Smo imeli testni avto in je imel to izklopljeno. Pa na dvorišču, za foro, vklopim, da vidim, kako to dela.
Speljem, namerno spustim volan, avto pride že na bankino - nič. Hitro primem volan in popravim smer.
Čez nekaj časa spet poskusim, previdno spustim volan v blagem in preglednem desnem ovinku. Avto nadaljuje naravnost, nič ne popravlja smeri. Si mislim, da mogoče ker itak ni nikogar nasproti. Pridemo do bankine in leva kolesa že zapeljejo na bankino - nič. Spet hitro primem volan in popravim smer.
Spet čez nekaj časa poskusim, spet pridem že na levi rob, lane-assist ne trza.
Si mislim sam pri sebi, da očitno zadeve nisem vklopil, čeprav sem mislim, da sem.
Šele po petindvajsetih kilometrih smo prišli do take ceste, da je začel ugotavljat, a smo še na svojem pasu ali pa ga zapuščamo...
Mi danes začne en model pametovati, kakšen biznis bi bil tole: Kupiš parcelo v bližini avtoceste, potlakuješ, kupiš elektroagregat, postaviš dva priklopa in kasiraš. Poleti bi gotovo imel ves čas polno. In mi je tumbal in tumbal kot da se je že lotil tega biznisa in da je nek velik mogotec z velikim parkom agregatov po celi Sloveniji. Ko sem ga imel dovolj, ga hitro ohladim z nekaterimi dejstvi (malo se pa spoznam na energetiko) :
- 100 kW agregat, pripravljen na delovanje, je okoli 15.000€. Če rečemo, da zdrži 15.000 delovnih ur, je amortizacija takega agregata 1€/h
- en tak agregat pokuri med 25 in 30 litri nafte na uro. Dobro, lahko točiš tudi kurilno olje, ker ga ne uporabljaš v cestnem prometu, vseeno pa to nanese okoli 28€/h
- tvoja plača bo minimalna (880€ neto), torej potrebuješ vsak mesec še 1.200€ (še za vse prispevke). Če bo agregat delal 24 ur na dan vseh 7 dni v tednu (kar pomeni, da si tudi ti tam na razpolago 24 ur na dan vseh 7 dni v tednu za pomoč in kasiranje), je to 1,5 €/h
Samo tako, na hitro, so stroški okoli 30€ na uro. Če se na tak agregat priklopita dva, pomeni za vsakega 15€ na uro polnjenja. Pri taki ceni ne bo prav zadovoljen noben od udeležencev v tej zgodbi.
Sem slišal samo še, da se z mano ne da pogovarjat in je šel drugam...
Zdaj bom malo zasmetil temo, a me je predhodnik spomnil na en zanimiv dogodek.
Grem enkrat s sodelavcem, nekaj je za plačat, on odpre denarnico in - ne da se zgrešiti - notri obvestilo z banke, katera je PIN številka njegove bančne kartice. Seveda je v denarnici tudi bančna kartica. Kasneje v avtu mu omenim, da mogoče ni pametno, da kartico in njen PIN nosi v isti denarnici. Pa se možakar nasmeji in pove, da PIN je on takoj spremenil, če pa mu ukradejo denarnico, bi bil pa on zelo vesel, če bi lopov trikrat poskusil vtipkat tisti PIN, ki ga ima napisanega na tistem originalnem obvestilu...
Pa kakšna platišča to imate, da jih na robnikih zdrsate? Ali imate robnike tako visoke? Ker meni pri BTjki robnik ne pride niti blizu platišča, kaj šele, da bi ga zdrsalo...
Nč, treba se je ustaviti vmes, iti na wc, kavico, kosilo, počakat da se napolni, pa gasa dalje 🙂
Agregat na prikolico pa gasa mimo...
Samo kaj, ko od kakšnega majhnega agregata ne bi bilo kaj dosti koristi. Če pa bi na prikolico želel spraviti kakšen agregat od, kaj pa vem, kakšnih 20 kW, bi bila pa kar spodobna teža. Pa cena tudi...
Ob trenutnih cenah energije pri nas, upoštevajoč da baterijo polniš ponoči (cca. 13 centov na kwh) bi to znasalo 2,15eur elektrika ... ... ... ... ... ... ... ...
Upoštevati je treba še ostale stroške. Na eno 16A pancerko, kot je, na primer, pri nas, polniš kvečjemu e-skiro. Za avto tudi 25A ne bo dovolj. Najbrž bo treba narediti kar trifazni priključek s tremi 25A varovalkami. Torej bi konkretno jaz plačal za 50€ na mesec več omrežnine za priključno moč. Tudi ta strošek je potrebno upoštevati pri porabi električnega avta ali pa pri porabi priključnega hibrida.
Koliko bi se komu povečal strošek pri povečanju priključne moči, si lahko vsak sam izračuna iz razpredelnic:
Meni je nekdo s tega foruma šenkal nekaj LEDic, ki jih je za nek drobiž kupil s Kitajske, porabil kolikor jih je, ostale sem dobil jaz. Eno sem zmontiral v petko, ker so tam včasih kakšni majhni prstki, ki se radi igrajo s stikalom na stropu. Luč je nekajkrat ostala prižgana celo noč ali pa kar cel vikend. Še dobro, da je LED, drugače bi na dan ponedeljka za 'dobro jutro' iskal nov akumulator. Kar sem hotel povedat, je to: tista ena, ki je zmontirana, sveti že nekaj let, ostale pa čakajo v rezervi, ko bo ta pregorela, da imam s čim zamenjat. Pa bom zgleda prej zamenjal avto kot bo ta LEDica pregorela...
Ja, vem, ponavadi se napumpa gume. Ampak, ker sem zadnjih nekaj tisoč kilometrov imel neprestano veliko tovora v kesonu (kar proti polni nosilnosti) pa še prikolico pripeto zadaj, so bile gume zadaj napumpane na 2,7 bar. Zdaj je teh voženj konec, pa sem gume "napumpal" na 2,1 bar.
Je pa BTjka neverjetno poskočna, če nima polnega kesona in ogromne prikolice zadaj...
Glede na to, kako so novi avti sestavljeni, boš po petih letih menjal kar vse komplet oz. s pet let starim avtom ne boš šel tako daleč, da bi rabil navigacijo... Sploh, ko bodo vsi električni...
Meni se zdi to zelo vredu za 2,1t težko vozilo, sploh če relacije niso pogoste in večino voženj opraviš v EV načinu. To ko greš 2x na mesec na daljšo pot je vseeno al je 7l al pa 9l.
Em, meni se pa ne zdi v redu...
Mazda BT-50 je tovorno vozilo, pa je težko malo manj kot 2 toni, tu pa je govora o "osebnem vozilu", pa teža preko dveh ton...
In 9 litrov na 100 km na relacijski vožnji je za BTjko s kakšnimi 500 kg v kesonu sprejemljivo. Da pa osebni avto na relaciji kuri toliko... Ne vem, no...
Ob dejstvu, da zdaj primerjamo 14 let staro BTjko s sodobnim osebnim vozilom. Se pravi, je vmes 14 let razvoja in napredka. Če gre napredek v to smer, potem ima narobe nastavljen kurz...
Najprej sem jo mislil dati pod 'Kaj ste pa danes naredili na Mazdi' in se pohvalit, da sem jo peljal na servis.
Potem sem premišljeval, da bi dal pod 'Jamralnik' ali celo 'Razkurnik'. Pa ne zaradi stroška...
Nato sem pomislil, da bi objavil v 'To je pa kr smeh', ker mi je dalo asociacijo na neko risanko...
Nazadnje sem se odločil, da objavim tu.
Torej, ko sem se vračal iz Raven na Koroškem, sem v Ljubljani odpel prikolico in avto odpeljal na pooblaščeni Mazdin servis. Tam so jo poservisirali, ta čas pa so na drugem koncu Ljubljane dodali še nekaj na prikolico in pripravili paleto za v keson. Tako sem po servisu obkrožil Ljubljano, natovoril, pripel in se odpravil skozi zastoje proti Primorski. V Novi Gorici sem pustil nekaj tovora s prikolice in odšel v našo vas. Pri prijatelju sem odpel prikolico z njegovim tovorom in odšel domov. Ko smo spraznili keson in parkiram v garažo, pa opazim, da je pokrov motorja na desni strani nekam čudno privzdignjen - kot bi bil udarjen, pa slabo popravljen...
Ne vem, koliko se bo videlo s slik:
Ker na hitro ni bilo videti nič, sem odprl pokrov motorja. Tam pa presenečenje:
Kar je najhujše: to ni prvič. Doma imam že en izvijač, zdaj še klešče. Na Mazdi 5 so menjali jermenico, pa nekaj pozabili priviti in se je avto od servisa do domače garaže skoraj razpadel.
Očitno Mazda nima več DOBREGA servisa. Se mi zdi, da imajo samo še vajence zaposlene...
Kakorkoli, ker me jutri spet čaka vleka prikolice in to kar nekih 400 km, sem doma prosil vrhunsko ekipo strokovnjakov, da preveri za temi pooblaščenimi šalabajzerji:
Pa ravno sedaj ti pravim da to nima nobene veze s tem da je elektricen avto in da spara na zadnjih luceh. Avti so tako debilno narejeni, da ce je dovolj svetlobe gorijo samo dnevne luci spredaj. Zadaj je tema. To je ze od samega zacetka, ko so ven prisle dnevne luci. Je pa res, da bi voznik sam lahko malo razmisljal in pri slabi vidljivosti rocno obrnil stikalo na on in bi bila zadeva resena. Take paciente usak dan vidim na cesti. Tudi "blendanje" ne pomaga.
Mislim, da se nisva prav razumela.
Ja, razumem, da je to zaradi "ekologije" v vseh vozilih ne glede na "pogonsko gorivo".
Ampak a je res tak prihranek, da se tvega varnost v prometu (zaradi pozabljivih voznikov), da je vredno tega?
Avto ima motor s 100 kW in porabi 5 litrov nafte na 100 km - tako, zaokroženo, da bo lažje računat.
Kolikšen je prihranek, ker mu ni potrebno proizvajati 2x po 5 W za 'pogon' žarnic? Je res vreden ta prihranek, da opraviči tveganje za nesrečo, ker voznik pozabi obrniti stikalo?
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Smo imeli testni avto in je imel to izklopljeno. Pa na dvorišču, za foro, vklopim, da vidim, kako to dela.
Speljem, namerno spustim volan, avto pride že na bankino - nič. Hitro primem volan in popravim smer.
Čez nekaj časa spet poskusim, previdno spustim volan v blagem in preglednem desnem ovinku. Avto nadaljuje naravnost, nič ne popravlja smeri. Si mislim, da mogoče ker itak ni nikogar nasproti. Pridemo do bankine in leva kolesa že zapeljejo na bankino - nič. Spet hitro primem volan in popravim smer.
Spet čez nekaj časa poskusim, spet pridem že na levi rob, lane-assist ne trza.
Si mislim sam pri sebi, da očitno zadeve nisem vklopil, čeprav sem mislim, da sem.
Šele po petindvajsetih kilometrih smo prišli do take ceste, da je začel ugotavljat, a smo še na svojem pasu ali pa ga zapuščamo...
Povezava za deljenje
Deli na druge strani