Hja, vsak po svoje. Jaz sem najbolj zadovoljen, če grem lahko 5x na teden z motorjem v službo. Še da bi bil dizelaš, bi bilo pa že pravljično...
Kakorkoli, dobro razmisli. Če je Mazda CX-30 itak zrela za menjavo, ja, prav. Če bi pa menjal samo zato, ker misliš, da boš z drugim prišel ceneje skozi, pa dobro preračunaj:
- že sama menjava bo strošek
- staro za novo ti ponavadi ocenijo malo slabše, da potem z dobičkom prodajo naprej
- kako hitro električni zgublja vrednost
- imaš dovolj močne varovalke ali bo treba "dvigniti" varovalke, kar pomeni večjo priključno moč in večjo omrežnino
- kasko zavarovanje
- ... ... ... ... ...
Tak račun nikakor ni enostaven, zato si je treba kar čas vzet...
Greš v avtošolo, narediš z inštruktorjem 6 ur in ti priznajo "kodo-125".
Nato greš do trgovca, kjer za 3.290€ kupiš novo Hondo. Ni neka besna mašina, do 90 km/h gre pa brez težav. Če imaš dovolj časa in dovolj prostora, jo spraviš tudi na 105 km/h... Glede na to, da od Žirov do Ljubljane nimaš veliko avtoceste, bi se izšlo.
Poraba naj bi bila 1,6 litra na 100 km, ampak ti iz prve roke povem, da po teh naših hrbih in po Novi Gorici je poraba par kapljic manj kot 1,8 litra. Še vedno majhna... Je pa okretno, parkirišče dokaj enostavno najdem, stroški v primerjavi z avtom pa zanemarljivi. Sploh v primerjavi z BTjcem...
In če daš gor kovček za spravit čelado, lahko notri prepelješ marsikaj. Ne ravno toliko kot z BTjcem, vseeno pa sem navdušen nad uporabnostjo in mi ni žal, da sem se odločil za tole...
Ne se hecat, moj ima 2x1000W a ne zato, da bi vozil 60km/h ampa zato ker je bolj kompakten, dvojno vzmeten in ima dvojne disk hidravlične zavore,napihljive gume premaguje večje klance in ima dometa do 80kilometrov.
Tist z 250w pa nima nič od tega razen eno zavoro in mala trda kolesa, ki so res življensko nevarna!!!🫣
Z avtom se tudi ne vozimo povsod max!
Dost pameti je treba imet pa je.....
Sm kmet an s hribu doma...
2 x 1000W ? Pa saj to je močnejše od kakšnega skuterja...
Policija je predstavila, kako deluje nova naprava za prepoznavo prehitrih e-skirojev. Kršitelji tvegajo 250 evrov, a še precej bolj bi morale vse uporabnike teh sredstev skrbeti besede zdravnika. Že to, da imajo...
Jaz sem imel na Mazdi 5 originalne diske spredaj 300.000 km in sem vedno kupoval originalne ploščice.
Zadaj so bili originalni diski, ko sem jo pri 360.000 km prodal. Ravno tako sem kupoval originalne ploščice tudi za zadaj.
Je pa res, da sem jaz večinoma vozil po ovinkastih hribovskih cestah, ne po ravnih avtocestah, kjer zavoro pritisneš vsakih 100 km enkrat, ko zapuščaš avtocesto...
Pa saj na Lovčen iz Kotorja ni tako katastrofalno strma in ozka. Dobro, če bi za seboj vlekel kamp prikolico pa koga srečal, bi bilo malo zoprno, ja, ker je kamp prikolica široka. Ampak mi smo takrat imeli prikolico v kampu Verige v Lepetanih. In s solo avtom se mi ni zdela taka katastrofa...
Tudi do Ostroga se mi ni zdela tako katastrofalno strma in ozka cesta... Ja, spet, če bi imel kamp prikolico... Ma mi smo jo pustili v kampu Aquarius, malo nižje od hidroelektrarne Perućica...
Mogoče zato, ker sem takih cest itak vajen od doma...
... ... ... ... ..., Kotorja, pred mejo, v klanec ... Tam bi dobili žulje na rokah in podplatih. Pa sklopka bi vam dišala. 😃
Ne seri klamf...
