Po enem tednu snega sem prevozil 318 km, vse z reduktorjem in z verigami (in v glavnem v prvi, drugi in tretji prestavi - kljub reduktorju), pokuril pa okoli 170 litrov nafte. Mazda ima sneg v ?pranjah, za katere niti Japonski konstruktorji ne vedo, da jih BTjka ima...
Kakorkoli, danes grem v dolino po nafto, pa bom snel verige. Bom nekje v Novi Gorici parkiral, da se malo odtaja. Malo premi?ljujem, da bi v nafto prime?al malo petroleja, ker napovedujejo mraz. Jutri naj bi bilo -20 stopinj celzija. Pa ?e tesnila vrat bo treba spet premazat s kak?nim parafinovim oljem, da ne primrznejo...
Potem si pa narobe razlagate. Kot prvo, tole je delovni stroj in ne dirkalnik. Torej ni hitre vo?nje. In se voda ne vra?a nazaj na ?ipo. Tale poltraktor pri meni ?e ni presegel 100 km/h. To pa ni ravno neka vrtoglava hitrost. In tisti, ki so bili na pikniku v Lokovcu ti lahko povedo, da so poti take, da je 50km/h ?e zelo visoka hitrost...
Voda dobi druge poti, da odteka in ne potrebuje takega ?leba. Sicer pa nas bodo o poteh vode med vo?njo pou?ili bolj izku?eni.
Pokrov motorja res ne more segati do vetrobranskega stekla. Lahko pa bi bil toliko ni?jo (ali pa bi se ?ipa kon?ala toliko vi?je), da bi bilo s plo?evino lepo zakro?eno na pokrov motorja in bi sneg spolzel kot po toboganu. Sem v?eraj opazoval pri Ladi Nivi in zadeva lepo deluje. Tudi Land Rover Defender ima tako izvedeno vetrobransko steklo in lepo deluje. In ni? vode se med vo?njo po de?ju ne vra?a nazaj.
Lepo te prosim, ampak res te lepo prosim, da se ne baha? s tem, da ?ivi? na pode?elju. Tvoj stavek: "Tako si to razlagamo pri nas na kmetih." deluje, kot da se ima? za modrega ?loveka. Tudi uvod, ko pi?e?: "?e ?lovek malo s zdravo kme?ko pametjo pomisli" nakazuje, da se ho?e? bahati z zdravo kme?ko pametjo. Ve?, kmetje so razred zase. Ti jih ne dose?e?. Ti zgolj ?ivi? na pode?elju. Torej si po modrosti in pameti kve?jemu primerljiv z me??ani. ?e jaz se ne morem pobahati z zdravo kme?ko pametjo, pa sem bolj kmet od tebe - ?e vedno premalo. Pravi kmetje so precej modrej?i od naju obeh - ?eprav se mi zdi, da ti tu ne doda? dosti. Vsaj to bi lahko vedel, da se pravilno napi?e "z zdravo" in ne "s zdravo". Kme?ki otroci v ?epovanu se to u?ijo v petem razredu osnovne ?ole. V katerem si ti?
In ta ?leb na BTjki je ena najbolj neumnih pogrutav??in, kar so jih Japonci lahko pogruntali. Ker ni za drugo kot za povzro?at te?ave.
In ?e te ?e kaj zanima, ti kar vpra?aj. Kako bo? pa kaj vedel, ?e ne bo? ni? vpra?al.
Saj ne vem, ?e naj sploh pi?em, ker bo to ?e skoraj "jamralnik". A tale ?ara me je danes spet spravila na obrate. Saj mo?no, da imajo zdaj skoraj vsi tako narejeno, a BTjka naj bi izstopala po svojih zmogljivostih in naj bi se vozila, ko se nih?e drug ne.
Vetrobransko steklo. Spodaj so brisalci. Nato pa je en tak ?leb, za katerega nimam pojma, ?emu slu?i. In nato je pokrov motorja. Ki je malo dvignjen ?ez spodnji rob ?ipe. Na tej sliki se vidi, kaj mislim:
No, ko brisalci bri?ejo sneg, ga lepo nabijajo v ta ?leb, sneg pa nima kam naprej zdrsniti. In se tam nabira in nabira. In brisalci nabijajo v ta zbiti sneg in mi uni?uje metlice in mi uni?uje brisalce in ga bom poslal v tri p.... materine
in moram vsake ?tiri kilometre ustaviti, pa ven na sneg in veter in mraz, pa ?istiti ta nabiti sneg iz tega ?leba. A niso mogli narediti lepo naravnost pa da sneg, ki ga brisalci obri?ejo s ?ipe, zdrsne na pokrv motorja in na tla?
Ja, Sirius, tako, kot ima omenjeni Land Rover. Pa kam smo pri?li? ?e ho?em spodoben in u?inkovit avto, moram iskat med rabljenimi in vsaj 12 let staro. Med novimi so samo igra?ke za otroke. Malo starej?e otroke.
Nerad kupujem rabljeno, ker takega vozila ?lovek zagotovo ni imel za vo?njo po avtocestah. In je gotovo ?e utrujeno. Sploh, ?e ima ?ez 200.000 km, tako kot ta Land Rover. In ?e se kaj pokvari, so pa rezervni deli celo premo?enje. In ?e je svoje ?e odropotal, ko ga pojagam po teh hribih, se bo hitro za?elo kvariti.
Poleg tega je zadnja klop precej pomembna, ker gremo velikokrat vsi skupaj kam. In nas je pet. V?asih (nekajkrat na leto) bi potreboval ?e ?esti sede?... A to je ?e druga zgodba. In, ja, vem, so Land Roverji z devetimi sede?i. A so brez kasona. Dobro, polena, cement in zidake ?e zlo?i? noter. A vseeno ne bi vozil hlevski gnoj, koze, koko?i in ?ebele brez kasona. Saj razume?...
Unimog? Ja, zame ni problem. A ?ena nima C kategorije. Ja, vem, sem zelo zbir?en in mi je te?ko ugoditi...
Mah, grem spat. Do poletja mi bo ?rl ?ivce. Ko bomo pa poleti delali drva v gozdu in zidali novo gara?o, mu pa vse vrnem. Z obrestmi...
1.) Sem na dopustu z namenom, da uredim eno sobo. In na kasonu je bilo nekaj pohi?tva za sobo. S traktorjem v Italijo v Ikeo? Konec koncev, zakaj pa ne.
2.) Veliko prevozov imam, ko potrebujem "vla?ilca" ali pa velik kason. S traktorjem bi te?ko ?el npr. v Zre?e v kamnolom...
3.) Niso vse slu?be take, da te zamede in bo ?ef razumel. Ko sem de?urni, moram biti ob uri na delovnem mestu, druga?e ni ne sterilizacije, ne operacijskih dvoran, ne internisti?ne prve pomo?i, ne marsikatere druge slu?be v bolnici, ker nimajo pripravljenih energentov a delo.
4.) Mi ?ivimo v mestni ob?ini Nova Gorica. Ki jo je zadnja leta vodil komunist (Brulc). In za komuniste se ve, kak?ni so. Poglej, recimo , Rusijo. Sredi Moskve gre 6-pasovnica, ko pa zapusti? Moskvo, pa niti makadama ni ve?... Tudi Kitajska je taka. Sredi Pekinga poligon za voja?ke parade, pode?elje se pa vozi z volovskimi vpregami - pa ?e to je pre?iroko. Tako je tudi v Novi Gorici. Bevkov trg je ves v marmorju, Solkan si je izboril tisti marmor, ki je ostal od Bevkovega trga in si potlakoval trg Jo?eta Srebrni?a, pode?elje naj se pa znajde. Kdor je bil na pikniku v Lokovcu, ve, kak?ne so ceste pri nas. No, zadnje ?ase se malo popravlja (predvsem ?iri), a to je to. Saj zimska slu?ba opravi svoje delo. Slej ko prej. A ?e mora? na pot preden splu?ijo? Danes je O? ?epovan imela komaj eno tretjino u?encev. ?olski avtobus je sicer malo zakro?il, a ?e zdale? ni pobral vseh. Star?i pa tudi niso mogli pripeljati u?encev, ker se je tovornjak CPGja zaklinil na cesti in nih?e ni mogel mimo. No, kasneje je pri?el ?e traktor od CPGja in re?il najprej tovornjak, nato pa ?e splu?il cesto. Kdor je torej imel malo bolj?i terenc, je ?el po gozdnih cestah, ostali so ?li nazaj domov.
Taka situacija je trikrat ali ?tirikrat na leto. Potem je ?e priprava kurjave (25 metrov kurjave je treba po?agat in pripeljat 3 km dale?). In to je to. Traktor za tako delo je nesmisel. Ve? ali manj bi stal in ?akal. Jaz pa bi ?e vedno rabil nekaj terenskega za takrat, ko niso taki ekstremi. No, pa za dvori??e poplu?it, ker tega pa CPG ne dela...
Namesto traktorja bi mi bolj prav pri?el en spodoben pick up. ?e najbolj v?e? bi mi bil kak?en mini-unimog. Recimo Mazda BT-50 z blokadami diferencialov, sprednjo nosilno plo??o namesto plasti?nega odbija?a, malo hidravli?nih priklju?kov, vitlo ?e imam, kljuko zadaj tudi, stre?ni nosilec za 6-meterske tovore tudi, kason ima eno tono nosilnosti (zame dovolj),.. In pa cena naj ne bi presegala 25000?. Sem zelo zahteven?
Zabit maska s snegom do ventilatorja in je logi?no, da ga ne hladi, sploh ?e so te?avni pogoji za vozit in velike obremenitve kar vo?nja v snegu definitivno je. Pre?isti masko in odprtine ter preveri ali ni slu?ajno tudi ventilator zabasan - pa bodi pozoren na vse to, da ne bo res kaj zaribalo zaradi pregrevanja.
62 litrov porabe v takih razmerah ni ni? posebnega.
Hja, ?istit masko, da ne bo zabita s snegom... To lahko po?nem vsakih 5 metrov. Je bilo toliko snega, da mi je ?ez plug rinilo na pokrov motorja. In v prvi in v reduktorju. Je pa res, da sem ga na?igal v blazne obrate. Je bilo kar okoli 3000 obratov na minuto.
Je pa zunaj kar mrzlo: -4 stopinj Celzija. Se kljub temu ne hladi?
Poraba pa... do zdaj nisem pri?el ?ez 54 litrov na 100 kilometrov, zato me je poraba 62 litrov na 100 kilometrov presenetila.
Ja, Sirius, sicer o teh bakterijah nisem vedel ni?esar, je pa pri delovnih strojih in "te?kih" dizlih navada, da se po kon?anem delu pusti vsaj 5 do 10 minut delat na mestu, da se ohladi. To pa predvsem zato, ker ko se motor ugasne, obstane tudi vodna ?rpalka. Ker so ti motorji veliki, pride do velikih raztezanj/kr?enj pri segrevanju/ohlajanju. In potem lahko kaj po?i. Zato je treba te motorje po?asi segrevati in po?asi ohlajati. ?e pa se takoj ugasne, lahko zaradi masivnega bloka motorja hladilna teko?ina tudi zavre. In potem se krivi glava motorja in tako naprej. Tako da, ja, vem, ko se kon?a te?ko delo, se pusti, da te?e na mestu, da se ohladi, potem se ugasne.
Tole o bakterijah pa: ?e bi bil kdo drug, bi se mu smejal (nekaj ?ivega v nafti), ker pa si ti, bo ?e nekaj na tem. Bo treba malo pregledati, kako se to o?isti. Vseeno upam, da ni kak?ne napake na motorju, ker zdaj res nimam ?asa za servis.
To je noro! Mazga mi kuri 62 litrov nafte na 100 km! Po tovarni?kih podatkih naj bi jih bilo pa 8,9. Pa ravno je iz garancije. A je mo?no, da so ?obe ?le falit?
In po 12 kilometrih take vo?nje v hribe mi je skoraj zakuhal. Je bil kazalec za temperaturo ?e skoraj pod vrhom, pa sem ustavil in po?akal, da se malo shladi. Ne vem, kaj jo je zdaj prijelo. Upam, da ne bo treba na servis. Zdaj res nimam ?asa, da ga vozim na servis.
A je mo?no, da je kuhal zato, ker so ?le falit ?obe, pa ga je kar zalivalo z nafto?
