@Boss, brez zamere, ampak ti osebno imaš nekaj izolacije že sam po sebi - ne pretirano, ampak nekaj jo pa je. Tisti, bolj koščene sorte, imajo pa najbrž več težav...
Danes sem bil prav pozoren, ker sem moral s FucksWagnom (dvolitrski trubo-dizel) na pot in ima en kup senzorjev, da lažje ugotoviš, kaj je krepalo. In sem spremljal temperaturo. Še prej naj povem, da se skale pri 50°C šele začnejo...
Hladilna tekočina je 60°C dosegla po 5,5 km vožnje.
Motorno olje je 60°C doseglo po 8 km vožnje.
Hladilna tekočina je 90°C dosegla po 12 km vožnje.
Potem je pa trajalo predolgo, ko sem pa po 22 km vožnje pogledal na števce, je imelo pa motorno olje že 96°C...
Tako da, ja, po petih minutah vožnje bolj težko toplo piha...
Sam sem imel dva Mazdina dizelaša. Nato sem naredil napako in enega prodal, ker je imel 360.000 km in je žena najedala, da to ne more biti več zanesljivo in da je samo vprašanje časa, kdaj bo kaj crknilo. In smo šli v nakup novega... Drugi Mazdin dizelaš še vedno dela. Pa nikoli nisem imel težav z njim. So me pa na tem forumu ves čas strašili, da so Mazdini dizelaši "jama brez dna"... Nekateri smo se že hecali, da je meni pri toliko kilometrih Mazda že dvakrat zaribala in je vsaj en bat že prežgalo, ker injektorji ne delajo prav, samo da jaz tega nisem opazil, pa vozim dalje... In še najbolj so po Mazdinih dizelaših "pljuvali" lastniki bencinskih... Če si vzameš čas in greš skozi cel forum (ja, vem, obsežno čtivo in precej je tudi nepotrebnega balasta vmes), boš vedel, o čem govorim...
Jutranja pot zgleda tako, da najprej peljem avto cca 5 min, potem ga pustim prižganega na mestu za dodatnih 5-10 min nato pa še 10-15 min vožnje. ... ... ... ...
... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Kmalu bo nekdo preklinjal Mazdine dizle, ki da so najslabši dizli na svetu, ki povzročajo veliko stroškov... In bodo uničeni injektorji, zabasano vse od sesalnega kolektorja do zadnjega izpušnega lonca, uničen DPF,... Kriva bo pa Mazda in slab, problematičen motor...
Dizla se ne vžiga, če nimaš vsaj 50 km v eno smer...
In, ja, pri nizkih zunanjih temperaturah zna trajat, da se segreje. Mrzel motor ni dobro priganjat, če ga ne priganjaš, se pa nima od česa segret... In 2,2 litra delovne prostornine ima precej masiven blok (krepko več kot npr. litrski trivaljnik), zato tudi traja, da se segreje...
Na kmetiji v hribih pravimo tako: z lopato se ne pospravlja seno in z vilam se ne kida sneg. Vsaka reč ima svoj namen. In če stvari uporabljaš skladno z njihovim namenom, ne trpiš ne ti ne to, kar uporabljaš...
Imam eno vprašanje za strokovnjake, ker mnenja amaterjev sem že slišal.
Torej, za našega FuksWagna je predpisano olje 0W20.
Baje, da zdaj dajejo redkejša olja, da zmanjšajo trenje in posledično porabo in emisije. Ampak motor tega redkega olja porabi toliko, da ga med servisnimi intervali pravzaprav že "zamenjam"...
Dobro, če bi vozil po avtocestah in z podpovprečno obremenitvijo (se pravi, da bi bili v vozilu največ tri osebe), bi zadeva mogoče še šla. Mi pa to vozilo (kanto na kolesih, ker avto to ni) vozimo po hribih. Praviloma kar proti polni obremenitvi (skoraj vsaka druga vožnja je s šestimi potniki). In se temperatura olja brez priganjanja motorja dvigne vse tja do na 120°C. In motor žlampa olje kot krava vodo...
Pa me zanima, kaj bi se zgodilo, če bi v našega FuksWagna nalil na primer olje 15W40? Bi ga potem kaj manj požlampal? Kako bi bilo pa z mazanjem? Mislim, če so zdaj kanalčki za 0W20, bi potem tako gosto olje sploh šlo skozi ali bi zaradi velike gostote prišlo do ležajev premalo olja in bi vse skupaj obstalo še prej kot bo sicer? Tudi filter olja je dimenzioniran za redko olje. Bi pri gostejšem olju sploh dovolil dovolj pretoka?
Predvidevam, da proizvajalec vozila predpiše olje, ki je primerno za vse vremenske razmere. Tako je baje olje 0W20 primerno za temperature od -40°C do nekje +30°C. Ker pa pri nas ne pomnim, da bi kdaj bilo -40°C, dejansko ne potrebujem tako redkega olja. Pri nas nekajkrat na leto padejo temperature na -20°C. Poleti pa temperature pridejo do 40°C (konkretno, v Novi Gorici leta 2022).
Jaz sem na Mazdi 5 originalne spredaj menjal, ko je avto imel 300.000. Baje so bili pretanki, da bi jih lahko imel še naprej. Zadnje so bile še originalne, ko sem avto prodal... Je pa res, da sem vedno kupoval tudi originalne ploščice. Pa tudi to je res, da sem s hribov doma. Ja, pa tudi to je res, da imajo dizli boljši zavorni učinek motorja kot ne-dizli...
