Kar se ti?e pa EuroNCAP testov se ti delajo na avtomobilih, ki imajo ve?jo vgrajeno varnost (ve? airbagov) kot v tistih, ki jih na koncu kupujemo (vsaj v SLO) kot "good bargin" modele. Prodajalci v dobrobit nizke cene "pozabijo" predvsem na zra?ne zavese in tudi marsikateri airbag zgine iz popisa serijske opreme. ?e bi ta test izvedli na Aveotu, ki bo pri nas najbolj prodajan model ne bi dobil niti tiste pre?rtane zvezdice ampak bi padel na nivo avtomobilov, ki so bili predstavljeni desetletje lai desetletje in pol nazaj. Tako, da sorry, ampak Aveo, ne hvala.
Zakaj pa je razlika med Evro in American NCAP je pa v sistemu testiranja in proizvajalec, ki mu je bolj v interesu ameri?ko tr?i??e bo "prilagodil" varnost tem testom in seveda tisti, ki jim je evropsko tr?i??e primarno bodo pa? varnost prilagodili temu tr?i??u.
Re smo mal za?li... ampak postavlja? ?edalje bolj visoke zahteve... 1,5 milje z zavarovanjem pa ?e avto naj bo novej?i letnik in s klimo... hmmm... Fabia 1.4 16v letnik 2001
?e ho?e? vzdr?ljiv avto razmi?ljaj ?e v smeri Hyundai Elantre. Za ta denar lahko dobi? letnik 2002 in 2003 pa ?e pri motorju se lahko zmi?ljuje? (bencinar/diesel).
?e bi jaz izbiral v tem rangu kot si si zastavil bi ?el na Elantro.
Od avtov, ki si jih sam na?tel sem precej ?asa vozil samo Golfa IV. Mene ta avto ni navdu?eval ?eprav je ve? ali manj korektno narejen samo je nem?ko dolgo?asen in prekleto predrag. Za 1,5M je edina izbira bencinar 1.6 pa ?e to bo letnik 1998 ali 1999 ?e ho?e? s klimo. 1.4 motorja nikar ne i??i, ker je ?isto anemi?en pa ?e zelo pokvarljiv je. Kolega ga ima skoz in skoz na servisih in ga zdaj posku?a prodat, pa nikakor ne gre ker je ?rn pa ?e brez klime .
...sej sploh ne vem kaj bi napisu, pa tud ne vem ?e bi ?e ne vem kolk povi?al znesek.
Re? jim, da naj po?akajo dan, dva, da gre? kilometre nazaj prevrtet pa se boste ?e enkrat zmenili za cenitev. Ja ne vem ?e so oni sarkasti?ni pa ocenjujejo avto po prevo?enih kilometrih ne pa po ohranjenosti potem si lahko da? tud ti du?ka pa jih mal podjebava?.
No pa se je na to Dragutinovo pobudo javil ?e moj veliki prijatelj g. ?lender (saj vsi veste kako ga imam rad?) in je spet butal neumnosti v stilu kako mi?ikajo?a zelena lu? zgleda povzro?i pri ljudeh tak efekt kot pri biku, ki zagleda rde?o zastavo.
?e malo karikiram, se pravi, da se nam zbudi primitivni nagon in ko zagledamo utripajo?o zeleno in podzavestno vsi po gasu, da ?im hitreje pademo v kri?i??e. Po ?lendrovih besedah je povpre?na hitrost v kri?i??ih z me?ikajo?o zeleno v trenutkih spreminjanja iz zelene do rde?e ve?ja za 20-30% kot v tistih kri?i??ih kjer ni utripajo?e zelene (od kje mu ti podatki???).
Na vpra?anje novinarja kaj pravi statistika glede nesre? pred in po ukinjanjem utripajo?e zelene je ?lender izjavil, da teh podatkov nima (ja fak sej res, le kako naj bi jih imel ?e je predstavnik sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu, ki naj bi se ukvarjali tudi s tem a dolo?eni ukrepi zale?ejo ali ne). Takoj v naslednjem stavku pa je izjavil, da so se nesre?e v prvih dneh ukinitve zmanj?ale. A te podatke pa ima? Al pa malo nabija kr tje v tri p***e krasne, ker je take stvari te?ko preveriti, ?e nima? direktnega dostopa do podatkov.
?e dobro, da kdo ne izjavi, da me?ikajo?a zelena lahko spro?i epilepti?en napad.
Pri meni je povpre?je pozimi in poleti popolnoma enako.
Pozimi je ?as ogrevanja hladnega motorja dalj?i in takrat je poraba ve?ja - ?e kurim predgrelec pa pa? ta pokuri nekaj goriva samo za ogrevanje.
Poleti pa negativno na porabo vplivajo predvsem klima, ?ir?e gume, slab?i izkoristek motorja zaradi pretoplega zraka (manj mulekul kisika na isti volumen) in seveda bolj?e gume, ki te kar silijo v bolj dinami?no vo?njo
Zato, vsi tisti, ki imate ve?jo porabo pozimi kot poleti delate veliko kratkih vo?enj s hladnim motorjem. Poraba je namre? najmanj?a takrat, ko sta motor in olje ogreta na delovno temperaturo.
Pa ?e to za podkrepitev zgornjih izjav - rekord v minimalni porabi na tank imam 5.9 l/100km v leto?nji zimi, medtem, ko je bila maksimalna poraba 6.9 l/100km "dose?ena" v poletnih mesecih.
Za razliko od tebe sem jih videl.... cesta kne?ak- ?embije...... so vre?ke asvalta metali po tleh, pa po njem z lopatu butali..... Tolk o profesionalni "odpravi" napak....
a ves da sem se mal pozanimal na mazdi...mi je rekel prodajalc "dej se milijon pa pol pa tvoj avto, ti dam novo mazdo"....razmisljam ce se mi splaca (spet bi mel avto z garancijo )... :ne vem:
Stari, mislim, da se ti spla?a glede na to, da si velik na cesti in bo? spet imel garancijo.
Jaz sem pred 3-4 leti vozil cca 1 mesec 90 konjskega Colta letnik 1990 (230.000km). Soliden avto?ek in za moje pojme kar posko?en samo zvo?na izolacija je slaba predvsem hrup iz zadnje preme (lahko da je bila to okvara samo na tem avtu).
Avtocesta mimo Grosuplja (smer proti Dolenjski) ima ?e tako po?kodovan asfalt, da te pri srcu stiska ko ?ez zapele? pri 120-130 km/h. Aja pa ?e pla?ujemo 12 sit na kilometer lukenj.
Druga?e je lukenj vsepovsod ampak za?uda pa nikjer nisem opazil cestarjev da bi kaj popravljali - verjetno imajo ?e zimsko spanje - zgleda so pri nas zaposleni v cestnih podjetjih sami medvedi, ker poleg tega da zimo ve? ali manj prespijo so ?e tudi tako za??iteni.
Ko se je pa ?tudentka zaletela vame pa sem jo kar vpra?al, ?e pokli?em policijo, ker kriva je 100% ona. Ona ?e tako v ?oku prec, da ne ker bo zih ?e kako kazen dobila bla bla... OK potem pa lepo izpolnimo poro?ilo in ga podpi?i. Pa kupon?ek daj takoj. Potem nima ve? kaj praskati, kolikor mi je znano. ?eprav sem na njeni zavarovalnici (MB) moral ?e enkrat opisati celoten potek, ravno tako ona. Najbr? zaradi verodostojnosti.
S ?tudentko si imel sre?o, ker kljub temu, da ti da kupon?ke in kljub temu da podpi?e evropsko poro?ilo nima? v roki absolutno ni?, dokler isto ne podpi?e in prizna na zavarovalnici.
Med nesre?o in dnevom podpisa na zavarovalnici mineta dan, dva in jo v roke dobijo fant, fotr, stric in vsi sorodniki/strokovnjaki ter ji operejo glavo, kar niti ni te?ko, ?e je ?e sama mal prasice. Ona nato izjavi, da je bila ?isto v ?oku takoj po nesre?i in, da si ji s prevaro vsilil podpis obrazca in da si ji celo grozil naj ti da kupon?ke. Zmisli si zgodbico, da si bil ?isto iz sebe in da se je tako stra?no bala, da ji bo? kaj naredil, zato je v tistem trenutku pristala na vse tvoje zahteve.
