Skoči na vsebino
Elektromobilnost
Napisano (urejeno)

Eno je poraba električne energije, kar bi še nekako šlo, se tudi jaz strinjam, ker jih veliko polni počasi doma in niti ne na polno baterijo za vsakdanje migracije. Ampak sigurno pa ne smeš pozabiti na maksimlano priključno moč in ekstreme, ki se bodo kar redno pojavljali, ne samo kot robni pogoj. Samo to je že bolj inženirsko-tehnično razmišljanje, težko to razume nekdo, ki se samo s hišnim štromom srečuje v življenju in mu je 2 kW kalorifer največ kar je videl priključne moči. Ker tole vse vpliva na robustnost ee omrežja in na njegovo zanesljivost. Za doma je skoraj vse dobro. Če crkne, si par dni brez in popraviš ko se ti zazdi.

 

Tu še ena zanimivost - Microsoft gradi v ZDA računski center, ki naj bi imel priključno moč cca. 5 GW. Pa ljudje božji, kakšno šparanje z elektriko, udri po siromaku, za eksponente več jo potrebujemo.

 

https://www.aol.com/finance/openai-reportedly-wants-build-5-115944831.html?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlLmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAAGNprlj-xJHSeMM8SdXWE00GF6nO3THmANrWXj3hm8gkiW76YNKi3P2HZAaTI-54VDhAFEhRDyjss_-gZnsU2wGRj8-A8t9JxnIS8RUxhKi0h99zLjgms_AU86sKVpRLIq3UXLJqeEqA2lH2CachmvIEYy_Q4szcAsgINa67BkOb

Popravljeno od Agerg
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Gume
Napisano (urejeno)

Ja, samo z ABS lahko pa ti polno bremzaš in še avto vodiš - to je glavna poanta vsega. Tudi tvoja najboljša reakcija tega ne premaga, pa govorite kar hočete - najboljši dirkač z minimalnim reakcijskim časom ne premaga odzivnega časa elektronike, razen kolikor sam sebi piha na dušo. Seveda je pa problem, če gre zdaj večina ljudi, ki je navajena ABS-a, potem v avto brez in pride do takšne situacije. Samo danes avto brez ABS je skoraj tako, kot avto brez varnostnih pasov.

 

Sem pa že večkrat napisal, da je bil ABS razvit v osnovi za bremzanje potniških letal prav z namenom, da se drži trenje na maksimumu tik preden guma zdrsne in s tem skrajša zavorna pot. Tam niso razmišljali o situaciji, kako se bo pilot nekim oviram umikal, ko bo pristajal. Samo skrajšanje zavorne poti.

Popravljeno od Agerg
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano (urejeno)

Elektrarne bi še nekako naredili, lajtunge so po moje večji izziv, ker imamo kar imamo in bo težko in dolgotrajno da to zamenjamo ali pa nadgradimo.

Popravljeno od Agerg
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano (urejeno)
Pred eno uro je etcho napisal:

Pazi ta stavek:

 

image.png

Mora bit pa dolg kabel in hiter avto, da v petih minutah prevozi 470 km. 😁

 

Kot piše P = 1 MW, pa je to ljudem jasno kaj to pomeni? Da še preverimo: torej recimo poraba 20 kWh / 100 km pomeni cca. 100 kWh energije v petih minutah. Moč polnjenja je 1,2 MW. Bravo...

Popravljeno od Agerg
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Te zgodbe nikoli ne prilezejo v uporabno realnost tako hitro kot so ti naslovi udarni. Sem že večkrat napisal, da Rimac še vedno čaka tiste napredke pri baterijah, ki jih znanstveniki v laboratorijih poštudirajo. Hudič samo, ko vse skupaj ni enostavno skalabilno in profitabilno. Drugače že skoraj vse znamo.

Ko smo že pri Rimacu. Kdo ve kaj se kaj tam dogaja? Nekam tiho je vse skupaj postalo. Nevera vem, da se ni prodajala, pa čeprav je bila mišljena za hudo nišni trg. Vem pa, da so mu glavni biznis EV tehnologije, ki jih potem drugim prodaja. Malo sem firbčen, če je kdo kaj zasledil.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda CX-30
Napisano

Te stvari so pri Mazdi res malo moteče. Če bi lahko vsaj preko OBD-ja to uredil, bi bilo super. Kot se da enostavno pri VAG-u. Mazda pa ima vse kar dobro zaklenjeno dol.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda CX-30
Napisano

Načeloma je funkcija teh prvih "zaves" (ki so toge plastične) zmanjšano "peskanje" podvozja in pragov ter bokov karoserije spodaj. Pri Mazdah se to mogoče še malo bolj pozna, ker so nagnjene k rjavenju. Jaz jih imam namen preizkusiti. Je pa res, da imam plan avto prodajati ko bo 15 do 20 let star. Drugi pa po svoje.

Je pa lahko hiba teh plastičnih obrob, da se potem rja dela za njimi, to sem pa že na kar nekaj avtih videl. Recimo razne plastične zaščite pri kakšnih "all-road" modelih je lahko potem cel hudič zadaj, ko odpreš. Vidi se pa ne...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Egoist gor ali pa dol. Imam dva otroka in bom preizkusil vse ostale možnosti, preden me na fronto odvlečejo. Ni danes to frkanje metkov naokrog in granat na pol kilometra natančno kot včasih. Danes pride dron ali pa raketa na pol metra točno pa te ni več.