Na BTjki so še vedno originalni diski, pa ima blizu 210.000 km. Tudi vedno originalne ploščice...
In potem sem jaz, kreten, Mazdo 5 prodal, ker je "začela olje kurit": na servisni interval 20.000 km je šlo okoli 1,5 litra olja.
A to so zdaj sodobni eko motorji standarda EVRO 6, da se za njimi modro kadi? Včasih je za motor, ki skuri toliko olja, veljalo, da je zrel za generalko...
Prav natančnih stroškov ni zapisanih, je pa spisek rezervnih delov. Po prevoženih 359245 kilometrih (in trinajstih letih) je bilo na Mazdi 5 (poleg rednih servisov na 20.000 km - čeprav so me strašili, da je to prevelik interval in naj raje menjam na 15.000 ali mogoče celo na 10.000, ker so dizli že tako problematični in se mašijo sita in zaribavajo odmične in ne vem kaj še vse...) zamenjano:
- IMV ventil (pri 178.000 km)
- PDF (pri 190.000 km)
- olje v menjalniku in diferencialu (pri 240.000 km, čeprav baje ne bi bilo potrebno, ampak sem jaz vztrajal, da se to zamenja)
- podložke pod injektorji (preventivno pri 260.000 km, ker so me strašili, da bi to moral delati vsaj pri vsaki menjavi zobatega jermena če ne še bolj pogosto - pa je Jure po menjavi prinesel stare in vprašal, če jih bom spravil, ker so še čisto v redu...)
- sprednja leva nihajna roka (pri 280.000 km)
- sprednji zavorni diski (pri 300.000 km)
- žarnice v žarometih (zapisanih je 5, ampak mislim, da nisem vseh zapisal, ker sem jih vsakič preklinjal na polno in žarnice in Mazdo in tiste ki so narisali načrt in sem j#&o mater vsem tistim ženskam, ki so rodile Mazdine strokovnjake,... In najraje je crkavala desna žarnica, ki je bila bolj nedostopna kot leva...)
Poleg tega smo enkrat dali obnoviti amortizerje, ampak nimam zapisanih kilometrov. Po spominu je bilo nekje takrat kot IMV ventil...
Sicer so me strašili, da so Mazdini dizli zelo problematični in da ustvarjajo hude stroške. Mi pa s hribov doma, pa do pred tremi leti, ko se je rodil šesti otrok, smo na počitnice še počitniško prikolico vlekli. In je zdržalo. Še lamela sklopke je originalna - kljub hribom in počitniški prikolici...
Mi smo za našo petko kupili druga platišča in se sploh nismo trudili skriti znaka proizvajalca (Mislim, da so Alessio), pa se nikoli ni nihče vtaknil v to. Dimenzija je taka, kot piše v homologacij in to so že nekajkrat na tehničnem tudi preverjali.
Na platišče širine 7,5 ali 8,0 lahko zmontiraš obe omenjeni pnevmatiki.
Če je platišče 7,0 bo 215 pnevmatika sicer šla gor, 225 pa ne več.
Če je platišče 8,5 bo 225 šla gor, boš 225 montiral gor, 215 je pa preozka.
Najprimernejša za obe pnevmatiki je širina platišča 8,0.
In homologiraš na originalnih platiščih, drugače bo še za platišče potreben TÜV. Če pa homologiraš na originalnih platiščih, TÜV ni potreben (tudi, če bo kompliciral, ga prizemlji s tem, da so platišča originalna), kasneje pa platišča zamenjaš.
Homologirat moraš dimenzijo. In za to rabiš homologacijo. Če je enake dimenzije kot original, ni potrebe po homologaciji. Pa tudi, če je original, ni potrebe po homologaciji.
Sicer ne vem, kaj točno bi ti zdaj rad homologiral, a če je težava samo v pnevmatikah, jih namontiraj na originalno platišče, pa pojdi na homologacijo. Ampak obseg pnevmatike, ki jo hočeš homologirati, mora biti zelo podoben obsegu, ki je originalno homologiran, drugače ne bo šlo skozi.
Na koncu bo kakšna taka neumnost kot na primer na pol blokirane zavorne čeljusti ali pa kakšna težava s kolesnimi ležaji ali kaj podobnega, pa ti zato dviga porabo...
Dobiti nekoga, ki res zna, je težko. Jaz sem se peljal mimo treh k četrtemu, ki je 70 km stran od mene. Ravno zaradi takih primerov: avto gre kar po diagonali po cesti (če je šel sprednji desni blatnik mimo ovire to ni bila garancija, da bo šel tudi zadnji desni blatnik mimo ovire), on ima pa vse zeleno...
Ja, pri nas. Upaš v Rusijo? Razmak je enak kot pri Ladi Kalina Sport. In originalna platišča na Ladi so, kakršna so. Ena platišča od CX-5 bi Lado naredila precej bolj atraktivno...
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
@Boss, brez zamere, ampak ti osebno imaš nekaj izolacije že sam po sebi - ne pretirano, ampak nekaj jo pa je. Tisti, bolj koščene sorte, imajo pa najbrž več težav...
Povezava za deljenje
Deli na druge strani