@skritikrt potemtakem bi si omislil avtomobil na elektriko. Hipno skoči, odlično pospešuje ... Pa če se samo po mestu voziš, je to še toliko bolje.
Bi se načeloma strinjal,a z temi zahtevami,katere sem imel,se ustavi pri financah...ne glede na to,daše ne zaupam toliko elektriki,da bi jo vzel.
Jaz namreč vsaki šiht vozim "elektriko" (sem strojevodja na SŽ),in imam srednješolsko izobrazbo "elektrikar-energetik"...dobro vem,kje so prednosti in slabosti "elektrike"...pa imam "bajto" in tudi el.priključek zunaj...in se vseeno nisem odločil za takšni avto!!!
Dokler bodo cene takšne,in baterije takšne,kakršne so sedaj...in mislim,da še veliko let ne bo drugače,k preden bodo "solid state" baterije ugodne in dostopne,bo "trajalo najmanj 10 let še naslednjih 30 let"!!!
Jaz se lepo spomnim,kako je takrat (leta 2006) ko sem kupoval C-Maxa Ford objavil študijo električnega C-maxa...v nemčiji so celo eno manjše mesto komplet opremili z električnimi vozili ...kot študijski projekt,za dognanja o obnašanju ljudi...in takrat (16 let nazaj) so bile baterije popolnoma enake tehnike,kot so sedaj.
...boš videl,da so prve patentirali leta 1977 leta 1985 naredili prve prototipe,leta 1991 pa jih je Sony prvi spravil v serijsko proizvodnjo za kamkorderje...aplikacija,katera je svetlobna leta oddaljena od tokovnih in drugih zahtev za npr. orodje ipd....kaj šele kaj več.
In to tehniko imamo še danes!!! Seveda že "leta" vsak dan vsepovsod "pribijajo" o novih "revolucionarnih dognanjih" na tem področju...a prototipni prag ni prestopila še nobena tehnologija....pa o varnostnih aspektih še niti nisem začel...zna biti lih taglavna prepreka novih "dognanj"
Pa da bi si to "sranje" postavil na parking pred bajto...kaj šele v garažo...in nihče ti nič ne garantira!!!
Glej-po domače povedano...pa niti ni tak problem kapaciteta (domet),in niti ni tak problem kje polniti (vsaj zame ne),pa ni niti tak problem teža,stroški (vzdrževanje,nadomestna nova baterija,k jo itak čez 10 let ne boš dobil)...veš kaj je problem-energijska gostota in polnjenje!
Še en zelo zanimiv prispevek...sicer star dve let,a še vedno aktualen,ker se tehnika Li-Ion baterij ni spremenila že 30 let.
Pozanimaj se tudi ,kolikšnja je razlika med 3x25A (pa je to že "boooomba" če imaš) in 3x35A priključkom za hišo!
In z mojega vidika...ker drugače je,če si star 25-30 let,ali če si star 50 v smislu planiranja prihodnjih izdatkov in investicij...in kar se mojega primera tiče,ko oba z ženo na leto narediva 12-14000km...ko bo C-Max "zgnilil",bo samo še Mazda...in čez cca. 15 let bo "mogoče" končno kaj novega na obzorju električarjev....do takrat si jih pa lahko "nekam" zarinejo.
@Boss...vse drži kar praviš,le primerjava ni fer...za to pa sem jaz primerjal svojega "inferiornega" C-Maxa z veliko novejšim TDI-jem...pač kot praviš-to pač imamo...žal nam EU stiska vrat😟
In tudi kar se odzivnosti tiče se tudi nebi strinjal...za to pa se mazda izogiba turbo polnilcu-ravno zaradi odzivnosti...k preden turbo prime tudi traja...in šaltaš,in ga spet loviš...in spet...
To je en od razlogov,za kaj bi vseeno vzel Focusa-STja (eden redkih turbojev k bi ga vzel...ali pa seveda z kompressorjem),k ima poseben turbo...ne vem točno🤔,a mislim da je bilo rečeno,da še 6 sekund drži pritisk,k mu loputo ne zapre in ga ne "zabremza",in se tako izogne turbo luknji...drugače pa če se le da brez turboja...pa mi je relativno vseeno za porabo,samo,da takoj skoči...pač ne maram tistega "gumijastega" odziva na gas-ga pohodiš,se ne zgodi kaj dosti,pol čez 2-3 sekunde se mu pa čisto "strga"-lih tega ne maram.......ne vem kako bi to razložil...upam,da veš kaj mislim🙄
In seveda tudi bencinarji imajo svoje probleme...sam zame k se mi res včasih "utrga"...pa samo po mestu-jaz bi Diesela hitro fental😕...sem ga enkrat tako "pokal"😆...da se je razletela elektromagnetna sklopka kompresorja od klime...mi na servisu niso verjeli ko sem rekel kaj je verjetno "šlo"...so kar nekaj časa rabili...in na koncu ugotovili,da je točno to...so rekli,da tega še niso imeli😂🤣
Bom rekel...ajde,saj me počasi mineva...in kot praviš za normalni promet in vožnjo ne rabiš veliko...samo tu pa tam bi pa vseeno še "rad vedel"😅...in ne bomo več ne vem kako dolgo živeli,pa kdaj paše imeti kakega "konjička" več pod haubo😁....in na rožice je tudi treba paziti,da bodo imele dovolj CO2-ja😂
@Boss...po eni strani imaš prav,a generalno nimaš,ker primerjaš hruške z jabolki!
