Skoči na vsebino
Elektromobilnost
Napisano

To je res. Prva stvar, ki jo vidiš v Porsche muzeju v Stuttgartu, ko prideš po štengah gor je eden izmed njegovih začetnih razvojnih projektov - avto z elektromotorji v vsakem od štirih koles.

 

Drugače, kot že stokrat povedano. Če odrežeš pri bateriji in infrastrukturi, ki sta glavni problem, je elektromotor superioren iz tehničnega vidika. Izkoristek okrog 90% in en premikajoč (vrteč) del. To se ne sme zanikati v kolikor je tehnika in fizika kaj jasna. Enostavne stvari vedno zmagajo. Tako pač je. Ampak težave so drugje kot v elektromotorju...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Kaj ste pa danes naredili na svoji mazdi
Napisano (urejeno)
pred 5 urami je NevLado napisal:

No recimo že če bi delal popis izjav serviserjev, bi dobil nesmiselne zapise totalka. :D 

 

S spiranjem se ga menja samo v primeru, če res želiš vse olje spravit ven, tudi iz wandlerja

 

Če prebereš ta forum, boš našel izjave, da se s spiranjem menjalnik uniči, tako da imaš povsod vsega in svašta. Je pa verjetno zaključek s postopkom, ki je opisan tu na forumu res najbolj enostaven in trotlzihr.

Popravljeno od Agerg
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Potem vse tiho je bilo...

 

Kar sem jaz uspel raziskati okrog tega menjalnika je absolutno, da je mnenj kolikor je ljudi, ki ga uporablja 😁. Najbolj pametno je za dolgi rok brez problemov verjetno upoštevati nasvet menjave kot je napisan tu na forumu pod oddelkom avtomatski menjalniki.

 

Drugače pa imaš verjetno en kup ljudi, ki ga nikoli ne zamenja in nima problema. Nekateri ga spirajo in imajo probleme, drugi jih nimajo. Na forumu se verjetno znajdejo večinoma tisti, ki imajo probleme in tisti, ki za te avte nadpovprečno skrbijo - če malo upoštevamo statistiko.

 

Na uradnem servisu v Celju mi je bilo rečeno, da ne menjajo, delajo kontrolo in preverijo če je olje skurjeno zaradi čudnega načina vožnje. Tudi omenjeno mi je bilo da se olje menja samo s spiranjem za kar pa nimajo opreme. Ko se bom v kratkem lotil menjave po postopku, ki je opisan tu, sporočim, če se mi bo uspelo zmeniti, da naredijo tako. Bi menjal sam, pa se mi vseeno ni za valjati pod avtom, dvigala pa nimam.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Zanimivi oglasi
Napisano

No, pa saj bo trg pokazal ceno. Če nisi nek izkušen prodajalec, je bolje malo naviti in se počasi dol premikati. Jaz sem s 14 let starim Meganom podobno naredil. Ceno sem navil na 2,5 kratnik kar se je vrtelo na avto.net. Potem sem jo po tednih počasi nižal in začeli so grabiti pri 2 kratniku tistega kar je bilo povprečno na avto.net in je bil za tam okrog tudi prodan v roku cca. enega meseca. Cilj je pa bil, da kupi avto nekdo, ki ga bo naprej uporabjal in da niso kakšni nebodigatreba dilerji okrog mene hodili. Že tako jih je preveč...

Mudilo se mi ni, avto je bil lepo vzdrževan in ohranjen za svoja leta in to je to.

V takšnih primerih se lahko malo poigraš s trgom in naženeš vsakega, ki ima preveč se veselje pogajati. Pri tako postavljeni ceni pridejo mimo samo resni in še preveč klicev se znebiš. Meni se drugače in kako se to ponavadi dela, na žalost ne ljubi...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Kaj kupiti? Mazda CX-30 ali Ford Focus ST?
Napisano (urejeno)
pred 2 urama je godlike napisal:

Ne bo po se ponovilo, so se banke izučile in imajo inflacijo vključeno 😉

Vem, da je izven teme, vendar kje? Jaz tega nimam, sem pa pred obdobji borb (beri pogajanj, barantanj, ker banke so kot tržnica) z bankami prav tako to poslušal. V nobeni pogodbi še nisem tega zasledil, da bi banka korigirala kredit glede na inflacijo. Vsaj ne pri kreditih s fiksno obrestno mero. Kar se zmeniš je to to...

Popravljeno od Agerg
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Kaj kupiti? Mazda CX-30 ali Ford Focus ST?
Napisano (urejeno)

Verjamem, sem verjetno malo falil, ker takrat me še ni bilo. Sicer pa tule približno pokaže kdaj je kaj bilo: 

WWW.STAT.SI

Preračunajte inflacijo za izbrano obdobje ali pa izračunajte vrednost zneska iz preteklega obdobja na izbrani dan.

 

 

Ta zadnji hribček res ni nič. Po drugi strani pa tisto obdobje od 92 do 22 ima tudi svoje slabosti. 1 do 2% inflacije se nihče skoraj ne zaveda, razen ljudi, ki vedo nekaj o denarju. Obrestno obrestni račun pa v 30 letih marsikaj pokaže. Raja se pa sprašuje zakaj ne more več enakega avta kupiti, lahko kupi manj v trgovini, gre manj na dopust, itd.

Popravljeno od Agerg
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Po moje kar nekaj prinesejo inflatorni pritiski zadnjih nekaj let. Plače in prihodki ljudi pa enostavno niso sledile temu. Tudi če gledam prihodke marsikaterega podjetja, ni niti približno sledilo temu. Recimo, če je bilo prihodkov v nekem podjetju pred parimi leti 500 k€, jih bi danes moralo biti skoraj blizu miljona, da so sploh na istem. Seveda bodo vsi mislili, da si dvakrat na boljšem in imaš dvakrat več denarja, ker večina ljudi nima pojma o osnovah ekonomije. Vse ostalo je larifari in iskanje nižanja stroškov, kar pa ne gre v neskončnost, ker se ustavi pri limiti stroškov, kot so plače zaposlenih (ki spet hočejo da rastejo, da sploh ostanejo na istem), storitve (spet hočejo rasti), itd.

V glavnem je vse skupaj posledica tega v veliki meri in posledično pride zraven nestabilno obdobje po takšnih izzivih. Saj verjetno je bilo podobno po razpadu prejšnje države in enormni inflaciji takrat. Sicer se je rešilo s svojo državo, valuto in nekaj časa. Samo večina ljudi se tega ne spomni več...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Sprememba cene goriv
Napisano

Pa to sodite po samih enakih relacijah? Jaz jih nimam čisto nič in težko sklepam. Sem pa včasih naredil tudi 40.000 km na leto in tam bi bilo mogoče lažje sklepati. Sem pa vedno točil na MOLu, takrat še dizel...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Zanimivi oglasi
Napisano (urejeno)

Aha, vidim zdaj da Hondo voziš. Kontakt od Frenka ima kdo, glede na to da pol Slovenije hodi k temu Seliču? 😁😇

Popravljeno od Agerg
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Zanimivi oglasi
Napisano (urejeno)

Jaz sem vprašal in me še vedno zanima. V kolikor kdo pozna koga, naj napiše. Lahko pa se kakšna namenska bolj opazna tema odpre, kjer se zbirajo kontakti, kot je za servisne napotke Skyactiv motorjev. Da ne bo razmetano po vseh teh temah, kjer ni mogoče najti, če res ne iščeš...

Popravljeno od Agerg
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano (urejeno)

Sabine je faca. Fizik po izobrazbi in stvari predela v detajle in poda dokaj realna mnenja, ki so osnova za nadaljne debate, vsaj po mojem tehnično realnem pogledu na svet. Drugo je pa, če večina ljudi to razume. Po moje bolj slabo kaže...

