Danes po sili razmer vozil Fiat Cinquecento iz leta 1996.
Prvo me je presenetilo, da sva oba na sprednjih sedežih imela dovolj prostora.
Nato me je presenetilo, da 29 let star Fiat z 180.000 km naredi tehničnega brez težav. Sploh, da so zavore tako enakomerno prijele in da so bili izpušni plini tako v redu.
Zadeva prikladna za parkirat, za skakat po mestu, celo v Italiji po nekih ozkih ulicah se je odlično izkazal z okretnostjo - lahko hitro obrneš tudi brez ročne...
Ampak kakorkoli obrneš, ni dizel. Poraba skoraj 6,5 litra na 100 km. Pa ko sem vozil domov v hrib in za ovinkom pohodil do konca - se ni zgodilo nič. In če motor ni žvižgal, ni dal nič od sebe... Tukaj pa ni polnega navora pri 1.800 obratih...
Torej, berem tukaj, da se revežem ukinja pravica do avtomobila. Pa si poglejmo konkreten primer: jaz se v službo odpravim z javnim prevozom.
Najprej imam 2 km peš do avtobusne postaje, kar mi vzame pol ure.
Od avtobusne postaje Lokovec do avtobusne postaje Nova Gorica je 23 km.
Za to razdaljo avtobus potrebuje 2 uri. Iz Lokovca spelje ob 540, v Novi Gorici je ob 740. Od avtobusne postaje do službe imam še pet minut peš. Kar pomeni, da sem ob 745 "že" v službi. Recimo, da se dogovorim za individualni delovni čas od 745 do 1545. Še pet minut peš do avtobusne, kar pomeni, da sem tam ob 1550. Vse lepo in krasno, ampak zadnji avtobus za Lokovec odpelje ob 1530...
Torej ni druge kot kakšnih šest ur pešačit do doma. Se pravi, da pridem domov okoli 22ih. Komaj čakam na to! Ker je potem boljše, da postanem socialni problem in me država redi kot da pod takimi pogoji hodim v službo...
Hja, vsak po svoje. Jaz sem najbolj zadovoljen, če grem lahko 5x na teden z motorjem v službo. Še da bi bil dizelaš, bi bilo pa že pravljično...
Kakorkoli, dobro razmisli. Če je Mazda CX-30 itak zrela za menjavo, ja, prav. Če bi pa menjal samo zato, ker misliš, da boš z drugim prišel ceneje skozi, pa dobro preračunaj:
- že sama menjava bo strošek
- staro za novo ti ponavadi ocenijo malo slabše, da potem z dobičkom prodajo naprej
- kako hitro električni zgublja vrednost
- imaš dovolj močne varovalke ali bo treba "dvigniti" varovalke, kar pomeni večjo priključno moč in večjo omrežnino
- kasko zavarovanje
- ... ... ... ... ...
Tak račun nikakor ni enostaven, zato si je treba kar čas vzet...
Greš v avtošolo, narediš z inštruktorjem 6 ur in ti priznajo "kodo-125".
Nato greš do trgovca, kjer za 3.290€ kupiš novo Hondo. Ni neka besna mašina, do 90 km/h gre pa brez težav. Če imaš dovolj časa in dovolj prostora, jo spraviš tudi na 105 km/h... Glede na to, da od Žirov do Ljubljane nimaš veliko avtoceste, bi se izšlo.
Poraba naj bi bila 1,6 litra na 100 km, ampak ti iz prve roke povem, da po teh naših hrbih in po Novi Gorici je poraba par kapljic manj kot 1,8 litra. Še vedno majhna... Je pa okretno, parkirišče dokaj enostavno najdem, stroški v primerjavi z avtom pa zanemarljivi. Sploh v primerjavi z BTjcem...
In če daš gor kovček za spravit čelado, lahko notri prepelješ marsikaj. Ne ravno toliko kot z BTjcem, vseeno pa sem navdušen nad uporabnostjo in mi ni žal, da sem se odločil za tole...
Ne se hecat, moj ima 2x1000W a ne zato, da bi vozil 60km/h ampa zato ker je bolj kompakten, dvojno vzmeten in ima dvojne disk hidravlične zavore,napihljive gume premaguje večje klance in ima dometa do 80kilometrov.
Tist z 250w pa nima nič od tega razen eno zavoro in mala trda kolesa, ki so res življensko nevarna!!!🫣
Z avtom se tudi ne vozimo povsod max!
Dost pameti je treba imet pa je.....
Sm kmet an s hribu doma...
2 x 1000W ? Pa saj to je močnejše od kakšnega skuterja...
Policija je predstavila, kako deluje nova naprava za prepoznavo prehitrih e-skirojev. Kršitelji tvegajo 250 evrov, a še precej bolj bi morale vse uporabnike teh sredstev skrbeti besede zdravnika. Že to, da imajo...
Jaz sem imel na Mazdi 5 originalne diske spredaj 300.000 km in sem vedno kupoval originalne ploščice.
Zadaj so bili originalni diski, ko sem jo pri 360.000 km prodal. Ravno tako sem kupoval originalne ploščice tudi za zadaj.
Je pa res, da sem jaz večinoma vozil po ovinkastih hribovskih cestah, ne po ravnih avtocestah, kjer zavoro pritisneš vsakih 100 km enkrat, ko zapuščaš avtocesto...
Pa saj na Lovčen iz Kotorja ni tako katastrofalno strma in ozka. Dobro, če bi za seboj vlekel kamp prikolico pa koga srečal, bi bilo malo zoprno, ja, ker je kamp prikolica široka. Ampak mi smo takrat imeli prikolico v kampu Verige v Lepetanih. In s solo avtom se mi ni zdela taka katastrofa...
Tudi do Ostroga se mi ni zdela tako katastrofalno strma in ozka cesta... Ja, spet, če bi imel kamp prikolico... Ma mi smo jo pustili v kampu Aquarius, malo nižje od hidroelektrarne Perućica...
Mogoče zato, ker sem takih cest itak vajen od doma...
... ... ... ... ..., Kotorja, pred mejo, v klanec ... Tam bi dobili žulje na rokah in podplatih. Pa sklopka bi vam dišala. 😃
Ne seri klamf...
Prav tam sem šel z BTjcem, ki je imel zadaj kamp-prikolico pripeto. Pa sem dobil žulje edino na riti, ker je že od trajekta v Kamenarih šlo vse skupaj bolj po polžje pa vse do tistega "slavnega" mejnega prehoda Karasovići al kaj že je... Na rokah nisem dobil žuljev, ker sem imel tri otroke v avtu in si ga nisem mogel d***t med vožnjo, na podplatih tudi nisem dobil žuljev, ker nisem pešačil ampak sem se peljal, sklopke pa tudi nisem vohal. Pri dizel navoru se lahko pelješ tudi pri majhnih obratih, pa čeprav je v hrib in imaš 1300 kg težko kamp prikolico zadaj...
A poznate tisto, ko greste nekaj pokosit, pa vzamete s seboj še motorko, če bo kje kakšna veja za odžagat, dveh prikolic pa ne vzamete, ker "toliko pa res ne bo", potem se pa domov vračate otovorjeni ko vojaška mula...
Nič ni treba gledati porabo in zemljevid s polnilnicami, ko imaš nekaj časa EV, saj znaš precej dobro oceniti, kako in kaj.
Jaz sem si izbral dva Ionityja na Hrvaškem na avtocesti in to je bilo to. Na prvega sem prišel s 14 % baterije, na drugega z 10 %. V Črno Goro pa celo s 24 %. Torej je bilo rezerve še veliko za morebiti kak nepredviden dogodek. S tam da me je na jugu ujelo še neurje.
Kolikor časa "izgubiš" na avtocesti v primerjavi s tem, če bi vozil 130 km/h (kar itak težko, če greš na turistične datume), dobiš noter na regionalkah, kjer lažje prehitiš tovornjake, avtobuse, avtomobile s prikolicami itd. Na regionalkah sem prehitel tudi CX-3 pa CX-30, pa blizu 100 km vozil za eno novo MX5 slovenskih tablic.
Ampak ja, dokler ne boste preizkusili, ne boste niti vedeli, niti verjeli.
Če si že v Črni Gori - v Tivatu v pomorskem muzeju je na ogled podmornica Heroj. Zanimiva reč za ogledat, vsaj nam je bilo...
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Tukaj je nekaj narobe. Ali z voznikom ali pa z vozilom. Ker ta poraba gre že proti porabi BTjca...
Mogoče dizla voziš tako, kot se dizla sicer ne vozi?
Imaš stalno polno obremenjeno vozilo, pa je posledično visoka poraba?
Si to meril od Vipave do Razdrtega?
Nekaj tu ni v redu. Samo treba je ugotoviti, kaj.
Še najraje bi si sposodil tvojo dizelco pa se malo zapeljal po hribih, pa da vidim, kakšno porabo bi imela pri meni ..
Od kar imam Forda, sem postal pešec...
Povezava za deljenje
Deli na druge strani