U, ?morn, jaz pa se bom lani decembra lotil na?o prikolico malo obnovit in porihtat, ker imam ?ez zimo ?as, pa da bo pripravljena za poletna potepanja... Pa da se bom imel potem na pomlad s ?im pohvaliti...
"Sosed" je kova? in dela kovane ograje. Cena? Nimam pojma, ?e te zanima in ?e da? kak?en podatek ve? (vsaj ?e dol?ino ograje), ga lahko povpra?am. Dela pa zelo solidno, kvalitetno in spodobno, ima pa kar spodobno tudi ?akalno vrsto...
To pa nikakor ni za Juresa. Premajhen voz je to zanj. Bodi pozoren, ko posnetek poka?e prtlja?nik - saj je manj?i kot v Mazdi 5, pa je bilo Juresu premalo...
Tle se mogoce ne vidi ravno ampak ta tovornjakarski priklopnik je bil vsaj meter visji od avtobusa, pleasal sem ter tja....v mislih sem imel predvsem obremenitve in to da je orngi snezilo....kot se vidi s slike
Kolikor vidim, ima pripet polpriklopnik in ne priklopnik - ampak to so ?e podrobnosti... Kakorkoli, ?e najvi?ja to?ka ni presegala vi?ino 4 metre, je vse v mejah normale, pa ?e ?e tako ?udno zgleda. In ne glede na to, koliko je sne?ilo, je cesta kopna, torej ni ovir. Poleg tega zakon dolo?a, da se morajo s ceste v primeru zimskih razmer umakniti tovorna vozila in vla?ilci s priklopniki ali polpriklopniki. Avtobusov zakon ne omenja...
Vem, ja, in tudi strinjam se, da je tole dokaj nenavadna kompozicija. A tudi ?e ga kdo ustavi in preveri, vsaj na prvi pogled mu nima kaj o?itati.
Za "opletanje" prikolice pa je najve?krat krivo var?evanje. Nekateri za prikolico ne centrirajo gum. Saj v avtu (ali pa avtobusu) se lepo pelje?, prikolica zadaj pa trese in opleta in potem lomi le?aje in pokajo osovine in kolesa odletijo in se vsi ?udijo, kaj je pa zdaj to... Ampak tudi tu policija ne more ni?, ker nikjer v zakonu ni zapisano, da gume morajo biti centrirane...
In nazadnje ?e ena obrazlo?itev:
- tovorno vozilo s priklopnikom je lahko dolgo najve? 18,75 metra
- motorno vozilo s priklopnikom pa je lahko dolgo najve? 18 metrov
- vle?no vozilo s polpriklopnikom pa je lahko dolgo najve? 16,5 metra
In ker avtobus ne sodi med tovorna vozila, je lahko ta kompozicija dolga najve? 18 metrov, ?eprav bi se lahko zapi?il, da gre tu pravzaprav za vle?no vozilo s polpriklopnikom, pa sme biti dolg najve? 16,5 metra. Pa spet mislim, da bi ?lo skozi, vsaj takole na u? bi rekel, da je tam tam... Sicer pa obstaja Pravilnik o dimenzijah, masah in opremi vozil, kjer je vse to lepo opisano.
Hja, saj nima kaj kontrolirat, pa ?eprav je vse skupaj precej nenavadno.
Avtobus skupaj s priklopnikom ali polpriklopnikom ne sme biti dalj?i od 18,00 metra. To je dolo?eno v 3. ?lenu pravilnika o dimenzijah, masah in opremi vozil.
Avtobus skupaj s priklopnikom ali polpriklopnikom in vsemi potniki in vsem tovorom v prikolici ne sme biti te?ji od 36 ton.
Voznik take kompozicije mora imeti poleg D ?e E kategorijo.
Ja, malo nenavadna kompozicija. Kak?ne uglednej?e firme avtobusu pripnejo kak?no bolj estetsko dovr?eno prikolico. Ampak tudi tu je vse po ?rki zakona...
Mora pa zabavno zgledat tako kompozicijo pripeljat pred kak?en hotel v centru npr. Rima...
Kateri bedak je pa to sestavil? Tole je dobesedni citat za?etka:
- "Mazda je v zadnjih petih letih z uvedbo tehnologije Skyactiv u?inkovitost bencinskih motorjev in posledi?no porabo goriva z notranjim izgorevanjem zni?ala za 30 odstotkov."
Se pravi, je Mazda zni?ala u?inkovitost bencinskih motorjev za 30% in posledi?no tudi porabo bencina za 30%? Mislim, vsaj novinarji bi pa ja lahko poznali in obvladali ter pravilno uporabljali slovenski jezik!
Jaz imam Auto Route. Sicer zemljevidi iz leta 2001, tako da ni ve? kaj prida uporaben, dela pa to?no tako, kot si zapisal. Ima celo to mo?nost, da napi?e? vse postanke, pa ti optimatizira vrstni red. Pa mu napi?e?, kolik?na je poraba in koliko stane liter, pa ti ?e stro?ke vr?e ven. In dolo?i? hitrosti, s kak?nimi se bo? vozil, tako da je potovalni ?as dokaj realen vse do prvega zastoja...
livka jaz sem zapeljal v tako meglo. Verjemi, da ni enostavno. Najprej ima? dokaj "prijazno" meglo, dokaj OK vidljivost za ene 100 km/h. Nato pa dobesedno stena v enem trenutku. In si v ?ah-mat polo?aju karkoli stori?. Tule jaz ne bi krivil nikogar ravno zato ker vem, da je v taki situaciji ?ah-mat karkoli naredi?.
Nikjer nisem napisal, da je enostavno. In ?e pogleda? omenjeni posnetek, megla ni bila tako katastrofalna. Sam osebno sem velikokrat zapeljal v huj?o meglo (po So?ki dolini se velikokrat privali tako gosta megla, da mora? prestavit vsaj za eno prestavo ni?je, da avto sploh lahko rine skozi...). Pa je plo?evina ostala cela.
Nikjer nisem napisal, da bi se dalo v celoti prepre?iti. Bi se pa z ustrezno osvetlitvijo vozila in ustrezno prilagoditvijo hitrosti dalo omiliti. Sicer so pa to tudi drugi ?e zabele?ili. Za pri?gat meglenko traja dve sekundi. Ko se hitrost zmanj?a pod 60 km/h, mora? pri?gati vse ?tiri smernike. ?e sekunda dela. ?e si seveda z glavo pri stvari in spremlja?, kaj se dogaja. ?e pa gleda? na uro in dr?i? hitrost 140 km/h ne glede na vidljivost in vremenske razmere, zraven pa ne priklopi? niti lu?i, kaj ?ele meglenk, ja, potem je pa kriv DARS, pa poplave v Nairobiju, pa vihar na Marsu...
Enkrat sem ?e napisal svoje mnenje, kako bi zmanj?ali ?tevilo prometnih nesre?, pa me je nekaj ?lanov foruma kmalu lin?alo, ampak jaz sem ?e vedno v to prepri?an. In sicer sta to dve stvari:
1.) Vsako vozilo bi moralo imeti senzor, tipalo, pa? nekaj, s ?imer bi ugotavljalo alkoholiziranost voznika in ne bi spustil ro?ne zavore, ?e voznik ni trezen.
2.) Namesto emblema znamke vozila bi iz volana gledala sulica. Gotovo bi vsak voznik malo druga?e prilagajal hitrost, kot pa ko gleda napis air-bag... Sicer bi bila vsaka nesre?a s smrtnim izidom, a sem prepri?an, da bi jih bilo zelo malo. Ker vozniki ne bi imeli v podzavesti, da ima avto ABS-jajca, bo?ne oja?itve, air-bage in air-curtaine, zategovalnike varnostnih pasov, asistenco za zaviranje v sili, radarski tempomat, ASR, EPS, angela varuha, zbor svetnikov, ki te dvignejo in nesejo na varno,... Ko bi gledali tisto sulico, ki ?trli iz volana, bi imeli v podzavesti samo eno: ?e kam pribijem, sem mrtev na mestu. In prepri?an sem, da bi druga?e prilagajali hitrost.
Po?asi boste vsi sledili kmetu, ki je s hribov doma - TV z lopato na kose in v kontejner. Novice zvem na internetu, vremensko napoved sli?im med vo?njo avta po radiu, za filme pa si v videoteki sposodim DVDje in v postelji z ?eno skupaj v miru IN BREZ REKLAM pogledava film... ?e pa slu?ajno DVD zataji, si pa ogledam ?eno brez ....., mogo?e ?e malo, se pravi, recimo takole: potelovadiva, potem pa spat.
Ja, in zdaj bo kriv DARS. Pa poplave v Banglade?u in vihar na Marsu...
Bemti?, ?e pa pred seboj ne vidijo, da se bli?ajo megli, potem pa? niso za na cesto. In ?e se bli?ajo megli, lahko priklopijo tisto rde?o lu?, ki mi vedno ?ajna iz pred menoj voze?ega avta ?e ob rahlem de?ju. Sem prepri?an, da ne bi bilo 70 avtomobilov na kupu, ?e bi VSI pri?gali zadnjo meglenko. In sem prepri?an, da ?isto vseh 70 niti pozicijskih lu?i ni imelo, ker imajo spredaj LED lu?i, zadaj pa tema - var?ujejo ne glede na to, koliko ko?ta...
Saj ne re?em, da so na?e avtoceste izvrstne, nikakor ne. Tako avtoceste kot infrastruktura niso vredni, da jih pes o??ije. Oziroma so vredni, da jih pes o??ije... Ampak za ?love?ko neumnost pa DARS vseeno ne more biti kriv. Pelje? proti megli in ne pri?ge? meglenke in ne za?ne? po?asi zmanj?evati hitrosti, ko pa je vidljivost nekaj deset metrov, te je pa presenetilo in pri 140 pribije? v tistega pred seboj. In nato je plo?evina razmetana po celi avtocesti, ?e na nasprotnem voznem pasu.
Ma, dajte no! Sem prevozil Evropo po dolgem in po?ez. Do milijona prevo?enih kilometrov sem ?e ?tel, potem nisem ve? niti se?teval, koliko kilometrov sem ?e prevozil. Se pravi, nisem ravno sve?e pe?eni voznik za?etnik. In megla se je pojavljala na tej na?i zemlji ?e vsaj zadnjih 35 let - vem, ker sem videl na lastne o?i. Pa so v?asih vozili s fi?oti in spa?ki in trabanti, pa so imeli dovolj sposobne zavore, da so zmanj?ali hitrost ?e PREDEN so zapeljali v gosto meglo. Ja, je pa res, da niso imeli tempomatov...
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
U, ?morn, jaz pa se bom lani decembra lotil na?o prikolico malo obnovit in porihtat, ker imam ?ez zimo ?as, pa da bo pripravljena za poletna potepanja... Pa da se bom imel potem na pomlad s ?im pohvaliti...
Od kar imam Forda, sem postal pešec...
Povezava za deljenje
Deli na druge strani