 

Na žalost je fizika edina stvar na svetu, ki jo ne moreš obrniti in vedno prekriža lepe načrte (butastih) politikov in tudi drugih sanjačev. Dejstvo je pa, da se je treba premikati naprej, drugače obstanemo. Samo ne pa tako na glavo in tako, da napišemo na nek papir kaj bo leta 2035 ali karkoli so se že zmenili na neki večerji...

Popravljeno od Agerg
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Zanimivi oglasi
Napisano

Pri tem blesavem avto.net-u nikoli ne veš kaj se bo zgodilo z oglasom, če kaj klikneš. Jaz sem imel zdaj primer, da sem po dogovoru za prodajo in prepisom raje počakal da se je vse izteklo (kar lahko traja nekaj dni, če je kupec od dlje, prišel je pa na ogled čez vikend, kar se večinoma zgodi) kot pa da sem prehitro brisal oglas. Sicer piše da gre v nek arhiv, ampak nivo nadgradenj je pa pri tem portalu za nikamor. Vse enako že 10 let, podobno kot Bolha... Ko sem iskal avto, sem tudi opazil da nekatere oglase filtri kar spregledajo in potem imaš kar imaš. Pa še kaj bi se našlo. Kako bi rekli po domače - "dobro je, za kerga je". 😬

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Meni je smešno, ko se te tehnologije od ICE, pa H2 in EV gleda kot na neko tekmovanje kaj bo zmagovalno. Mislim, da bo na koncu dobro, če bo prisotna raznolikost tehnologij, ker nam to kot družbi daje odpornost na kakšne kritične situacije, ki se lahko zgodijo. Prav tako iz tehničnega vidika vsaka tehnologija ni za vsak namen dobra in je brezveze, da se jo rine tam kamor ne spada.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Kot primer lahko povem, da v naših koncih lahko Škodo Superb, ki mislim da je ena izvedba mehki hibrid (pardon, če sem se narobe izrazil), popravlja samo en uradni servis, ker ima certificiranega mehanika. Pa je servisov kar nekaj.

Drug primer. Oče je bil par let lastnik Renault Zoe, pa je bilo znanje na Avtotehniki Celje zelo slabo za kakšna tehnična vprašanja. To je sicer že nekaj časa nazaj, tako da ne vem kako je zdaj.

Da bi pa kakšni fušarji pod kozolci tole delali, bo pa še nekaj časa preteklo pomoje.

Hitrost razvoja in raširitve elektromobilnosti bo definirala infrastruktura. Dokler je ne bo, ne bo širitve, to je zdaj upam da že vsem jasno.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano (urejeno)

Eh, to je tako. Teh postopkov je nešteto. Samo v prakso za neko ceno jih je vedno problem skalirati. Rimac je rekel, da že odkar se ukvarja z elektriko čaka na preboje z baterijami, ki jih imajo razni inštituti polna usta. Potem pa to kar nekam izgine...

Popravljeno od Agerg
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Android Auto Wireless
Napisano

Sem bolj nov uporabnik Mazde, imam pa tudi vmesnik za Android, brez tega tule, telefon pač na kabel priklopim. Bom pa malo pogledal, sliši se zanimivo.

Me pa zanima kako najbolj praktično uporabljate Android vmesnik. Ko zaženem avto in priklopim telefon, potem še en čas traja da se vse skupaj postavi, pa kontakte vedno znova uvaža za komunikacijo preko osnovne bluetooth povezave, itd. Nekje sem zasledil priporočilo, da osnovnih stvari, ki jih ima avto niti ne potrebujem, če imam Android vmesnik. Sem pa izklopil bluetooth v avtu, pa je potem vrgel ven, da ga moram vklopiti, če hočem Android vmesnik uporabljati, kar mi ni logično, ker moram telefon tako vedno preko kabla povezati.

Kakšni pametni nasveti in izkušnje za nas začetne uporabnike?

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Gume
Napisano

Kakor jaz vem je edino problem, če jih brez felg postaviš pokonci. To jih lahko deformira. Če so na felgah pod tlakom, pa težko vidim, da bi se z gumo kaj zgodilo. Malo si predstavljajte obremenitve zaradi centrifugalnih sil pri recimo 180 km/h. Tukaj se pa o zloženih gumah pogovarjamo.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Gume
Napisano (urejeno)

Jaz sem jih tudi včasih spuščal, ko sem jih še sam menjaval. Ne vem, neka zapuščina iz starih časov od ljudi od katerih sem se učil. Danes to verjetno ni več potrebno zaradi napredka pri gumah. Razen če kdo nima dobre razlage zakaj bi to bilo treba. Včasih so gume zaradi žganja sonca tudi pokrili ko so prišli na morje, pa še kdo to danes počne?

Zdaj pa en komplet naložim in se odpeljem k vulkanizerju in mi samo previjači vse štiri potem pa jih doma zložim eno na drugo brez nižanja tlaka in čakajo na zimo / poletje.

Popravljeno od Agerg
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Gume
Napisano
Citat

The first fully-electronic anti-lock braking system was developed in the late-1960s for the Concorde aircraft.

 

WWW.HERITAGECONCORDE.COM

Concorde brakes and landing gear

 

Citat

A 2004 Australian study by Monash University Accident Research Centre found that ABS:

On high-traction surfaces such as bitumen, or concrete, many (though not all) ABS-equipped cars are able to attain braking distances better (i.e. shorter) than those that would be possible without the benefit of ABS. In real-world conditions, even an alert and experienced driver without ABS would find it difficult to match or improve on the performance of a typical driver with a modern ABS-equipped vehicle. ABS reduces the chances of crashing, and/or the severity of impact. The recommended technique for non-expert drivers in an ABS-equipped car, in a typical full-braking emergency, is to press the brake pedal as firmly as possible and, where appropriate, to steer around obstructions. In such situations, ABS will significantly reduce the chances of a skid and subsequent loss of control.

In gravel, sand, and deep snow, ABS tends to increase braking distances. On these surfaces, locked wheels dig in and stop the vehicle more quickly. ABS prevents this from occurring. Some ABS calibrations reduce this problem by slowing the cycling time, thus letting the wheels repeatedly briefly lock and unlock. Some vehicle manufacturers provide an "off-road" button to turn the ABS function off. The primary benefit of ABS on such surfaces is to increase the ability of the driver to maintain control of the car rather than go into a skid, though the loss of control remains more likely on soft surfaces such as gravel or on slippery surfaces such as snow or ice. On a very slippery surface such as sheet ice or gravel, it is possible to lock multiple wheels at once, and this can defeat ABS (which relies on comparing all four wheels and detecting individual wheels skidding). The availability of ABS relieves most drivers from learning threshold braking.

 

Te pedr-bremze imajo tudi na avionih drugače. Pa ravno zaradi krajšanja zavorne razdalje pri pristankih so bile vgrajene. Drugače mi pod pedr-bremze Google ne najde nič, samo ABS najde nekaj.😁

 

Teh debat sem imel že v nedogled in se meni ne da več. Ponavadi samo še par dejstev prilepim ali podam direktno v pogovoru in potem pustim. V glavnem, če se brez ABS-a ustaviš prej je vsa razlika v tem, da imaš hudo boljšo gumo. Ni ABS zato, da bi pa potem slabe gume vozil in se na njega zanašal, da bo krajšal zavorno pot.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Gume
Napisano (urejeno)
pred 52 minutami je godlike napisal:

 

Imaš prav glede zavornega sistema, nima veze, ker si na polnem zaviranju.

 

Seveda pa trdiš, da stična ni pomembna. Torej se avto z 165/65R14 ustavi isto kot 275/45R20?

Če zaviraš na polno z ABS-om, trdiš da se bosta isto ustavla?

 

Vse kar zdaj iščem, pravi da širše zavira bolje. Še na cestnih kolesih grejo na širše za spuste.

 

Čist jeba, kot si rekel, fizika je res neusmiljena 😆

 

Nekako tako, ja. Širina vpliva zaradi povečane verjetnosti kontakta, kar je pa vse spet igra koeficienta trenja in vpliv na le-tega. V grobem pa ne bo velike razlike pri ustavljanju. Se pa pustim presenetiti s kakšno dobro raziskavo in kvalitetnim testom ter razlago, ki pa jih ni veliko za najti, se strinjam. V zavornih poteh pa ne pričakujem velikih razlik. Še posebej se pa potem v kakšnem snegu in dežju vse skupaj poslabša, ker je manjša možnost kontakta s cestiščem, ker je možnost splavanja večja. Seveda lamele in odvanjanje vode naredi svoje, samo ima vse skupaj tudi svoje meje.

Dobra guma je ena in edina stvar s katero za najmanj denarja dobiš največjo razliko v performansih avta. Oz. za mene kot normalnega voznika, ki se ne vozi na meji, naredi razliko v zalogi varnosti.

Popravljeno od Agerg
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Gume
Napisano (urejeno)
pred 26 minutami je godlike napisal:

No ja.

 

A so bile te t.i. gume slabši proizvajalcev istih dimenzij, na istem vozilu?

 

Če ni stična površina enako velika, je nemogoče primerjati. Pa še vozilo mora bit enako, saj drugače sta masa in zavorni sistem različna.

 

Tukaj je zelo, zelo, zelo dosti parametrov, ki lahko vplivajo na rezultat zaviranja.

 

Tole pa ne bo res. Gume so edina zadeva, ki skoraj poenotijo avtomobile za miljon € in 20 k€. Poglej si zaviralne poti različnih avtomobilov. S podobno gumo in enako podlago se vse konča pri enaki zaviralni poti pri zaviranju iz neke enake hitrosti. Trenje in osnove fizike sta tu neusmiljena. Nič ne pomaga zavorni sistem, pa pakne, pa diski. Na žalost. Stična površina pa sploh nima veze s koeficientom trenja - vem, da je malo kontra kmečki logiki, ampak tako je, že tisočkrat predelano na spletu. Malo pomaga ABS, ker prepreči, da guma zdrsne in drži trenje na večji vrednosti, ampak, to ima danes vsak avto, tako da je brezpredmetna debata.

 

Glede Vraskega pa - saj imajo vajo, kjer se gleda čisto in samo zaviralna pot pri polnem zaviranju. Tu je vse kar je pomembno guma, vse ostalo nima smisla. Avto se ustavlja z gumo in ne z zavorami. Podlage tam pa sigurno naredijo limit trenja med gumo in podlago in ne med diskom in ploščico, kar je pa tako ali tako že izredna situacija s hudim brake fade-om, ki se pa pojavi če na normalni cesti res čudno voziš - z izjemo dirkališč, seveda.

 

 

Popravljeno od Agerg
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Gume
Napisano (urejeno)

Malo se bom vključil v debato. S testi in subjektivnostjo se strinjam, težko je to malo po občutku določiti, razen če ni res velike razlike med gumami ali pa če si poklicni športni voznik.

Kot primer je mene presentil tečaj varne vožnje na Vranskem. Bil sem prepričan. da imam še v redu gume - več kot dovolj profila za letno pnevmatiko, pa sem se ustavljal med slabšimi tam na tistih močenih spolzkih podlagah, ki to hitro pokažejo. V glavnem, tam sem se naučil, da stara pnevmatika ni več tisto kar je bila. Bile so pa 5 let stare, še prve, ki so bile na novem avtu.

Še bolj me je pa presenetil voznik zraven, ki je po ADAC testu vozil eno izmed boljših pnevmatik, menjano z začetkom letne sezone, tam smo bili pa maja. V glavnem se je ustavljal malo boljše od mene ali pa tam tam. Nobene logike, vozniki s pnevmatikami dosti slabšimi po testih, so se ustavljali bolje. Takrat mi je vse skupaj dalo misliti...

Popravljeno od Agerg
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

You do not have permission to view this content.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.