Že od prvega prispevka v tej temi je jasno, da pogovor teče o Mazda Skyactiv D motorjih.
Ti pa še kar tastare DITD tlačiš v vsako dizel debato. Saj tudi Golfi dvojke 1.6D klepajo še danes, tudi kakšen DCI in CDI imata preko milijon prevoženih kilometrov. Kaj takega SkyActiv-D mašine brez resnih posegov ne bodo videle ...
Mnja, no, torej, mislim, da bomo pri nas ostali na starih dizlih in ne bomo kupovali nove Mazde. Pri vsej reklami, ki jo delate za te varčne in sodobne mašine...
Ko tole berem imam občutek, da so Mazdini dizli slabši od Yugotovih dizlov... Glede na to, da imam doma dva Mazdina dizelaša in oba brez večjih težav (in še kar jih je bilo, niso bile povezane s samim motorjem), pa sta oba skupaj naredila že 500.000 km, grem kar včeraj vplačat Loto...
Bel dim? Ko se iz Vatikana pokadi bel dim to pomeni, da je svet dobil novega papeža. Pri Mazdi pa bel dim običajno ne pomeni nič dobrega...
Naredi en poskus. Odpri čep ekspanzijske posode. Nato vžgi motor in ga segrej na delovno temperaturo. Zraven pa spremljaj gladino hladilne tekočine. Če bodo začeli ven brbotati mehurčki, imaš dve možnosti: slabo in slabšo, se pravi prebito tesnilo na glavi motorja ali pa počena glava motorja...
Sm kmet an s hribu doma, pa ne zastopm lih tanartabujš ekonomijo an matematiko. Kej lohko enumalčk bujš razložiš? Na računu piše enota kos in količina 0,2. Mi, tukaj, v hribih, tekočino merimo na litre, ne na kose. Ampak, da bi za 0,2 litra oz. 2 deci plačal 5 evrov je pa le malo huda...
Jaz sem na Mazdi 5 dal obnovit, tega že kar dosti časa in skoraj 200.000 km. Tudi prejšnji avto je bil tam na obnovi in nobenih težav Zelo zadovoljen in tudi za naprej jih bom vozil tja obnavljat. Cena pa niti polovico novega, pa ga oni snamejo in nazaj montirajo - če kupiš novega, moraš potem še sam poskrbeti za menjavo in če nimaš svoje delavnice, je to še dodaten strošek.
Tudi, kaj se dogaja z Mazdino asistenco. Gledajo razdalje po Google zemljevidih in potem pošiljajo avtovleko po nemogočih smereh. Tako sem za edinkrat, ko sem potreboval Mazdino asistenco, moral doplačat, da so BTjko peljali na najbližji servis, ker po njihovem je bil en drug bližji. Tisti, ki ste bili na 1. MPL: avtovleka naj bi BTjko peljala po tisti makadamski cesti skozi tisti kamniti predor. Se spomnite strmin, ovinkov in kako je bila ozka tista cesta?
A na AvtoPlusu ne najdejo napake? Ne se sekirat, oni še lastnega dreka ne najdejo, če glih v njega ne stopijo... Je bil en avto tri dni pri njih in niso našli napake, potem sem pa naredil uslugo in šel z BTjko pa prikolico ponj in ga odvlekel v Ljubljano - takrat je Majes delal še v BTCju. In sta se ga Majes in Jure lotila in po treh urah je bil avto pripravljen za pot...
Na naši Mazdi 5 smo že dvakrat menjali micro jermen. Pa zobati jermen tudi. Prvič pri 120.000, drugič pri 240.000. Počasi ga bo treba že tretjič...
Moram pa kar po svoji glavi potrkati (ker drugega lesa trenutno nimam v bližini), da je to pravzaprav edino, kar se je menjalo. Enkrat smo še končnike zamenjali in pred kratkim sprednje zavorne diske. In se vrti. Normalno, ko gre pa za starega dvolitrskega turbo-dizla...
... ... ... Spomnim se, ko se bil še mulc sredi 70-tih i... ... ... ...
Eee, tega pa zdaj ne razumem najbolje. Pri 70tih si bil še mulc. Ja koliko jih imaš pa zdaj? 500?
Ampak 850 evrov za gume... No, ja, kdor ima 50.000 za avto, ima tudi 850 za gume. In očitno se nimam kaj pritoževati, ko kupujem krampone za BTjko pa me "olupijo" 340 evrov za 4 gume, montažo in centriranje...
Zato sem pa jaz napisal, da ce ni nikjer luze, da avto sigurno pije oz. mesa antifriz z oljem. Je ze res, da v nekaterih primerih to lahko pogruntas tako da se na pokrovcku od olja nabere bela "sluz", ... ... ...
