Tole je pa mal kontradiktorno, sploh ?e govorimo o bencinarju, kjer hitro zaide? v ve?je obrate. Tole si lahk interpretira?, kot da mora? it na turisti?no gorsko preizku?njo dolgo 1500 km Tam stalno menjuje? obrate, pa dolgo traja, pa motor bo dolgo topu.
Malo za ?alo malo za res ... me pa zanima dejansko, zakaj nebi smeu met konstantnih obratov? Adaptivni tempomat recimo, da mi je jasn, pa? no?e?, da ti ?alta nekam v vi?ave in pritiska gas do konca. Sam zakaj bi bla pa turisti?na vo?nja po ac z konstantnimi obrati problem pa ne razumem.
Hja, lastniki bencinarjev so mal na slab?em, ker bodo pri novem avtu te?ko sprobali vse konji?ke, ?e ?elijo narediti pravilno utekanje. Dizlarji nimajo teh te?av saj so vsi konj na voljo ?e od 2500 obratov.
Motor se na za?etku na?eloma uteka, kar pomeni, da se deli, ki drsijo en po drugem (recimo bat in notranjost valja) se navajata en na drugega in ravno zato je treba spreminjati obrate, ker pri razli?nih hitrostih bata dobi? vse situacije na katere naj se zadeve prilagodijo.
Marsikdo bi rekel, da je to sicer bedarija ampak a je to res te?ko tista dva tanka mal se vozni?ko prilagodit. Slab?e ne more bit lahko je samo bolj?e in ?e zaradi tega motor pridobi na vzdr?ljivosti je pa samo plus.
Alex, pa kje hudi?a si ti prebral, da mora? avto ulaufavat 15.000km? Mogo?e pi?e 1500km, sigurno pa ne 15kkm. Ne spomnim se, da bi obstajal kak model avtomobila, da bi imel tak?en dolg proces.
Pri novem avtu je treba pazit teh 1500km predvsem na to:
- motor naj ne gre preko 4000 obratov se pravi "gas do daske" odpade.
- obvezno naj se ne uporablja tempomat in nikar vozit s konstantnimi obrati. ?im ve? menjanja obratov tem bolje.
- izogibat se kratkim vo?njam, da se motor sploh ne ogreje
- vleka prikolice je no-go
- izogibat se uporabi raznih metabond izdelkov, do prve redne menjave olja, ker se mora motor najprej dobro "ule?at" potem pa lahko raznorazne nanoma?e dodaja?.
Na?eloma je pa to to... in ?e se tega dr?i? si naredil maksimum, kar lahko.
V kolikor avto dr?i? 10+ let, je smotrno kupovat novega ali pa ?e ma? preve? denarja, pol pa jih itak menjuje? ko gate
Ali pa ?e dela? velik kilometrov. ?e jih dela? malo in se avta hitr naveli?a? pol je nov res nesmisel pa tudi ?e je na fafing. ?e pa misli? imeta avto 10 let ali ve? pa je nov verjetno vseeno najbolj?a izbira. Vsaj pol tega ?asa je v garanciji in ker ve?, da ga bo? vozil 10 let ga tudi tako mirka?, kar pa ni nujno za nekaj let stare. Tisti, ki vedo, da bodo avto menjali po treh letih verjetno ne pazijo toliko na avto - seveda, da ne bom vse vrgel v isti ko? ampak statisti?no je sigurno tako.
Zakaj tako misli?? Ne vem, avti iz 80-ih, 90-ih so bili po deset letih ?e kar vidno zmahani. ?e danes gledam 10 ali ve? let stare avte so nekateri skoraj kot iz salona in mora? res od blizu pogledat, da kaj najde?. JAz bi vseeno rekel, da so dana?nji avti bolj?i je pa druga resnica, da so napolnjeni s tako in druga?no opremo ter vsemogo?imi asisten?nimi zadevami in je logi?no, da ima temu primerno lahko ve? okvar.
O avtih govorimo, ne o SUV-ih. Lepga SUV-a je ?e toliko te?je narediti saj ni mo?no kaj dosti kombinirat v sami osnovni obliki, kjer so ve? ali manj podobni jajce jajcu. Potem jim pa preostanejo samo ?e detajli, kjer ima? pa hitro overkill.
bolano, cca 3.500? izgube na leto, zgleda ima folk preve? denarja, da kupuje nove avte in jih po parih letih proda
jaz sem to?no 3.500? izgubil po 5 letih lastni?tva (Audi A3), star je bil pa 4 leta ko sem ga kupil in 130.000km
Pri meni je bila ?al to edina re?itev, saj se je v moj avto zaletel en kreten, zavarovalnica pa je prijavila totalko, ?eprav bi se dalo avto popravit za cca 7 jurjev. Ker sem dobil kupca, ki je bil pripravljen dati razliko plus od?kodnino zavarovalnice, da je skupaj naneslo 11kEUR mi kaj drugega ni preostalo. Druga? ga tudi sam ne bi nikoli prodajal po ?tirih letih sploh pa ne pred vsaj 200kkm.
Je edini SUV ki mi je v?e?,verjetno tui zato ker je bolj kupejevske oblike z malo dvignjenim podvozjem. Do pred nekaj leti sem bil mnenja da najlep?e avte ri?ejo Italjani,sedaj pa mislim da jih Japonci prehitevajo po desni! Ve?ina drugih pa tako nimajo nobenga oblikovalskega ob?utka za lepoto.
A te lahko popravim - nekateri Japonci. Honda se zgublja v nekem kvazi anime oblikovanju s ?ist preve? nepotrebnimi detalji, Mitsubishi ne ve a bi mogo?e samo z oblikovalci Sangjonga tekmoval. Suzuki ima nihanja gor in dol. Nissan je tudi obseden z dodanimi detalji in zadnje ?ase spreminja avtomobile v spa?ke. Edino Toyota kot ka?e se po?asi zaveda tega, da tak na?in oblikovanja v preteklosti meji na "kr neki" in po?asi umiraj ?ogico in je za?ela delat res lepe in ne ki?aste avtomobile, to kar Mazda po?ne ?e desetletja. Mazda je edina japonska znamka, ki ima zadnjih 20 let neprekinjeno res dobro oblikovane avtomobile.
Hja, jaz sem prvo ?estko, ki je bila nekje v rangu 24kEUR po ?tirih letih in 138.000 km prodal tud za 11kEUR. Problem je namre? v tem, da ti pri prodaji oprema pomaga samo v toliko, da se la?je proda - dra?je pa? ne.
Tako kot sem obljubil, se dobimo, recimo v BTC-ju, pa ?astim rundo vsem prisotnim. Matr upam, da tole ne berejo kaki tur?ki scenaristi, ker bo hitro nova ?ajfnica z naslovom
"Boss - araba sat?n almak" z vsaj 120 nadaljevanji.
Ja vsakemu svoje, od avta pri?akujem, da mi brez ve?jih problemov zdr?i do 300k. Nisem glih strokovnjak, samo sem pa videl ?e en kup tem kjer imajo probleme s turbinami. Ne bom pametoval ker ne vam kako je s turbinami pri mazdi ampak imam vseeno zadr?ke.
Marsikdaj je krivda v uporabniku. ?e dela? z avtom, kot svinja z mehom bo? uni?il vse. Ljudje pritiskajo mrzle avte, uga?ajo pregrete in podobno. Pri turbotih je res treba malo bolj pazit in upo?tevat priporo?ila, medtem, ko pri NA je to res bolj trotlziher. Tukaj se strinjam, ampak ?e se dr?i? vsaj tistih bolj osnovnih zadev bi tudi turbo moral zdr?at v ve?ini primerov. Ja seveda, lahko pa se zgodi tudi kaj nepredvidenega in ve? kot ima dolo?ena stvar komponent ve?ja je verjetnost, da bo kaj ?lo narobe.
Hehe ja AT debata je zanimiva. Js sm do nedavnega bil zagovornik ro?nega, zdej bom pa vrjetno AT vozu ... pa sm rabu samo dva AT avta probat. Pol avtomatika kot pravi @Spektr,
oz. sekven?ni, je meni ?isto dovolj, ?e zmeri ti izbira? prestave po pri?evanjih pa pri Mazdi menjalnik ne prestavi v vi?jo magari seka? blokado. Ko ti pa vse dosadi al pa se fura? po neznanem terenu in si ?e toliko bolj previden na cesti vr?e? pa v D pa se ne obremenjuje? ka avto dela.
Kera dva sta te navdu?la? Jaz sem mel zadnje ?ase na probi dva z DSG-jem in enih 5 elektri?arjev (sicer to niso glih avtomatiki), ter enga s CVT-jem pa me ni noben prepri?al. :ne vem:
Logi?no je, da ima ta motor ve?ji navor v ?ir?em obmo?ju, kar je dobrodo?lo, vendar ne zame. Raje imam 192km, 7,9 do 100 km/h brez turbine, dolgoro?no se mi bolj zanesljiv zdi klasi?ni atmosferc.
Ne vidim pa poitna ro?nega menjalnika, ?e je avtomatika tak?na kot mora. Dvomim, da nekdo neprestano divja in si ?eli tistega dirka?kega u?itja z ro?nim menjanikom.
?e ima nekdo ?eljo po samodejnem menjanju si vr?e? v menual pa menja? kdaj ti pa?e, ampak hitro ugotovi?, da je avtomatika pa? super udobje.
Kolk pa mora zdr?at, da si zadovoljen z zanesljivostjo? 400kkm? Ne vem od kod taka fama, da se turbine takoj pokvarijo. :ne vem:
Dober ro?ni menjalnik odtehta vsako avtomatiko - in Mazda ima dober ro?ni menjalnik. Zakaj bi dajal ?e 1500 EUR zraven za automatiko in poleg tega nekoliko ubil zmogljivosti avtomobila ter pove?al porabo (1liter je hitro razlike, kar za moje pojme ni malo)? Pa spet pridemo na zanesljivost s katero si za?el. A avtomatika zdr?i 400kkm, ro?ni sigurno vsak. Vzdr?evanje enega ali drugega tudi ni primerljivo. Zamenjat olje na ro?nem ali avtomatskem?
Manual na avtomatiku je le beseda in nima veze z ni?emer, ?e vedno je zadaj avtomatski menjalnik. Meni osebno je pa? v?e?, da si dam ?e nekaj posla z ro?nim pretikanjem, po drugi strani manj kot povpre?en bencinar saj dizel zaradi navora rabi manj potrebe po premikanju prestavne ro?ice.
Je pa nekaj res - da po?asi lezejo proizvajalci stran od DSG menjalnikov (BMW-ga mislim da ?ist opu??a, ostali pa ga ve? ali manj pu??ajo le v evropi zaradi ugodne porabe enake ro?nemu) in se vra?ajo na klasi?ni s pretvornikom navora, ki je vseeno veliko bolj vzdr?ljiv kot pa DSG. Torej je Mazda z avtomatiko ?e vedno na pravi poti.
?ist sam ?iv?an... naj bi bil avto kle. Me sicer ?e pokli?ejo, ampak pol pa pride ?e najbolj adrenalinski del - kako pla?ati, da bo res pri?el denar do uvoznika.
Tole bo po vsej verjetnosti zadnji nov avto, ki sem si ga omislil - ne grem se ve? takih for ve?, se ne spla?a.
V obeh primerih je bo?nica gume enako visoka, razlika je le v kotu napram podlagi in ?e je tlak notri enak bi jo moralo enako dobro dr?ati. Hmmm, a obstaja kje kak?en test, kako je to v praksi?
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Scr3em, pa tako dobro si za?el, pol si pa ?ist zbluzil na koncu.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani