Skoči na vsebino
Mojster Pelko odgovarja in svetuje
Napisano

Pojavilo se je eno vprašanje, ampak ki čem, sm kmet an s hribu doma, pej nimam pojma o tem. Kej bi lohko kdo šu do majstra anu malčk povprašu, ki je s to rečjo. Al pa če kdo drug ve...

 

Torej, najprej razložim nekaj o kotlih za centralno ogrevanje. Ve se, da kotli ne smejo biti predimenzionirani, ker potem ne delajo s polnim izkoristkom pa se v njih samo saje nabirajo. Skoraj je boljše, če je kotel za centralno ogrevanje malo poddimenzioniran, ker mu manj škodi neprekinjeno delo na polno moč kot pa dolgotrajno delo s polovično močjo...

 

Na tem forumu se je precej govorilo o težavah dizelašev, zamašenih filtrih trdih delcev, saj v kolektorjih in podobno.

 

Vse skupaj mi je zanimivo, ker jaz z dizelaši nimam nobenih težav in tečejo kot švicarska ura.

 

Opazil pa sem še eno reč: jaz imam 105 kW dizelaše, večina tu pa omenja 137, še raje 143 kW motorje. Ko jaz za moje Mazge pripnem prikolico in poženem domov v hribe, se ti motorji prepihajo in prezračijo. In še nisem opazil nekega hidega pomanjkanja moči. Zato si ne predstavljam, kaj bi moral početi, da bi polno izkoristil 143 kW.

 

Če se torej tako močan motor vozi s 50% močjo, a se v njem ravno tako nabirajo saje kot v predimenzioniranem kotlu za centralno ogrevanje?

Bi bilo težav manj, če bi imelo enako vozilo v enakih razmerah polovico šibkejši motor?

Bi se filter trdih delcev bolj mašil, ker se saje ne bi nabirale v kolektorju ampak bi jih porinilo naprej?

Če bi bil motor šibkejši, bi moral delati pod večjimi obrati, kar pomeni večjo hitrost izpušnih plinov in vsega, kar nosijo s seboj...

 

In zdaj vprašanje: a je pri avtu ravno tako pomembna ustrezna izbira moči (da ni predimenzioniran, mogoče raje malo poddimenzioniran) kot pri kotlih za centralno ogrevanje ali to vse skupaj nima bistvenega vpliva?

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

pred 16 minutami je scania napisal:

... ... ... ... ... ...er, nadaljni servisi bodo na 7500km.

 

Sicer me že malo spomin muči, a se mi zdi, da smo tak interval imeli, ko smo v Zastavo 750 nalivali vrhunsko olje INA Delta 5. Vem, da se boste nekateri norcali iz mene, ampak, ja, sm kmet an s hribu doma, pa se ne spoznam prou preuč na te stvari. Ki je zdej tole na stvari: a so pri razvoju nekje nekaj zasrali ali nekateri mislijo, da bodo z avtom prevozili 2.000.000 km? Ker jaz imam interval nekje med 19.750 in 20.250 km, noter Jure nalije, kar mu ukaže Majes in avto ima preko 330.000 km - brez generalke, brez čiščenja sit in cedil in brez težav. Vsaj zaenkrat...

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Rumena lučka za motor
Napisano
pred 6 urami je dvorjan napisal:

@Slivka:

Že od prvega prispevka v tej temi je jasno, da pogovor teče o Mazda Skyactiv D motorjih.

Ti pa še kar tastare DITD tlačiš v vsako dizel debato. Saj tudi Golfi dvojke 1.6D klepajo še danes, tudi kakšen DCI in CDI imata preko milijon prevoženih kilometrov. Kaj takega SkyActiv-D mašine brez resnih posegov ne bodo videle ...

 

Mnja, no, torej, mislim, da bomo pri nas ostali na starih dizlih in ne bomo kupovali nove Mazde. Pri vsej reklami, ki jo delate za te varčne in sodobne mašine...

