To?no tako. Tudi na? je naraven in doma?, delam ga zato, ker (zaradi ?ebel) ne ?kropim in potem jabolka na pogled niso primerljiva z Mercatorjevimi...
Tudi ko ga odpre?, ni problema. Tisto, kar sto?i? ven, pride do zraka in se lahko skisa - dobi? jabol?ni kis. Kar pa je ?e v mehu, nima zraka in miruje. Mogo?e edino proti koncu, ko je meh ?e prazen in ni ve? takega pritiska na ventil...
Ja, jaz imam samo 10 litrske mehove. In je 12?. No, 11 + 1 evro za kartonasto embala?o, ki jo odkupim nazaj, ko je meh prazen - le ?e ni razmo?ena, strgana, zme?kana, popisana,...
po?asi po?asi se bli?a ?as, ko bom to?il med. Vsekakor ne bo za prodajo pred avgustom. V ponudbi je:
- kanta 12 kg medu = 75 ?.
- lahko pa tudi v kozarcih po 900g. Za tak kozarec je pa cena 8?.
Koli?ina je omejena. Ko zmanjka, pa? zmanjka.
?e pa koga zanima jabol?ni sok, bo pa tudi na razlpolago. En 10 litrski meh v kartonasti ?katli je 12?. Mogo?e mogo?e bi bila tudi jabolka, a so precej neugledna na pogled, ker se izogibam ?kropljenju (dobro, na za?etku ?e proti zavija?u in podobno, potem pa po?asi kar kon?am) in ker se izogibam umetnim gnojilom. In so zato jabolka, kakr?na so in ker so mi preve? zbijali ceno, jih raje predelam v sok.
Rjavenje je zmerno do prete?no bolezen vseh znamk in modelov tega letnika - nekateri bolj nekateri manj, a rjavijo ve?inoma vsi...
To je pa? mazda. In sploh Premacy je podoben Golfu druge serije: prvo, kar je crknilo, je bil voznik...
Avto ni konj, pa vidi?, da je obesil glavo, pa ve?, da je bolan. Avto se lahko sveti vse do prevoza na odpad... So pa Japonci na splo?no znani kot zanesljivi. Torej: odlo?itev je tvoja. A pri Japoncu ima? najve? mo?nosti, da dobi? trpe?no vozilo. Je pa to precej odvisno od lastnika pred teboj.
Tisti, ki mislijo, da je moja Mazga najbolj umazan avto, naj nikar ne mislijo, ampak naj dobro vedo, da jaz vem, kaj oni mislijo in jim zato odgovarjam:
?e to res nebi delovalo potem nebi ?la v to SNAGA Ljubljana, KOMUNALA Koper...
V podpisu pa je tudi ?e pogodba z LPP-jem.
Mislite da oni niso stestirali zadeve na vse mo?ne na?ine preden so se odlo?ili za to?
Zakaj imam ob?utek, da nekdo postaja u?aljen...
Ve?, na kak?nem drugem forumu bi ti mogo?e uspelo prodati tudi meglo, Mazde pa ne vozijo Loleki in Boleki. Mazda je precej premium znamka in taki so tudi vozniki. Dobro, so vmes tudi kak?ni Lojzeki, ampak Lolekov pa med Mazda?i ni...
V nekaj podobnega me je ?e na? "va?ki vseved" prepri?eval. Le da je on "reklamiral" navaden aceton...
Energija ne more iz ni? nastati in se ne more v ni? spremeniti. ?e torej ne predela? motorja, ne more biti ve?je u?inkovitosti in ve?jega izkoristka goriva. Torej je edino mo?no, da pove?a? energijsko vrednost goriva. Ki bi pri enaki koli?ini opravilo ve? dela. Torej bi imel motor ve? mo?i. Ker pa se meritev dela pri enakih voznih pogojih, to pomeni, da ne pritiska? toliko na pedal in posledi?no v motor dovaja? manj goriva. Ker motorji z notranjim izgorevanjem delujejo predvsem na temperaturne razlike in razlike tlakov, je edini na?in pove?anja opravljenega dela, da pove?a? temperaturo in tlak. Karkoli od tega naredi?, je motor bolj obremenjen (predvsem vitalni deli, kot so bat, batni obro?i, cilinder, ventili), kar pomeni zmanj?anje ?ivljenjske dobe.
In ?e ta teko?ina res toliko pove?a kurilno vrednost goriva, mora biti prava bomba in je vsako rokovanje z njo izredno nevarno.
Obstaja pa ?e druga resnica.
Ta zadeva je u?inkovita v Ameriki, tu pri nas pa ne. Zakaj? Bencin ima dolo?eno oktansko vrednost. Vi?ja kot je, bolj se bencin upira samov?igu. Kar pomeni, da lahko v motorju med komprimiranjem dose?e? ve?ji tlak, pa ne bo pri?lo do samov?iga oz. klenkanja. In elektronika bencinskih motorjev to ves ?as meri in ugotavlja - in prepre?uje. To pa tako, da spremeni kot predv?iga na poznej?i ?as. ?e pa je bencin zelo odporen, je lahko predv?ig prej.
?e torej gorivu doda? dodatek, ki mu pove?a oktansko ?tevilo, elektronika sama prenastavi v?ig na bolj zgodaj, v cilindru se s tem pove?ajo tlaki, dobi? tudi za dlako bolj?i izkoristek in prihranki so tu.
G. Wankel je objavil nek ?lanek z meritvami. Tam lepo pi?e, da so meritve opravljali z bencinom regular 87 oktane. Tam ima? ?e precej rezerve. In lahko dodatki precej pripomorejo k prihrankom. Pri nas pa ima? 95 ali pa 100 oktanca. In 100 oktancu lahko doda?, kar ho?e?, pa ga ne more? ve? "popraviti" - karkoli posku?a?, bo dobil lastnosti nafte, kar pa ni dobro. 95 oktancu pa lahko "popravi?" ?e za tistih 5 procentov oz. oktanov. In to je to. Zato Ameri?ki testi pri nas niso merodajni... In zato ta re? dela v Ameriki, pri nas pa ne.
V Avstriji imajo doma?i kmetje ugodnosti in spodbude, da ?im ve? pridelajo in tako Avstrija dosega 70% samooskrbo.
Pri nas bodo ?e tiste kmetije, ki so, obdav?ili do onemoglosti, da bodo ljudje ja vse pustili in bomo ?isto vse morali uvoziti... In potem bo jok, ker na? denar odteka v tujino...
Volan brez serva je te?ak kot bi vozil tanker-avto v takem stanju po ovinkih je prakti?no nevozen, za ?enske sploh.
Dobro, takale okvara je res huda. Tega nikakor ne bom zanikal. Da pa je avto brez servo volana prakti?no nevozen - ah, dajte no. Svoje ?ase sem se ukvarjal s tovornjaki. 40-tonski vla?ilec s polpriklopnikom (?leper po Slovensko) ima hidravli?ni servo volan. Pa je po?ila cev in sem ostal brez olja. Kar sem lahko naredil, je bilo, da sem snel jermen s ?rpalke, da ni ?e ta zaribala in 6 ur vozil proti mati?ni firmi - okoli 450 km. Pa je bil vozen. Dobro, do hitrosti tam okoli 25 do 30 km/h je bil res trd za roke odtrgat, potem pa vedno mehkej?i in na avtocesti pri polni hitrosti (80 km/h) se sploh ni poznalo, da ga ni. Pa je bilo takrat 39.400 kg skupne te?e. Pri avtu, ki tehta 2.000 kg skupne te?e, se to ?e manj pozna. ?e pa ti je avto brez servo volana nevozen, pojdi katerikrat na kak?no kmetijo gnoj kidat, da si okrepi? mi?ice...
Se pa strinjam, da je taka okvara precej huda in da je bilo dosti sre?e, da nisi kam pribil.
Mah, nabili so gor en kup plastike, ki avto mo?no po?iri in mo?no poslab?a vozne lastnosti in naredi mo?no ob?utljivega na karkoli, kar ti prekri?a pot. In ta plastika ni ravno lepo dodelana in zaprta. In se v njej nabere zemlja in ?aganje in voda in sneg in hlevski gnoj in vse, po ?emer se vozim. In potem po?enejo tudi kak?ne ro?ice. ?e bi ti podrobno preslikal vso BTjko, bi bil presene?en, kje vse in koliko tega raste... Ko bi vsaj kak?na "taprava" ro?ca zrasla, da popla?am kredit...
Me je BTjka danes spet presenetila. In mi re?ila rit... No, sebi tudi...
Se je zgodilo, da sem v kri?i??u zavijal levo in spregledal TOVORNJAK, ki mi je prihajal z desne z vso hitrostjo. Ja, vem, . Ker sem se na lepem zna?el pred tovornjakom, sem kar v drugi prestavi pohodil do konca. In presene?enje: BTjka se je o?itno sama zavedala, kaj ji grozi, ker je presenetljivo hitro pospe?ila na okoli 75 km/h. V drugi prestavi! Sicer so bili obrati motorja dale? v rde?em obmo?ju (okoli 4800 o/min - so ?e ventili na izpu?no cev ven skakali...), a re?ili smo se. Tovornjak je tudi nekaj ?e zmanj?al hitrost, tako da ni bilo ve? nevarnosti, da me "torpedira".
Da se tale poltrahtor takole podviza iz kri?i??a ven, mu nikoli ne bi prisodil. Je kar posko?en - ko ga zahodi? do podna. In da pri prestavnem razmerju, ki je bolj narejen za delo in vleko, takole pospe?i in gre z drugo celih 75 km/h, temu poltrahtorju ne bi nikoli prisodil. In da gredo obrati tako dale?, si tudi nisem mislil. Do sedaj niso presegali 2500 (v izjemno redkih primerih do 3000 o/min - ni bilo potrebe), najve? dela pa solidno opravljam ?e s 1800 o/min.
No, kakorkoli, malo naprej je bila ?rpalka, pa sem odprl okno in pomahal ?oferju tovornjaka, naj se ustavi. Sem se mu opravi?il in sva . Nato pa naprej vsak po svoji poti.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Medgeneracijsko sre?anje?
Od kar imam Forda, sem postal pešec...
Povezava za deljenje
Deli na druge strani