Prav tam sem šel z BTjcem, ki je imel zadaj kamp-prikolico pripeto. Pa sem dobil žulje edino na riti, ker je že od trajekta v Kamenarih šlo vse skupaj bolj po polžje pa vse do tistega "slavnega" mejnega prehoda Karasovići al kaj že je... Na rokah nisem dobil žuljev, ker sem imel tri otroke v avtu in si ga nisem mogel d***t med vožnjo, na podplatih tudi nisem dobil žuljev, ker nisem pešačil ampak sem se peljal, sklopke pa tudi nisem vohal. Pri dizel navoru se lahko pelješ tudi pri majhnih obratih, pa čeprav je v hrib in imaš 1300 kg težko kamp prikolico zadaj...
A poznate tisto, ko greste nekaj pokosit, pa vzamete s seboj še motorko, če bo kje kakšna veja za odžagat, dveh prikolic pa ne vzamete, ker "toliko pa res ne bo", potem se pa domov vračate otovorjeni ko vojaška mula...
Nič ni treba gledati porabo in zemljevid s polnilnicami, ko imaš nekaj časa EV, saj znaš precej dobro oceniti, kako in kaj.
Jaz sem si izbral dva Ionityja na Hrvaškem na avtocesti in to je bilo to. Na prvega sem prišel s 14 % baterije, na drugega z 10 %. V Črno Goro pa celo s 24 %. Torej je bilo rezerve še veliko za morebiti kak nepredviden dogodek. S tam da me je na jugu ujelo še neurje.
Kolikor časa "izgubiš" na avtocesti v primerjavi s tem, če bi vozil 130 km/h (kar itak težko, če greš na turistične datume), dobiš noter na regionalkah, kjer lažje prehitiš tovornjake, avtobuse, avtomobile s prikolicami itd. Na regionalkah sem prehitel tudi CX-3 pa CX-30, pa blizu 100 km vozil za eno novo MX5 slovenskih tablic.
Ampak ja, dokler ne boste preizkusili, ne boste niti vedeli, niti verjeli.
Če si že v Črni Gori - v Tivatu v pomorskem muzeju je na ogled podmornica Heroj. Zanimiva reč za ogledat, vsaj nam je bilo...
Glej, @dvorjan, če si za stvar, narediva preizkus. Ti z ZOE in še enega Mazdaša si vzemi s seboj, jaz pa z našim FucksWagnom. Pa se dobiva na primer v Postojni, greva do Slavonskega Broda in nazaj. Midva se ukvarjava z vožnjo, sopotnika pa z računovodstvom. Pa bomo na koncu videli, kdo bo cenejši.
Podoben "test" smo pred leti že imeli. Takrat sem z zastarelo in zgonj... se pravi zvoženo Mazdo 5 brez težav spravil v zadrego lastnika električnega golfa. Pa sem jaz imel šest potnikov, on pa štiri. In, tako kot takrat, tudi tokrat nista primerljivi vozili: FucksWagen je precej velik sedemsedežnik, ki je velik skoraj kot garaža za ZOEta... In ima precej večji zračni upor... Ampak pustimo podrobnosti. Bi bilo pa bolj zanimivo, če bi se na testiranje odpravil kdo s kakšno Mazdo 2, ki je po velikosti bolj primerljiva z ZOEtom, ampak take Mazde nimajo dizel motorjev...
Torej, kdaj gremo?
dne 9. 3. 2024 ob 23:47 je dvorjan napisal:
Pa saj gre za "znanost". No, fino bi bilo, če ne bi šli ravno zmrzovat na Hrvaško. 😃
Samo eno podvprašanje: a potem boste privolili tudi v test mestne vožnje? Ker na tem vašem "avtocestnem" testu bo ZOE v očitno podrejenem položaju ... Ampak rade volje sodelujem, da se razblinijo (ali pa potrdijo) nekateri dvomi. Predvsem ta, da se lahko z električnim avtom zapelješ tudi kam dlje kot le par deset kilometrov okoli hiše.
dne 10. 3. 2024 ob 20:48 je Slivka napisal:
Ja, nič novega pod Soncem. Vse to sem že doživel. Sicer je bil drug EV-navdušenec in druge znamke vozni park, ampak zgodba je pa ista...
Najprej vneto razlaganje, kako je EV oh in sploh in kako je 90% ljudi zaslepljenih in se držijo starega kot pijanec plota in kako so vse novosti v zgodovini sprejeli zadržano in kako je lastnik EVja že spregledal in kakšno srečo imamo, da ga imamo, da nas razsvetli in tako najprej
Potem butnem s predlogom, da se to v praksi dokaže. In kaj se zgodi?
Prejšnjič smo se vsaj dogovorili, kdaj bo štart, tokrat se nismo še niti dogovorili, kdaj bo štart, pa je že stokanje, da je EV v primerjavi z dvolitrskim dizlom v podrejenem položaju. Prejšnjič je bila relacija Solkan - Pečovnik (200 km), pa je bilo stokanje, ker je bilo nekaj regionalne ceste in nekaj vaške ceste pa poleg voznika še trije potniki in je to precejšnja teža, pa vse to neugodno vpliva na porabo in domet. Pri vsem skupaj pa je gladko spregledal, da je Mazda 5 poleg voznika peljala še pet potnikov... Tokrat je EV v podrejenem položaju, ker gre za zmerno do pretežno avtocestno vožnjo...
Meni ni všeč nič, kar ne gre na nafto. Pa ne prepričujem ljudi, da so zaslepljeni, ker si še sami ne kupijo dizla. Še več, vsem po vrsti razlagam tako, po kmečko: z vilami se ne kida sneg in z lopato se ne pospravlja seno. Vsaka stvar je za svoj namen in če jo uporabljaš za to, za kar je namenjena, ni nobenih težav.
In to je tudi odgovor na tvoje podvprašanje.
Mi je pa zanimivo, kako ste lastniki EVjev sami sebi nasprotujoči. Najprej jamranje, da je EV na daljših relacijah v podrejenem položaju, nato sprašuješ, če se gremo vozit še po mestu, da se lahko EV dokaže v svojem okolju, potem pa zaključiš, da se z EV lahko zapelješ tudi kam dlje kot le par 10 km okoli hiše... Ja, glej, tudi jaz se z dizlom lahko zapeljem v mesto. Ampak to ni njegovo okolje. In jaz imam par 10 km vožnje, da od svoje hiše sploh pridem do mesta... Pa zato ne trdim, da je dizel oh in sploh in da je vsem na forumu lahko žal, ker ga nimajo...
Sicer pa imam neke načrte za maj ali junij, pa bomo videli kako se bodo stvari odvile. In če se bodo odvile v pravo smer, bova mogoče nadaljevala to debato in preizkus...
Ne zastopim, prav res da ne...
Marca je bilo kar malo treme, da se ZOE ne izkaže v primerjavi z dizelašem, zdaj pa taka nizka poraba, da naj je dizelaš ne bi bil sposoben doseči...
Res bova morala narediti enkrat midva ta test, pa da vidimo. Težava je le, ker nimava enakovrednih vozil - ZOE je precej manjše vozilo od sedemsedežnega enoprostorca. Pa vseeno...
Mimo grede, za 48,38€ dobim na Hrvaškem 37,79 litra nafte. Če to razdelim na 750 km, je to poraba 5 litrov na 100 km. To naš FucksWagen brez težav doseže, če je le malo bolj odprta cesta in niso samo naši hribi na voznem redu...
Najprej sem jo skupaj s prikolico zagozdil med neke skale, jo z vitlom rešil, prišel do cilja, obrnil, naložil v keson in na prikolico stroja in nazaj grede komaj da ne spet zagozdil (poskušal rešiti z rikvercanjem - kar je zmerno do pretežno uspelo)... V glavnem zdaj je spet na dvorišču.
Spotoma so delali neke posnetke, nekaj bi jih bilo celo za uporabit, ampak trenutno nimam ne časa ne volje to obdelovat. Če se kdo javi, mu pošljem "surove posnetke", pa naj jih obdela in naloži na forum...
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Premišljujem, da bi spet dal zimske krampome gor.
Zunaj je 7°C, jutra bodo najbrž malo bolj frišna, in če bo kakšen dež pri teh temperaturah...
Povezava za deljenje
Deli na druge strani