Ta poleti narejen presežek električne energije v MWh državi koristi toliko, kot ji koristi v teh mrzlih februarskih dneh presežna toplota lanskega poletja - nič.
Nisem rekel koliko služi, poanta je v tem, da ti gre investicija v 0 (delno)
Popravljeno od jures
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Še ena zanimiva. V evropi sedaj postavljamo 3 velike AI centre, ki bodo 'evropski odziv' za vse bla blaje kot je deep seek, chatgpt pa ta sranja.
Bologna: 1.328 GPUjev, 28 omar, 40MIO€....3MW, pride kasneje še večja v Barceloni.
To pišem kot primerjavo, ker je lepi Trumpov fantek postavil cca 100.000 GPUjev, reci piši vrednih 2 Miljarde dolarčkov za projekt 'Grok'
Porabe raje ne kalkuliram.....
Dodatna zanimivost: Make Amerika bla bla bla pa to....: Strežniki: Supermicro (Azija), GPU: nvidia (Izrael), hlajenje: Cool IT (Taiwan), Racki Minkels (Legrand EU)....kabli nvidia/mellanox (Made in Taiwan)
Če je tu 1% ameriškega je zelo veliko. Marketinška tekma v AI je izredno nevarna za nas 'kmetovalce'
Popravljeno od jures
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
sosed s paneli, je naredil letni obračun, 4MW presežka je dal državi....o jebemti. @jest kako je pri tebi, s pluginom? Kaj dosti razlike?
Sva se pogovarjala, da bi bilo še najbolje da s takim presežkom priklopi še dva soseda, pa mu damo po polovični ceni, pa bi bili vsi srečni. samo bi morali malo dovode predelat
Jaz mam 100 efrčkof manj, kljub temu da mam vezavo za mala gospodarska podjetja po fiksnih cenah, in sem jo podaljšal, ker kaj bo zdaj ne vemo, pomlad poletje nas malo rešujeta.
Popravljeno od jures
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Takole, meli smo veliko debat, kot kaže pa jaz kljub temu da mam hibrida, se vračam na stara pota. Pred menoj so novi projekti, ki bodo zahtevali mnogo poti v min 1 letu, verjetno več.
- v Avstrijo preko Nemčije (sever)
- Bratislava
- Beograd
- Bologna
- Atene (tu je avto pod vprašanjem, a vseeno)
brez privat poti, prikolce...
Po vseh razmišljanih, debatah, 1,5 letni izkušnji s hibridom, sem prišel do 1 ga spoznanja....pojdi nazaj na LPG...strošek manjši, povečan doseg avta skoraj 2x, skorajda neodvisen od planiranja pump, nenazadnje mogoče idealna kombinacija za hibrida...bolje kot menjava za dizla (menjava avta je sedaj nora okoli stroškov)
Sem racionalno vzel 25.000km letno
- več kot realno
- ravno prav za eno letno povrnitev investicije
- Petrol dodaja akcijo 15% popusta na prvih 2000L (pri porabi 8 je to ravno 25.000km)
- sem vzel dokaj racionalno ceno benza 1,6 (veliko bo Italije....) a stem sistemom lahko vedo tankam v SLO, skoraj 100%
- LPG cena je realna, italija, balkan, vzod je 0,7 - 0,8, balkan se cenejsi, Avstrija sicer drazja, ampak mam range
izračun kaže, naredi to. Vsak km nad 25.000, pa vleka na kljuki bo pa samo bonus
Moj dodatni bonus: računam kilometrino za službene poti.................tega niti ni v izračunu, med drugim pa tudi ni da direkten vbrizg porabi malo več benza, kot na CX-7
nullOpcija je Coupe,je ceneje ker ni direkten, vendar nima smisla, ne bom ga mučil. Rav4 pa avtomatik, pa aktivni tempomat....
Skratka, po vseh zelenih debatah, razmislekih, jaz se vedno bolj vračam nazaj..............res mi je interesantno da LPG ni bolj popularen, je eko, je cenejši...celo Cliote, Dacie, Ople lahko kupiš že s tovarniško napeljavo.
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Film je inspiriral marsikoga in zgodbe so zanimive
i have to share this story from my CF in 2016. I want to believe it’s true. I stayed at a Casa Rurale in Hornillos del Camino. The host, Samuel, was the loveliest, most helpful guy. He had a poster of the movieThe Wayon the wall near reception, signed by Martin Sheen and Emilio Estevez, and I asked him how he came by it. He said Martin, his son Emilio, and his grandson/Emilio’s son waked the Camino the year before they made the movie. They wanted to stay at his place but he was full and he sent them around to his sister’s place. The next day the grandson stayed behind. He’d fallen for the sister’s daughter and eventually married her.
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Imajo posodobljeno in line 4, ne pa še V4, ta pride 2026.
Glavna posodobitev letos je zamenjava managementa, koncno so Jarvisa dali nekam v pisarno. Zdaj se zacenja revolucija pri njih, razvoj novega okvirja. Swingarma, motorja....Vale je kričal leta 2010 da rabijo V4....
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Izum se v celoti greje s svojimi strežniki. Pod 5°C sem komaj vklopijo toplotne na vrtine.
Vega pa gre v luft in je hrupna. To bi moralo iti pozimi v isti vod, kot gre toplarna.
Vega ima vse chillerje na strehi stavbe, slišis jo ne, prav tako vodno hlajen sostem nima zvoka, saj nima vrtecih se zadev. Pozimi uporablja free cooling tako da sistem skorajda miruje. govorimo pa o glikolu, zato ua oddajo/prejem te toplote rabis izmenjevalec toplote ki prenese toploto na drug krog (kot radiator v kabini avtov). Vodo nikoli ne smes mesati. Enako je v rackih, voda hladilnega sistem tece cez izmenjevalec, vbracku pa je zaprt krog. Glede na porabo racka se odpirajo ventili vhodne vode
Ni tako enostavno, za uporabo tople vode je bila potrebna investicija, sosednja stavba je šola in odeja je bila da se pptegne vod ki bi energijo prepeljal na solsko ogrevanje.
Cela sola bi dobila ogrevanje....
Zataknilo se je kdo bo investiral v povezavo...obcina, ministrstvo...otd otd. On vse je padlo v vodo, dobesedno.
Popravljeno od jures
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Tale dotični 8MW (samo compute, pol mas pa se 2x toliko za hlajenje in upse, prihaja pa v kapelico AI factory .....ki bo vec kot 15MW. Hlajenje je vodno - topla voda, do 40C in, do 50C out, energija se lahko porabi za uh la la...ogrevanje cele stavbe, gretje klancine, olimpijskih bazenov...s primernim odvodnim toplotnim telesom
Ko se bo popno obremenil bo kar ene 50-60% te moci stalno zahteval
Prejsnji sistem Marenostrum4 je bil proglašen v cerkvi za najlepši DC v evropi....zato je bil novi sistem tud estetski izziv, se vidi po kablih.
Mariborska Vega pa je fenomen, od prvega dne rabi 1MW in niti en dan razen na maintenance day ne pade. Stalno je na 95%.
Marsikdo v celi politicni zgodbi, ki se odvija sedaj za nadgradnjo ne ve, da res rabijo še vecji sistem. 30% mora biti na voljo za eurohpc vedno, so ga pa financiral skoraj 100%
Nadgradnja pa ne bo v Mariboru na Izumu ker trafo stanica ne da vec kot 1MW...:). Lokacija novega je ze znana ampak se ne sme govoriti
V Sofiji smo pri zagonu clusterja 'Discoverer' s 3MW bili proča izpadu elektrike v districtu 9 :). Napaka pa banalna, a je to elektricna napeljava na trafo postaji...
Popravljeno od jures
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Mam enake albume za Maribor, Leonardo Bologna. 3cmwf Bologna, Julich Nemcija, indija, srbija. Bolgarija...mnoge.
