saj to bi rad zvedel zakaj... Labi ne vem v kak?nem primeru bi prihajalo do oversteeringa saj gume so enake
vzamem kontra situacijo... izrabljene gume na prednjih kolesih so "idealne" za aquaplaning, ?esar si noben voznik ne ?eli (vsaj upam tako), ker ko enkrat avto na ovinku "splava" ti ne pomagajo ne ABSji ne EPCji ne ASRji ne druge kratice saj bo avto v najbolj?em primeru rabu li?arja.
?e pred ?asom sem bral v neki reviji, ki se ukvarja z avtomobilizmom, da v primeru razli?no obrabljenih gum je bolje, da so bolj obrabljene na sprednjih kolesih in manj na zadnjih.
?e logi?no sklepam je ta trditev ?ista neumnost saj na normalno suhi cesti je popolnoma vseeno al ima guma centimeter profila al pa dva milimetra. Na mokri pa pride do razlike saj kakor jaz mislim bi morale biti prednje gume z "globjim" profilom saj le ta la?je odvaja vodo za zadnje je pa itak vseeno saj vozijo po sledi prvih gum, katere so ve?ino vode zmetale vstran.
David & Symon - sam da sta ?la sploh avto gledat in se notr usest sta najprej zunanjost preverla, al ne?
Ne vem, ker ?e zunanjost ni pomembna zakaj potem sploh natikamo alu feltne (David? ), spojlerje, ni?anje, temnenje ?ip, bla bla..
Racionalno bi bilo najbolj logi?no vzet avto, ki najmanj porabi, ima najbolj?e rezmerje cena/vrednost, najmanj?i stro?ki vzdr?evanja in servisi, varnost, itd... Potem bi pa iskali avto, ki se temu najbolj pribli?a in vsi bi se vozili v enakem avtu - dolg?as - Hvala bogu, da ni tako..
se pa popolnoma strinjam, da ?e ti od znotri avto ne "sede" si z nakupom usekal ?isto mimo zunanja oblika gor al pa dol...
ok... priznam... jaz sem v ?estko bil zaljubljen dve leti ne da bi enkrat notri sedel ... pol mi pa moja pravi, da sem premalo ?ustven in preve? vsako stvar prera?unam in premislim :ne vem:
Best Motoring je tako ali tako ena bolj zanimivih oddaj o avtomobilizmu in njihove dirke ter komentarji med vo?njo so taki, da vzbujajo salve smeha.
So pa te primerjalne dirke tudi precej relativne saj kolikokrat v normalnem ?ivljenju lahko primerja? avtomobile in lahko ti avto da dirka?ke ob?utke, ?eprav je po?asnej?i od drugega v katerem ni ?utiti dirka?kega vzdu?ja.
Recimo 350Z so pri Top geareu ocenili zelo mla?no ali celo porazno po drugi strani je pa cel kup navdu?encev, ki bi zanj prodali obe ledvici. Verjetno je podobno tudi z RX8, ker res ni ?istokrvni ?portnik saj i??e mesto tudi med ?tirisede?nimi limuzinami.
Je pa v avtomobilizmu ena velika nelogi?nost saj v ve?ini vsi avto najprej gledamo od zunaj in ga kupujemo prvenstveno subjektivno (mora ti biti v?e? na zunaj) nato pa ve?ino ?asa ko smo z avtomobilom pre?ivimo znotraj njega in tam zunanjost res ni pomembna (razen ?e se ho?emo postavljati pred sosedi in prijatelji). A si predstavljate kako bi zgledalo, ?e bi ra?unalnike kupovali na osnovi tega kako zgleda ohi?je.
saj ne re?em da tud prej niso vozil ?ez rde?o samo tisti, ki so to po?eli so to delal namensko in so se temu primerno sami odlo?ili za tak?no rizkantno potezo. Tudi jaz sem ?e davno tega ene parkrat to naredil in prekleto sem vedel, da grem v rde?o... ne me zdaj kri?at (vem da ni prav) ampak je bila to vedno prva sekunda rde?e pa ?e prazno pregledno kri?i??e.