In zanimivo, da je kuhal ravno danes, ko je mraz in sneg. No, ko sem ga hladil, so nastale te tri fotografije:
Hja, protiveterne za??ite so dobre proti vetru. Sne?ni zameti pa delujejo druga?e. Sneg se nalo?i v zamet tam, kjer pade hitrost vetra. In ker je cesta pod ?karpo, se sneg nalo?i tam. Nad ?karpo ga pa skoraj ni. In ?e bi po sosedovem travniku postavil ?e toliko protiveternih ograj, je v enem sne?nem mete?u toliko snega, da ga ?e vedno ostane dovolj, da mi ga nasuje na cesto. Vedi, da smo mi na Primorskem. Torej, ?e piha 100 km/h, potem je "lih de dhne". Pri 140 pa po?as za?nemo razmi?ljat, da otroci mogo?e ta dan ne bi ?li v ?olo. Take ograjce pri takem vetru so bolj Bla?ev ?egenj kot pa kak?na korist. Sploh, ?e ta veter nosi sneg. Re?itev bi bila dvignit cesto, da bi bila v isti vi?ini kot vrh ?karpe. ?e bolje, ?e je ?e vi?je. Potem bi bila bolj na udaru vetra, ki bi sneg lepo spihal dol. In ga nalo?il v gozd pod cesto, kjer pa nikogar ne ovira. A je to investicija, da za ta denar novo hi?o postavim... Najceneje me torej pride na?arat plug na BTjko. Sirius je dal nekaj dobrih idej, tako da bom plug, ki ga imam, naslednje poletje predelal. Mogo?e pa se najde ?e kak?na ideja, da se ga ?e izbolj?a. Trenutno pa delam vitlo na kljuko, da se bom la?je potegnil nazaj, ?e se kje zatakne. Se mi je ?e velikokrat zgodilo, da mi je manjkala zapora diferenciala, vitlo pa je bilo na napa?ni strani BTjke. No, zdaj bo eno ?e zadaj.
Se s temi sne?nimi zameti ukvarjamo, odkar pomnim. Najbr? tudi ?e prej... ?e bi torej obstajala enostavna re?itev, bi jo ?e imeli... Pa ne to vzet kot kritiko, vem, da si mislil dobro in pa? pomagati po svojih mo?eh.
Sirius, ta sistem mi ne pride prav ni? prav. ?e je malo snega, se s tem da precej narediti. A imam na poti dva predela, kjer mi burja naredi zamet. Kraj?i je dolg okoli 5 metrov, dalj?i je dolg okoli 12 metrov. In na tem delu napiha sneg tudi do 1,2 metra na debelo. Ko pridem v te zamete s po?evno postavljenim plugom, za?ne sneg odrivat BTjko iz smeri. Kljub vsemu je spredaj prelahka za tako delo. Zato bi plug postavil v klin, da odriva sneg na obe strani. Tako bi dr?al smer, da prebijem zamet. Nato bi plug obrnil po?evno in plu?il dalje. Zato bi naredil plug iz dveh delov, ki sta na sredini spojena skupaj. Za prebijat zamet bi krajne dele potegnil do BTjke in tako dobil klin. Ko bi imel zid na levi, bi "napihnil" levi cilinder in s tem bi cel plug postavil v polo?aj, da sneg odriva v desno. Ko bi imel zid na desni, bi "napihnil" desni cilinder in s tem postavil plug v polo?aj, da odriva sneg v levo.
Tak sistem, kot je na tvojih slikah, pa imam. Sicer ga obra?am ro?no, dvigam in spu??am pa z vitlom. Kljub vsemu pa je to zoprno delo, ker je velikokrat treba ven iz BTjke in obra?at plug, kar pa pri -10°C in manj ni prav ni? prijetno...
600?
Saj cena je sicer res ugodna, a za moje pogoje je preve? . Pri tebi je sicer 600?, pa ?e cevi 50?, pa predelava pluga 50?, pa 50? ?e za to, pa 50? ?e za tisto, pa smo hitro na 1000?. Dokler bo diplomirani fizik (?ena) doma gojila koko?i, koze in ?ebele, prodajala jajca, med, korenje, krompir, jabolka in jabol?ni sok..., do takrat ne bo ni?. Ena pla?a in trije otroci... Mogo?e pa dobim kakega donatorja ali pa vsaj sponzorja... Saj ve?, upanje umre zadnje...
Kaj od hidravlike bi potreboval? To bi bolje povedal kak strokovnjak.
?rpalka mora biti bolj majhna, ker je prostor pri motorju precej omejen. Pa tudi sicer ne bo ta ?rpalka poganjala kak?ne hude hirdavlike, tako da ni potrebe po kak?njih blaznih tlakih in pretokih. Se pa premalo spoznam na te stvari, da bi lahko to ocenil.