Na zacetku slik in projekta vidite oglede, predpriprave, iskanje optimalnega kabliranja, testiranje beta izdelkov (vedno se dobavlja prvic novo generacijo, vprasanj je mnogo) kalkuliranje teze kamionov, dostopna mesta, orodja potrebna za razlaganje, zascito tal....teh detajlov je noro veliko
Kablov je v skupni dolzino 62km, vecino fiber
Popravljeno od jures
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Sedez in rnd je evropa, poglej predstavitev podjetja popolnoma vse kar se tice tovarn, proizvodnje pa stara dobra praksa..azija in silicon valey, v evropi ni proizvodnje
Saj kaj pa mislis da smo mi? Smo edini 8n zadnji evropski IT proizvajalec, ampak imamo nvidio (taiwan) proizvodnjo vodno hlajenih rackov in komponent za vodno hlajene compute nodee v Indiji.
Medtem ko pa je cel rnd in finalno asembliranje v Franciji. Tega zaenkrat res nima nihce (koncne fabrke v eu). To je resilna biljka za tekmo in sponzorstva s strani EU, drugace bi ze svirali kitajske pesmice
Pa da ne bos mislil da se zelim kregat s steboj, ampak 20 let sem ze v tem, samo probam odpret oci na situacijo. Tu evropska unija mocno drzi skupaj in kupuje samo evropsko (spet govorim samo o finalnem produktu). Ob tem pa je seveda kljucen kader....
Popravljeno od jures
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Se ne strinjam čisto. Newey je človek, ki rabi avtonomijo in njegov način dela bo naredil največji napredek tam, kjer je stanje razvoja še malo "v povojih". Tu AI počepne in rabiš kreativnost pravih razvojnikov. Računska moč ne naredi toliko razlike, me ne boš prepričal. Zato je zdaj sprejel mesto tehničnega direktorja pri Aston Martin-u. Pri Red Bullu je svoje opravil, verjetno že par let nazaj. Je pa iskal nekega takšnega lastnika, kot je Lawrence Stroll, ki mu bo to avtonomijo dal. To tudi v F1 ni samoumevno. Npr. jaz bi si ga želel videti pri Ferrariju, pa tam okolje ne deluje tako, da bi mu omogočal njegov način dela.
V glavnem, ko ekipa enkrat preide to stopnjo v razvoju, potem za takšne ljudi ni več zanimivo. Pride pa čas za en kup računske moči, ki potem drži dominanco ekipe na nivoju, ki jo je zastavil ključen človek na začetku poti. Beda je, ker to potem naredi F1 nezanimivo in dolgočasno in se potem pozna pri upadu gledanosti, kar je bil kar problem pred recimo 10 leti. Potem ko se je stari Bernie umaknil so vse malo prevetrili in gledalcem spet približali dirkanje.
Stroll mu ni dal proste roke ampka sredstva....najvecja v f1. Zacne se pa pri njegovi plači
Potem pa sledi do sedaj najvecja investicija v f1 na tem podrocju, povsem frišna
AN ni neumen, ve kaj rabi za se razvoj in to je bil en od predpogojev, zrihtat orodja in okolje za razvoj
Uradno gre za 'zenski' razvoj ker so sedaj tudi na tem podrocju ze pravila financ. F1 so k***†* ker samo iscejo nacine kako zavirati razvoj ekip z vidika fairplaya, scitijo 'manjse'. Tega vbf1 ni, al se gres na polno al ne...
RB moštvo je implodiralo na uspehih. Velikokrat videno
Tole je f1 tema, tako da dost za 'spam'
Popravljeno od jures
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Ja, saj za to je uporabno. Samo Adrian Newey pa še vedno začne s praznim listom papirja in avto konstruira na risalni deski, pa je top dizajner v F1 - priporočam kakšen podcast ali pa intervju z njim, da dobiš malo občutek kje se ustvari večina vrednosti razvoja. Miljoni operacij pridejo potem, ko je čas za duhamorno in črnsko delo.
Je že v redu...njegova beležka in whiteboard sta legendarni, ampak to so časi ki so že zdavnaj minili. Leta 2010 je bil še glavni podpornik 'wind tunellov, a zadnje 3 leta se on sploh ni posvecal formuli ampak delal za red bull, dizajniral je prvi rb supercar, rb podmornico....za to je bilo vse dovolj skicirka, f1 danes pa je povsem drugačna slika
Ze nekaj let nazaj je sam dejal to.