Zadnjih pet let se mi je to "zgodilo" mogo?e samo enkrat do v?eraj, ko mi je polpriklopnik za trenutek zakril samafor in ko sem opazil, da je ravno takrat spremenil lu? v rumeno je bilo ?e prepozno za zaviranje - rde?a all the way (slaba sekunda). Definitivno se mi to ne bi zgodilo, ?e bi bil interval rumene dalj?i in podobne situacije se bodo dogajale tudi drugim, ?e posebej manj ve??im voznikom s slab?imi refleksi in sposobnostjo predvidevanja situacije.
?e ena sama sekunda bi naredila ob?utnej?o razliko ampak NE, v SLO je pa? navada, da najprej nekaj korenito spremeni? potem pa opazuje? kako se bodo ljudje navadili (kot bi igral SIMSe sam, da je to zares). Pol pa mamo prepucavanje glede registerskih tablic (enkrat z avtom, enkrat z lastnikom pa spet nazaj), drago pla?ane nalepke o registraciji, potem spet brez nalepk, pa potni listi, pa raznorazne neumnosti v ZVCPju, pa notarske tarife, pa novi dohodninski zakon, pa pla?enje ljudi s pti?jo gripo (v dveh letih je umrlo po svetu 70 ljudi - pizda, v sloveniji jih umre 4x toliko vsako leto samo v prometu).
Namesto, da bi se po?tene ?tudije naredile in resni?no delalo v korist ljudi in iskalo prave vzroke za tako veliko ?tevilo nesre? pri nas, policaji po liniji najmanj?ega napora najraje napi?ejo neprilagojena hitrost, ki jo statistika pretvori v preveliko hitrost in zaradi takih stvari imamo potem napisano, da je za 90% nesre? kriv voznik. Drugod po svetu (velika britanija) ?e nekaj ?asa ugotavljajo, da je za nesre?e kriv voznik samo v tretjini primerov. Drugo tretjino so krive slabe ceste in neustrezna signalizacija?!?!? ter zadnjo tretjino napake na vozilih.
In tako bo tudi s temi semaforji - le ti ne bodo nikoli krivi, krivi bomo vozniki saj vedno vozimo z neprilagojeno hitrostjo in to je vedno kadar se vozilo premika, saj ?e bi vsi stali na miru sploh ne bi bilo nesre?, a ne?
Evo, spet sem te?il zdaj grem pa spat - lahko no? SIM?KI
Ampak tolk vo?enj v rde?o kot jih vidi? zdaj v Ljubljani jih jaz ne pomnim... Kot sem jaz razumel naj bi tole izkoreninilo lovljenje rumene, izgleda pa vse bolj in bolj kot lovljenje prvih sekund rde?e. Kar je neprimerno bolj nevarno kot prej?nje stanje - upam, da se vsi strinjamo vsaj s tem.
In kar je najbolj zanimivo, med njimi so tako ljubljan?ani kot celjani, kranj?ani in tudi maribor?an (mariborski grb) ?!?!? ?e posebej zadnji dvoji so mi "?udni" saj naj bi bili ?e dobro navajeni na tak?ne razmere oz. vsaj pravijo da so - zakaj potem v rde?o?? :ne vem:
Da ne govorim na pamet naj povem, da sem danes stal na parkiri??u, zraven kri?i??a Celov?ka in ul. Jo?eta Jame ter med ?akanjem na kolega, skoraj pol ure (okrog 16:00) opazoval promet. Pri vsakem zaprtju semaforja se je na?el kak?en heroj ali pa dva v rde?o, rekord pa je naredila ena ?enska v novem rumenem Evotu s celjsko registracijo, ki je peljala na Celov?ko po dveh do treh sekundah pri?gane rde?e. ?e dobro, da so ostali po?asi ?tartali, ?e ne, bi bila ena avtomobilska rariteta manj na slovenskih cestah.
Mnenja sem da se UTRIPAJO?O ZELENO da zamenjati z DALJ?O RUMENO. Dolo?ena kri?i??a imajo tako hitri re?im prehoda iz zelene v rde?o da bi na?rtovalci morali pogledati ?e je to prav da je rumena (ali utripajo?a zelena) tako kratka. Tam so ponavadi hude nesre?e.
WORD
zaradi prekratkih rumenih bodo ljudje vozili v rde?o - tudi tisti, ki tega nikoli v ?ivljenju niso po?eli (ne namensko, ne nenamensko)
Zakaj?
Zato, ker so dolo?ili tak re?im, da je pri omejitvi 50km/h rumena dolga 3 sec, pri 60km/h 4 sec in pri 70 km/h 5sec
Pri 50km/h (najpogostej?a omejitev v naselju) reakcijski ?as (1 sec) pobere kar tretjino vsega ?asa dolo?enega za ustavljanje. Pri 60 in posebej pri 70 pa reakcijski ?as zavzame ?etrtino oz samo petino ?asa namenjenega za ustavljanje in tam bi ?e nekako ?lo.
Ja jaz imam poleti original tapicirane,torej mehke z logotipom Mazde 3,pozimi pa gumijaste tudi originalne pravtako z logotipom Mazde 3. S tem,da sn ene dobil zraven,ene sn pa mogo pla?at! Pozimi je pa fajn met gumijaste,zaradi snega,oz.da se spodnje tapiciranje ne navle?e vlage preve?!!
Jaz imam zimske tud na jeklenih 15" ?ez pa ene ?udne okrasne pokrove tako da zgleda vse skup rahlo sme?no Zimske gume imam pa Dunlop Wintersport M3
offtopic: v?eraj so brez moje vednosti zamenjali gume (Goddyear Ultragrip7) na mojem slu?benem golfu. Sploh nisem opazi dokler nisem en ovink med Brnikom in Vodicami odpeljal na po?ez . Srce mi je pa skor ven sko?u od strahu, ker nisem bil pripravljen.
Ni kaj, bo treba nogo z gasa pa za ?tiri mesece pozabit na ?portno vo?njo
Res sem ogromno na cesti (75.000km - 45.000svojih + 30.000slu?benih na leto) tako, da vidim marsikaj in zato tolk pizdoliram okol takih stvari, ki se mi zdijo sporne. Saj ni nujno, da imam prav in prekleto upam, da tokrat nimam...
pa ne samo prvi post ampak tudi tiste na drugi strani (veri?no tr?enje). In to samo v dveh dneh.
Back to topic: stvar je najbolj sporna v dol?ini ciklusa iz zelene lu?i do rde?e lu?i. V Mariboru rumena gori dlje (na ?alost ?e vedno ne vem podatka, koliko ?asa) kot v Ljubljani, kjer so bolj na pamet kot po raziskavi dolo?ili da bodo semaforji imeli na cestah pri omejitvi:
50km/h = rumeno dolgo 3 sekunde
60km/h = rumeno dolgo 4 sekunde
70km/h = rumeno dolgo 5 sekund
Pred 21.10.2005 = utripajo?a zelena + rumena dolga skupaj 6 sekund
Druga? pa ?e koga zanima ?e kak?no mnenje se je zanimivo sprehoditi tudi po drugih forumih
Pleh je ?e najmanj, samo da ne bo kak?nih drugih ?rtev ker takih ran tudi ?as ne zaceli..
Da podkrepim zgornji stavek. Danes, Tr?a?ka v LJ, semaforiziran prehod za pe?ce kjer ni kri?i??a. Za pe?ce se pri?ge zelena in trije stopijo na cesto brez da bi pogledali levo ali desno... hmmm le zakaj neki bi saj imajo zeleno, pla?nice na glavo pa hajdi ?ez cesto. Starej?i mo?akar je prepozno opazil rumeno lu? in ko je za?el bremzati je bilo prepozno saj je med sunkovitim zaviranjem prevozil rde?o in se ustavil na prehodu med prepla?enimi pe?ci - potem pa je sledilo zmerjanje in psovanje.
Aja... mo?akar je vozil pravilno po omejitvah in stavim svojo levo ledvico, da se mu kaj takega ?e ni zgodilo v ?ivljenju saj je bil po dogodku prestra?en in bel kot zid. Tokrat se je iz?lo, kaj pa naslednji??
Z novim zakonom ZVCP so nam "strokovnjaki" 1.1.2005 zaterjeval, da ?e re?i samo eno ?ivljenje se ga je izpla?alo uvajati. Jaz pa dodajam, da ?e se z uvedbo prekratkega ?asa med zeleno in rde?o zgodi samo ena nepotrebna ?rtev bi bilo treba zakonodajalce pred sodi??e postaviti. Samo tega ne bomo nikoli izvedeli, ker bo za vse vedno kriva neprilagojena hitrost na koncu leta bodo pa ti isti "strokovnjaki" govorili kak?ni smo slovenski vozniki in da je na?a prometna kultura ?isto na psu. Mogo?e res, samo neprestano nam "pomagajo", da ostajamo na psu ne pa da bi kon?no zlezli na konja.
Zanimivo... tudi na?a mala anketa je pokazala natanko isti rezultat, kot druge podobne... 85% meni, da je neutripanje zelene bolj nevarno
Tudi moja je bila danes v Lj (maraton and stuff) pa je vidla posledice naleta od zadaj pred kri?i??em. Sprednji se je ustra?il pa full po bremzi, zadnji pa s premajhno varnostno razdaljo se je kar zaril pod prvi avto tako.
No pa smo do?akali "?talo" - ?ez vikend tudi v Ljubljani in drugot ?a preprogramirajo semaforje na neutripanje zelene.
Moji prvi ob?utki so slabi, ker rumene niso podalj?ali (saj tako se mi zdi). Ko sem se vozil po Mariboru sem imel ob?utek, da rumena gori precej dlje in zato sploh nisem toliko pogre?al utripajo?e zelene.
Zato bi prosil a si lahko kodo od Maribor?anov vzame 10 minut ?asa pa gre ?topat kolk ?asa gori rumena. Ne ni zajebancija , rad bi namre? primerjal s situacijo v LJ in okolici.
Kako je pa s kaskim, ko kupi? in pripelje? 4 leta star avto ?e vedno precej vreden na zavarovalnico pa ga ?eli? prvi? kasko zavarovati? Sploh ne vem a ti ga ho?ejo zavarovati ali ne.
a slu?ajno kdo ve odgovor na tole, ker me res full zanima... tnx
Druga?e pa sem preveril ve?ino ?rpalk v SLO (razen INE in TU?a) se pravi od Petrolov, OMVjev, Molov, DEUov, Agipov, Shellov, Logov in jaz osebno nisem opazil razlike tako pri vo?nji kot pri porabi. Skoraj ne verjamem, da imajo pa drugod ?ude?no nafto ali pa bencin
Mazda323 - 100 oktanskega diesla ni, kve?emu bencin ... diesli imajo pa cetansko ?tevilo
Glede cene v Avstriji in pri nas. Sicer ne izgleda bistvena razlika v ceni samo mene bi letno pri?lo ve? kot 100 jurjev dra?i, ?e bi tankal v Avstriji (v predpostavki, da bi jo imel pred nosom) tko, da mo?no dvomim da se spla?a :ne vem:
Pred mesecem sem kupil novo Mazdo 6 CE 120 (TE). Danes se mi je zgodilo, da mi je odpovedal motor kar na kriziscu. Povprecna poraba po prevozenih 1800 km znasa 6,1/100 km (po potovalnem racunalniku). Vedel sem da ni vecja napaka, oziroma da je nastala napaka zaradi moje nepazljivosti. Prevozil sem namrec skoraj 900 km (po stevcu) od prejsnjega polnjenja rezervarja. V rezervarju je ostalo se cca. 5 l dizla. Rezervar premore po podatkih 64 litrov. Dejanska poraba znasa torej 6,6 litrov. Kako nastaviti potovalni racunalnik, da bo kazal porabo bolj tocno. Prosim ce mi odgovorite tudi na
