Hehe, Slivka, sem mislu da ti bo glede na razmeroma nizek dru?inski prora?un zanimiva ideja, ampak o?itno ti ni.
Saj sem napisal: bo zanimiva, ko bo predelava kve?jemu 500 do 700?... Do takrat pa me ne zanima. Je poraba premajhna in dokler ?ena ne dobi slu?be, niti kilometrov ne delamo (10000 do 12000 na leto).
Kok ste eni zanimivi mate avtomobile ki imajo porabo 6l pa potem ra?unate pa ra?unate pa zra?unate da se vam po 2 letih ?ele vrne investicija in potegnete ?rto, da je plin ok ampak se ne izpla?a. Jest da mi avto pije 6l niti tega ne grem ra?unat. Predelave delamo tisti, ki imamo porabo 10l+ tukej je pa potem mal druga?na matematika ane
Jaz ne bi ra?unal in se ne bi ogla?al, ?e me ne bi nekdo pocukal za jezik. Ja, pri porabi 10 litrov ali ve? in pri veliki kilometra?i je ra?unica gotovo druga?na. In najbr? na ?em novej?em, ne pa na avtu, ki bo ?ez dve leti ?e po?asi iskal prostor na odpadu...
?e nekajkrat sem omenil, da je rentabilnost vgradnje plina odvisna od ve? dejavnikov in da v?asih enostavno ni smiselna. Vsaj pri meni je tako. V?eraj sem prav v ta namen od?el do Ajdov??ine, da sem nato?il bencin in se vrnil nazaj. In na avtocesti naredil ?e posnetek:
To je poraba pri 100 km/h in prazen avto. Sicer pa je poraba okoli 4,8 do 5,5. Ko smo ?li predlani na po?itnice (jaz, ?ena, dva otroka in kamp-prikolica) je bila poraba rekordnih 7,8 litra na 100 km. A to so izjemni primeri. Sicer pa je povpre?je (od kar sem kupil avto do zdaj) 5,3 litra na sto km. Bencina, seveda, 95-oktanca. Tako visoka je najbr? zato, ker ?ivim v hribih. Kdor je pri?el na MPL ve, kako visoko je...
Zdaj pa naredimo en ra?un:
1. verzija: Kupim 1498,04litrov bencina. Za to bom pla?al 2274,02?.
2. verzija: Avto predelam na plin. Za to bom pla?al 1050?. Nato kupim 1361,86 litrov plina. Za to bom pla?al 1017,30?. Pa ?e 136,18 litra bencina za zagone in vo?nje s hladnim motorjem, za kar bom dal 206,73?. Vse skupaj pride 2274,02?. In zraven imel rezervno kolo v prtlja?niku, kar bo oviralo prevoz otro?kega vozi?ka, ali pa poseben pribor, ki nadome??a rezervno gumo, ker je na njenem mestu rezervar za plin. In zraven ?e dodatni servisi plinske napeljave. In zraven ?e prepoved parkiranja v kletne prostore avtomobilske hi?e (ki so poleti prijetno hladni, pozimi pa dovolj topli, da se avto vsaj malo odtali...). In zraven ?e iskanje bencinskih servisov, ki imajo avtoplin (sicer jih je vedno ve?, a na Bov?kem, Kobari?kem, Tolmiskem, Gori?kem, Ajdovskem in Vipavskem jih je ?est: ena v Kobaridu, ena v Vrtojbi (Nova Gorica), ena v Ro?ni Dolini (Nova Gorica), ena v Aj?evici (Nova Gorica), ena v Ajdov??ini in ena v Vipavi). Ne vem, kako je pokritost drugje, a ?e je podobna, se mora? ustaviti na vsaki ?rpalki, ki ima avtoplin, druga?e ti zmanjka in vozi? normalno na bencin. Od 460 Petrolovih bencinskih servisov jih ima avtoplin zgolj 148...
Recimo, da je poraba plina enaka porabi bencina, ?eprav naj bi ?lo plina za 10% ve? kot bencina. Pri porabi, ki jo imam, se investicija povrne ?ele ?ez 28264,90 km (?e pa upo?tevam 10%ve?jo porabo, pa ?ez okroglih 30000 km...). Pa to je ponudba, ki ima precej popusta - 30%. Pri redni ceni bi se "doba odpla?evanja" ?e podalj?ala (investicija se povrne ?ele ?ez 38463 km). Pri ceni 1800?, kolikor mi je predlagal G-1, ker je baje potrebno dodatno mazanje ventilov, pa ra?unica ni ve? ?la skozi...
Me pa zanima, koliko ?e vedno prepla?ujemo tovrstne predelave. Ne verjamem, da bi mehaniki delali v svojo ?kodo. In tudi, ?e da 30% popusta, ?e vedno nekaj zaslu?i. V?asih je pa dobro, ?e pride do recesije. Se cene spustijo na realna tla, ker ljudje nimajo denarja za metat naokoli... ?e bo ?lo tako naprej, bo predelava kmalu 500 do 700 ?. Potem se bo mogo?e celo meni spla?alo predelati na plin...
Do takrat pa vsi tisti, ki mi radi po?iljate kak?na ZS, pustite hudi?a pri miru in ga ne cukajte za jezik. Predelava na plin je pa? odlo?itev vsakega posameznika. In za mene je (zaenkrat ?e) prevelika traparija, da bi se je lotil.
