RazširiAha.
Te EV, Hibridi in na splošno mestna vozil(c)a niso za daljše relacije. Da o vožnji po obvoznici oziroma vključevanju na avtocesto ne govoriva.
Lahko povem da sem enkrat peljal Smart-a iz Ljubljane v Rijeko in nazaj ter sem bil po enem dnevu bolj utrujen kot če bi se peljal kot potnik z avtobusom, da o tem kako sem bil prepihan ne govorim.
Ne predstavljam si pa da bi moral z recimo Toyota Prius prve generacije s katerim sem taksiral ali pa z današnjim recimo do Zagreba ali kam dlje, saj vprašanje če bi omenjena zadeva bila kos naporu.
Kot mi je povedal eden od voznikov pri LPP je pred kratkim peljal linijo 3G in je komaj zdržala do Grosuplja, saj je največ energije porabila na klancih, dostikrat pa pravi da morajo preusmerjati linije ker nimajo bližnjih polnilnic. Enako je pri dostavi hrane, saj največji strošek predstavljajo polnilne postaje pri podjetjih ; HaloKatra ima svojo, ampak več kot dve vozili hkrati žal ne more polniti tako da morajo ostali čakati ter oddajati naročila drugim.
Hvala-to so informacije,katere skoraj ni šanse zaslediti...sploh pa ne v medijih...se vse prikriva in zamolči v interesu agende.
En boljsih intervjujev-zelo zanimiv pogled Mazde tudi na problematiko elektromobilnosti.
In @dvorjan...preberi si-jasno pove,da med stroški ni razlike med ICE in EV.
Pri Mazdi so nam jasno povedali, kaj menijo o letu 2035
Razširiso EV-ji trenutno bolj podobni poceni pralnim strojem, kot pa visokotehnološkim izdelkom za trajnostno rabo.
To pa lahko z debelim tiskanim napišeš.
RazširiTudi novi motorji pri Audi, BMW, MB so 20.000€+, če ti ga pošteno razgoni. Pa se o tem ne prerekamo.
Ja normalno,da se ne😄...a si pozabil kateri forum je to?😉
RazširiIn nehajte že dramatizirati okoli EV, čez 10 let boste itak tudi vi to vozili in ugotavljali, kako je fina vožnja. 😃
C-Maxa imamo že 18 let,in ga bomo še nekaj let imeli...lih planiram tistih nekaj rjastih pikic dati popraviti...dobi nov komplet letnih in zimskih pnevmatik,in zna voziti še kar nekaj let.
Za CX-5 pa enako-dokler ne bo zgnilila....torej tistih 10 let lahko samo sanjaš.
Imam pa en predlog-daj resnično "kontra"...objavi tudi ti kak video z Youtube-a,kako je npr. poceni EV popraviti...kako je vse "simpl k pasulj" za zamenjati,kako ga vsak mehanik lahko pregleda,analizira,popravi,kako poceni so rezervni deli,k jih za vsakim vogalom prodajajo itd....
To bo prava reklama-ne prazne besede.
Tako na grobo.. manj vs.več ni zmeraj prednost.
Sem Munroju enkrat odgovoril,k je pribijal za vratne panele,zakaj ford še zmeraj uporablja sponke,če pa je mogoče narediti vratni panel komplet iz enega kosa,z sponkami vred,da se samo pripne na vrata...z argumentom manj delov,hitreje in ceneje v proizvodnji...
No in sem ga vprašal,zakaj po tem nebi naredili celega avtomobila iz enega kosa...bi bilo ceneje za proizvodnjo,hitreje narejen...
In ga malo rukneš,in je totalka..."zapelješ v graben" in kupiš novega...
Čaki,čaki...na kaj me to spominja🤔...aja,na EVje...mal rukneš,in kupi novega😁
Seveda kak "butelj v kravati" zna to idejo celo pograbiti...
Se mi pa zdi,da pri Fordu vseeno niso tako neumni,ker se pri določenih sklopih držijo starega preverjenega recepta,in ne poslušajo Munroja.
RazširiČeprav pooblaščencem bo lažje šraufati EV kot ICE. Električarji so kot Lego kocke. Baterija, e-pogon, polnilec in še malo ostale šare. Itak zenkrat največkrat menjajo kos za kos, se skoraj nihče ne poglablja v to, ali je morebiti samo kako varovalko odneslo ali pa če je kak lot popustil ...
Kaj,a se ri norca delaš?
Zna biti,da mojih linkov z youtube-a ne odpiraš...taktika-"glava v pesek",in "problema ni".
Npr. poglej tazadnji link,ko tip popravlja elektromotor ionic-a.
Prvo,kar pove je:..."sem odklopil cevi in izpustil hladilno tekočino...."
Pa si potem poglej motor z tesnili in vse luknje v statorskem ohišju...vse to mora tesniti!
In vse črpalke,toplotni prenosniki oz. izmenjevalci toplote,hladilniki,ventilatorji,inverterji in podobna elektronika ki mora biti hlajena...in seveda na metre in metre cevi.
In "bog ne daj",da kje spušča!!!
Za kratkočasenje tistih,ki jih zanima...sem že enkrat prilimal link...samo eni @dvorjan nočejo pogledati...pa dajmo še enkrat pogledati hladilni sistem Ford Mach-e...pol pa izvoli šraufaj...
Jaz mislim,da boš dele dobil pri "šverc-komerc" nepooblaščencu kakih 20...30...mogoče celo 50% ceneje...pol pa neseš k pooblaščencu,kjer imajo usposobljenega mehanika,se zmeniš za en orng popust,ker bodo itak veseli,da si k njim prišel dat avto popravljati...k z popravili lepo služijo....
Isto kot z npr. ležaji za elektromotorje...dobiš za vsakim vogalom pr švercerju....
Sem že enkrat prilimal ta link,pa če koga zanima,naj pogleda še enkrat.
Popravljeno od skritikrt
Ne,da sem škodoželjen...samo vprašam @dvorjan...kako kaj Zoe...grelec in kompresor klime...a še delata🙄...k če jaz prav razumem,je to totalka😯
RazširiA ne gre vmes spremenit AA na drugi vir? Ker recimo men pusti spremenit na dab, fm...
EDIT: nism pa probou s kartico
Razširi
Aha...hvala za nasvet👍...bo treba vse še preizkusiti in pogruntati🧐
Sem bolj malo preizkušal...nočna itd...a drugače zaenkrat super dela..k prej nikoli nisem tega Android Auto uporabljal...samo sprobal,če dela,pol pa nič več,k je blesavo na kabel.
Fino,k npr. pri internetnem radiju-TuneIn Radio ko parkiram in ugasnem avto...ko pridem nazaj takoj lepo nadaljuje predvajanje,kjer je ostal...nič posredovanja...sam začme igrati...fino In sproti ven meče bližnjice na prvi strani...je ven vrgel Youtube-Music (k moraš googlu plačati naročnino),in namesto njega dal TuneIn Radio-bomba👍
Moram pa pohvaliti povezovanje z telefonom (Xiaomi 12 Pro)...ob prvi instalaciji sicer ni šlo,ker sem takoj imel vtaknjen tudi tisti microSD cardreader...a ko sem ga izvlekel iz vmesnika in priklopil na svoj posebaj USB-vhod (sta pač oba zasedena...kaj čmo-vsega ne moreš imeti🙄...a za polnjenje ni problema...sem že prej pisal...)...takoj povezan tako Bluetooth kot Wifi,in ko spet prideš v avto-takoj se poveže-TOP😍
Študiram,da bi mogoče kupil še en ta vmesnik...za ta "drobiž"...z leti,skoz v avtu,vročini itd...če kdaj škripne😬...
Za ta denar,kot ga prodajajo pri Mazdi,dobiš 4kom,pa še ostane za "eno rundo"
Evo...25.03. naročil,in danes prišlo.
Dela lepo,se dokaj hitro poveže...cca.5 sec.😃👍...in dela glasovno in preko gumba...bp.
Tisti USB-A izhod...če imaš Android Auto izklopljen,predvajanje preko microSD citalca dela,če pa je AA vklopljen,pa ne,ker ti seveda ponuja AA za vse...tud musko...
Vredno nakupa-priporočam👍
Popravljeno od skritikrtRazširiSporoči kaj dobiš in kako se obnese
![]()
Bom,bom...tudi preizkusil bom,če bo tudi preko tega vmesnika še zmeraj zaznalo tisto veliko microSD kartico preko majhnega čitalca kartic (glej temo o predvajanju visokokvalitetne glasbe...)...pač,da vidim,če bo ostal en USB od obeh še prost,ali ne.
Sicer mi ni panika za hitro polnjenje,k uporabljam Xiaomijev dvojni 67W avtopolnilec,a vseeno...
Sporočim kako in kaj😉
RazširiSem na enem nemskem forumu nasel, da je bila decembra spet nadgradnja zemljevidov ...
