Kaj to delate? Jaz sem samo inženir strojništva, pa raje vprašam. Pa firbčen sem tudi...
HPC - superračunalniki
pred 10 minutami je sportman333 napisal:
a pri postavitvah naročnik upošteva smernice zelenega javnega naročanja, ki v SLO veljajo tudi v primeru strežnikov, itd. :), heh.... zgleda pa hudo ni kaj 👍
To je podobno kot pri vozilih NDM > 3.500kg, kjer EU forsira cestninjenje glede na CO2 diferenciacijo in potem se ugotavlja, da v DE in AT, kjer je to že uvedeno v realnosti je takih kamionov ki padejo v ZEV oz. CO2 najvišji 5.razred za 0,5%, vse ostalo je pa v večini oz 95% v prvem CO2 razredu, ostlih 4,5% se pa porazdeli med CO2 razrede 2,3,4 (pri čemer je zanimivo da razred CO2 4 tehnično sploh ni mogoče, ker takega vozila ni ?!?).....
Pozabi smernice, so neki KPIji ki blazijo zadevo na papirju kot na primer PUE ampak to je bolj kot ne marketing
Racunaj da vsak kW na opremi rabi se vsaj enak kW za hlajenje....v idealnih pogojih je PUE 1, ampak v realnosti pa 1,2-2
Se pravi vse kar sem gor napisal rabi se vsaj 1x toliko za obratovanje (hlajenje in napajanje)
null
Popravljeno od jures
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Drugače ljudje....nekateri veste s čim se bavim za druge pa: živimo sedaj v trendu AI, to je zdaj pač in, projektov mamo toliko da glava boli ampak dam malo na temo 'green ITja'
Barcelona - 14MW
Leonardo Bologna - 22 MW
AI Swedska - 6MW (samo 7 omar!!!)
AI Falcon Danska - 32MW
ECMWF Bologna (vreme) - 8MW
In se ne konča tukaj, prvi Exascale stroj se gradi v Nemciji na Julichu, bo 32 ladijskih kontejnerjev, 44MW
Vse to je treba nafutrat, ma kaj bojlerji, kaj avti....
Ena vodno hlajena omara troši do 140kW, prihaja nova generacija s tem bo ena omara kurila od 210-240kw
...
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Evo v živo poročam iz Andaluzije. Prevozil sem 1300km v 1 tednu in na celi poti srečal samo 1 x Ev Teslo in se to samo v mestu v Sevilji. Elektricnih polnilnic je tudi zelo malo. Prav tako sem opazil da španci niso čist notr padli v SUV manijo in je škatel bistevno manj kot pri nas.
Vglavnem očitno so španci ocenili da EV ni za njih.
Jaz 'stanujem' ze 1,5 leta v Barci. Mesto je prirejeno za motorje - skuterje, 100.000 brezplačnih parkirisc za motorje. Avtomobil tam meti pa je groza, res groza ker ni prostora, oz jih namensko izrivajo, majo pa seveda zrihtan javni prevoz. Med drugim so parkirosca za elektricarje zastonj - ampak: el polnilnic ni. Ponavljam jih ni. So samo in zgolj v garaznih hisah in kakih vecjih sopingih, ni pa niti enega parkinga s stebrickom kot pri nas.
Vsak si sam fila avto doma ce ga ze ina oz v garazni hisi.
Prevladujejo pa mhev, predvsem taxiji.
SUVjev pa ni ravno iz tega naslova ker v mestih ni placa za avte.
Jaz sem imel tam motor 1,5 leta in je bil uzitek, kamorkoli si sel si pred vrati parkiral
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
M+S gume su od ovog mjeseca u Njemačkoj prešle u ilegalu, budući da su na snagu stupila stroža pravila, a aktualne, legalne zimske gume mogu se prepoznati po simbolu planinskog vrha sa snježnom pahuljom.
Ze od leta 2010 M+S ne pomeni vec zimske gume. M+S se sedaj najde tudi na letnih
Kot so rekli fantje mora bit moint everest pa snezit na njemu oz mora guma met 3ji Pred Menstrualni Sindrom Fertik - 3PMFS oznako
Popravljeno od jures
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Ma ... pri nas tudi ne vidis revscine, ker vsi hocejo na ven pokazat kako so uspesni. Folk zapufan do vratu, samo da se kaze naokrog. Najbols se pa ta mentaliteta vid, pred kaksno fabrko, k vids s kaksnimi avti pridejo na linijo delat.
To ni revsna, to je beda
Dejmo raj kako o elektriki, vse bo bokje ko ne bo co2 pa JEK3 bomo mel da bomo lahko nafutrali vse porabnike
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Drigace pa nehajmo jamrat, krivi smo sami, cene telefonov, hrane, cunj, avtov, nepremicnon rastejo zgolj in samo zaradi povprasevanja. Dokler se kupuje bodo sle cene gor. Vsi se vozimo v sodobnih avtih ker smo tako navajeni - razvajeni, odvisni in je tezko iti 'na dol'
Osnova tega sveta.
Jaz grem z zelo dobrim nedavno novim avtom in pocitnisko prikolico 1998 v kamp, se mam super, mam vse, ampak jaz sem velik revez ko ppgledam avtodome okoli mene ki so vredni 50-150k, prikolice vredne 20-40k zraven avto vreden min 40k, elwktricna kolesa vsak 5k...
Ni vec osnovnih dobrin, zadovoljstev, smo samo se na polno.
Na prelazih gledam kolesarje - ni vec kolesa ki ni karbon ali cenejsi od 5k...
Tako to je, priznajmo si.
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Drugače pa nas je čedalje več restavratorjev oziroma ljubiteljev starodobnikov.
Raje se vsedem vanj in peljem kot pa v japonskega hibrida. Pa ceprav pije 2x več ta prav dec . Naslednje leto bo se v SLO starodobnik, ceprav ima ze italjanski ACI certifikat, mi smo pac posebni v vsem
Tudi mladina se vraca na vse staro - lpjke, walkmani, cunje...navelicani so
Popravljeno od jures
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Kaj ni normalno? Vsako karambolirano vozilo, ICE ali BEV ali spaka, predstavlja znatno višje tveganje požara. In bi moralo biti bolje pregledano, zavarovano ...
Pri BEV je recimo treba odklopiti HV sklop (eno stikalo) in 12V akumulator ter fizično pregledati poškodbe ohišja baterije.
Od kje ti da je bilo karambolirano? Od kar je eu se na tone premika avte tudi zaradi normalne prodaje. Sam sem ze kupil 4 motorje in zadnjega fiata tam.
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Pri meni so pod zadnjim zicom. Bil pa je Tucson hybrid, gasilci potrdili, ne pa kake oblike hybrid. Mislim da se tud na sliki se lepo vidijo znacilne dnevne luci tuscona ki ocitno niso stopljene
pred 5 urami je Janez007 napisal:
Nove subvencije za nakup električnih vozil za pravne osebe
Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo je v Uradnem listu RS, št. 73/2024 objavilo javni poziv za dodeljevanje nepovratnih finančnih spodbud za nakup električnih vozil pravnim osebam v Republiki...
Nisem bral a pa je zdaj vsaj tako da dobis odobritev pred nakupom ali pa je se vedno da moras kupiti prvo s polno ceno pol pa mal trepetas a bos dobil al ne?
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Jaz sem tud štromar, vsaj po papirjih. In enosmerni tok je glede požarov veliko bolj nevaren, kot izmenični, ki se sam ugaša oz=0 (ko se mu zamenja smer) 100x na sekundo. Električni oblok se pri enosmernem veliko bolje ohranja.
Ne ni bil BEV je bil pa nekaj takega kar imaš ti. Priključni hibrid. Ne glede, da so slike slabš kot bi jih slikali z 20 let staro Nokio se vidi, da gasilci kljub popolnoma zgorenem avtu še vedno spricajo zadnji del, kjer je baterija in se še kar kadi. In ni bilo gorivo iz tanka, ker ob takem uničenju tud tanka ni več. Pa trava je ožgana tako daleč stran od avta, kar je edino možno pri temperaturnem pobegu baterije, kjer dobesedno gori in švasa vodoravno z zelo visoko temperaturo.
Laično bi rekel, da se je najprej vžgala baterija in ker je v bližini tanka je tudi tega prežgalo, gorivo je šlo po tleh in veselo skurilo cel avto. Me je pa presenetila izjava, da so požar hitro pogasili gasilci - hitro? Od avta ni nič ostalo. Ko so prišli so le še hladili in gasili baterijo.
Pri elektriki je problem tok, tu gre za take amperaže, da samo ena poddimenzionirana stvar ala kabel, čip, kondenzator, tudi hladilnik ki bi moral odvajati toploto, lahko naredi štalo...potem gre samo naprej.
Jaz sem štromar v osnovi in ni važna enosmerna, izmenična, tok je povsod tisti, če ga prevodnik ni sppsoben prenesti je rezultat samo en - toplota oz kar prokleta vročina. Kot si rekel ne zagori baterija, ta je zgolj posledica, vzrok pa nekje v vezju..
Saj dobro vemo kaj se zgodi ce naprimer šravfenciger al pa M kljič damo pomotoma med kleme akuja, to bo tako švasalo in se kadilo, da lahko tudi stopi ključ....korozija in vlaga delata svoje, potem se kak servis ppd kuzucem - hybride in ev definitivno ne bi smeli sravfati izven pooblascenga
Sem omenil da jaz vidim velik rizik v tem, upajmo da je vsaj toyota kot pionir v tem ma poštimano, še posebej po tem ko so meli tudi oni vpoklic na to temo......pred leti
Moj je bil 30k full option dsg 4x4, danes se takega dobi za cca 35k, cene spnsle gor to je dejstvo.
Napako sem naredil ko sem ga po po 5h letih prodal ker se mi je zdelo noro ko sem zanj dobil 26k.....
Zdelalo me je pa to da sem 14 mesecev cakal toyoto obljubljeno v treh mesecih (ker je bil kao narocen za salon), niso hoteli vrniti are, tako da vmes sem nabil se 30.000 kilometrov, mel vmes ze 3 kupce pa ga nisem moral dati, vseeno nihce na koncu ni gledal tega samo sel je isti dan kot oglas.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano (urejeno)
HPC - superračunalniki
Pozabi smernice, so neki KPIji ki blazijo zadevo na papirju
kot na primer PUE ampak to je bolj kot ne marketing
Racunaj da vsak kW na opremi rabi se vsaj enak kW za hlajenje....v idealnih pogojih je PUE 1, ampak v realnosti pa 1,2-2
Se pravi vse kar sem gor napisal rabi se vsaj 1x toliko za obratovanje (hlajenje in napajanje)
null
Popravljeno od juresLive your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Povezava za deljenje
Deli na druge strani