Je pa res da je zelo odvisno od razmer na cesti in gum. Test narejen pri hitrosti 80km/h.
če mal preračunaš glede na zgornje podatke za osebni avto in če se nisem zmotu pri kaki enačbi ima avto pri hitrosti 100kmh podobno zavorno pot kot 40 tonski šlepar pri 80km/h. razlike pride -+ 0.5metra. po mojih izračunih bi se z osebnim ustavil v 36,7m
je pa res da ima ima tovornjak s 40 tonam kar velik moment v primerjavi z avtom ki ima kako tono pa par kil zraven.
je še odvisno od reakcijskega časa :). Shrek je dal primer kjer gre avto 20km/h hitreje, kar se zelo pozna
Pa še to, da v osebnem avtu telefon in fejstbuk gledajo...
Seveda, ti kot šofer kamiona bi verjetno rad vozil 130km/h. Zdaj pa poglej kakšno imaš kinetično energijo v kamionu in kakšno v avtu. In če prileti v stoječo kolono 2-tonski avto al pa 42-tonski kamion, ko je treba vso to kinetično energijo spremenit v notranjo, da se zadeva ustavi. Tu sploh ni primerjave.
Se pa strinjam, da kamioni in avtobusi so mnogo boljši kot pred 40 leti, ampak *spoiler alert* tudi avti so bistveno boljši kot pred 40 leti pa so omejitve enake ali pa celo strožje.
Poln tovornjak, se pravi 40 skupne teže se iz 80 na uro ustavi prej, kot osebni avto s 100 na uro.
Ne, tudi s tovornjakom se vozim po predpisih. Po lokalnih cestah 73, po AC pa 82 na uro tempomat. Z busom po lokalnih cestah 78, po AC pa 95.
Če vozim otroke, pa po lokalnih cestah 73, AC pa 95.
Ko boš ti vozil poltovornjake z gumami za v gmajno in prenapolnjene enoprostorce s prikolo zadi boš pa drugač govoril 🤪🤣- lahko tebi, k maš premium CX-30 in skoraj premium Mazdo 6 pa še v rdeči barvi.
OK, šalo na stran... dejstvo je da dobro vzdrževan avto, z boljšimi gumami primernimi letnemu času in podlagi z voznikom, ki je z mislimi pri vožnji in ne na telefonu. Da je avto pravilno naložen znotraj maksimalne obremenitve ali raje manj, brez prikolic, tuletov na strehi in koles na kljuki zadaj je varen tudi pri hitrostih, ki jih Alex omenja. Po drugi strani pa vemo zakaj so hitrostne omejitve za avtobuse, šleperje bistveno nižje na AC kot za avtomobile. Torej se razume zakaj različna vozila ne smejo vozit z enako hitrostjo in predvsem občutek vožnje neke limuzine je čisto drugačen pri hitrosti 130km/h kot pa nekega višje nasajenega poltovornjaka.
Tu ti glede omejitev avtobusov in tovornjakov ne dam prav. Mogoče veš, kakšni tovornjaki in avtobusi so se vozili 40 let nazaj in so bile omejitve iste. Zdaj se tovornjak ali avtobus ustavi enako kot osebni avto. Tudi varnost je večja sedaj. V Ameriki so omejitve za tovornjake in osebna vozila na AC ista.
pred 2 urama je Janez007 napisal:
NE. Mogoče šofer avta. Tudi take se opazi, ki vozijo po cesti in gledajo dol v telefon. Kar veliko takih.
Šofer mora ustaviti, če je pešec na prehodu za pešce ali je moč sklepati, da bo stopil na prehod. Mora ustaviti.
Pešec se MORA prepričati, če lahko VARNO prečka cestišče. 😁
Pride mulc pred pol ure ves pretresen domov in pove, da ga je na prehodu sredi našega kraja skoraj zbil avto. Na njegovi levi ustavi kombi, mulc je že na sredini prehoda nakar na polno z desne pridivja avto, brez zaviranja. Mulc v zadnjem trenutku odskoči nazaj.
Težko me bo kdo prepričal, da je hitra vožnja bolj varna od počasne. Pri 60 km/h ima avto 4 x toliko energije kot pri 30 km/h, časa za ukrepanje je pol manj, itd, itd, ...
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Fajn se furi...
Sam...rdeča...
Povezava za deljenje
Deli na druge strani