For me that’s the biggest change. I don’t think it’s the size of the team or the materials, it’s really the computer age and the amount of processing and simulation you have. It allows you to go in much more detail.
Drugace pa svaka cast decu da se kombinira old school ce se le da. Za njim ne bo take glavce.
Pa sam se tole, vozniki nimajo simulatorjev samo za trening, oni odpeljejo celotno dirko snsimulacijo obnasanja avta pri dolocenih detajlih (spet simulacija racunalnika). Detajli so pa fascinantni.
na primer Hamilton je v rangu 0.1s peljal vsak krog dirke predvidene z mercedesove simulacije, predvideval so najhitrejsi krog 1:36.1 peljal pa je najhitrejsega 1:36.01
To inžinirjem pomaga pri vmesnih in koncnih odlocitvah potem pa morajo zapečatiti izdelek.
Na žalost ni več tega da se lahko vozijo po stezi in ugotavljajo performanse...
Tole so zgodbe za tiste, ki niso nikoli razvoja videli od blizu. Zakaj misliš, da v F1 avte velikokrat z zeleno barvo na prvih testiranjih polivajo?
Turbine v hidroelektrarnah so pa že 50 let nazaj delali s 95% izkoristkom, zdaj je pa pač malo bolje.
Pa Rimaca sj poglej, kakšne so ga srali s simulacijami za trk. Sam trk je pa nekaj čisto drugega pokazal.
Računalnik je lahko supermočen pa na koncu še vedno smeti ven vrže, če daš smeti noter. Lahko dobiš super rezultate, pa je treba še vedno narediti interpretacijo rezutatov. Tu je pa dober in izkušen razvojni inženir vreden neskončno.
Sem pa vesel, da je tako, razmišljam zadnje čase. Sem ena izmed redkih priviligiranih branž, ki mu AI ne bo kar tako spizdil dela. 🤣 Nov projekt, prazen papir, pa stokrat po desni prehitim vsak superračunalnik. Je pa to uporabno malo kasneje ko moraš preveriti svoje ideje. Takrat se ga da pa izkoristiti za hirejše iteracije. To je ves plus vsega.
Rimac - nasa stranka (nimajo svoje hostajo pri nas) pa btw avti so njihova sekundarna panoga
Turbo - nasa stranka
aston Martin - nasa strank
Williams - nasa stranka
Mclaren - nasa stranka
Ferrari - IBM/HP
Red Bull - HP
Ducati - Lenovo
Aprillia gostuje pri Ferrariju (Fiat)
Ja res nisem videl nikoli napredka. Ti ves pod kaksnimi razvojnimi problemi se srecavajo danes zgolj in samo zaradi omejitev testiranj?
Mogoce ne verjames ampak 80% razvoja v f1 je samo v tunelu z racunalnikom....snpomocjo fluid dynamics
Rad bi te videl kako s papirjem operiras vec kot miljon operacij na sekundo.
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Vodne elektrarne niso zastarele, so konstanta . Zanimiva pa je zgodba kako so superracunalniki prinesli velik prihranek ravno na tem podrocju.
Simulirajo in zrisejo turbine na 99,9% natancno vkljucno z zanesljivostjo (velikost delov, materiali delov, oblika delov...). S tem so pocenili in pohitrili dobavo turbin uh la la krat.
Pred tem se je naredila maketa turbine, se je lavfala vsaj 6 mesecev, potem cela razstavila, in to se je ponavljalo dokler ni bilo stabilnega izdelka - cikel 3-4 leta.
Sedaj fluid dynamics nacrta turbino v 14 dneh pripravljeno za proizvodnjo. Turbo inštitut je to imel, dokelr niso prišli novi lastniki, najprej sp poslali finančnike in zgodbe je bilo konec....nazaj na abakus
Enako je z letalskimi motorji, turbinami...f1 in motogp razvoj aerodinamike, se euroncap ne rabi vec avtov zaletavat...ogromno je tud benefita.
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano (urejeno)
Nisem rekel koliko služi, poanta je v tem, da ti gre investicija v 0 (delno)

Popravljeno od juresLive your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Povezava za deljenje
Deli na druge strani