Skoči na vsebino

Ufff, zgubljaš me... a lega na cesti zate pomeni udobje v vožnji? Sem do zdaj mislil, da je lega na cesti, vozne lastnosti, dinamika vožnje nekaj drugega kot udobje med vožnjo. :nevem: Sej lahko da imam narobe pa sem samo zaveden, ampak tukaj govorimo o tem kako hitro se da pridet skozi ovinek z nižjim avtom oziroma višjim ter seveda kateri od teh je hitrejši.

 

Mogoče samo tele dve primerjavi, ker gre za enako podvozje a drugačno karoserijo in predvsem višino od tal.

 

 

 

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

No evo pa smo našli pravo vrednost SUV-ov - samo za žaklje cementa vozit so dobri po ovinkih pa še to naj bodo notri in ne na strehi. :bravo:

 

Ok, bom bolj resen - s povečevanjem mase vozila si skozi ovinek počasnejši ker ne glede, da po logiki sila pritiska na podlago se povečuje in s tem tudi samo lepljenje, ampak če se obe sili povečata, je samo delovanje v točki stičišča precej večje kar pomeni večjo deformacijo pnevmatik, ki jih zvrača na bok in s tem znižuje najbolj optimalen oprijem. Zato se pač daje na težje in bolj zmogljive avte širše gume, za dirkanje tudi take brez profila (slick), da se ja poveča stična točka, da je manj zvračanja gume, tudi manj segrevanja, kar je zelo pomembno. Različno ogreta guma ne prijema enako dobro. Obstaja idealna temperatura in vse kar je nižje ali višje od te pomeni slabši oprijem.

 

VIšja masa vse dobre lastnosti gume torej slabša po drugi strani pa spojlerji, difuzorji ipd dodajo sili lepljenja tisti del sile vodoravnega zračnega upora, ki jo povzročijo, da lahko povečujemo hitrost avtomobila v ovinku in s tem povečano centrifugalno silo.

 

Se pravi EV s težkimi baterijami nikoli ne bo tako dinamičen oziroma bolje rečen hiter skozi ovinek kot katerikoli lažji avto. Rešujejo jih le višje moči motorjev, kar pa se da izkoristit le na ravnem delu ceste pri pospeševanju. Pri zaviranju pa je spet mnogo slabše.

pred 3 minutami je skritikrt napisal:

Tako npr. CX-5 v testih doseže oz. preseže večino "limuzin" pri legi na cesti.

 

 

Ti to čist resno?

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Prigode v prometu
Napisano
pred 1 minuto je Mraušk Mčk napisal:

 

Preden ja gospa zapeljala čez cesto, je voznik vozil točno po sredini med obema pasovoma, potem pa še zavil v napačno smer. Glede na to, da ni nikogar prehiteval, bi moral vozit po voznem pasu, in v tem primeru bi se samo malo oplazila, z nekaj sreče pa še to ne. Ampak ko je toliko enih zanimivih stvari na telefonu pa potem nismo pri stvari...

 

Sem se peljal mimo (v nasprotno smer, ampak po pravi strani) ravno ko so bili rešilci že tam, daljše kolone na drugu strani predora pa še ni bilo.

 

Uff ne vem, če je bilo glih tako, ker sam počenjam enako. Če je le fraj prehitevalni in vidim, da se ljudje vklapljajo iz vključevalnega/pospeševalnega pasu se vedno premaknem na prehitevalnega, da omogočim normalno vključevanje. In iz posneka se vidi, da je tale očitno naredil enako, ker je želel omogočiti vključevanje. Kaj se je pa pol dogajalo je pa itak mimo vsake logike in možnega pričakovanja dogodkov.

 

Je pa seveda zdajle, ko posnetek večkrat pregledaš to seveda logično, ampak če bi samo sekunda razlike bi se zmazal na prehitevalnem in bi počil na polno, če bi ostal na voznem pasu. Tako, da tole je bila pač zgolj loterija, kjer ni bilo dobitka.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Prigode v prometu
Napisano
pred 4 urami je Matick napisal:

Mogoče je voznik tovornjaka najprej na 112 poklicov, preden je šel ven. Jest osebno bi poklicov, in počakov tm, da letim preverjat če so vredu, bi imeli dela samo še z enim človekom več.

 

za tole žensko pa, vzet vozniško, pa nikol več vrnt, samo še avtobus pa vlak za njo

 

 

Dejansko je tako - najprej se pokliče 113/112 in sporoči lokacijo, ter tip nesreče. Edino če bi zagorelo poskušaš prej reševat potnike, ker takrat je vsaka sekunda pomembna.

 

Tole je recimo moja situacija izpred 7/8 let na Štajerki. Ustaviš za nesrečo, pokličeš številke v sili in sporočiš ter šele nato preveriš situacijo. Če delaš obratno se zgublja čas za prihod policije/reševalcev. Glede na težo nesreče je prva ocena al je z udečeženci vse ok preveč subjektivna in je bolje, da v takem primeru pridejo preventivno.

 

 

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 1 uro je dvorjan napisal:

 

Zagorel je električni golf voziček, ki ga uporabljajo za zastonj prevoze po Centru, tako imenovani Kavalirček.

Je pa bolje napisati električno vozilo, kar tudi je, saj se tako lažje manipulira

 

Ja pol je pa v redu, to ne šteje. Rešitev v zadnjem trenutku. :punk:

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Možno, tko kot je možno, da so migranti krivi al pa brezdomci, ki so šli tja prenočit. Lahko pa tud rečemo vojna v Ukrajini pa gremo naprej.

 

Izgovorov, da ni samovžig baterije kriv je res veliko in vsak ima seveda mali procentek možnosti, da drži.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Tole pa zna bit en od Avant2GO -ovih avtov za carsharing. Oni imajo namreč polnilnico v garaži pod kongresnim.

 

Ampak smešno a ne, eni se še kar trudijo razlagat, da električarji manjkrat zagorijo kot ostali pa se ne spomnim v lajfu, kdaj je gorelo v garaži kongresca.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Gume
Napisano

Ja v kakšnih razmerah? Plundrast sneg je verjetno tisto kar bom največ videl od zahtevnejših vremenskih razmer. Tam mi je važno, ne pa tisti skandinavski primerjalni testi, ki so narejeni pri nizkih temperaturah in kompaktnem snegu.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Gume
Napisano

Hmmm, vedno sem bil na Dunlopu, ob nakupu avta pa sem uspel na hitro dobit le UG8. Kaj naj rečem. Če je sneg lep zbit zmrznjen tako kot je navadno na testih so fenomenalne. Če je pa plundrast, spodaj poledenel zgoraj moker so pa za en kurc. Dunlop je za naše razmere po moje bolj primeren in v kratkem grem nazaj na Dunlop.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda CX-30
Napisano
pred 3 urami je Janez007 napisal:

 

Sem pa tja se najde kdo, ki tako razume. Zato se popravljam, da ne bi še kdo (poleg @Boss) narobe razumel: "1x na mesec pa je vseeno priporočljivo preveriti nivo olja ... To sam tudi počnem - preverjam nivo motornega olja s posebej namenjeno šibko s plastičnim rumenim ročem. Zraven (ne v odprtino za motorno olje, tudi ne v posodo za zavorno olje, tudi ne v posodo hladilne tekočine s kovinskim pokrovčkom) dolijem še tekočino za stekla, in sicer v posebno plastično posodo v sprednjem levem kotu motornega prostora, gledano s perspektive mehanika, ki stoji pred avtom, obrnjen proti avtu. Ta posoda za tekočino vetrobranskega in zadnjega stekla (pri HB ali karavan izvedbah) ima moder okrogel plastičen pokrovček. Tisti, ki so bolj vešči, lahko to tekočino dolijejo sami, za Bossa in podobne priporočam Pelkota ali pooblaščen Mazdin servis."  

🤣

 

image.png

 

Odlično, vidim da obvladaš posel in hvala za navodila. Bi pa rabil še nasvet kako pravilno zamenjat letni zrak v gumah za zimskega in kako se znebit dead pixlov na led žarometih. S pirotehniko imam izkušnje, tako da bom pravilno proženje airbagov lahko testiral sam, rabil bi pa še optimizator klime na prihajajoči vpliv El Ninja, pa ADblocker za radijske postaje, ker mi grejo njihove reklame že resno na organ.

 

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda CX-30
Napisano
pred 2 minutama je Janez007 napisal:

To sam tudi počnem, zraven dolijem še tekočino za stekla.

 

A to tud k olju doliješ - zanimivo 🤪

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Sprememba cene goriv
Napisano

Jaz pa vseeno mislim, da je bila baterija v tolk kilometrih tudi že menjana, lahko tudi 2x. Glede na izkušnje z baterijami, številom polnilnih ciklov ipd, imam resen dvom, da je to prva baterija. Ja pol milijona km ob pravilni uporabi verjetno gre, 3x toliko me pa pač ne bo nihče prepričal.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Ja @Janez007 a to ti ni logično? Ko so govorilo o prvih digitalnih aparatih so bili ti še tolk slabi, da ni bilo primerjave s filmom. Logično, da po 10 letih se zgodba seveda spremeni, samo v trenutko, ko so izjavljali, da je film boljši je bila to resnica in kar nekaj vode je preteklo, da se je zgodba spremenila in da so ljudje sami od sebe menjali film za digitalne fotografije. Nobenega pritiska in siljenja, izboljšana kvaliteta, bistveno bolj enostavno rokovanje in precej nižji stroški so prevladali ampak seveda ne v začetki temveč kasneje.

 

Z EV-ji bo lahko enako al pa tudi ne. Zakaj tak pritisk na ljudi, da je treba preit na EV-je, če vsi pravijo da bodo itak boljši kot ICE? Vedno kadar se pritiska z neko stvarjo to pomeni, da je strah pri tistih, ki pritiskajo, da se ne bo dovolj prijeli (iz takšnega ali drugačnega vzroka) in da bodo šteli miljarde izgube zaradi razvoja stvari, ki sama po sebi ne zmore premagat staro tehnologijo. Boljša tehnologija itak premaga slabšo in to je lepo Janez ugotovil pri fotkičih. Celo tako daleč smo že prišli, da še namenski fotoaparati počasi gredo v zgodovino in vse nadomešča fotkič na telefonih.

 

Pa še mal dejstev za @dvorjan . Najprej da ne bo narobe razumljeno za kratke vožnje do nekaj deset kilometrov recimo do 100 dnevno je električar že danes super, če imaš privat bajto ali pa mesto kjer lahko priključiš kabel na šuko. Pa še to velja le v primeru da je tvoja maksimalna razdalja nekje 170km vsak dan. Zakaj? Okol 160-170km je meja na dan, ker če polniš s 3kW je to cca 13 ur za dofilat na raven kolikor si potrošil na tej razdalji. Če prevedemo v delovni dan to pomeni pri tej razdalji 1 ura pot v službo, 8 ur dela in 1 ura nazaj pol pa trkom domov pa na polnilnico saj ti do naslednjeg dne ostane samo še 14 ur za polnjenje.

 

Tako da recimo EV, ki ima 300km dometa pa da skrbiš za baterijo in jo redno polniš le do 80% in ne greš pod 10% to pomeni le dobrih 200km dometa še. Če je pa hladno ali pa zelo vroče pa še toliko ne.

To sem ti napisal zato, ker pišeš idealne scenarije in nočeš videti slabosti.

 

Se pa strinjam, da se nekoč bomo lahko še smejali vsem tem pomislekom, ampak danes so ti pomisleki realnost in dokler tehnologija ne napreduje tako, da bomo ves vozni park lahko zamenjali brez težav in s tem ne povzročili elektrokolapsa, do takrat pač je treba še tehtat - ni druge. Da danes v Slo zamenjamo samo 20% od obstoječih avtomobilov za EV smo v redukcijah elektrike, sploh pozimi. Potrebna bo še drugi blok JEK, zamenjava prenosnega omrežja, trafotov ipd, da bo vse to zdržalo.

 

Pa še 1x, ker vidim da si zelo "triggered", ko se omenja EV-je in njihove slabosti, osebno veliko uporabljam Avant2GO storitev za službene potrebe in dokler se ne ukvarjam s polnjenjem in so poti več ali manj krajše do 50km v eno smer sem čist zadovoljen z EV-jem. Ko pa je pot daljša pa spet priskoči na pomoč dobi stari Passat TDI.

 

 

 

 

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

You do not have permission to view this content.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.