Pa sploh nimam ideje, kako bi ?rpalko priklopil na motor. V vsakem primeru bi potrevoval ?e kak?en napenjalc jermena, ker ?rpalko lahko montiram za sprednjo levo lu? in jo privijem na levi sprednji blatnik. Kot ve?, motor med vo?njo ni povsem pri miru, kar pomeni, da bi jermen lahko bil preohlapen in bi ga vrglo dol. Zato bi moral imeti nekak?en napenjalc jermena. In kaj s ?rpalko, kadar hidravlike ne bi potreboval? Se jo odklopi ali ji ne ?kodi, ?e je ves ?as v pogonu? Kako je s hlajenjem hidravli?nega olja? Ga tako majhen sistem sploh potrebuje?
Pa sploh nimam ideje, kam bi postavil rezervar hidravli?nega olja. In kako velik mora biti. Dobro, najbr? nekaj ve?ji kot je prostornina vseh cilindrov, ki so priklopljeni na hidravliko. Kolik?na je ta prostornina, nimam pojma.
Lepo bi bilo, ?e bi imel tri komande za plug. En cilinder bi dvigal in spu??al. Na vsaki strani pluga pa bi imel ?e po en neodvisen cilinder, s katerim bi spreminjal usmerjenost pluga: da odriva sneg v levo, da se postavi v klin ali da odriva sneg v desno. Torej bi potreboval en cilinder s kakih 15 cm hoda, da bi dvigal in spu??al plug, ter dva s kakih 30 cm hoda, da bi plug obra?al levo-desno. Kolik?en premer? Nimam pojma. Tak, da bo prenesel vso to te?o. To je pa odvisno od tlaka, ki ga ?rpalka ustvari. In nimam pojma, kak?ne tlake dosegajo ?rpalke.
Tudi ventili bi torej morali biti trije. Sicer ne vem, kaj je ceneje: "klaviatura" ali proporcionalni sistem krmiljenja. ?e je proporcionalni sistem, je v bistvu samo en joystick, ki bi ga ?e spravil nekam v kabino. ?e je klaviatura s tremi ro?icami, pa tremi ventili, pa ?tirimi, petimi cevmi, se mi pa niti ne sanja, kam bi to pospravil. Vr?em desni sede? ven, da bo dovolj prostora...
No, to so torej ?elje. A se bojim, da so dokaj drage in za precej stvari niti ne vem, kako bi re?il. Zato bi bilo mogo?e bolje, da bi BTjko odpeljal nekam, kjer to vgrajujejo. Kar je ?e dra?je... Finan?ne mo?nosti so pa dokaj omejene. Doma so trije otroci, ?ena pa ?e vedno brez slu?be...
Slivka, tam kjer ima? sedaj zapet kavelj na plugu montira? ?kripec-manj?i in kavelj zapne? ?im bli?e vitlu ali na ?asijo...
Ne morem. Do ?asije ne pridem, ker jo pokriva plasti?ni odbija? in bi moral precej grdo zmesariti, kavelj za vleko pa je pokrit z mati?no plo??o vitla...
Sirius, hvala za link in skico.
Seveda sta oba povabljena na . Mogo?e raje kdaj poleti, da vaju ne zgubim v tem snegu in zametih...
Nosilec na BTjki je tak, da omogo?a gibanje samo okoli ene osi, ki omogo?a dviganje in spu??anje pluga. Torej je plug vodoravno stabilen oziroma se nagiba z BTjko. Tako da bi podporno kolo na sredini bilo povsem dovolj.
Ima? mogo?e izku?njo, kako veliko pa mora biti to kolo. Si predstavljam, da neko majhno na makadamu ne more biti. Torej bi moral dati kolesce premera, kaj jaz vem, recimo 15 cm? Ve?? Manj? Kako potem to kolesce funkcionira v snegu? Zakaj se smu?ka ne obnese?
Nutrimedo: princip s ?kripcem mi je teoreti?no razumljiv, ni mi pa jasno, kako bi to izpeljal v praksi. Na BTjki ne morem pripeti kavlja, torej bi moral narediti ?kripec na plugu in tam tudi pripeti.
