Yep tole sva ?e s sodelavcem ?tudirala, da ni ?isto OK. Je pa ?e en pogled na avtomobilsko industrijo, ki se zanemarja. Namesto, da se podalj?uje ?ivljenjska doba vozil, se spodbuja pogosto menjavo le teh. ?e bi bila vsa vozila na cesti 15 do 20 let bi s tem zmanj?ali porabo materialov za nova vozila. Sedaj bi najraje videli, da se iz prometa spravi vse dizle in bencinarje in posledi?no proda polno novih elektri?nih avtov. Problem je ker ?isto vsega se pa? ne dobi z recikla?o in smo spet pri nepotrebni porabi naravnih dobrin, onesna?evanju ki ga prinese proizvodnja... Ampak to je ?e debata izven naslova teme.
Glej no glej! Tole je pa prav blagodejno za prebrat. Ker ko sem jaz kdaj pa kdaj pri?el s tako idejo, so me ?isto vsi "povozili", da je bolje avto menjati po petih letih in je tako na cesti vedno nova tehnologija, ki manj onesna?uje okolje, kot pa da se avto vozi petnajst let in z izpuhi, ki so ustrezni petnajst let starim standardom onesna?ujejo okolje. In nih?e ni hotel sli?ati ni? o tem, da tudi proizvodnja novega avtomobila onesna?uje okolje. In sem bil ozna?en za ?udaka. Zdaj pa berem, da nisem edini s takimi pomisleki. Upam samo, da to ne pomeni, da nisem edini ?udak...
Mogo?e bo po?asi uspela tudi ideja, da je najcenej?e kupiti popolnoma nov avto in ne rabljen. Ker ko kupi? popolnoma nov avto, ima? potem petnajst let "mir". Sicer je tudi to zelo EKO tema, ampak z majhno razliko: je EKOnomska in ne EKOlo?ka, zato kot taka tudi to najbr? ni za to temo...
To pa ni res. V trugi na strehi bo vsak preva?al po en agregat pa se ti bodo smejali, ker bo? s svojim bencinarjem onesna?eval okolje, oni ga pa s svojimi elektri?nimi avti ne bodo. Pa ?e vse druge privilegije bodo imeli pred teboj (subvencije pa to...)
Trenutno vodi Kamaz, na drugem mestu je ?e en Kamaz, nato sledi Iveco z eno uro zaostanka za prvim Kamazom. ?etrto mesto ima naslednji Iveco z zaostankom ?tirih ur za prvim Kamazom. Na petem mestu je Maz (Minski Automobilny Zavod).
Tekma ?e ni kon?ana in se lahko marsikaj spremeni, to je res, ampak lani je zmagal Kamaz, drugi je bil Maz, tretji spet Kamaz, ?etrti Iveco in peti Liaz.
?e leto prej spet Kamaz, Kamaz, Iveco, Iveco, Kamaz.
Saj so nastopili tudi drugi proizvajalci (Hino, Man, Renault, Scania,...), ampak so bili dale? zadaj (lani Hino 8 ur, Renault 9 ur, Scania skoraj 10 ur,...)
Glede na to, da se po?asi pribli?uje zimsko obdobje s sne?enjem, sem vozni park opremil z zimskimi pnevmatikami. Za minibusa (M5) sem jih samo snel z zidu (so ?e na jeklenih plati??ih), za d?ipa (BT50) pa sem moral kupiti nove. In sem jih tudi dobil. Enkratne! Vrhunske! Zagrabijo tako kot je treba! Profil pa ta pravi!
To je edino in samo Malatesta! Tanartanajtabolj?e pnevmatike kar jih je! daj imajo profila spodobnih 18 mm!
Se peljem danes zjutraj v slu?bo. Pripelje za menoj nekdo in vozi tik za menoj - da sem se ?e resno spra?eval o njegovi spolni usmeritvi... V glavnem, po sedmih, osmih, devetih kilometrih prideva do semaforja. Rde?a lu?. Ustavim in on ustavi za menoj. Tik za odbija?em, dvomim, da bi kdo lahko ?el pe? med avtoma. Naenkrat pa - preblisk! V trenutku, ko se je pri?gala zelena na semaforju, pre?altam v rikverc. Se je zadaj za?elo tako trobljenje in blendanje...
V nadaljevanju je bilo nekaj metrov varnostne razdalje ve?...
Krasen ob?utek, ko po prevo?enih 1000 km pride? na ?rpalko in se loti? polniti rezervoar prav do roba, pa ne spravi? noter niti 58 litrov. Pa ?e tik po (simboli?ni) pocenitvi goriva...
BTjka ima Malateste itak kar celo leto na sebi, ker ?e ni snega, je pa gozd...
Minibus pa tudi ima zimske gume. Povsem nove. Niti kilometra ?e ni naredil z njimi. In so zmontirane na jeklena plati??a. Ter lepo obe?ena na zidu gara?e. Da se ne uma?ejo...
Kot sem ?e omenil, sem danes res ?el pogledat zimske gume, ki visijo na zidu v gara?i. So skoraj nove, ?e zadosti profila, na jeklenih plati??ih. Zdaj moram samo najti ?as, da jih namontiram na avto...
Danes vozil pravega terenca. Ne terenca, ampak Terenca. Tistega, res pravega: V6 dizel, dva hidravli?na vitla (en spredaj, en zadaj), reduktor, blokade vseh treh diferencialov,...
Navdu?en kot Fatima v Intersparu oz. kot Alica v ?ude?ni de?eli. Resno sem ?e premi?ljeval, da bi ga kupil. Potem pa se je zgodilo. Ena majcena lu?ka. Po vsega 300 km... Sem hotel napisat 300 km cest, ampak cest je bilo mogo?e 1/3... Kakorkoli, "uga?anje" te lu?ke me je ko?talo skoraj 150?. In me je minilo veselje nad tem Terencem...
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Glej no glej! Tole je pa prav blagodejno za prebrat. Ker ko sem jaz kdaj pa kdaj pri?el s tako idejo, so me ?isto vsi "povozili", da je bolje avto menjati po petih letih in je tako na cesti vedno nova tehnologija, ki manj onesna?uje okolje, kot pa da se avto vozi petnajst let in z izpuhi, ki so ustrezni petnajst let starim standardom onesna?ujejo okolje. In nih?e ni hotel sli?ati ni? o tem, da tudi proizvodnja novega avtomobila onesna?uje okolje. In sem bil ozna?en za ?udaka. Zdaj pa berem, da nisem edini s takimi pomisleki. Upam samo, da to ne pomeni, da nisem edini ?udak...
Mogo?e bo po?asi uspela tudi ideja, da je najcenej?e kupiti popolnoma nov avto in ne rabljen. Ker ko kupi? popolnoma nov avto, ima? potem petnajst let "mir". Sicer je tudi to zelo EKO tema, ampak z majhno razliko: je EKOnomska in ne EKOlo?ka, zato kot taka tudi to najbr? ni za to temo...
Povezava za deljenje
Deli na druge strani