Tisto nastavljanje ra?unalnika se zelo hitro resetira na prej?njo nastavitev tako, da se po moje s tem nima smisla ukvarjat :ne vem:
Druga? pa dobrodo?el v klub "novih lastnikov 6, ki jim crknejo zaradi premalo goriva" . Mislim, da se je to ?e vsakemu zgodilo saj ra?unalnik ka?e ?e ve? kot 100 km dometa, avtu pa zmanjka goriva. potem gre? pa na pumpo pa notri stla?i? manj kot 60l goriva in se spra?uje? kam so zginili ?e tisti ?tirje ki jih navaja tovarna kot velikost tanka (64litrov). V glavnem tudi japonci znajo bit ?lampasti...
Tudi, ?e ima? avto za dva milijona se spla?a imet kasko saj ga ?e manj?i karamboli povrnejo. Brez kaska je danes finan?ni samomor in kdor se odlo?i za avto in se spuca do fundamenta potem pa nima za pla?ilo kaskega zavarovanja bi moral najprej ustreznega doktorja poiskat.
Kako je pa s kaskim, ko kupi? in pripelje? 4 leta star avto ?e vedno precej vreden na zavarovalnico pa ga ?eli? prvi? kasko zavarovati? Sploh ne vem a ti ga ho?ejo zavarovati ali ne.
Da ne boste vsi proti Dandovem razmi?ljanju bom rekel, da se delno strinjam z njim, ker jaz se kreditov za avto tudi rahlo bojim oziroma mi zbujajo nelagodni ob?utek, da avto ni moj. Pri nakupu ?estke sem imel dovolj denarja dokler se nisem za?el afnati z opremo in mi je zmanjkalo 800 jurjev. Vzel sem sicer kredit za miljon in ga je polovica ?e odpla?ana sem pa skos v dilemi alli naj ga pustim ?e do konca ali naj ga takoj odpla?am. :ne vem: pri kreditu za avto imam res slab ob?utek, ki ga ne znam razlo?iti zato razumem Dandota.
Tudi ostale stvari nikoli ne kupujem na obroke (raje barantam ) bo pa problem, ko bom ?ez kak?nih pet let hi?o kupoval. Takrat bo treba imeti ?e precej pri?paranega pa ?e bo treba velik kredit vzet. Po moje bom takrat 14dni na bolni?ki od sekiranja in no?anja.
glej dub, na tvoje vpra?anje si takoj dobil ?tiri konkretne odgovore v katerem so ti povedali kako je s tem odlo?enim pla?ilom. Nikakor nima smisla, da ti ?e naslednjih deset napi?e isti odgovor "...ja to je lizing pogodba...).
?ar forumov pa je da se pogovor nato razvije dalje tudi v smeri, ki ni ?isto direktno za?rtana v prvem postu ?eprav v tem primeru sploh nismo zatavali tako dale? od tvojega vpra?anja saj se pogovarjamo tudi o drugih na?inih nakupa in prednostih enega ali drugega.
Informcije na tak na?in de?ujejo iz ene in druge strani in lahko si prepri?an da te 99% folka na tem forumu ne posku?a namerno nategniti tako, da je tvoja naloga zgolj to, da med temi informacijami najde? tiste, ki ti ustrezajo.
To velja tudi zate Dando in upam, da tisti "se umikam za nekaj ?asa.?aooooo" ni bil napisan zaradi u?aljenosti, ker se nekdo ni strinajal s tvojim mnenjem...