Se ravno nadgrajuje moja kartica ...
K si zmeraj tako "tečen"🤣😉 z temi posodobitvami,sem se pa tudi jaz "v rit brcnil" in posodobil mape.
Mi pa ni in ni hotelo zaznati kartice...šele z toolkit aplikacijo "iz prve"😃👍
Da vidim kako je z najnovejšimi radarji...pač kdaj pozabiš,pa je fajn...vseeno bolje,da je "baba tečna, kot pa da pride položnica😬
Hvala @Jest za tečnost😃
Naročil...malce cenejšo 33,89€ na Aliexpressu...in še mal popusta z kovančki😁 (dražjo od obeh ki sta na izbiro)...pa da vidim,če je za kaj🧐...sporočim ko prispe😉
Just found this amazing item on AliExpress. Check it out!
€33.37 64%OFF | 2air CarlinKit 5.0 Wireless CarPlay Wireless Android Auto Box 2.4G & 5.8Ghz WiFi BT Auto Connect Plug&Play For Wired AA CP Cars
https://a.aliexpress.com/_EG468iD
RazširiZgolj v vednost: CX-3 je samo dvignjena Mazda 2 ... ob karambolu bo rezultat bolj ali manj enak ... #pičipoki 😃
Kot rečeno...žena gleda...pač k je "luškan"....pa ga vseeno ne bo imela😉
Je pa res-tu se strinjam...elektrika je smiselna bolj za majhne avtomobile...ne za večje.
Najmanj,dokler ne bodo baterije pri enaki kapaciteti za faktor 4 lažje z velikonmanjšo notranjo upornostjo...in tudi takrat bo še vedno problem polnjenje....to bo po moje zmeraj🙄....slabih 5 minut k pr bencinarju...ne verjamem...še dolgo ne.
RazširiA potemtakem tudi Mazda 2, Renault Clio, Volkswagen Polo in podobni avtomobili sploh niso avtomobili?!
Samo toliko, da vem, s kakšno miselnostjo naj operiram v bodoče ...
Moja žena je tud gledala Mazdo 2 (Mazdo-ne Yarisa)...in na konfiguratorju naračunava dobrih 24jurjev... pol pa pogleda našega starega C-Maxa....in reče..."nič ne bo Mazda 2"
Se jaz tudi strinjam,da najmanj nov CX-30 za drugi avto.....mogoče CX-3, če bi dobil res eno dobro rabljeno,k novih pač ne delajo več.
Te male "pičipokije" lahko drugi vozijo...zaenkrat imam ženo še rad,in ne bo tega vozila-konec debate.
Sem se že enkrat skoraj ubil,k mi je mula z katro vzela prednost-se mi je nastavila povprek v križišču...jo je odbilo za 12m....še sreča,da je bila pripeta,jaz pa tudi...takrat v Daewoo Racer-u (ala Opel Kadet 4 vrat) z dolgim "gobcem"...k katra je bila samo za na odpad....
Moja miselnost.
RazširiSorry, ampak R Zoe (vsaj za moje pojme) ni avto....ok za po vasi do trgovine in nazaj...(kar grem lahko peš ali s kolesom).sicer pa za moje pojme daleč od pojma resnega avta, s katerim bi se prevažal vsak dan....
+1
Še ena lepa🤣...lepo bodo kradli denar ljubljančanom🤨...in goreli ne bodo samo na cesti,ampak tudi na vodi🧐
Attention Required! | Cloudflare
Tudi 400 evrov na uro za popravilo električnega avtomobila
Super...torej da proizvajalec prišpara v proizvodnji "v smeti" in kupi novega👎...končno tudi zavarovalnice pogruntale...
RazširiTurbo ima navor skoraj kot dizelca.Ni primerjave v vožnji. Kaj ti pomaga pospešek, ko bi pa v daljših klancih ta turbo varianta švignila mimo, da je dinozaver niti videl ne bi. 😉
Hmmm🤔...kje v Ljubljani imam jaz takšne klance🧐
Pa kaj ti misliš,da se eni skoz samo po vrhniškem klancu furajo...in zmeraj samo v eno smer-navkreber.
Daj nekaj že z tem sranjem pribijati.
Jaz bi v Lj. turba "ubil"-v bistvu še dobro,da ga pri nas ne ponujajo...skoz 10-15 min. in ga ugasnem...jaz bi ga sicer takoj vzel,samo bi se najbrž po tem več z servisi videval...to naj kupujejo tisti,k relacije vozijo.
Popravljeno od skritikrtRazširiKar dobro poskoči. Pomislite kako bi bilo, če bi bila nadgradnja tega motorja s turbino. Bi bil kot vlakec smrti.
![]()
V bistvu ne...sem enkrat že prilimal en link,k ima tip dva klasična in tretjega z turbo-jem.
Je povedal,da so brez turba v bistvu bolj poskočni-nenadnejši...kljub temu,da ima ameriška verzija nekaj konjičkov manj. .seveda pa kasneje turbo še za odtenek bolj potegne...a kasneje.
A z mesta-pr atmosfercu ni treba čakati,da turbo začne delati,v tem je fora.
Sicer pa tudi tako-turbo verzija ima nižjo kompresijo...nista čisto primerljiva.
Jaz bi rekel,da ima vsak svoje prednosti in slabosti.
To je ta...zelo zanimiv video.
Litijeva mast čist OK,eni imajo raje bakreno...jaz zelo rad uporabljam Liqui Moly z MoS2.
Samo,da ne boš basal k blesav...jaz eno zobno ščetko in samo malenkost...res malenkost...toliko da je sled masti na površini navoja...ko pa privijačiš se pa itak lepo porazdeli po navoju.
Seveda ne smeš pozabiti ženino zobno ščetko vrniti na svoje mesto,da ne bo spet "ogenj v strehi"🙄
Popravljeno od skritikrtDa še komu naaredim lušte na CX-5...sicer je 2021 letnik,a 2,5L in AWD😃👍
Lih kanal po mojem okusu😋...čudno,da mi ni že kdaj prej ponudilo tega kanala🙄
Popravljeno od skritikrt
RazširiVeč navora v nizkih obratih zaradi pomoči kompresorja.
V bistvu narobe-ko sem se odločal za Mazdo,sem študiral vse prispevke tudi okoli X-motorjev.
Razloženo je bilo tako,da kompresor ni vgrajen za večanje moči motorja,ampak zgolj za to,da ima motor zmeraj na voljo več zraka v valjih,kot pa ga je pa potrebno za izgorevanje goriva v kompresijskem načinu vžiga. Gre za čim boljše-popolnejše izgorevanje oz. za varčnost motorja.
Kdor ne ve,kako X-cikel izgorevanja deluje-prvi vbrizg je tak,da je mešanica enkrat prerevna,da bi bila stohiometrična. Torej enkrat prerevna,da bi se pri kompresijskem razmerju sploh lahko sama vžgala (preprečitev klenkanja).
Drugi vbrizg je pa na ZMT,in res minimalen direkt na svečko,svečka ta "drugi vbrizg" vžge,ognjena krogla tega drugega vbrizga pa z veliko višjim pritiskom na meji širjenja poskrbi,da se mešanica prvega vbrizga vseeno v trenutku vžge. Skratka sekundarni vbrizg vžge primarnega.
Tukaj pa je za popolno izgorevanje pomembna količina zraka,ki glede na režim nikoli ne sme biti premajhna,ker če ne gre učinkovitost rakom žvižgat.
Mislim celo,da je bilo nekje omenjeno,da je ta kompressor ala Rootovo pihalo🙄
Ne delujejo pa X-motorji samo v "določenih obratih" v kompresijskem načinu,ampak je Mazdi to ratalo skoraj v vseh. Le v območju nad 80% moči motor deluje na principu klasičnega vžiga na svečko....torej samo ko ga tiščiš do pleha.
EDIT
Da bo bolj jasno-navor je večji zaradi načina izgorevanja-popolno izgorevanje bližje ZMT (kot pri dieselu),ker se primarni vbrizg naenkrat vžge. V bistvu je izgorevanje primarnega vbrizga klenkanje...a je to klenkanje časovno kontrolirano z sekundarnim vbrizgom-v tem je genialnost tega motorja.
V bistvu so pri Mazdi civilizirali klenkanje in ga izkoristili sebi v prid.
Popravljeno od skritikrtRazširiJaz imam takšno Cx5, sam da je AWD. Sem zelo zadovoljen z njo po 9. mesecih vožnje. Povprečna poraba je 8 litrov. Zadnji mesec sem 2x na teden v Lj iz Koroške in nazaj in je poraba na tej relaciji 7 litrov.
Aha.. si kupil takrat....lepo,da si zadovoljen😃👍
Napisano
Mi je pa čudno,da te ne ukradejo,k vse to veš...veš več kot avtomobilski strokovnjaki pri Mazdi😯
Povezava za deljenje
Deli na druge strani