Verjemi, da ?e zgodba pride do sodi??a v takem primeru bo? takratko potegnil (sodnice bodo v 90% primerih potegnile s ?ibkej?o strtanjo in to sigurno nisi ti) in ker drugih dokazov ni se lahko celotna zadeva iz njene krivde spremeni v celotno tvojo krivdo.
to kar je tu napisano se je pred slabimi desetimi leti zgodilo mojemu stricu - zadeva je kon?ala na sodi??u in kljub dobremu odvetniku in dejstvu da ni bil kriv, je pu?il ?isto vse: svojo ?kodo, kupon?ke in vse sodne stro?ke. Ni? ni mogel tudi to da je v obupu zahteval preizkus s poligrafom, da bi dokazal kdo la?e mu je sodnica zabrusila, da za take malenkosti ne uporabljajo poligrafa (ja ta malenkost je stala milijon in pol in verjetno iz strani sodni?ke pla?e je to res samo malenkost).
Tko da fantje in dekleta, toplo vam polagam na srce, ?e le niste krivi pokli?te policaje... ?e pa ste krivi pa se vseeno posku?ajte zmenit brez policije (ne velja ?e ho?ete brez te?av uveljavljati svoj kasko) samo potem bodite tako fer, da zadevo priznate in kljub temu, da ste ga usrali v nesre?i oditete z dvignjeno glavo.
Pi**a fantje ne komplicirat po nepotrebnem, ?e ni v PN nih?e po?kodovan jih sploh ni treba klicat, ?e pa ?e (al pa jih je kdo drug), pa re?e? da ne ?eli? obravnave in da se bosta sama zmenla, pa je re?eno! Pa ?e njim pri?para? nepotrebno delo!
ja vse se zmeni?, tip ti prizna, da je kriv. ?e je pa rahlo vinjen ti bo pa sploh vse priznal samo, da ne bo? klical.
Naslednji dan se bo pa streznil in bo vse zanikal kar se je dogajalo prej?nji dan nakar bo samo tvoja beseda proti njegovi ?e posebej zato ker bo on predstavil nesre?o po svoje ti pa po svoje. Materjalnih dokazov ni ve? ker so avtomobili ?e premaknjeni, ni naredil uradnega poro?ila in se lahko obri?e? pod nosom. Zavarovalnica ti lahko ?e nagaja, ker nimajo zapisnika o preverjanju alkoholiziranosti - totalna jeba.
Bom povedal ?e svoj primer, ki se je zgodil poleti 2004, ki ?e danes ni zaklju?en. Na ozki cesti (?irina okoli 3 metre) je en prepameten dolen?ek prpizdil v ovinek in ko me je zagledal je za?el zavirati na polno, blokiral kolesa (10m ?trajfen viden in poslikan na asfaltu) tako, da ga je odneslo naravnost iz ovinka meni v bok (pri meni sesuta obojna vrata, pri njemu pa sprednji del avtomobila). V trenutku trka sem bil jaz z mojim avtomobilom z ve? kot pol avtomobila na bankini oziroma druga?e povedano me je on zadel 30 cm ?ez sredino ceste na moji strani.
Poklical sem policaje, ker je mo?akar trdil, da sem jaz kriv . sta pri?la poslikala in zmerila zadevo, dala nama za pihat (oba 0,0). Policaj je nato pripisal vso krivdo za nesre?o temu mo?akarju in ga predlagal sodniku za prekr?ke in v poro?ilu mene popolnoma opral kakr?ne koli krivde.
No in tu se zgodba zaplete: mo?akar na svoji zavarovalnici (ni ista kot moja) prijavi svoj kasko in napi?e da sem jaz kriv. Njegova zavarovalnica kljub policijskemu poro?ilu mi ne izpla?a zavarovalnine tako, da sem jo kril iz svojega kaska. Do dan danes zadeva ni re?ena saj je ta zavarovalnica pla?ala kao nekega izvedenca prometne stroke, ki je na 12 straneh naredil elaborat o tej nesre?i (po 6 mesecih od dogodka) in z matemati?nimi in fizikalnimi formulami na ?tirih straneh "dokazal", da sem jaz vozil z neprilagojeno hitrostjo in da sem zato delno kriv za nesre?o. Kako je to dokazal ni nobenemu jasno saj je v trenutku nesre?e moj avto ?e skoraj stal.
V glavnem zadeva ?e ni kon?ana, a mi je moja zavarovalnica (Triglav) priznala nekrivdo in mi ni odbila bonitet na kasko a odbitne fran?ize, ki bi mi jo morala kriti njegova zavarovalnica (Mariborska) ?e dandanes nimam in verjetno je ne bom nikoli dobil (to?it za 30 jurjev se mi pa? ne spla?a). Zdejle se spra?ujem kaj bi ?ele bilo, da ne bi poklical saj bi po moje dokazali, da sem jaz bo?no drsel z levim bokom v levi ovinek in sem zadel ubogega dolenj?ka ni? hudega slute?ega v parkiranem avtomobilu ter mu pri tem naredil te?ke fizi?ne in predvsem psihi?ne po?kodbe.
Prej sem omenil Octavio - 1.6 motor?ek ima 74kW in tazga sem imel v prej?njem slu?benem Golfu. Poraba je bila okoli 8 do 8,5 ?e sem ga vozil jaz. v kolikor pa ga je dobil v roke kolega pa pod 10 litrov ni ?lo samo pri njemu je bila minimalna hitrost na AC 180km/h
To ni dirkalni motor a vseeno korektno opravlja svoje poslanstvo - Aja Octavia druga?e ni velik avto za moje pojme prej manj?i.
Glede razbitih avtov - ?e ima avto razbit blatnik, vrata ni ni? hudega, će je dobro popravljeno (zamenjan del brez centimetra kita). Najla?je/najceneje preveri? tako da magnetno nalepko na pleh polaga? pa gleda? kje ne bo prijela, tam je avto kitan (razen ?e ni to plasti?en blatnik a la Clio ). Bolj va?no je da pregleda? pragove, tam kjer se stikajo posamezni kosi na okvirju vrat. Odpre? motorni pokrov in od znotraj pregleda? koloteke, vezno steno - ?e je kje kaj zelo popravljano se na?eloma vidi.
Jaz bi ?el na tvojem mestu tudi kak?no Octavio pogledat. Mogo?e bi moral ?e kak?no stotko al pa dve dodat sam bi imel dobro opremljen in vzdr?ljiv avto. :ne vem:
A greva stavit: najprej povzro?itelj(oz. tisti ki jih je klical) dobi 30k sit za ocenitev nesre?e potem za povzro?itev nesre?e pa ?e za prekr?ek ?e si ga storil, in vse skupaj naj bi pri?lo cca 100ksit+pike+1mese?en odvzem vozni?ke, sem bil zraven ko je policist to razlagal
pa a se zajebavajo al kaj... tisti ki pokli?e policaje dobi 30.000 za pla?at?????? Ma ne to se heca?, a ne
sicer nisem iz tega konca samo tole je ?e najbolj podobno prav celjskemu grbu (modra podlaga s tremi zlatimi zvezdicami)... eventuelno bi lahko bilo La?ko (tri bele lilije na modri podlagi), ?e sploh imajo svoje grbe na tablicah :ne vem:
to o pomanjkanju goriva je lepo zlo?il skupaj re?iser Pjer ?alica v svojem filmu Pri stricu Idrizu(povojno Sarajevo), kjer ?enska re?e da avto nima bencina, mo?ki pa ga pred tem ?e razstavijo preverijo vse ?ivo, nakar Idriz vpra?a ne?aka ?e se spominja kdaj je zadnji? tankal mu ta odvrne da se ne spominja najbolje, mogo?e pred dvemi mesci?!
hehe
sem se spomnil na tist vic ko se peleta v avtu rjavolaska in blondinka pa jima avto crkne.
Rjavolaska: hmmm...bencina nama je zmanjkal
Blondinka: joj kok si ti pametna, jaz tega sploh ne bi opazila in bi se kar naprej peljala
no ja mislm da ti akumolatorja ne more spraznt, k ma svoj rezervar?ek za gorivo in ko ga porabi preneha delovati. ravno za to da ne izprazne? akumolatorja in kestla za gorivo. ko pa zazene? avto pa ti avto pumpa za gorivo nato?i bencin ali nafto v vebasto rezervar?ek. tako sm jst sli?al, kok je pa res pa ne vem
O lahko, lahko saj se preko akumolatorja napajajo ventilator in obto?na pumpa. Kar ra?uni, da ti tole laufa cca 30minut (default nastavitev) potem se pa vozi? recimo samo 10/15minut do slu?be. to ponovi? ?e popoldne za nazaj in bo? imel v povpre?ju ve?ji "odhodek" elektrike kot "prihodek" preko alternatorja med samo vo?njo. V parih dneh to ?e ne bo problem ampak po kak?nem tednu pa bi ?e znal akumolator po?asi pe?ati :ne vem:
Sicer se ne spoznam kaj preve? na te zadeve ampak zadeva v osnovi (samo grelec standardno vgrajen pri novej?ih Mazda dieslih) je vezana direktno na hladilni sistem. Ker pa to deluje le takrat, ko motor te?e in na motor vezana ?rpalka ?iba hladilno teko?ino okrog po sistemu.
