Sem pred nakupom "požrl" vse teste-čisto vse,kar o CX-5 obstaja...resno....več kot eno leto sem jo "študiral.
Celo-sem že pisal o temu,da so pri Mazdi šli celo tako daleč,da (predvsem v nemških medijih je bilo to zaslediti),so pisali,da je zaradi trše,športnejše nastavitve podvozja 2020-2021 letnik "ungeeignet für Langstreckenfahrer" (neprimeren za voznike na dolge proge),in veliko kupcev se je po forumih pritoževalo.
So pa nato pri Mazdi izrecno povdarili kot izboljšavo pri nastavitvi podvozja pri redesignu za 2022letnik-da je kljub zelo podobni-športni nastavitvi izboljšano "požiranje" krajših grbin ipd....
Tudi sam vsakemu,ki se za ta avto zanima izrecno povdarim,da zna biti za večino okusov ta avto "pretrd". Res moraš biti malce "športna duša",da ga ljubiš.
Tukaj ne rabim dost testirat, ker so čiste osnove fizike (daljša ročica (višja višina težišča od tal) pomeni sorazmerno večji navor, ki potem bolj nagiba avto) ... Tisti, ki ne verjame, naj vzame 2 popolnoma enaki CX-5 in na eno priveže 2 žaklja cementa na vrh strehe, pri drugem pa naj 2 žaklja vrže na tla pred zadnje sedeže. Če v ovinkih ne čuti razlike, naj doda še kakšen žakelj, ker danes ne dobiš več 50 kilogramskih, ampak so če se ne motim samo še 25 kilogramski.
V primerjavi identičnih avtomobilov-drži.
Ti pa si primerjal različne-6ka vs. CX5 oz 3ka vs. CX-3
Ne generalizirati,ker odvisno od tehnične opreme vozila (naravnanost podvozja,torzijske povezave,amortizerji,kolesa,gume itd,itd...)je lahko tudi obratno,in je lahko občutek pri "polaganju ovinka" čisto drugačen. Tako npr. CX-5 v testih doseže oz. preseže večino "limuzin" pri legi na cesti.
Samo pravim,da je napak generalizirati,ker je lahko tudi drugače,kot si si mislil....in dokler nisi peljal ne moreš zagotovo vedeti.
Zato tudi vozim Mazdo 6 in Mazdo 3, ne pa CX-5 in CX-3. 😁 Občutek v ovinkih je opazno boljši.
Ne vem katere CX-5 in CX-3 si ti vozil...zadeva (občutek v ovinkih) je zelo subjektivna,in je odvisna od veliko dejavnikov.
Ni pa slučaj,za kaj imajo večji,zmogljivejši SUV-ji praviloma tudi večja (po premeru in širini) kolesa.
Obstajajo razlike med vstopnimi modeli in dražje opremljenimi..."običajnimi" in športnejšimi edicijami...npr. moj CX-5 pri nas Revolution TOP je bil takrat identični v nemčiji Sport-line in seveda glede na opremo tudi naravnanost podvozja,amortizerjev,torzijskih elementov itd...in tu so še seveda vrsta pnevmatik (mehkejše,trše itd...)...
Kaj mislim povedati-ne moreš kar tako posploševati-avto moraš peljati!!!
En primer od sodelavca,k ima Kodiaka...in mu njegov stric skoz pribijal,SUVji so drek,nikamor ne gre,se ne drži,samo poskakovanje in nagibanje....dokler mu ni enkrat dal za peljati....od takrat nič več "pribijanja"😄
In podobno pri meni...ko sem kolegu-sodelavcu (Jeseniškem strojevodju) rekel,kakšno Mazdo sem naročil,in za koliko cvenka...in tip vozi Mazdo 6 Diesel-a...nekdaj imel tudi "športne avte" npr. Fiat Tipo Sedicivalvole...in k ve,da sem bolj "športna duša"...je pribijal skoz,naj vzamem rabljenega Kodiaka RS...jaz sem se pa samo smejal...
In sem tega sodelavca pred kratkim po šihtu malce zapeljal po Lj...tudo "na oštro" čez ovinke😁....od takrat ne pribija več,in se zmeraj ko se srečava samo smeje....😉
Zanimivo,da nihče ne omenja velikost stične površine z katero se kolo dotika tal/ceste. Od tega je tudi odvisna sila lepenja.
He,he..nekaj malega mi je pa še ostalo v glavi iz šole,kjer smo imeli tehniko vleke za predmet-najbolj osovražen predmet.
3x lahko ugibate,za kaj so npr. nekdaj parne lokomotive imele gnana kolesa nenavadno velik premer?!😉
In še nekaj-ne mešati silo trenja in silo lepenja. Sila lepenja nastaja pri dveh povrsinah,katere se stikata,in kateri med seboj nimata razlicnih hitrosti...sila trenja pa nastaja med dvemi površinami,kateri se stikata,a med nima obstaja hitrost (beri ena drgne ob drugo).
Torej,dokler "imaš" silo lepenja je vse OK,ko pa je sila trenja,pa si "izgubil"....oznova sile vleke pri strojevodjih,katero se v praksi hitro nauči😬
Vse imam kar je možno-čisto vse,samo mi ne priznajo škodo iz naslova parkinga,tako da bom moral koristiti kasko...tu pa je odbitna 400€.
Sicer ni kasko problem,ker sem kmalu po tem na novo zavaroval,k je lih poteklo,tako da bom pri naslednjem zavarovanju spet na 100% bonusa tud pr kasku.
Dejansko gre le za to,ali bom doplačal tistih 400€ al ne....je pa cenilec en "fuknjen"....in tud ko so "dali na komisijo"...podpisan lih on...in enako po moji pritožbi-spet on....kot da je edini k je cenilec in edini v komisiji...pol pa si si misli svoje in se buni....očitno jih boli k...
Pač oni so veliki,in si lahko privoščijo..pa jih toži.
Lahko bi tudi razumel, da si ti na parkingu ruknil in "spizdil" ... in v bodoče boš izkoristil vse kar se da ??? Nič od tega ni takega, da bi se kdo pohvalil, pol pa šimfamo etnično manjšino ... Verjetno sem narobe razumel. 🙂
Ruknili so mi avto v BTCju pri tržnici...a opazil sem šele doma.
Ker pa je pri poškodbi navpična črta,trdijo,da je od stebrička...čeprav se poškodba na spodnjem delu,kjer je del odbijača celo potrgan,spodnja črna plastična obroba pa celo porinjena not...nadaljuje čez to vertikalno črto.
Po mojem mnenju kaka prikolica,kak dostavnik z nakladalno platformo ali kaj podobnega,ker je na spodnjem delu poškodba kot od traverze/C-profila,kot to imajo spodaj tovorna vozila montirane zadnje luči....
In vztrajajo na svojem,ker vedo,da bi moral plačati neodvisnega cenilca in jih tožiti...za tistih 400€ razlike med koriščenjem "parkinga"" in kaskom,pa je meni mojih živcev in časa škoda,in se ne mislim jebati z njimi.
Bom pa koristil nadomestno vozilo,kadarkoli bom rabil...kot bo ravno sedaj...ker imamo še C-Maxa,sem to koristil le redko...sedaj pa,kadar bo le mogoče,tudi če ne bom potreboval,ker le tako jim lahko "vrnem" tam,kjer jih najbolj boli-pri cvenku.
Zavarovalnice bodo zaščitile svoje interese...boli njih k.. za folk...sem na lastni koži občutil-na parkingu ruknil levo-zadaj mojo CX-5 in "spizdil"...na triglavu pa-"to ne more biti avto...to je stebriček itd...in tudi pritožba z meritvami,argumenti itd ni pomagala...za kurčevih 400€ pol pa jih pojdi tožit...pa imam vse pri njih zavarovano..od bajte,zdravstveno...vse....in so po ugotovljeni dodatni skodi zavlačevali 3 mesece z potrditvijo...seveda "stroški poplav",in nimajo cvenka...pol pa k vedo,da bodo v vsakem primeru morali plačati...pač zavlačevanje...
Od sedaj naprej bom samo še gledal,kako jih bom čim bolj "ogulil...vse bom izkoristil kar se da.
V konkretnem primeru bi pa izpostavil žrtve-ljudi...če jih sosedje nebi zbudili...še 5min.,in morda nebi preživeli...pa je kombi bil zunaj,ne pa v hiši...
Človeškega življenja ti nobena zavarovalnica ne povrne!
Me zanima,kdo v tistem okolišu oz. sosedov bo kupil EV🙄
Uglavnem...nataknjen si zarad električnih avtov. Smo dojel.
"Smo"....koga pa vse predstavljaš?
Mene pač zanima čisto vse,ti pa🙄...izgleda da rad "pometaš pod preprogo",če ti ne paše v agendo.
Kaj je pa narobe,če z "prstom pokažem" na tisto,kar ni prav?...naj čim prej naredijo tiste "solid-state" baterije k bi naj bile varne,in bom prvi,ki bom "ploskal"...dokler pa temu ni tako bom pa tega konja "jahal" dokler ne bo "crknil"...pa če ti paše ali ne.
Vsi EV-ji nepoškodovani...ja seveda😂🤣....samo ,samo,samo,samo....vžig po tednih,od kar je požar uradno pogašen-zelo nazoren posnetek,kako se od Mercedesa začne kaditi med prekladanjem v bazenček😲
Jaz bom rekel...za normalno-umirjeno vožnjo kot do sedaj.
Razlika je le v tem,ali rabiš moč ali pa ne...v osnovi za vzdrževanje hitrosti lepo pri dokaj nizkih obratih in z malo gasa,kakor hitro pa boš hotel,da potegne,pospeševal,prehiteval,vožnja v klanec ipd.,pa "izgubi" odpor do šaltanja-pomeni-takoj 1-2 brzini navzdol,da držiš motor pri višjih obratih. Za maksimalni pospešek šaltaj tako,da ko boš prestavil v višjo,da ne bo padel pod 4000 obratov.
Fora je pa v tem,da tak motor pri takih obratih niti ne potrebuje takega gasa,da bi vlekel.
Itak od mislim da 2027 leta naprej,bo v EU za vse baterijske izdelke (od telefonov do avtomobilov-vse) obvezna možnost odstranitve baterije brez posebnega orodja možna tudi za laike.
Kaj to pomeni za avtomobile je jasno.
Torej,za kaj pa ne transport posebaj baterij in posebaj avtov?...ker je ceneje...sem že pisal "računica".
Pa me ne sekira transport,ampak parkiranje v garažnih hišah,odprtih parkiriščih,doma v garaži itd...in seveda polnjenje.
Moje mnenje,kot sem že napisal-naredijo naj baterije,katere ne gorijo in se tudi na vžgejo in problem bo rešen...pa ne gre tukaj za vzrok požara.
Saj npr. rezervoar za plin-zanj tudi ni šanse dobiti dovoljenja za montažo v hiši,in to iz razloga,ker za to obstajajo varnostni standardi...za velike pakete baterij pa teh ni...razen na letalih.
Tudi npr. e-Bike-ji so mi sumljivi...na vlak se jih "naguzi" malo morje,pa se nihče ne vpraša o požarni varnosti...
Ko so dali vn liion baterije so izračunali, da je verjetnost za samovžig 1 proti miljon.
Pa se je nekaj časa tuhtalo in tuhtalo, pa ni bilo iz tega nič.
Rezultat vsega? Masovna proizvodnja liion baterij vsepovsod. Pogledam samo sedaj okoli sebe, laptop jo ima, telefon jo ima, ročna ura jo ima, brezžične slušalke jo imajo...
Ampak se je to pozabilo in živimo dalje. Če se vžge, se pač vžge. V določenih primerih bo pač malo škode, v nekaterih pa ful. Npr goreči Samsungi na avijonu, težke in blesave situacije, možnost da vse skupaj zgori in gre v cugrunt pač obstaja.
Ja pa kaj, folk veselo še naprej kupuje naprave z liion baterijami in piči dalje. Me zanima če se ti sekiraš, ko svoje mašinerije kupuješ, če bo prišlo do samovžiga? Ah dej no mir, lepo te prosim. In isto bo z avti. In isto bo z vsemi drugimi stvarmi. JEBIGA, bo pač zgorela drvarnica ali lopa. Tako to pač je dan danes.
Bom rekel tako...ti je dovoljeno kupovati petarde,rakete in podobne stvari...JE.
Kaj pa npr. 1kg C4 eksploziva ali kaj podobnega....ne bomo o tem....
Bom pa izrazil mnenje,da se mi to zdi omalovaževanje problematike.
Primerjava z laptop baterijami,orodjem ipd. tudi ni na mestu,ker je razlika,če se vname laptop z tremi celicami (večina) ali pa z šestimi,ali pa če se vname EV z tisočemi.
Pa sem že pisal tukaj o izrednem dogodku na potniskem vlaku,ko je kolega uvažal z polnim potniskim vlakom v Ljubljano,ko se je potnici vžgala baterija na laptopu.
Bila je velika sreča v nesreči,da je to starejši,zelo izkušen strojevodja,ki je bliskovito reagiral,poklical prometnika,da naj takoj postavi vozno pot na peron (ker ni bila),je z tipko premostitve mesta ustavitve (to možnost ima strojevodja,če se sproži alarm za požar v tunelu,na mostu ipd.) preprecil avtomatsko ustavitev,tako da je z zaletom uvozil na peron.
Gorelo je tako,da so se potniki zaletavali v vse zivo in drug v drugega,ker je bilo vse v dimu...
Ne bom več "nakladal"...si lahko situacijo naslikate sami.
Bom pa omenil,da po eni strani škoda,da je bila garnitura KISS (dvopodnik) namesto FLIRT (klasični stiričlenski Stadler), ker KISS nima šprinklerja...na Flirtu bi pa bili potniki lepo "oprani"....gasilni program ni mogoče ustaviti oz. prekiniti...gasi dokler ne zmanjka gasilnega sredstva. Vlak se avtomatsko ustavi,vrata se avtomatsko zablokirajo (tudi prehodna v prvi razred) in gasi do konca...
Ce bi bil Flirt,bi bilo po vseh novicah in poročilih,tako pa za to ne ve nihče razen potnikov....škoda.
Strah je prisoten, a ne povsem utemljen. Statistično gledano EV-ji gorijo redkeje. Težava je v tem, da ko gorijo, pogorijo temeljito (in še kaj zraven).
Varnostni standardi so - mogoče bi jih še nadgradili. Ne moreš pa reči, da varnostnih standardov ni. Če vozilo prestane vse NCAP teste brez da se užge, potem je precej narejenega na varnosti - se strinjaš?
Veliko krivde je v "obračanju besed",kot je primer tudi tukaj...pač,da zadeva izgleda malo drugače.
Jaz bi rekel tako-tudi če EV-ji statistično redkeje zagorijo,je strah utemeljen,ker ni toliko problem,da "temeljito pogorijo",ampak,da se jih ne da pogasiti....ker skoraj vse "gori",problem je,če se tega ne da pogasiti!
Za EVje seveda veljajo enaki standardi kot za ICEje,a problem je,ker se vsi odgovorni delajo,kot da so zadostni,in to je tisto,na kar Cadogan vedno znova opozarja.
Žalostno,da bo zaradi tega dejstva očitno moralo biti še več žrtev...in še večja škoda za renome EVjev,z čemer se jim v bistvu dela "medvedja usluga",ker tako bo še več potencialnih kupcev dobilo odpor do njih.
Jaz bom dodal le moje mnenje,da naj samo naredijo baterije,katere bodo negorljive,in problema ne bo več....samo to bi rad!
Seveda bodo takšni EVji še vedno lahko zagoreli,a tukaj se boš dejansko lahko boril proti požaru,in tu je tista odločilna razlika.
pred 57 minutami je dvorjan napisal:
Koliko ljudi osebno poznaš, da jim je zagorel avtomobil? Jaz točno dva, enega direktorja, ki sem mu še mahal, ko se je njegov Audi A8 začel dimiti, da je pravočasno odvil in izskočil, ter od kolega sodelavca z BMW 2 Tourer. Sem pa pri vseh prevoženih kilometrih po domačih in tujih avtocestah v živo videl goreti še tri avtomobile - v vseh primerih so bili ICE ...
Statistično gledano-Bullshit.
pred 57 minutami je dvorjan napisal:
Nobenemu proizvajalcu EV ni v interesu, da ne bi kar se da dobro poskrbel za zaščito pred gorenjem, saj jim je kristalno jasno, da če se kakšnega njihovega modela prime renome bakle, da lahko kar zapre proizvodnjo ...
Spet nakladanje "rekla-čula"...v bistvu je to le "računica",ker niti proizvajalci avtomobilov in tudi proizvajalci celic ne morejo vedeti,katera baterija oz. celica v paketu je sumljiva tempirana bomba...vse je le računica,ker se celice iz stroškovnih razlogov ne selektirajo,kot to počnejo npr. modelarji,kateri sami sestavljajo baterijske pakete...pač vzame se v račun,da je mogoče ena od "ne vem koliko" celic defektna...in kot že x-krat omenjeno-termalnega pobega celic,ki so na gosto pakirane ena zraven druge...tega ne morejo ustaviti niti gasilci...tu se lahko proizvajalec "postavi na glavo" pri zaščiti pred gorenjem...vse zaman,ker se sproščajo take količine energije,da lahko samo opazuješ,kako lepo gori.
After the fire on the car cargo ship off the Dutch coast, the media hastily identified an electric car as the cause. Now it turns out - that...
Saj ne gre za to,da bi bil ICE vernik ipd...pa tudi če bi bil.
Gre za to,ker zahteva varnostne standarde!
In kaj je narobe z tem?
Ti veljajo za vse živo...ti lahko garantiram-kot strojevodjo,me vsake 3 leta "jebejo" z VPD in prevozom nevarnih snovi,postopki,ukrepanjem v primeru izlitij,nesreč,pozarov itd...da ne nakladam....
Za EVje to ne obstaja...in to za to,ker bi stvar bila neprijetna...vprašaj vsakega gasilca,kaj si o tem misli.
Jaz zase vem,da dokler so baterije na litijevi osnovi,mi tak drek ne pride parkiran pred bajto,kaj šele v garažo...in zunaj na javnih parkiriščih se jih tudi izogibam,kolikor se le da...ostali pa-vsak zase ve.
EDIT: ko sem kupoval avto...sem o tem že pisal...vidiš kakšnega sem kupil...ga nisem kupil za to,ker bi ga potreboval,ampak ker sem hotel točno takega...da ne nakladam o motorju,menjalniku opremi itd...tukaj bi povdaril le dejstvo,da nisem hotel nikakršno varianto "električarja"...ne EV,ne mild hibrid in tudi plug-in ne...nič od elektrike...in tako bo ostalo,dokler ne bo baterij,ki bodo varnostno "nekaj čisto drugega".
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano (urejeno)
Sem pred nakupom "požrl" vse teste-čisto vse,kar o CX-5 obstaja...resno....več kot eno leto sem jo "študiral.
Celo-sem že pisal o temu,da so pri Mazdi šli celo tako daleč,da (predvsem v nemških medijih je bilo to zaslediti),so pisali,da je zaradi trše,športnejše nastavitve podvozja 2020-2021 letnik "ungeeignet für Langstreckenfahrer" (neprimeren za voznike na dolge proge),in veliko kupcev se je po forumih pritoževalo.
So pa nato pri Mazdi izrecno povdarili kot izboljšavo pri nastavitvi podvozja pri redesignu za 2022letnik-da je kljub zelo podobni-športni nastavitvi izboljšano "požiranje" krajših grbin ipd....
Tudi sam vsakemu,ki se za ta avto zanima izrecno povdarim,da zna biti za večino okusov ta avto "pretrd". Res moraš biti malce "športna duša",da ga ljubiš.
Popravljeno od skritikrtPovezava za deljenje
Deli na druge strani