Edina rešitev je imeti boljše orožje. Tu pa lahko pomagam, če bi bilo nujno. Samo verjetno ne tu doma. Sem za to, da če se kot EU lotimo, da naredimo nekaj takšnega, da zmelješ 1000 Rusov naenkrat, ne pa fante na fronto pošiljati. Sori, malo bolj "big picture" pogled spet z moje strani.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Kaj ste pa danes naredili na svoji mazdi
Napisano (urejeno)

Mislim, da v vojno ni treba tistim, ki imajo denar ali pa ga imajo vsaj nekaj. Saj vidiš v Ukrajini - tisti z veliko in nekaj denarja so s*izdili, tolčejo se pa samo siromaki in tisti, ki globoko verjamejo v svojo državo. Pa teh zadnjih je bolj malo. Na meji se da pa vse podkupiti, ko bežiš, še posebej v tistih koncih.

 

Sam sem pristaš, da je vedno nekaj likvidnih sredstev na voljo, ker samo to te lahko v primeru da nekaj izbruhne, reši da zgasneš hitro na varno. Plus nekaj sreče, seveda. Pa veljavni potni listi za celo družino... Nisem več brez že nekaj let, j*bite se potovati samo z osebno po EU.

Popravljeno od Agerg
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Pohvale servisov - serviserjev
Napisano

Moje izkušnje so tudi takšne. Leta 2012 sem resno začel voziti svoj avto - Renault Megane. No, ker je bil v podaljšani garanciji (super za Renault 😋), sem ga vozil k Malgaju v Trbovlje, ker sem v tiste kraje hodil v službo. Storitev brez problema, vedno vse urejeno, sem pa skozi poslušal komentarje, kako tam preplačujem in kaj vozim k pooblaščencu, če je toliko fušarjev. No v glavnem, potem sem nehal hoditi v službo v Trbovlje in sem avto vozil tule k lokalnemu avtomehaniku, ki je šraufal vse sorte znamk. Tu je bilo urejeno vedno na minimum - rezervni deli bolj slabi, malo časa za debato, kaj je problem, itd. Je bil pa blizu in je uredil hitro, kar je bil pri 10 do 15 let starem Meganu velik plus, samo navajen je bil da more biti hitro in poceni, tako da tudi z mano ni izgubljal časa. No, če potegnem črto, sem bil bolj zadovoljen pri Malgaju.

Potem sem lani v začetku leta Megana zamenjal za Mazdo 6 in sem bil tudi zaradi tega pri izbiri malo skeptičen, ker sem vedel, da imam samo Selmarja v Celju blizu. Nekih fušarjev ni za Mazdo, lahko bi jo vozil k istemu mehaniku kot Megana, pa ne vem če se bo to v redu končalo. No, v glavnem, zdaj nameravam voziti k Selmarju, dokler bo odnos in storitev takšna kot je. Na splošno mi je izbira pooblaščencev in servisnih storitev kar malo omejila izbiro pri nakupu avta. Všeč so mi tudi Volvoti in Subaruji, samo kdo se bo to vozil tako daleč šrafuati. Ajde, če delaš v Ljubljani in si vsak dan tam, potem še mogoče. Drugače mi je pa malo izven poti.

Hočem reči, in to razlagam ljudem, da je en "big picture" pomemben pri vsem, ne samo nategnili so me za 100€. Zmeni se še za nadomestni avto, itd., pa bo, lokalni mehanik nima teh opcij. Marsikaj se da. Se pa strinjam, da slab odnos in storitev na pooblaščenem servisu in visoka cena, da pa najslabšo možno kombinacijo.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda CX-30
Napisano

Jaz sem kupil rabljeno Mazdo 6 brez kljuke. Na uradnem servisu je bila malo draga, zato sem se obrnil malo stran v Celju na Avtoelektriko Grajžl, ker sem po referencah izvedel, da dobro uredijo za dobro ceno. Sem zadovoljen, lepo izvedeno, kljuka deluje b.p. Gre se pa za nevidno proizvajalec Oris. Pri izvedbi sem dal zraven še homologacijski karton in še neke podatke z avta in malo kasneje je prišel karton izpolnjen nazaj.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda CX-30
Napisano

Ja no, saj ga lahko. Nihče te ne sili, da ga voziš na uradni servis. Seveda je pa znano, da se danes v avtohišah služi z vzdrževanjem avtov in podobnim. Pri prodaji novega vprašanje koliko sploh ostane...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda CX-30
Napisano

Po moje je za starejše avte več popusta, da je iniciativa, da bi se avti na uradne servise vozili še kasneje. Ponavadi se po garanciji ali kmalu čez konča ljubezen...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Prigode v prometu
Napisano (urejeno)

Veliko je v končni kontroli kvalitete in kaj da podjetje na to, ne glede od kje izdelek pride. Če Kitajec že 48 ur ni spal, tudi ni ne vem kako pri stvari, če mene vprašaš.

Popravljeno od Agerg
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

MAZDA 6 - lita platišča
Napisano

Se bom še jaz vrinil v tole temo, da ne odpiram nove. Imam dva kompleta 19" platišč od Mazde, enega za letne in drugega za zimske gume. Na tistih z zimskimi se mi lušči lak, pa imam namen to sanirati. Naj prosim kdo, ki je na novo dal barvati platišča, pove, če je kaj posebnega za paziti ali je postopek samo - gume dol, ventilčke in uteži stran, na peskanje in na prašno barvanje?

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

To je res. Samo s to odločitvijo bo vlada slej ko prej sigurno odletela in bo nova garnitura sprejela neke omejitve. Saj je vedno isto...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano (urejeno)

Tole ne bo šlo skozi, ker bo veliko ljudi finančno kolapsiralo in država tega ne bo (čisto) pustila. Nekaj si bodo že izmislili. Drugače pa elektrika toliko gor, sledi da gredo vse cene gor - beri inflacija se že vidi od daleč.

Popravljeno od Agerg
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

You do not have permission to view this content.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.