?e pa ho?e? izkoristit vse dobrobiti Webasta in ga uporabljat tudi takrat, ko motor ne laufa pa mora biti vgrajena ?e dodatna elektri?na (napaja se preko akumulatorja) pumpa z obvodnim vodom mimo motorne pumpe tako, da lahko zagotovi nemoteno kro?enje hladilne teko?ine tudi ko je motor ugasnjen.
Zraven je ?e elektronika, ki vklju?i ventilator (na tisto hitrost, ki je bila nastavljena) v kabini oz. pri avtomatski klimi v na?inu AUTO prilagaja in menjava pihanje iz razli?nih ?ob ter tudi hitrost ventilatorja.
Zaradi vseh teh el. porabnikov (el. pumpa, ventilator, krmilna elektronika) priporo?ajo, da je ?as ogrevanja pri ugasnjenem motorju =< ?asu vo?nje, ker ?e ne, obstaja mo?nost, da s?asoma sprazni? akumulator.
@Vuk - Na?in z vklopom prek GSM-a je zelo zanimiva re?itev... ?e sem prav razumel ima? notri sim kartico in predpla?ni?ki paket in mora? vsake 3 mesece napolniti z jurja tolarji? Se pravi, da tudi ta denar ne gre v ni? saj lahko prestavi? sim v telefon pa zapravi? denar, ki si ga ?e nalo?il na ta sim?
Nagradno vpra?anje: ?e crkne motorna pumpa za vodo a bo motor zakuhal ali bo pumpa od Webasta "re?ila" motor pred pregretjem?
daljinec je po ceniku 74 jurjev... smo se pa pogajali, da ?e vzamem oboje (tajmer in daljinca) mi dela niso ra?unali tako, da je bilo na koncu 44 jurjev ceneje za vse skupaj kot ?e bi moral vse po rednem ceniku pla?at.
Pred 14 dnemi sem kon?no zbral dovolj poguma (beri prostih financ) in sem si omislil nadgradnjo za Webastov grelec na timer + nadgradnja za daljinsko upravljanje. Zadeva ni poceni saj po ceniku skupaj z vgradnjo stane okoli 184.000 sit (oz. 110.000 sit brez daljinca). Po "napornih" pogajanjih smo se nekako zmenili za 140 jurjev.
Najve?ji pomisleki poleg cene so bili pove?ana poraba goriva, a glej ga zlomka, kljub temu da sem vsako jutro grelec "kuril" 30 minut pri temperaturah -10 do -15 se je poraba zmanj?ala za cca 0,5 litra (6,18 l/100km) od povpre?ja prej?njih treh tankanj pred nadgradnjo ...
Kot ka?e resni?no dale? najve? goriva avto porabi, ko je motor hladen.
plusi in minusi
+ avto je zjutraj prijetno ogret (to je ?e posebej v?e? moji dragi)
+ nobenega praskanja ledu s ?ip in ro?enja notranjosti
+ motor brez glasnega razbijanja ste?e kot pri ogretem avtu takoj brez, da bi moral ?akati, da ogrevalne sve?ke ogrejejo izgorevalne komore
+ manj?a poraba
+ uporaben tudi poleti saj lahko uravnava prezra?evanje na soncu pregretega avtomobila
- visoka cena ... za cel sistem je tam nekje okoli 360.000 sit
- zaenkrat ni drugih minusov
v glavnem bottomline
zadevo toplo priporo?am (ne ni reklama) vsem, ki nimate gara? in ho?ete udobje poleg tega vam bo pa ?e motor zelo hvale?en, ker ni ve? hladnih zagonov
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Vozim trezen, v naseljih ne prekora?im hitrosti (ok +10%) pa moram re?i, da kar dobro deluje v boju proti policajem in kaznim :ne vem:
Povezava za deljenje
Deli na druge strani