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Rumena lučka za motor
Napisano

Ko tole berem imam občutek, da so Mazdini dizli slabši od Yugotovih dizlov... Glede na to, da imam doma dva Mazdina dizelaša in oba brez večjih težav (in še kar jih je bilo, niso bile povezane s samim motorjem), pa sta oba skupaj naredila že 500.000 km, grem kar včeraj vplačat Loto...

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda 6, 2014 - močno tresenje in bel dim...
Napisano (urejeno)

Bel dim? Ko se iz Vatikana pokadi bel dim to pomeni, da je svet dobil novega papeža. Pri Mazdi pa bel dim običajno ne pomeni nič dobrega...

 

Naredi en poskus. Odpri čep ekspanzijske posode. Nato vžgi motor in ga segrej na delovno temperaturo. Zraven pa spremljaj gladino hladilne tekočine. Če bodo začeli ven brbotati mehurčki, imaš dve možnosti: slabo in slabšo, se pravi prebito tesnilo na glavi motorja ali pa počena glava motorja...

 

Toliko za začetek, potem bomo pa naprej...

Popravljeno od Slivka

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Zginja antifriz
Napisano
pred 38 minutami je Scr3am napisal:

5€ za dva litra

IMG_20220710_182946.jpg

 

Sm kmet an s hribu doma, pa ne zastopm lih tanartabujš ekonomijo an matematiko. Kej lohko enumalčk bujš razložiš? Na računu piše enota kos in količina 0,2. Mi, tukaj, v hribih, tekočino merimo na litre, ne na kose. Ampak, da bi za 0,2 litra oz. 2 deci plačal 5 evrov je pa le malo huda...

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

zadnji amortizer
Napisano

Jaz sem na Mazdi 5 dal obnovit, tega že kar dosti časa in skoraj 200.000 km. Tudi prejšnji avto je bil tam na obnovi in nobenih težav  Zelo zadovoljen in tudi za naprej jih bom vozil tja obnavljat. Cena pa niti polovico novega, pa ga oni snamejo in nazaj montirajo - če kupiš novega, moraš potem še sam poskrbeti za menjavo in če nimaš svoje delavnice, je to še dodaten strošek.

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

ELEKTRONSKA ROČNA ZAVORA
Napisano

Še za marsikje drugje ne ve... 

 

Tudi, kaj se dogaja z Mazdino asistenco. Gledajo razdalje po Google zemljevidih in potem pošiljajo avtovleko po nemogočih smereh. Tako sem za edinkrat, ko sem potreboval Mazdino asistenco, moral doplačat, da so BTjko peljali na najbližji servis, ker po njihovem je bil en drug bližji. Tisti, ki ste bili na 1. MPL: avtovleka naj bi BTjko peljala po tisti makadamski cesti skozi tisti kamniti predor. Se spomnite strmin, ovinkov in kako je bila ozka tista cesta?

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

ELEKTRONSKA ROČNA ZAVORA
Napisano

A na AvtoPlusu ne najdejo napake? Ne se sekirat, oni še lastnega dreka ne najdejo, če glih v njega ne stopijo... Je bil en avto tri dni pri njih in niso našli napake, potem sem pa naredil uslugo in šel z BTjko pa prikolico ponj in ga odvlekel v Ljubljano - takrat je Majes delal še v BTCju. In sta se ga Majes in Jure lotila in po treh urah je bil avto pripravljen za pot...

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Fault code: P24A5 - Powertrain
Napisano

Bemtiš, stari Fergusoni so imeli v izpušnem kolektorju manj saj, kot jih imaš ti v sesalnem...

 

In, mimo grede, peskali so ti sesalni kolektor, ne sesalne ventile, kot si zapisal pred slikam...

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Na naši Mazdi 5 smo že dvakrat menjali micro jermen. Pa zobati jermen tudi. Prvič pri 120.000, drugič pri 240.000. Počasi ga bo treba že tretjič...