Sirius, tale ideja s podpornim kole??kom je za premislit. Zna biti dobra ideja. Sicer plu?im samo do ceste, zato bo dovolj, ?e dam samo enega na sredini, ker je na makadamu ponavadi na sredini greben, koloteki pa so ponavadi globji.
Licitacija pa... 1300? za desko, potem pa ?e hidravli?na ?rpalka, pa ventili, pa cevi,... Se ne izide.
Vse nosilce sem naredil po kopiji na?rta, ki ga omenja?. Vsa pick-up vozila imajo na enak na?in narejeno. Le sprednjo plo??o sem naredil iz tistega, kar sem dobil. In namesto hidravljike uporabljam vitlo za dvig in spust pluga. A si bo o?itno vseeno treba omislit hidravliko, tole z vitlom ni dobra re?itev. A je hidravlika prav pregre?no draga. Mimo grede je cena preko 1000?, pa ?e dosti se ne sme? zmi?ljevat (majhna ?rpalka, majhen pretok, samo en ventil,...).
Nakup JD455 se mi ne zdi smiselen, ker ?e bi ga uporabljal samo za plu?enje, bi stal vsaj 9 mesecev. ?e bi ga opremil ?e z drugimi priklju?ki, bi stal "samo" 4 do 6 mesecev. Cena nakupa takega traktor?ka z vsemi primernimi in potrebnimi priklju?ki pa je mimo grede preko 20.000?. Ko pa bi moral pozimi v slu?bo, si z njim ne bi mogel dosti pomagati. Za 29 km poti bi potreboval krepko ve? kot eno uro... Njegove zmogljovosti v gozdu pa so zelo primerljive z Mazdo BT-50. Po vle?ni sili ga mogo?e celo preka?a... ?eprav je pa JD455 okretnej?i in manj ob?utljiv na udarce.
1.) Vitlo imam spredaj, moral pa sem nazaj, ker sem pred sebe naplu?il velik kup snega, ki sem ga zrinil s ceste dol in sem se hotel vrniti na cesto, da plu?im dalje.
2.) Ker nimam hidravlike na Mazdi, plug dvigam in spu??am z vitlom.
3.)Avto se zato dviguje, ker z vitlom ne morem tako natan?no regulirat vi?ino. Ja, bilo bi pa precej bolj?e, ?e bi imel hidravliko, dalj?i plug in te?jo plo??o. A za re?it situacijo je tudi to dobro. Danes sem preplu?il okoli pol metra visok sneg, in ko sem se vra?al, mi je na dolo?enih mestih veter napihal zamet . Bom jutri ?e enkrat popravil .
S frezo ?istit 5 km poti je malo huda. Sploh s tako majhno, da bi jo lahko nato dal v kason... S plugom pa enkrat tja in nazaj, plug odpnem in v slu?bo. Popoldan pa plug pripnem in malo popravim, kar je ?e ostalo. ?e se kje ne zakoplje...
Verige na vsa ?tiri kolesa, a ni dosti pomagalo. Sprednje levo in zadnje desno kolo sta se enostavno vrteli v prazno in ko sem montiral verige, sta vrgla ?e malo ve? snega izpod koles in ni? drugega. Drugi dve kolesi sta stali pri miru. In dokler nisva Mazde spravila za pol metra v hrib, da je pri?la na ravno, ni ?lo nikamor.
Za verige pa - hvala, a jih imam. Za vsa ?tiri kolesa.
?e ne dobi? ravno nekaj hudo zdelanega, od rezervnih delov pri delovnih Mazdah potrebuje? le filtre in zavorne plo??ice. Pa kdaj pa kdaj kak?no lamelo sklopke. To se vse da lepo dobiti. ?e ne original, pa od Donita iz medvod ali kaj podobnega... Vse ostalo je pa bolj izjema kot pravilo, a se vse dobi.
Izjema je, ?e ga nekam rukne?. Potem se za?nejo te?ave z dobavo, ker potrebuje? kose, ki se rabijo izredno redko in jih je najve?krat treba naro?iti na Japonsko, kar podalj?a rok dobave in ceno. Ali pa poskusiti sre?o po odpadih, a je to precej?nja loterija: ima? ve? mo?nosti, da te strela zadane kot da na odpadu trofi? na ravno tako (delovno) Mazgo, ki ima ?e tiste dele, ki jih potrebuje?... In nato ugotovi?, da so stro?ki ve?ji, kot je Mazga vredna (kljub temu so ti kombiji, recimo temu, spo?tljivega letnika) in raj?i ?e to zapelje? na odpad in kupi? Toyoto ali H100...
Ja, vem, z odgovorom sem kar precej ?akal. To pa zato, da se je zunaj ohladilo. In sem opravil ?e nekaj meritev, da ne more nih?e oporekati. Torej: motorji v BT-50 in podobnih pick-up vozilih so druga?ne konstrukcije kot v osebnih vozilih. ?eprav so obojni dizela?i. Za primerjavo:
Motor Mazde BT-50 ima 143 KM pri 3500 vrtljajih na minuto.
Motor Mazde 3 CD 110 ima 110 KM pri 4000 vrtljajih na minuto.
V motor mazde BT-50 gre 7 litrov motornega olja.
V motor Mazde 3 CD 110 gre 3,8 litrov motornega olja.
Ker je motor BTjke toliko druga?en od "osebnih" motorjev, je ?e bolj ob?utljiv na priganjanje, dokler ni segret na delovno temperaturo. In danes zjutraj, pri zunanji temperaturi -5 stopinj Celzija sem prevozil 12 kilometrov, preden se je motor segrel na delovno temperaturo. Sem prepri?an, da Mazda 3 to dose?e precej prej.
Zakaj to pi?em? ?e se moja BTjka z 143 konji toliko ?asa segreva, se ve?ji motor ?e toliko dlje. In ?e so vo?nje do 20 km, je vo?nje konec, ?e preden se motor prav segreje.
Poleg tega ima mo?nej?i motor avtomatski menjalnik. Kar pa ni ravno plus. Ta menjalnik ima tako imenovano visko sklopko. Ki pa je precej bolj ob?utljiva na kak?ne te?je manevre in te?a?ko delo, kot pa klasi?na. Samo za primerjavo: Zetor nima avtomatskega menjalnika. Ferguson tudi ne. In John Deer tudi ne. Pa Land Rover Defender tudi ne. Vsi, ki so namenjeni te?a?kemu delu, imajo klasi?ni menjalnik s klasi?no sklopko. Mogo?e le, da imajo elektro-pnevmatski prenos komande namesto mehanske ro?ice. To pa je vse.. Nikakor ne bom rekel, da je izbira tega nesmiselna. Odvisno, kaj kdo potrebuje. ?e nekdo vle?e po?itni?ko prikolico ali pa jahto, ali pa pri svojem delu potrebuje kompresor, ki tehta tri tone, ali pa preva?a mini-bager ali kaj podobnega, ima ve?inoma odprto cesto in potrebuje zmogljiv vla?ilec. Tu je izbira mo?nej?ega motorja z avtomatskim menjalnikon smiselna. S tako prikolico itak ne more ve? kot 100 km/h, torej lepo priklopi tempomat, mo?nej?i motor skrbi za ?im manj?o porabo (ki pa pri takem delu ne bo pod 10 litrov na 100 km), avtomatski menjalnik v navezi z tempomatom in avtomatsko klimo pa za udobno potovanje. Tudi s ?ibkej?im motorjem bi se to dalo opraviti, a ne tako udobno. Bi bilo pa zanimivo narediti preizkus, koliko bi se pa dejansko res poznalo na porabi. Kljub vsemu se s takim tovorom ne dirka, pri 100 km/h pa ne verjamem v kak?no res veliko razliko pri porabi. No vsekakor bi mo?nej?i motor tako delo opravil la?je, torej bi zdr?al precej ve? kilometrov brez okvare, kar pa tudi nekaj ?teje.
?e pa kdo potrebuje delovnega konja, pa je bolj?a izbira ro?nega menjalnika, mogo?e tudi malo ?ibkej?i motor. Nesmisel? Niti ne. ?e je na razpolago 143 "konjev" na blatu, snegu, ledu,... je ?e vpra?anje, ?e lahko pnevmatike prenesejo vso to mo? na podlago. Torej ni te?ava, da bi mo?i manjkalo, ampak kako to mo? uporabiti. Kajti mo? brez nadzora ne pomeni ni?. Pri takem delu pa se na porabo niti ne gleda. Tam je pomembno opravljeno delo. In pri dolo?enih delih motor polovico ?asa te?e na mestu. In ve?ji kot je, ve? porabi... Jaz pri BTjki s 143 konji ?e nisem pri?el do tega, da bi bilo mo?i premalo. Niti pri delu v gozdu, kjer smo vla?ili drevesa in ?oke, niti pri prevozu kurjave, kjer smo preva?ali 4 metre drv, niti pri prevozu prijateljevega traktorja na servis, kjer smo 2400 kg te?ak traktor vlekli na 600 kg te?ki prikolici vse do Ormo?a, niti pri prevozu dveh konj, niti pri vleki mobilnega ?ebeljnjaka, niti pri plu?enju snega,... Nikoli ni bilo vpra?anje mo?i ali da bi pogre?al dodatno mo?. Velikokrat pa sem pri?el v situacijo, kjer ni bilo dovolj trenja med pnevmatiko in podlago. Tam pa mi ?e tako velika mo? ne pomaga (bi pa precej pomagale zapore diferencialov, a jih ne ?ibkej?a ne mo?nej?a razli?ica nima). Pri takem delu pa pride poraba tudi do 54 litrov nafte na 100 km. In ne bi bila bistveno manj?a, ?e bi imel ?e tako mo?an motor.
In kdor re?e, da mu Pick-up porabi med 7 in 8 litrov na 100 km, ta ima tako vozilo samo za prevoz svojega ega...
Takole se pa mi jjjj... jajcamo z BTjko. Prekleti Japon?ki, pojma nimajo, kako se naredi delovni stroj. Mogo?e celo bolj?e, da jih v Evropi ne prodajajo ve?. O?itno je zelo va?no, da ima piska?a, ki piska, ?e pusti? klju? v klju?avnici. ?e bi namesto tega piska?a montirali 100% ro?no blokado obeh diferencialov, bi bilo precej bolje... Vsaki?, ko se lotim karkoli delati, me prime, da bi prodal in kupil kaj resnej?ega. To je kve?jemu avto za ?enske: neob?utliv na robnike, ko ne znajo parkirati (vsaj ve?ina), v kason lahko postavijo dva otro?ka vozi?ka, pa ?e je prostor za robo, ki jo pripeljejo iz trgovine, ?e pa slu?ajno pade malo snega, bodo vseeno pravo?asno pri?le domov brez kva?kanja verig na kolesa... Za kak?no resno delo pa... Kaj jaz vem, ?e se voznik po?teno potrudi in ima s seboj kup pripomo?kov (gurtne, verige, ro?no vitlo, lopato,...) mogo?e lahko opravi kak?no delo tudi izven asfalta.
Tale video je sneman do trenutka, ko se je Mazda zakopala. Vsega preklinjanja in truda dveh, da sva ga z ro?nim vitlom in vsem ostalim zvlekla nazaj na splu?en makadam, ni bil posnet. In ko mi bo enkrat dopi*****, se bo res zna?el med malimi oglasi.
je kar delala in delala potem je pa o?e pre?alatal na toyoto ker je bila s sede?i.
Mazdaman, se pa res ne spozna? na Mazde. Tole na sliki je Ford Econovan Maxi. Takoj pade v o?i oval na maski za Fordov znak. Mazda na svojih kombijih nima znaka ampak napis.
Odli?en delovni stroj ne glede na obliko. Sploh izvedenka z ?tirikolesnim pogonom. Sem sam iskal, pa jo je Mazda prenehala delati oz. je ni za Evropski trg . Zato sem pristal na BTjki. Ki pa jo tudi ni ve? za Evropski trg.
Motor 2,184 litra, 47 kW, diesel, a na odpad ni pri?la nobena z manj kot 300.000 kilometri.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Pa saj ni tako grozno veliko snega. Ga imajo drugot ?e precej ve?. Saj sli?im po radiu, kak?ne te?ave imajo v prometu. Pri nas ni tako grozno.
Tole je pred hi?o, kjer je veter spihal sneg skoraj do zemlje:
Tole je po cesti (trenutno se nih?e ni takrat peljal):
Takole je ?la na?a nona v klet po krompir:
Tole pa je bilo sino?i, ko so po?istili zamet:
Kot vidi?, ni neke grozno hude zime letos. Mislim, naziv Yeti je le malo prehud. Kaj potem tisti, ki ?ivijo na ve? kot 1000 metrov nadmorske vi?ine?
Povezava za deljenje
Deli na druge strani