Dobro, ja, se nabere bela "sluz", če to traja. V vsakem primeru se pa lahko hitro opazi, a je v karterju olje ali pa emulzija. Seveda, če je "majstr" pozoren in z glavo pri stvari...
Peljem štiri zrabljene gume na platiščih k vulkanizerju in mu rečem, da naj premontira, ko bo imel čas, jaz bom pa čez dva dni prišel iskat. Čez dva dni pridem in vse pripravljeno. Pačam, naložim gume v prtljažnik in grem domov. Tri tedne kasneje se lotim doma prešravbavat gume - in so bile tri leve in ena desna...
Še hujša je pa bila, ko sem bil pri vulkanizerju, vse zrihta in se odpeljem. Pa mi začne zvonit telefon. Ker takrat še nisem imel prostoročnega, se enostavno nisem oglasil. Bom že pozneje poklical. Pa odzvoni do konca in začne še enkrat zvonit. Ignoriram. Ko odzvoni do konca, zapiska, da je prišel SMS. Si mislim, da mora biti pa nekaj res hudega, če nekdo toliko vztraja in preberem SMS: "Stari, če si še živ, zatisni vijake. Mi smo jih pozabili..."
Škoda, da se je po menjavi mobitela ta SMS zgubil, ker je res "uspešnica". Kakorkoli, potem sem začel vozit k drugemu vulkanizerju. In kasneje sem ga prepričal, da je članom AMD Mazda klub priznal 10% popusta. Smo lepo podpisali pogodbo. Nekajkrat sem mu še ponujal člansko izkaznico na vpogled, pa je rekel, da ni treba, ker ve, da sem (bil) član. Sem mu pa pozabil povedat, da AMD Mazda klub ne obstaja več...
Malo še premišljujem in, glej, tvoj avto tvoji ku**ci.
Ampak jaz bi vseeno prej še malo preveril. dva litra na tisoč kilometrov je za počeno glavo skoraj premalo. Če pa je res glava motorja, bi dober mehanik z opremljeno delavnico lahko zaznal, da izpušni plini niso v skladu. Poleg tega bi znalo biti, da bi nabijalo temperaturo motorja in bi ti ventilarot delal več kot običajno.
Poleg tega so novodobni hladilniki narejeni iz dveh delov: plastično ohišje in aluminijasto satovje. In na spoju je zatesnjen, kakor je zatesnjen. In lahko začne puščat. Vidiš pa skoraj ne, razen če snameš sprednji odbijaš pa mogoče še vezno steno. Mislim, novodobni avti so tako nagužvani kot da so konstruktorji bili svetovni prvaki v Tetrisu...
Moj predlog: pelji k mehaniku in napišita pogodbo, da naj pregleda avto in pove, kaj je narobe in ti boš to plačal, če pa se izkaže, da to ni, bo on popravljal naprej na lastne stroške. Mislim, da se bo v takem primeru malo drugače lotil diagnostike...
Pa še informacija: na Inštitutu Jožef Štefan pregledujejo materiale z rentgenom. Zadeva ni ravno poceni, ampak, če res ni glava, je še vedno ceneje kot nova glava...
Včasih smo za taka mala puščanja v stoenkah in katrcah uporabljali nek "Tesnilc". Zadeva je bila v neki majhni flaški, ki si jo vlil v antifriz in nato odpeljal en krog, da se je zadeva segrela in zmešala po selem sistemu. Kjer je prišla do zraka, se je strdila in zatesnila - seveda, če je bila špranjica mahjna.
Vžgi motor in počakaj, da se segreje na delovno temperaturo.
Poglej v ekspanzijsko posodo - če se tam delajo mehurčki, potem je težava z glavo motorja ali tesnilom glave motorja. Če tam ni mehurčkov, potem išči dalje, ker je škoda snemat glavo motorja po nepotrebnem.
Če imaš garažo, snemi tisto plastiko spodaj pod motorjem in na tla garaže položi karton ali papir. Ko se vrneš s toplim motorjem, se bo mogoče na kartonu poznala kakšna kapljica, pa boš vsaj vedel, na kateri strani motorja iskat. Ker 1 liter na 2000 km... To je relativno majhen pretok za opazit. Pri meni bi to pomenilo okoli 1 liter na mesec, se pravi 0,3 decilitra na dan - to je približno ena čajna žlička na štiri ure (ne sprašuj, kako vem) - toliko antifriza se ti posuši, če pade na tla, da niti ne opaziš lužice... In tudi "radiator" v kabini preglej, ker toliko antifriza ti vpivna tapiserija in se potem posuši, da sploh ne opaziš, da je mokra.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Mnja, no, torej, mislim, da bomo pri nas ostali na starih dizlih in ne bomo kupovali nove Mazde. Pri vsej reklami, ki jo delate za te varčne in sodobne mašine...
Povezava za deljenje
Deli na druge strani