 

Moram pa kar po svoji glavi potrkati (ker drugega lesa trenutno nimam v bližini), da je to pravzaprav edino, kar se je menjalo. Enkrat smo še končnike zamenjali in pred kratkim sprednje zavorne diske. In se vrti. Normalno, ko gre pa za starega dvolitrskega turbo-dizla...

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Letne pnevmatike
Napisano
Pred eno uro je Janez007 napisal:

... ... ... Spomnim se, ko se bil še mulc sredi 70-tih i... ... ... ...  :)

 

Eee, tega pa zdaj ne razumem najbolje. Pri 70tih si bil še mulc. Ja koliko jih imaš pa zdaj? 500?

 

Ampak 850 evrov za gume... No, ja, kdor ima 50.000 za avto, ima tudi 850 za gume. In očitno se nimam kaj pritoževati, ko kupujem krampone za BTjko pa me "olupijo" 340 evrov za 4 gume, montažo in centriranje...

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Zginja antifriz
Napisano
pred 3 urami je Scr3am napisal:

Zato sem pa jaz napisal, da ce ni nikjer luze, da avto sigurno pije oz. mesa antifriz z oljem. Je ze res, da v nekaterih primerih to lahko pogruntas tako da se na pokrovcku od olja nabere bela "sluz", ... ... ... 

Dobro, ja, se nabere bela "sluz", če to traja. V vsakem primeru se pa lahko hitro opazi, a je v karterju olje ali pa emulzija. Seveda, če je "majstr" pozoren in z glavo pri stvari...

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Zginja antifriz
Napisano

A da pri gumah nima kaj za zaje....?

 

Peljem štiri zrabljene gume na platiščih k vulkanizerju in mu rečem, da naj premontira, ko bo imel čas, jaz bom pa čez dva dni prišel iskat. Čez dva dni pridem in vse pripravljeno. Pačam, naložim gume v prtljažnik in grem domov. Tri tedne kasneje se lotim doma prešravbavat gume - in so bile tri leve in ena desna...

 

Še hujša je pa bila, ko sem bil pri vulkanizerju, vse zrihta in se odpeljem. Pa mi začne zvonit telefon. Ker takrat še nisem imel prostoročnega, se enostavno nisem oglasil. Bom že pozneje poklical. Pa odzvoni do konca in začne še enkrat zvonit. Ignoriram. Ko odzvoni do konca, zapiska, da je prišel SMS. Si mislim, da mora biti pa nekaj res hudega, če nekdo toliko vztraja in preberem SMS: "Stari, če si še živ, zatisni vijake. Mi smo jih pozabili..."

 

Škoda, da se je po menjavi mobitela ta SMS zgubil, ker je res "uspešnica". Kakorkoli, potem sem začel vozit k drugemu vulkanizerju. In kasneje sem ga prepričal, da je članom AMD Mazda klub priznal 10% popusta. Smo lepo podpisali pogodbo. Nekajkrat sem mu še ponujal člansko izkaznico na vpogled, pa je rekel, da ni treba, ker ve, da sem (bil) član. Sem mu pa pozabil povedat, da AMD Mazda klub ne obstaja več...

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Zginja antifriz
Napisano

Kako je bil motor poln vode, a za olje si pa napisal, da je v redu? Ni mi jasno...

 

V glavnem, dobro rešite.

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Zginja antifriz
Napisano

Malo še premišljujem in, glej, tvoj avto tvoji ku**ci.

 

Ampak jaz bi vseeno prej še malo preveril. dva litra na tisoč kilometrov je za počeno glavo skoraj premalo. Če pa je res glava motorja, bi dober mehanik z opremljeno delavnico lahko zaznal, da izpušni plini niso v skladu. Poleg tega bi znalo biti, da bi nabijalo temperaturo motorja in bi ti ventilarot delal več kot običajno.

Poleg tega so novodobni hladilniki narejeni iz dveh delov: plastično ohišje in aluminijasto satovje. In na spoju je zatesnjen, kakor je zatesnjen. In lahko začne puščat. Vidiš pa skoraj ne, razen če snameš sprednji odbijaš pa mogoče še vezno steno. Mislim, novodobni avti so tako nagužvani kot da so konstruktorji bili svetovni prvaki v Tetrisu...

 

Moj predlog: pelji k mehaniku in napišita pogodbo, da naj pregleda avto in pove, kaj je narobe in ti boš to plačal, če pa se izkaže, da to ni, bo on popravljal naprej na lastne stroške. Mislim, da se bo v takem primeru malo drugače lotil diagnostike...

 

Pa še informacija: na Inštitutu Jožef Štefan pregledujejo materiale z rentgenom. Zadeva ni ravno poceni, ampak, če res ni glava, je še vedno ceneje kot nova glava...

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Zginja antifriz
Napisano

Mogoče je pa do tega pripeljala napaka pri izdelavi - ena na deset milijonov se jim ponesreči, se zgodi. Hudič je samo, če to eno trofneš...

 

Ker nimam ravno v spominu, da bi glava motorja na veliko pokala. Vsaj, kar nas je na forumu, nismo kaj veliko jamrali v tej smeri...

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Zginja antifriz
Napisano

Včasih smo za taka mala puščanja v stoenkah in katrcah uporabljali nek "Tesnilc". Zadeva je bila v neki majhni flaški, ki si jo vlil v antifriz in nato odpeljal en krog, da se je zadeva segrela in zmešala po selem sistemu. Kjer je prišla do zraka, se je strdila in zatesnila - seveda, če je bila špranjica mahjna.

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Zginja antifriz
Napisano

Odvij čep na ekspanzijski posodi.

Vžgi motor in počakaj, da se segreje na delovno temperaturo.

Poglej v ekspanzijsko posodo - če se tam delajo mehurčki, potem je težava z glavo motorja ali tesnilom glave motorja. Če tam ni mehurčkov, potem išči dalje, ker je škoda snemat glavo motorja po nepotrebnem.

Če imaš garažo, snemi tisto plastiko spodaj pod motorjem in na tla garaže položi karton ali papir. Ko se vrneš s toplim motorjem, se bo mogoče na kartonu poznala kakšna kapljica, pa boš vsaj vedel, na kateri strani motorja iskat. Ker 1 liter na 2000 km... To je relativno majhen pretok za opazit. Pri meni bi to pomenilo okoli 1 liter na mesec, se pravi 0,3 decilitra na dan - to je približno ena čajna žlička na štiri ure (ne sprašuj, kako vem) - toliko antifriza se ti posuši, če pade na tla, da niti ne opaziš lužice... In tudi "radiator" v kabini preglej, ker toliko antifriza ti vpivna tapiserija in se potem posuši, da sploh ne opaziš, da je mokra.

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Obraba volanskega obroča
Napisano
pred 5 urami je Deeyan napisal:

ampak ta je prov za 6-ko/CX5/CX3... sm iskal prov za BT50 pa nism nč našu, razn univerzal:

 

 

 

BTjka ima na štiri krake, ne na tri. To ni osebni dirkalnik ampak tovorno vozilo. No, se bom lotil pa malo preiskal, ni hudič, da ne bi česa našel...

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Obraba volanskega obroča
Napisano
pred 7 urami je Mraušk Mčk napisal:

Obraba volanskega obroča? Pa ne se hecat. Lepo vozite, ne na levo ne na desno, ampak na ravnost., pa je ne bo.

 

mimogrede. Ne na moji bivši mazdici po 13 letih ne na moje najdražje meganetu po 13 letih je ni bilo.

Al znaš vozit, al pa ne.

 

Pridi enkrat k meni, pa pokaži, kako se od mojega dvorišča prvih 20 km v katerokoli stran pelje lepo naravnost, ne levo ne desno. Te častim šesterčka!

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

You do not have permission to view this content.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.