Ja, vem, zdaj me boste vsi zaplinjeni razglasili za bogokletnika...
Najbr? je jasno, da nisem takoj s kraja nesre?e, ?e preden sem poklical policijo, na Mazdin forum napisal, kaj se je zgodilo...
Motorist, Italijan, je pripilil skozi ovinek, zadeva se ni iz?la in kon?al je v Mazdi. Odpeljan v ?empetersko bolni?nico. Ker sem zaposlen v bolni?nici, sem se ga odpravil iskat, da vpra?am, kako je z njim. Pa mi povedo, da je bil po nesre?i tetraplegik in da je preme??en v Italijo, ker je blizu, on pa Italjanski dr?avljan. Nekaj dni kasneje mi pri malici povedo, da so slu?ajno zvedeli, da je v Italiji v bolnici umrl.
Mazda niti ni bila tako hudo zdelana, mo?akarju je najbolj na?kodila tista smreka ob cesti, kamor ga je odbilo. Ko se mu ovinek ni iz?el, je udaril v bok Mazde, podrsal cel bok in zgubil oblast nad motorjem. Ni ve? popravil smer po cesti, ampak ga je odneslo dol s ceste in v smreko. Kjer je oble?al.
S tem, da sem jaz pa? predlagal, da se na dopust namesto z najetim vozilom odpelje z drugim majhnim, ki je pri hi?i. Saj ima vsaka hi?a po dva avtomobila...
Mislim, da tole nikakor ne bo ?lo skozi. Ni samo ?irina tista, ki ti dela te?ave. Mislim, da je v tvojem primeru tudi obseg pnevmatik druga?en. In zaradi tega ti napa?no prikazuje hitrost. ?e je to res, tega na noben na?in ne bo? spravil skozi homologacijo. Preveri ?e enkrat obsege obeh pnevmatik, preden se loti? dela.
Se nikoli nisem pretirano poglabljal, toda kaj je pa tisti CARFAX, kjer naj bi lahko preveril zgodovino vozila, med drugim tudi kilometre, neskladnost kilometrov, zgodovino pregledov, zgodovino morebitne kraje, zgodovino lastni?tva, realno ?tevilo lastnikov, tehni?ne informacije,...
Ja, navzgor gre? res brez te?av. A baje je ta stvor imel zanimiv zvok pri 86 oktancu. Najprej si ga spravil na obrate, potem pa razbremenil in odvzel "gas". In takrat je imel zelo zanimiv zvok. Ki ga pri 91 oktancu ni ve? imel (no, ?e si ga res precej mu?il, je bilo slutit malo tega zanimivega zvoka), pri 95 oktancu pa sploh ne.
Zato bi mi radi nadomestek za 86 oktanca. Tudi ?e se malo bolj kadi, glavno, da ropota... ?e drugega ne, pa z lopato komu po glavi...
Da ne odpiram nove teme, bi kar tu prilepil eno vpra?anje:
Za nek starodobni stroj bi radi poustvarili imitacijo 86 oktanskega goriva. Lastnik je pri?el na idejo, da bi 95 oktanskemu gorivu dodali nafto in tako zbili oktane. Oktani namre? pomenijo, koliko se gorivo upira samov?igu pri komprimiranju. Pri nafti pa je ravno obratno - ne sme se preve? upirat ampak mora ?im prej lepo zagoret, da "eksplozija" sledi batu, ki se premika navzdol in tako ohranja enak pritisk kljub pove?evanju volumna valja.
Bi torej res lahko z dodajanjem nafte bencinu dobili 86 oktanski bencin? Dobro, ne bo osvin?en, ne bo original, bo pa vsaj pribli?ek.
Peljal sem jo na "sprehod" v gozd. Spotoma sva nazaj grede privlekla 4 metre polen za kurjavo pozimi. Ker sva se imela tako fino, sva "sprehod" ?e enkrat ponovila...
V soboto, 6.7., bom iz gozda domov vozil polena. Pa bi mi prav pri?la kak?na pomo?. ?e ima kdo to soboto ?as in voljo (in ga matra firbec, ?e Mazga res vle?e 4 metre drv iz gozda), vabljeni v Lokovec.
Polena so v gozdu v skladovnici. Potrebno jih je nalo?iti v kason in prikolico, nato se v Mazgi peljati do mojega doma in jih pretovoriti v drvarnico. Vsega skupaj je okoli 12 do 15 metrov. Torej tri do ?tiri fure. Za tako delo smo bili obi?ajno v ?tirih, letos pa sva z ?eno ostala sama. Zato bi potreboval vsaj ?e dva ali pa kar tri Mazda?e, ki bi mi bili pripravljeni pomagati.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Saj sem napisal: bo zanimiva, ko bo predelava kve?jemu 500 do 700?... Do takrat pa me ne zanima. Je poraba premajhna in dokler ?ena ne dobi slu?be, niti kilometrov ne delamo (10000 do 12000 na leto).
Jaz ne bi ra?unal in se ne bi ogla?al, ?e me ne bi nekdo pocukal za jezik. Ja, pri porabi 10 litrov ali ve? in pri veliki kilometra?i je ra?unica gotovo druga?na. In najbr? na ?em novej?em, ne pa na avtu, ki bo ?ez dve leti ?e po?asi iskal prostor na odpadu...
Povezava za deljenje
Deli na druge strani