Labi, pa ma? ti ziher Mazdo? ker ko nekaj primerjamo med ?estkami ima? ti druga?e (recimo: stikalo za blokiranje el. stekel, tretji klju?, bazen?ek v prtlja?niku, ) - po moje ima? ti Mondeota preoble?enga v Mazdo
OK... joke
Kar se ti?e rezervnega klju?a, ga imam spravljenega na varnem mestu - kaprica pa? - in ne bi rad, da ga moja po svetu naokrog v torbici nosi.
Zakaj? Recimo en butast razlog: z mojo drago se ni? hudega slute? sprehajava ob polno?i po ljubljanskem Tivoliju. No? je prav lepa in romanti?na, zvezdice, lunca - v glavnem ki?asto za popizdit. Nato naju obstopi deset "na?ih" in ?elijo najine denarnice, torbico, klju?e, mobitele vendar se midva ne strinjava. No in ker smo demokrati?na dr?ava in so oni v ve?ini midva pa v manj?ini nama ne preostane ni? drugega kot, da se strinjava z zahtevami ve?ine in se posloviva od najinega imetja vklju?no z Mazdo, ki jo odpeljejo z najinimi klju?i .
In v ?em je vic te zgodbe: ko prijavim krajo na zavarovalnici mi zavarovalnica enostavno re?e, da sem jaz avto prodal, ker nimam niti dokumentov niti klju?ev niti pametnega dokaza, da so naju res oropali. Vse resni?no tako ka?e, kot da ho?em oguljufati zavarovalnico.
Aja, da ne bo kdo mislil, da je to hipoteti?na zgodba in nekaj podobnega se je pred leti zgodilo kolegu. Skoraj eno leto se je to?aril, dokazoval, prepri?eval, hodil od enega do drugega, dokler se ga niso "usmilili" in mu izpla?ali od?kodnino. Na zavarovalnici so mu ?e prej rekli, da ko bi imel vsaj en originalni klju?, ne bi bilo tak?nih te?av.
Zaradi vsega zgoraj napisanega bi torej rabil tretji klju?, ki bi bil namenjen zgolj odpiranju vrat in ne v?iganju avtomobila. Saj vem, da me imate ?e vsi polhen organ, ko vsaki? omenim KIO - tam sem namre? imel ?e v originalu tretji klju? in je bil namenjen zgolj odpiranju vrat.
Kar se ti?e pa pogajanja okoli cene pa vidim, da niste glih vstrajni in da vas odpravijo s 50 - 100 jurji...
Jaz sem enostavno ?el k prodajalcu in sem mu rekel, da dobim pri enem drugem 5% popust in ?e mi da on 6% ga uzamem pri njemu. Potem sem po?akal, da se je ska?lal kako je hudo v avto industriji in da imajo stra?no nizke provizije (yeah right) in da ne more dat 6%, ker ?e da, bodo ?ena in otroci doma la?ni.
Potem sva nadaljevala barantanje tako, da sem rekel OK, ?e mi da 6% lahko del popusta zamenja za zimske gume s feltnami. No in kle sva pri?la skupaj tako, da sem dobil cca 200.000 sit popusta in ?e komplet gum s feltnami vrednimi 140.000 sit. Se pravi skupaj 340.000, kar ni slabo glede na to, da Mazda nima stra?nih popustnih akcij in da raje nudijo ugodnostiv stilu razli?nih na?inov financiranja.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
saj to bi rad zvedel zakaj... Labi ne vem v kak?nem primeru bi prihajalo do oversteeringa saj gume so enake
vzamem kontra situacijo... izrabljene gume na prednjih kolesih so "idealne" za aquaplaning, ?esar si noben voznik ne ?eli (vsaj upam tako), ker ko enkrat avto na ovinku "splava" ti ne pomagajo ne ABSji ne EPCji ne ASRji ne druge kratice saj bo avto v najbolj?em primeru rabu li?arja.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani