudje, ki se niso upirali, ampak tudi nezdrava osnovna zasnova reaktorja, tako da ja - elektrarna je tudi bila velik problem. Pač je moral biti reaktor poceni in želja ob zasnovi je bila, da se njegove produkte uporabi tudi za potencialne vojaške namene. Tam je bil pač skupek enih klasičnih ruskih (človeških) neumnosti, ki so se poklopile in še danes imamo zaradi tega v neizobraženi javnosti sranje s sprejemanjem jedrske energije. Ruski pijanci, kaj hočemo. Fukušima pa tudi ni koristila pri tem.
Beri - zanimivo branje o mehurčkih pare, ko se reaktor začne pregrevati in voda kot moderator izgubi svoje lastnosti, da bi kontrolirala jedrsko reakcijo:
On April 26, 1986, the Number Four RBMK reactor at the nuclear power plant at Chernobyl, Ukraine, went out of control during a test at low-power, leading to an explosion and fire that demolished the reactor...
The Chernobyl accident in 1986 was the result of a flawed reactor design that was operated with inadequately trained personnel. Two Chernobyl plant workers died on the night of the accident, and a...
To bi šlo. Jedrsko gorivo kipnejo na deponijo zunaj in ga potem transportirajo v odprt reaktor, kjer laufa verižna reakcija pod kontrolo. Po moje se Šoštanjčani in Velenjčani ne bi veliko pritoževali. To zdaj je sigurno slabše...
Jebat ga, to sem jaz nekaj časa nazaj dojel. Na infrastrukturo (elektrika, voda, telekomunikacije, železnica, itd.) je fajn biti priklopljen nekako. Ali s šihtom (pa potem fuš ali pa kar med šihtom fuš) ali pa z biznisom (pa potem fušati ni treba). Tam ne bo nikoli ugasnila potreba po resnem tehničnem znanju, pa vedno manj ga je in ko bo zagustilo, bodo vse skupaj reševali, ker drugače ne gre, ker kar zapreti tega ne moreš. Klinci si pa seveda denar talajo, saj si ga ne samo pri nas. Moraš pa to imeti, če hočeš da ti država laufa. Ali pa damo ketno čez vse.
To je sestavni del procesa. Samo javnosti je drugače prikazano, ker vse skupaj prime moderni PR v roke. Drugače pa lahko edino tako narediš dober produkt. Vsi, ki mislijo drugače nimajo pojma...
S tem se tudi sam strinjam. Ko sem kupoval svojo Mazdo, je bila ena minus točka dimenzija 19" platišč. Minus mislim pri sebi, ker sem vedel, da so 19" gume dražje. Dobil sem zraven še ena platišča za zimske gume, tako da vozim samo na previjačenje. Ampak potem sem hitro poračunal, da pri mojih letno prevoženih kilometrih je platišča brez veze menjati, ker bom mogoče v 10 letih zamenjal 2 kompleta letnih in 2 kompleta zimskih gum. Tako, da sem za oboje kar 19" obdržal. Pa razlika v cenah je manjša kot recimo 15 let nazaj, ker je šlo ogromno voznega parka z dimenzijami platišč navzgor.
Glede kvalitete produktov se tudi strinjam. Če ima znan proizvajalec dobro zastavljen sistem in kontrolo kvalitete, je čisto vseeno kje se dela. Edino ceneje bo za njega (beri večji dobiček), zaradi cenejše delovne sile. Pa na koncu si lahko mi kaj privoščimo za normalno ceno, če nam na drugem koncu sveta to naredijo, pa še delo imajo... Sicer bi imel raje, če bi kaj več naredili tu, samo situacija je, kakršna pač je.
Pol tudi ni potrebe po tretjem pasu in drugem tiru. Sej stvar funkcionira, samo počasi 🙂
Ja, mislim da za tiste na LPP ni treba, ker imajo šihte brez da kaj posebnega naredijo in niso dodatno plačani od uspešnosti prevoza. Tako kot javni sektor, itd. Zato mislim da ni treba. Za ljudi se jim pa jebe. Je tudi eden izmed razlogov, da sem iz življenja zbrisal dnevne migracije in idejo, da bi živel v nekih hribih...
Razen, da si v prvo predrag in kupec kupi cenej varjanto od tvoje, tak kupec je odšel in ga ni nazaj, ko ceno spustiš🥴Malo moraš bit realn....
Mogoče pri Mazdi, se strinjam. Ker je kupcev pri nas bolj malo. Pri znamkah, kjer je kupcev več, je to najbolj trotlzihr način, da boš čimveč iztržil. Kdor gre stran pač gre. Pride nov mimo.
Si ugotovil,da sem ti postavil "catch" vprašanje...torej "rakom žvižgat" tisto,kar si pisal v prejšnjem komentarju. Na Kotlu imaš max.55°...jaz pa z vrhunsko nizkotemperaturno zrak-voda 59°...mislim,da sem povedal vse.
In ne-nimaš zalogovnik sanitarne vode ampak toplotni zalogovnik za sanitarno vodo.
Gre za to...kar spet večina ljudi ne ve. To je zalogovnik toplotne energije,v katerem je segreta voda...ta voda ni sanitarna voda!!! V tem zalogovniku pa je tudi "tuljava"-svedrasta cev z rebri,skozi katero teče sveža sanitarna voda. Torej je vse skupaj toplotni izmenjevalnik.Sanitarne vode je v tej tuljavi zelo malo,in če greš računati razmerja v litraži in razmerja v temperaturi obeh vod,boš hitro prišel na stevilke,ki znajo biti streznjujoče...npr. vodo v shranjevalniku greješ na max. 50°...se en ali dva stuširata,in ima ta voda 40°...
A si se že tuširal z 40° "toplo" vodo?...hitro je konec z komfortom.
Ne razumem kaj govoriš, v moji kišti je BOJLER ZA 200 L VODE ZA V BANO ZLITI. Ja, lahko stojim pod vročim tušem pol ure in potem jo počasi zmanjka. Se pa ponavadi jaz prej naveličam. Razen če moram kakšne stvari res dobro premisliti.
Lahko bi jo grel na več, pa nima nekega smisla, ker za normalno umivanje se nas lahko par umije, pa vode ne zmanjka. Jo tako hitro dogreje. Maksimalno temperaturo pa takoj na izhodu iz bojlerja zmanjšam na konstantno nastavljeno in neodvisno od temperature v bojlerju - če je višja seveda.
Sem pa nekaj časa po zagonu klical na podporo, kako lahko najbolj efektivno pojačam zalogo vode, pa so rekli, da ni še nihče to spraševal do takrat. Jebat ga, komfort je fajn. Če pa ne stane veliko, pa še toliko bolje.
Nisem pa jaz nikakva referenca za tole slovensko ogrevalno šparanje. Jaz tudi pozimi velikokrat kamin pri odprtih oknih kurim. Je fajn toplo v hiši, pa frišen luft je...
Zalogovnik sanitarne vode je v TČ, 200 litrov. Sem tako hotel, ker v strojnici nimam dovolj prostora za posebej bojler. Grejem pa vodo nekje na 55°C, ker smo svinje po porabi. Skurimo skoraj več za ogrevanje vode, kot pa za 230 m2 ogrevati čez celo sezono. Ima pa Thermia nek patent, ki ti sanitarno vodo ogreva s fazno spremembo plina, preden gre nazaj v novo cirkulacijo. Po domače - bolj kot je zunaj mrzlo, bolj je voda za umivati topla. Pa še plus je ker je to stranski efekt ogrevanja prostorov.
Ja, samo slaba kvaliteta proizvodnje nima veliko veze z dobro zasnovo. Veliko pomaga, če je zasnova dobra. Ampak slabo lahko narediš vse, če se stvari na neki točki v firmi zapeljejo drugam zaradi drugih interesov. Verjemi, sem v zadnjih 15 letih dela v razvoju težje strojegradnje (in nekaj tudi lažje) videl že marsikaj.
Pri neinverterski TČ je podobno. Taka TČ če hočeš imeti spodobno regulacijo temperature v hiši (sorazmerno majhni dotok toplotne energije v ogrevalni sistem-radiatorji,talno...) obvezno potrebuje shranjevalnik.
Res je,da imajo neinverterske TČ oz. neinverterski kompresorji praviloma malenkost boljši izkoristek med obratovanjem kot inverterski,ker so optimirane le tisto moč obratovanja-maksimalno...isto kot pri hladilniku-le vklop/izklop.
Se ne strinjam. Snovanje sistema se začne pri izbiri pravilne moči ogrevalnega vira. Zdaj, če je predimenzioniran, kar pri nas v večini primerov je, ker so vsi projektatni in "Joža" vodovodarji posrani in ne znajo od začetka rešiti stvari, kot se jih rešuje, potem rabiš vse to. Redko kdo razume, da je 20 ton estriha lep zalogovnik in je neumno riniti še enega zraven TČ. Na tak način rešiš z enostavnim, zanesljivim sistemom število vklopov, ki se drugače pojavi pri neinverterskih sistemih.
Jaz npr. grejem 230 m2 bajte, ki ni niti približno izolirana po modernih standardih, s 6 kW (podatek proizvajalca) voda-voda. Celotna max. priključna moč sistema s potopno črpalko je 2 kW. V resnici je zaradi višje temperature vira vode ogrevalna moč verjetno nekje med 8-10 kW. V glavnem se stremi k čim nižji razliki med virom toplote (zrak, voda, zemlja) in ogrevalnim virom (talno, radiatorji, itd.)
Če se ne razume fizike in principov delovanja v temelju, potem se to rado rešuje s preveč elektronike. Ampak izgleda to vsem paše, kaj čemo.
Realne SCOP-e je pa težko izmeriti. Pri meni bi še šlo, če bi se potrudil, pri kakšni klimi je pa malo težje. Kot pri avtu - eden ga vozi s 6 litri, drugi pa z 9. Samo nihče se ne uskladi o načinu uporabe.
Eno so SCOP meritve, drugo pa realna uporaba. Jemlji to kor porabo pri avtu, ki jo certificira proizvajalec. Papir prenese vse. Sigurno so napredki, bi pa bolj vse skupaj pripisal veliko bolj milim zimam, ki smo jim priča zadnjih nekaj let, ko je tudi prehod iz starih sistemov na nove najbolj množičen.
In ne, z nobeno zrak-voda se ne morem greti na 24°C na vseh 230m2 čez celo leto za takšno porabo kot se lahko z voda-voda. Pa še zunanje enote nimam, ki bi ropotala okrog hiše, kot je primer pri sosedih, ki so prestopili iz plina na TČ - večina zrak-voda. Če bi imel možnost pa tako zemlja-voda. Teh klim, ki se pa zdaj promovirajo za ogrevanje pa ne moreš primerjati s talnim ogrevanjem. Čisto drugo udobje, kot pa neko pihanje od zgoraj lokalno na dveh ali treh točkah po hiši. Ajde, če si prebivalec 60 m2 velike mansarde, se še lahko sprijazniš, drugače me pa ne prepričate.
Ah, dajte no, pretiravate. Je že dobro, da se malo nabrca v rit te stare "ničnebomospreminjali" lenuhe v avto industriji. Kot smo že 100 krat tule in drugje ugotovili, je pri elektrifikaciji problem infrastruktura in baterije. Drugače je elektromotor super stvar in za večino fijuckanj iz A v B najboljša zadeva. Kot pralni stroj, klima, TČ, peglezn, kosilnica, motorka, itd. Ima da dela, se ne ukvarjam več z njim, imam bolj pomembne stvari za početi. Ko crkne, pa po novega. Ampak elektro avto še ni tam. Bo čas svoje prinesel. Veliko časa, kot vedno. Stara generacija pa umre in svet gre dalje... Za športne avto navdušence še pa vedno lahko klasika ostane, kar se bo tudi še nekaj časa dogajalo.
Če je kdo kdaj kaj snoval, potem je nebuloza, da so pristopi pri Tesli vsi mimo. Če vsaj približno ve kaj govori. Je pa treba malo konzervativnosti vnesti, kar se mi je vedno pri Mazdi dopadlo. Pa še del nobenega večjega koncerna niso in so od svoje inovativnosti odvisni (Skyactive X, Wankel, zdaj nek razvoj dvotaktnega motorja - tu je še nedogled stvari možno narediti, če kdo vliva dovolj denarja). Je pa na koncu vedno malo vpliv trenda, tako pač je.
Si že slišal za invertersko elektroniko,ki brezstopenjsko krmili kompresor,zunanji ventilator,notranji ventilator?
Si slišal za toplotno prevodnost materiala...npr. si prijel kos plastike,kos lesa,kos železa,kos aluminija...kaj misliš,za kaj so lamele pri klimah iz aluminija?
Malo pomisli.
Vrhunske klime zmorejo manj hladiti in več razvlaževati in obratno.
In kaj misliš,za kaj dobre klime ko dosežejo nastavljeno temperaturo ugasnejo notranji ventilator?
To je en glavnih razlogov poleg tihosti in boljšega izkoristka,za kaj zmeraj priporočam najboljšo klimo,ki si jo še lahko privoščiš.
Ja-vse so "dobre",a med poceni in vrhunskimi je ogromna razlika.
Večina folka laično misli..."ah,saj tista poceni isto hladi"...a ni fora v nižanju temperature,in tu se zelo motijo.
Tole bi rad malo več obrazložitve, če lahko prosim. Kaj je tehnični razlog, da dražje klime bolje razvlažujejo? Recimo, da plačamo boljši izkoristek, ampak a ni tako, kot bi rekel, da dražji hladilnik bolje hladi? To je že 100 let stara tehnika, ki se jo danes samo malo prepakirava, drugače pa večjih napredkov ni že nekaj časa, kot pri kolesu. Edino krmilja so v zadnjih 30 letih šla naprej, to je res.
Npr. moja voda-voda TČ tehnično ni veliko drugačna od tiste izpred 30ih let. Razen programja, kot sem rekel. Pa še čez 25 let ob koncu življenjske dobe bo eden izmed bolj efektivnih ogrevalnih sistemov daleč naokoli, pa niti ni inverter sistem, ker nisem niti hotel slišati, da bi bil. Je pa res, da moraš znati to zasnovati, kar je pa pri nas redkost.
Saj to je problem, ker je res večina države kmetov s hribov doma, pa res marsikaj ne razumejo. Pa ne jemlji preveč za slabo...
Drugače si pa same prave našel. Same male kneževine. 🤑😁 Te tudi jaz poznam, pa jih v takšnih komentarjih, ki sem ga podal z namenom ne omenjam - preberi odstavek o old money-ju.
Latvija je dober primer, nič ne rečem, zakaj je pri njih tako kot je, ne vem. Sicer jo pa premalo poznam, da bi komentiral in slabih strani ne poznam. Mogoče bi bilo od časa do časa dobro da gre kdo, ki je za to odgovoren, okrog takšnih in pobere dobre vzorce, pa izgleda ne moremo iz svojih trmastih vzorcev hlapcev in raje rinemo svoje naprej.
Saj vidiš, ljudje pred vsakimi volitvami upajo, da jih bo naslednji izvoljeni rešil muk, pa je na koncu samo sranje. Koliko moraš biti butast, da še to verjameš? Še posebej pri tej gardi, ki bo crknila v parlamentu, če ne bo kdo drug prej za to poskrbel.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Adrian Newey gre k Aston Martin-u. Kar dogodek tole.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani