OK še 1x... ISG ima dve funkciji in sicer je to generator električne energije bolj znan kot alternator in zaganjač kot je znano pri ostalih avtih. Se pravi sta dve stvari združeni v eno.
Pri klasičnem avtu alternator/generator služi zgolj za ustvarjanje elektrike, ki jo avto potrebuje za delovanje sistemov. Več kot imaš porabnikov večji upor nudi, da proizvede več el. energije. Za premagovanje tega upora služi klasični motor kar pomeni, da je določen procent moči ICE motorja porabljen za delovanje generatorja. To nekoliko poslabša performance in povečuje porabo. Zaganjalnik pa je poseben el. motor, ki ga imajo ICE-ji za zagon ICE motorja.
Mild hibrid pri Mazdi pa deluje tako, da sta funkciji alternatorja in zaganjalnika združeni v eno. Se pravi tale ISG še vedno klasično zažene motor kot štarter. Ko pa pride do zaviranja ali zmanjševanja hitrosti pa izkorišča to silo, da maksimalno obremeni motor, ki s tem bolje zavira in istočasno polni tisto malo baterijo. Tam shranjeno energijo pa uporabi za delovanje električnih sistemov, ko recimo avto stoji z vklopljenim i-stopom in ko je potreba z zagonom, uporabi elektriko iz te baterije. Če je v bateriji še dovolj energije pa v pospeševanju pri nizkih obratih, izklaplja funkcijo generatorja, da ta ne obremenjuje motor in se električni sistemi še vedno napajajko iz te baterije.
To je tisto, kar se čuti, kot nekoliko več moči. Ne da el. motor pomaga pri pogonu koles ampak se le razbremeni funkcija alternatorja, da več konjev ostane ICE motorju za pospešek, saj ne rabi gnat še alternatorja. Ko pa ni več pospeševanj pa ISG služi tako kot klasični alternator in zagotavlja vso elektriko za delovanje avtomobila.
To je vsa znanost mild hibrida. Zato @Alex ti čutiš pri pospešku iz zelo nizkih obratov kot nek dodatek moči pa nisi vedel od kod.
Zakaj? Ko pospešiš v 5. prestavi imaš tam nekje jedva dobrih 1000 obratov motorja in pri teh obratih skromnih 16KM. Alternator pri normalni uporabi jemlje motorju nekje okoli 3kW energije ali na uč dobre 4KM. Se pravi pri navadnem ne hibridu alternator vzame četrtino moči motorja kar je ogromno in ti tako ostane zgolj 12KM za pogon. Pri mild hibridu pa takrat ni obremenitve s strani alternatorja in ti tako ostane teh 16KM. Ampak višji, ko so obrati manj pomebnih je teh 4KM saj načeloma ostajajo na enaki obremenitve oziroma zaradi več obratov celo zmanjšujejo obremenitev Tako, da verjetno tam po 2000 obratih (cca 34KM moči motorja) ni več smisla, da bi hibrid pomagal.
To delovanje kot si ga opisal je prikazano na sredinskem ekranu....
Ej vidva @Alex in @Bini sta čist preveč pristranska al pa ne vesta kaj sploh imata.
Mild Hybrid tehnologija ni predvidena za pomoč bencinskemu motorju pri pogonu. Baterija je čist premajhna saj ima le borih 0,17kWh in je namenjena več ali manj za občasno delovanje, elektronskih sistemov, za zaganjanje motorja pri i-stopu, pomoč pri prestavljanju in podobno. Dejansko samo razbremenjuje motor pri tem, da ga razbremeni poganjanja alternatorja, kot pri klasiki, kjer ga mora ves čas poganjat še motor, da proizvaja elektriko.
Tukaj je pa enostavno ob obremenitvah, motor vsaj za nekaj časa razbremenjen poganjanja alternatorja kar seveda nekoliko pomaga pri pospeševanju ampak le toliko, da ni preveč bremena obešenega na njem. Nekako tako, ko pri starih bencinskih mlinčkih ugasneš klimo, ko greš v prehitevanje, saj je vsak konj v motorju takrat potreben za pospeševanje.
Tko, da vse ostalo kar občutita je več ali manj placebo efekt in nikakor ne to kar razlagata. CX-30 nima nobenega dodatnega elektro motorja, ki bi pomagal bencinskemu pri pogonu koles in to je bistvo mild hybridov za razliko od hybridov in priključnih hybridov.
Ja, točno tako deluje kot si napisal ne vem pa zakaj ti ni jasno, da se to zelo pozna pri vožnji in tudi pri manjši porabi goriva...
Ne vem, če si dobro prebral. Gre takole: nimaš vinjete, se spozabiš in zapelješ na AC. Ko si tam se spomniš, o fak, jaz pa nimam vinjete, zapelješ na bencinsko in kupiš tedensko. Kaj je tukaj razlika a si kupil vinjeto predno si zapeljal na AC ali potem, ko si tam že bil pri tem, da si se SAM spomnil na napako in s tem dokazal, da nisi hotel goljufati. DARS je v obeh primerih dobil plačano.
Drug primer je pa, da ravno tako nisi imel vinjete in da so to ugotovili šele ob pregledu s strani AC nadzornikov. V tem primeru se lahko smatra, da ni šlo za napako in da si hotel iti na srečo, mogoče ti pa rata. In tukaj pač ni milosti.
A vidiš razliko med obema primeroma? Saj veš, da znam oreng udrihat čez DARS, ampak meni se to zdi čisto pravilno in fer, da v prvem primeru ni kazni v drugem pa je. Veliko bolj nefer bi bilo, da bi DARS kaznoval za prvi primer in ga smatral enako kot drugega.
In verjetno ne gre za subjektivno odločitev posameznika ampak za dogovor znotrej DARS-a kako se postopa v določenih primerih. Ne Rok Snežičpri tem skoraj sigurno nima prstov zraven. 😉
No ti bom pa dodal še tretjo varijanto, pozabiš kupit vinjeto in zapelješ na AC, se takoj spomniš, bi jo rad kupil in hopa te ustavijo redarji pa te..... 🥴🫣😉
To je kvečjemu recept za dokončno UNIČIT sklopko, če je že rahlo načeta, je uspeh hitro tu, parkrat do konca pohodiš po teh navodilih in že lahko naročiš termin pri mehaniku.
Tudi računalnik ti svetuje vožnjo pri 1500 obratih a ko rabiš več moči pač daš dve dol in gasa z 20%ti pomoči baterije....
Spet neka subjektivna odločitev uradnika, ki se odloči kakor se odloči in spet izogibanju plačilu kazni nekaterih, ki nimajo pravi časa kupit letno vinjeto. 😉
Ja, sj vem, spet boste kričal, de sm kmet an s hribu doma an de nč ne znam. Sej angleško res ne znam, ma google pravi, de cross je križ, over je pa čez. Ben, cross over - križ čez. Amen.
Hmmm, zakaj pa se nikjer ne najde količnika zračnega upora za CX-30? Če bi bil tako super bi ga objavljali vsepovsod, kot to počnejo z Mazdo 3, ki je na isti osnovi. Mazda 3 HB je pri 0,28. Za CX-30 sem pa našel zgolj ocenjen količnik 0,33 ne pa dejanski. Sej mogoče pa pomeni CX-30 le oznaka količnika upora Cx - .30
Drugače pa je res, da zelo pomaga, da gre za majhen crossover ampak, če bi vzel pa Mazdo 3 limo bi blo pa že tko dobr količnik 0,26, da bi bencin nazaj v tank tekel.
Tole 0.30 bi res lahko držalo za cx-30 saj ima večja CX-5, 0.33....
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
To delovanje kot si ga opisal je prikazano na sredinskem ekranu....
Povezava za deljenje
Deli na druge strani