Tistemu dieselu vzami stran tista dva turboja,da bo fer primerjava,pol pa tudi če dieselu povečaš kubaturo na 2,5 nima smisla primerjati....
Ali pa če vzameš 2,5 Turbobencinarja ki ga v EU na zalost ne prodajajo...mah,saj veš🥺...bi ga takoj vzel,če bi ga le ponujali....čeprav zna biti ta 2,5 brez turba čez leta bolj "hvaležen" ravno zaradi mehanskih rezerv🤔
Je res,da je bil odnos proizvjalcev do bencinarjev desetletja krivičen zaradi bolj subvencionirane nafte (in temu posledično nižje cene goriva)...in k je folk hotel prišparati je bolj kupoval diesel-e...in so tudi proizvajalci veliko več vlagali v razvoj le teh....ok Honda v 80'ih Mazda zadnjih nekaj let sta svetle izjeme,a generalno gledano so to dejstva...
Res je..."konkretna" poraba,ker tudi konkretno vozim😋...se rad šalim in rečem,da ..."pri meni vidiš le auspuh"...😁
Kot že pri mojem prvem prispevku tukaj,sem omenil,da sem resno nameraval kupiti Focusa ST...pa mi očitno ni bilo sojeno,k so jih eno leto po predstavitvi nehali prodajati😡👎...in sem tako pristal na Mazdi...bo že držalo,da je vsaka slaba stvar tudi za nekaj dobra😀
2-3 stvari bi še omenil...ne vem,kako je pri ostalih,kateri so kupili nov avto...a konkretno za Toyoto sem izvedel,da so avtomobili tovarniško nastavljeni tako,da na začetku malenkost več "pijejo".
Sedaj...ne vem,a za to,da se motor lepše "ulaufa" ali kaj...je pa zanimiv podatek....jaz samo vem,da trenutno pri meni poraba počasi in vztrajno pada...ali zaradi "ulaufanja",ali zaradi elektronike (prilagajanje krmiljenja menjalnika glede na navade voznika🧐🤔)...ali pa se jaz počasi privajam na avto....nimam pojma🙄...je pa super,čeprav mi je v bistvu vseeno,ker za tisti 1-2 litra me "boli pimpek",ker pri mestni vožnji se ne da kaj veliko "čarati".
Sem pa ugotovil,da pri vožnji z radarskim tempomatom poraba občutno zraste....ker avto pač ne more vedeti,ali bo "rdeča" in kaj bo "butelj" pred tabo naredil...zadeva je super za "lezenje v zastojih",za avtocesto ( se ne pozna tako zelo)...za drugje pa se temu izogibam ravno zaradi porabe.
Pa še nekaj o Diesel-ih...da "zabijem še zadnji žebelj v krsto"🤣...ne vsega tako resno jemati,kar pišem😉
Kar marsikdo ne ve,je tudi dejstvo,da če je menjalnik pravilno izračunan,ima menjalnik pri Diesel-u "daljše" prestave kot jih ima primerljiv bencinar. To pa za to,ker imajo Diesel-i veliko manjše območje obratov,katere lahko koristiš-npr. tudi če ga "pokaš" je pri 4000 obratih konec,in moraš prestaviti,ker ni občutne koristi "na kolesih"...ker je največja moč in navor v območju cca 2500 obratov.
Pozitivni efekt tega dejstva je seveda udobna vožnja z "lenim" prestavljanjem (dolga prestavna razmerja)...a negativna stran tega je dejstvo,da se veliko večji del (v primerjavi z bencinarji) od motorja oddane energije porabi na menjalniku. Mogoče vas veliko ne ve,a določeni večji-močnejši Diesel motorji imajo celo hladilnik olja menjalnika!!!
In še nekaj...sicer je koncept diesel motorja res "genialen"😀👍,a kot rečeno "vsaka medalja ima dve plati" oz "nič ni zastonj"...in ti veliki navori katere diesel-i zmorejo so tudi ena vrsta prekletstva. Kdor je že kdaj videl krivuljo kakega močnejšega Diesel motorja,kateri so značilni za npr. večje dostavnike ipd.,bo mogoče kje opazil,da je marsikatera krivulja na vrhu "odrezana" oz. ima izraziti "plato". To je zaradi tega,ker so proizvajalci prisiljeni zaradi ogromnega navora motorja le tega elektronsko omejiti,če ne bi motor od vse te moči dobesedno "razneslo".
Tudi vsa ta "hajka" za navorom je iz tehničnega vidika le do določene mere produktivna,ker....a boš vgradil tako velike zobnike v menjalnik (v cilju,da jih od navora nebi polomilo),da bo menjalnik na koncu težek 300-400kg?!
Zanimivo,a ne😉
Še ena zanimiva informacija-Mazda bo v Avstraliji (in po moje tudi drugje po svetu🧐🤔) v trojko nehala vgrajevati 2,0L motorje,in bo počasi začela ponujati le še 2,5L motorje...vse v kontekstu optimiranega izklapljanja valjev v širšem območju delovanja motorja in posledično nižje porabe in izpustov CO2....
Trenutno sem lastnik Mazde CX-5 175D AWD AT, letnik 2018. Sedaj se odločam za menjavo in sicer za bencinarja 194 AT AWD. Zanima me če je velika razlika med odzivnostjo motorja in poraba med dizlom in bencinarjem. Zagotovo je diesel močnejši v pospešku zaradi navora, kaj pa bencinar a je treba zelo stopiti po gasu da gre kam?
Hvala za diskusijo.
Pozdravljen Senad
Malce me je zmotila tvoja izjava: "...Zagotovo je diesel močnejši v pospešku zaradi navora..."
To je "mnenje dieselašev",katero se je na žalost od leeeeet "rekla čula kazala" usidralo v glavah tistih,kateri pač ne vedo drugače.
V bistvu je čista fizika.
Navor nima veze z pospeškom,ampak moč motorja....moč pa je navor krat obrati (sila x pot).
Jaz ti bom pa samo opisal "prigodo" ko sem "dirkal" 😁po ljubljanski Zaloški cesti mimo Fužin z svojim starim Fordom C-Max 1,6TiVct (115konjev/165Nm) vštric z Golfom-7 TDI 4-motion (tisti z rdečim "D" in "I" cca. 145konjev in cca. dvojni navor).
In 3x od semaforja do semaforja....in 3x je za dolžino dveh avtov Golf zaostal...pazi to-od semaforja do semaforja na Založki!!!
Na kratko-kaj je problem pri Diesel-ih...res je imajo veliko navora pri nizkih-srednjih obratih,a se ne vrtijo tako visoko kot bencinarji (moč=navor x obrati)...in v primeru moje "tekme z golfom" sem pri 90Km/h prestavil iz druge v tretjo prestavo😁...Golf pa najmanj v tretji ali pa četrti.
Jaz se pri pogovorih ob kavi z kolegi rad hecam in pravim,da so Dieseli le za traktorje,tovornjake in bagerje...OK-je le hec,a ni brez razloga dejstvo,da na Rally-ju,pri Formuli-1 (in ostalih "formulah"),pri motociklih itd...ne boš videl Diesel-ov.
In kje je pa problem pri bencinarjih....pri voznikih,kateri jih vozijo kot Diesel-e!
Druga prigoda-sem strojevodja na SŽ,in nas naša služba mora včasih peljati iz Lj. v moste,Zalog itd....in je en službeni kolega k je šofer in nas prevaža enkrat pljuval čez službeni avto (Mitsubishi Lancer-karavan 1,6L bencinar z 100konji)....."ne gre nikamor...pije k kamela...itd...moj Touran gre pa k raketa..."....(tanajšvohnejši TDI!!!).
In me je ta sodelavec moral enkrat zelo pozno zvečer peljati iz centra v Moste....in mu razlagam o tej temi...in mu na cepišču Založka/Kajuhova na semaforju rečem,da naj pohodi,in da "šalta" zmeraj pri 5000 obratih...in je Mitsubishi "letel",sodelavec je pa samo buljil od presenečenosti.
In še nekaj o Turbo-jih...kolikor so dobri,so tudi slabi!!! ker večina "smrtnikov" ne ve-kaj "dela" Turbo? Veliko ljudi misli,da poveča moč,in to "čudežno" celo z enako ali pa celo manjšo porabo. Ni res-Turbo nam pri enaki kubikaži omogoča večjo količino zraka in z tem kurjenje večje količine goriva in z tem seveda večjo moč.
In negativna stvar,katera mene celo bolj moti od večje porabe je slabša odzivnost oz. "nenadnost"....t.i. "Turbo-luknja".
Tukaj poglej točno od 2:10 tip razloži razliko med enakim Turbo in ne-turbo motorjem pri CX-5
OK-dosti "nakladanja"😉...upam,da ta prispevek ne boš narobe razumel...žaljivo ali pa kaj v tej smeri...
Še informacija-pri avtohiši Interclass Cars v Lj. na Gorjupovi imajo eno CX-5 2,5/194,samo je oprema Newground z Zircon Sand-rjavo...res ni lepa🙄👎...je kot "za vojsko".
So si komaj,komaj izborili eno pri uvozniku,tako da so vseeno veseli zanjo.
Aja-😁😉...
...tale je pa že moja😀-2022 Revolution Top G194 AWD
Po dveh mesecih uporabe še okoli porabe-vozim praktično samo po mestu...na začetku je bilo 10,7L/100km (sem bolj "živ" voznik😁,in tudi kdaj dam na "Sport" in "do pleha"))...pa smo pred kratkim stegnili za dva dni na Krk in nazaj-torej relacija...pa je vseeno bilo veliko "cincanja"...in gužva čez cel Krk...in je na tem tripu bila poraba 8L/100km...če bi bile lepše razmere bi lahko komot bilo še kak liter manj.
No in skupna poraba in tudi mestna po tej relaciji (resetiran trip-B )je padla na 10L/100km...mater-to je pa že super...toliko porabi moj stari C-Max...pa ni primerjave z Mazdo🤔
V nedeljo?-Lj.-Zalog...nekih posebnih planov nimam🤔...pa imaš že dve na voljo😉
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Bi se načeloma strinjal,a z temi zahtevami,katere sem imel,se ustavi pri financah...ne glede na to,daše ne zaupam toliko elektriki,da bi jo vzel.
Jaz namreč vsaki šiht vozim "elektriko" (sem strojevodja na SŽ),in imam srednješolsko izobrazbo "elektrikar-energetik"...dobro vem,kje so prednosti in slabosti "elektrike"...pa imam "bajto" in tudi el.priključek zunaj...in se vseeno nisem odločil za takšni avto!!!
Dokler bodo cene takšne,in baterije takšne,kakršne so sedaj...in mislim,da še veliko let ne bo drugače,k preden bodo "solid state" baterije ugodne in dostopne,bo "trajalo najmanj 10 let še naslednjih 30 let"!!!
Jaz se lepo spomnim,kako je takrat (leta 2006) ko sem kupoval C-Maxa Ford objavil študijo električnega C-maxa...v nemčiji so celo eno manjše mesto komplet opremili z električnimi vozili ...kot študijski projekt,za dognanja o obnašanju ljudi...in takrat (16 let nazaj) so bile baterije popolnoma enake tehnike,kot so sedaj.
Če boš malce pobrskal https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion_battery
...boš videl,da so prve patentirali leta 1977 leta 1985 naredili prve prototipe,leta 1991 pa jih je Sony prvi spravil v serijsko proizvodnjo za kamkorderje...aplikacija,katera je svetlobna leta oddaljena od tokovnih in drugih zahtev za npr. orodje ipd....kaj šele kaj več.
In to tehniko imamo še danes!!! Seveda že "leta" vsak dan vsepovsod "pribijajo" o novih "revolucionarnih dognanjih" na tem področju...a prototipni prag ni prestopila še nobena tehnologija....pa o varnostnih aspektih še niti nisem začel...zna biti lih taglavna prepreka novih "dognanj"
Zelo zanimiv prispevek
https://youtu.be/1mpAVL1FSCw
Pa da bi si to "sranje" postavil na parking pred bajto...kaj šele v garažo...in nihče ti nič ne garantira!!!
Glej-po domače povedano...pa niti ni tak problem kapaciteta (domet),in niti ni tak problem kje polniti (vsaj zame ne),pa ni niti tak problem teža,stroški (vzdrževanje,nadomestna nova baterija,k jo itak čez 10 let ne boš dobil)...veš kaj je problem-energijska gostota in polnjenje!
Še en zelo zanimiv prispevek...sicer star dve let,a še vedno aktualen,ker se tehnika Li-Ion baterij ni spremenila že 30 let.
https://youtu.be/Hatav_Rdnno
Pozanimaj se tudi ,kolikšnja je razlika med 3x25A (pa je to že "boooomba" če imaš) in 3x35A priključkom za hišo!
In z mojega vidika...ker drugače je,če si star 25-30 let,ali če si star 50 v smislu planiranja prihodnjih izdatkov in investicij...in kar se mojega primera tiče,ko oba z ženo na leto narediva 12-14000km...ko bo C-Max "zgnilil",bo samo še Mazda...in čez cca. 15 let bo "mogoče" končno kaj novega na obzorju električarjev....do takrat si jih pa lahko "nekam" zarinejo.
L.P.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani