Se mo?no trudim, ampak mi nikakor ne uspe najti koreleacijo med "zaradi preutrujenostjo nevarnim voznikom" in "odnosom drugih ljudi, do slabo pla?anih poklicov". ?e pa je to izgovor, da taki lahko delajo pizdarije po cesti zato, ker jih drugi recimo ne spo?tujejo ... no upam, da ni.
Je pa tema o nesre?ah in vzrokih zanje, ne pa o tem kdo koga kolk spo?tuje - ampak kakorkoli ?e, tudi spo?tovanje je potrebno zaslu?iti in pridobiti. Dokler pa se marsikateri voznik ogromnih cestnih po?astih obna?a v stilu "ne mo?e mi niko ni?ta, ja?i sam od sudbine" pa je te?ko pri?akovati, da ga bodo spo?tovali. ?al pa zaradi takega padejo v "nemilost" tudi tisti, ki so vestni in redoljubni vozniki kamionov. Ampak ?al je tako, da se enako dogaja tudi vestnim in odgovornim kolesarjem, motoristom, voznikom ?rnih BMW-jev itd. Tako pa? je.
Tako sem jezen, da sem kolo samo vrgel v avto in ga bom v ponedeljek peljal na servis. Sploh se no?em z njim ukvarjat, naj zamenjajo tam zra?nico, pla??, pa ?e bremze, pa prestave pa .... ma skratka vse, al ga naj pa kr obdr?ijo.
Uff, dobr je, sem se ?e mal pomiril, ampak kolo je ?e v avtu in gre vseeno na servis...
Vsi lahko delajo nadure, pa menjavajo izmene, da delajo dva "?ihta", pa dezurstva, pa so za to nagrajeni...
Vozniki pa so kaznovani, pa tempirane bombe na cesti, pa morilci....
Ne ZAGOVARJAM prekr?kov in nesre?, ki jih naredijo, obsojam pa, da se jih poni?uje in v ni? daje...
V 90% so za "pametne" ljudi vozniki tovornjakov pokvarjeni nicvredne?i...nikoli ne pridejo pravocasno...ze vratar v tovarni ga obsoja, pa delavec na vagi, skladiscnik ob prevzemu, vilicarist pri razkladu, pa spet skladiscnik pri podpisu dokumenta, pa delavec na vaagi, ker ga spet vidi in ni v miru kavice spil, pa se vratar, ker ga mora iz tovarne izpustit...
Kako je ?ele pri nakladu...
Romane bi lahko napisal o neprijaznih ljudeh do voznikov...
A prav razumem... ti trdi?, da preutrujen voznik ni bolj nevaren na cesti?!?
Glej, dokler cesto uporabljamo vsi, me krepko briga v kak?nem stanju so drugi vozniki pa naj bo to pod vplivom alkohola, drog, zdravil ali pa utrujenosti. ?e bo? pa pravilno prebral moj prispevek pa sem itak napisal, da neodgovorni lastnik je prvi v vrsti za strpat v ?uzo, ?e je silil voznike v vo?njo brez potrebnega po?itka. ?e jim je pri tem ?e dodatno grozil z odpovedjo ?e toliko bolj. Ampak s tem pa ne pomeni, da pa dejanski voznik pa je opran vsake krivde - tudi ?e jaz, zaradi kakr?nega koli vzroka, zaspim za volanom in naredim nesre?o sem kriv SAM in nih?e drug. In tukaj ne rabimo iskat izgovorov kolk smo vsi grozni, ker ne toleriramo utrujenih voznikov ogromnih ve?desettonskih po?asti, ki te zme?kajo v avtu za ?alo, ?e pride o nesre?e. Seveda pa velja za vse in ne samo za kamionarje in voznike kombijev - so pa seveda ti najbolj na udaru, ker zaradi opravljanja posla vse preve?krat prav ti vozijo preutrujeni.
Saj verjetno se tudi ne bi pustil operirat zdravniku za katerega ve?, da dela ?e drugo izmeno zapored, ali pa??
Tako sem jezen, da sem kolo samo vrgel v avto in ga bom v ponedeljek peljal na servis. Sploh se no?em z njim ukvarjat, naj zamenjajo tam zra?nico, pla??, pa ?e bremze, pa prestave pa .... ma skratka vse, al ga naj pa kr obdr?ijo.
Se pravi, da ker ima mo?nost odlo?anja, je potem treba predlagat, da naj aktivistek zapusti ta svet pa bo naredil najve? za okolje in ?ivali. Tako ali tako nas je ?e mnogo preve?.
Kako se kolesarjenje spremi iz u?itka v ?isto bedo - pa tako veselo sem za?el in precej bolj klavrno vse skupaj kon?al, da po moje kolesa ne prvle?em na plano vsaj do septembra.
V glavnem, kaj vse se lahko zgodi v 21km
1. Peljem po kolesarski stezi med obvoznico in bloki na litostrojski, kjer nekaj gradijo in je gradbi??e zavarovano s panelnimi ograjami. No bile so tudi navadne ?i?nate ograje malce naprej na katere je nadebudni izvajalec del obesil neke plahte z reklamami. Vse lepo in prav saj plahta ne ovira nikogar, ker visi ob ograji... ampak, ravno takrat zapiha veter in ker plahta ni bil pripeta na tleh se naenkrat dvigne pod kot 90 stopinj nad kolesarsko pot. To je bilo tako nenadoma, da sem lahko samo obrnil glavo in me je rob direktno v?gal ?ez o?i, da so o?ala, kar zletela z glave na tla. Sre?a mene ni zadegalo v isti smeri, ampak ni dosti manjkalo.
2. Na Je?ici, naenkrat prazna zadnja guma.. fuck... sence nikjer, ura 12 jaz pa menjavam gumo na 30+ stopinjah. Pregledam pla??, zunaj, znotraj in ne najdem ni?. Prvi? uporabim tudi priro?no pumpo ampak je tako zani?, da sem jedva spravil notri 1,2 bara zraven pa ?vical kot konj na kasa?kih dirkah.
3. Poi??em na AMZS aplikaciji najbli?jo bencinsko, ki je na Dunajski cca 3 km stran in po?asi naprej ter pazim vsako izboklino, da ne bi s feltno tolkel po tleh. Pridem do pumpe... pa da jim jebem mater... zaprta, ker prenavljajo. Ok sre?a je naslednja 500 metrov stran.
4. Ker sem videl, da je to en tistih dni, da bolj?, da neham se odpravim nazaj in na Hubadovi ulici se lepo dr?im desnega roba ceste, ko kar naenkrat avto, ki pripelje nasproti zavije direktno vame. Bremzam se umikam in malo je manjkalo, da se ne zvrnem ?ez rob na plo?nik. Fuck, ena stara baba, globoko v sedemdesetih, je imela vhod na dvori??e svoje hi?e na desni strani in ker je seveda vozila 40 tonski ?leper je rabla oreng ajn?lag. Po?teno sem zaklel in namest, da bi se baba potuhnila in zavila k sebi domov, je za?ela ropotat in nekaj pametovat. Jo vpra?am, zakaj me je hotela povozit, ona pa meni nazaj: "ja kako naj pa notri zapeljem, a?". Ma da ti pamet stane in res ne ve? kaj bi rekel. Sem sam ?e izjavil, "da tako, da ne zbije? nobenega" in se odpeljal, ker ?e bi samo ?e eno zinla, pa res ne vem ve? kako bi se lahko obvladal. Se res ne ?udim, da vsake tolk kako zluftajo.
5. Cca 500m pred domom, drugi? spusti guma in to ista, tako da na koncu sem ?el ?e malo pe? in preklinjal dan, ko sem se vsedel na kolo.
Men je zanimivo tole razmi?ljanje - ko zver pokon?a neko ?ival je za tak?ne in druga?ne aktiviste to vse logi?no in tako mora biti v "pravilih narave" saj jo je zato pokon?ala, da se je najedla. In kako je druga?e s ?lovekom, ja sej ne gojimo krav in svinj in kur ter jih v veliki ve?ini ne pobijamo za hec ampak zato, da jemo. Torej kaj je tukaj druga?e? A ne aktivistek, ki je v prvem primeru vzklikal tako, zdaj vzklika diametralno nasprotno in pol ga naj resno jemljemo?
Zanimivo... mene ste pa kr dobr napadli, ker sem rekel, da ta prikolica ni varno prevozno sredstvo. O?itno ?e marsikdo meni, da je res tako.
Kot sem napisal... jaz to tretiram kot voznja mimo... in ne kot prehitevanje ...
?e bi gledali logi?no te kar razumem, ?e pa gledamo striktno po pravilih je pa vo?nja mimo le in samo takrat, ko nek objekt stoji in se ne premika. Se pravi, ?e se bo avstrijec ustavil na prehitevalnem pasu, gre? lahko po desni mimo.
Dokler ne bodo par lastnikov prevoznih podjetij strapli v ?uzo bodo zaradi utrujenosti take potencialne bombe ?e vedno na cesti. Kaj delajo ustrezna ministrstva vklju?no z ministrstvom za delo in in?pektorji je pa verjetno bolj v kategoriji retori?nih vpra?anj.
Pa mogo?e kviz o znanju CPP - ali sme? prehiteti kolesarja na cesti, kjer je polna ?rta?
Hmmm, a res ne poznamo CPP-ja al si samo noben ne upa odgovorit na tole ?ist enostavno vpra?anje? X-layer je vsaj poskusil, ?eprav uradno nima prav.
?al je zakonsko tako, da se polne ?rte ne sme prepeljat niti, ko prehiteva? kolesarja, razen ?e ga lahko prehiti? tako, da ne prevozi? ?rte. Kolk je to varno in koliko cm sploh pomeni "prehitevanje na primerni bo?ni oddaljenosti" naj si vsak sam predstavlja. To je namre? zdaj odgovor Mrau?kemu M?ku, da ko bo naslednji? bil prehitevan kot kolesar, da naj se ne ?udi, ?e bo ?lo tik mimo tam, kjer je polna ?rta. Voznik pa? upo?teva zakonodajo in CPP.
Ker uradno to ni dovoljeno in ?e te ustavi mlad nadebuden policist ali pa star zate?enec ga pa? najebe?, ?e prehiti? ?ez polno ?rto. ?e pa ima? sre?o, da naleti? na normalnega policista pa bo znal to spregledat in razumet, da se za ve?jo preto?nost in ?e ni nevarnosti lahko pogleda tudi mimo zakona.
A ti si pa zdej osebno u?aljen, ker ne gojim simpatij do SUV-ov? :ne vem:
Mene in vse ostale bi moralo bolj zanimat od kod fama, da so SUV-i bolj varni in da je nato pri kupcih mogo?e celo primarni, sigurno pa vsaj eden od argumentov za nakup napram klasi?nem avtu. A je to res al je ?e en od mno?ice "fake fact"-ov.
Nisem pa rekel, da so SUV-i na splo?no manj pregledni, sem pa rekel, da za dolo?en del vidnega polja pa dejansko so. Vi?ja vi?ina sedenja ni enako bolj?i pregled za vse situacije. ?e bi to bilo res potem kamionarji ne bi nikoli zadeli v oviro oziroma avto, ki se nahaja desno spredaj pred kamionom, internet pa je poln film?kov kako to izgleda v praksi in koliko avtov takole odnesejo kamionarji.
Bere? pa sila povr?no in tale tvoj stavek je ?ist nepotreben "Glede osvetlitve... Sem samo napisal to, kar sem prebral, da ?E NI RAZJASNJENO,,,", Sem v odgovoru lepo napisal besedo "?E" (in ne recimo "KER") v stavku, kar ne pomeni splo?ne trditve, da je dejansko tudi bilo tako.
eeeee. mmmm, kako naj ?e bolj simpl povem. Vsedi se v avto in posku?aj simulirati, da si velik samo 160cm. Zdrsni po sede?u tako, da ima? glavo 15cm ni?je kot zdaj. Nato primerjaj obe situaciji in povej v katerem primeru je bolj?i pregled iz avtomobila? S predmeti na cesti v daljavi na?eloma ni toliko te?av, kaj pa s predmeti bli?je? In ?e je avto vi?ji dejansko v takem slu?aju zakriva v mrtvem kotu okoli avta ve?jo povr?ino, kot ?e je avto ni?ji. ?e ti je la?je si lahko vse skupaj tudi nari?e?. Sej za vidni kot si ?e sli?al?
Ah joj no Thomas, koli?ek sem zato omenil, da lahko na lastne o?i preveri? pri svojem avtu v primerjavi s kak?nim ni?jim. Koli?ek najde? na vsakem koraku, kolesarsko prikolico pa? ne... mislim pa sej smo odrasli ljudje al moram res vsako stvar v detalje razlagat. :ne vem:
Kot drugo je pa tako, da nekatere zadeve se da prepre?iti, ?e se ho?ejo. Marsikje se da obna?at veliko bolj samoza??itno in previdno ter predvsem predvidljivo.
Zanimivo, kako so mediji in smo na?eloma tudi mi najprej o?igosali voznika, zdaj se pa po?asi razkrivajo detalji in vse bolj ka?e, da v tej zgodbi ni izklju?no voznik kriv. ?e sta bila kolo in prikolica brez ustrezne osvetlitve....
Kaj pa je razmi?ljala mamica, da je ob devetih zve?er vozila dva mala otroko naokoli v oreng mraku (ob 21 uri je zdaj ?e kar tema), ko pa je takrat ?e ?as za spanje, je pa? neka druga zgodba.
Ja seveda tetka je imel MTB in ogromno balanco. Jaz imam na svojem trekingu 65cm pa si upam trdit, da imajo tisti manj?ih dimenzij in ?enski bicikli ?e kar nekaj cm o?je balance.
Tolk o nepoznavanju, a ne?
Dejansko marsikdo ni primeren za na cesto ampak mu je dovoljeno - in to je zdaj tisti problem, a gembla? pa re?e?, saj se ne bo ni? zgodilo, al pa faktor neprilagojenih voznikov pa? izlo?i? iz ena?be in se ne vozi? po cesti... vsaj z otrokom zadaj ne. Odlo?itev je vedno na strani star?ev. Jaz svojemu otroku vsaki? razlagam, da tudi ?e je zelena na semaforju poglej levo in desno predno gre? ?ez - zakaj? Zato ker zelena lu? je le lu? in te ?isto ni? ne ??iti pred bedakom.
No sej to je to... recimo moj fotr, ki je imel na zadnjem zdravni?kem pregledu 169cm vi?ine mora imeti sede? v Mazdi 6 v najvi?jem polo?aju, da sploh normalno vidi izza volana. Recimo biv?i foruma? Boj? (tisti, ki si mu prodal CX-7) je ?e bolj nizke sorte in ?e se ne motim ima 162cm in zato obvezno sede? v najvi?jem polo?aju in ?e blazino za pod rit, da je sploh videl ?ez volan.
Za tiste, ki imajo recimo 180cm ali pa celo imamo recimo 190cm ali ve? je vse skupaj mogo?e res malo sme?no in te?ko se postavimo v vlogo ni?jih ljudi, ker na?i problemi s sedenjem se za?nejo tam, kjer se recimo kon?a spodnji rob stropa.
Kamera je v obeh primerih namescena priblizno v visini glave ... le da je bolj pri sipi... In ja vem... pogled iz kamere je lahko vcasih zavajujoc... ampak za primerjavo, pa je OK ...
Ampak ce si nizje rasti in nizje sedis, imas enak problem, ce sedis v nizkem avtu ali v visokem... Pa kolesar s prikolico se ne pojavi kar naenkrat ob boku... ampak ga z avtomobilom ponavadi dohitis... In ce ga nisi v stanju registrirati, ni vazno, v kaksnem avtu sedis ...
Kamera je navadno pri ?ipi, tvoje o?i pa vsaj 30 cm stran od ?ipe nazaj pa ?e v levo od sredine. Primerjava CX-5 z Mazdo 6 je CX-5 vi?ji za 23 cm, tako, da si upam trditi, da je havba vsaj 15-20cm vi?ja pri CX-5. To pomeni, da lahko v enem avtu recimo koli?ka ne vidi? ve?, ko ga pri drugem lahko ?trli v vidno polje vsaj 15cm. Samo to sem hotel povedat in verjemi, ?e si ni?je rasti ti je ni?ji avto bolj pregleden sploh pri predmetih v neposredni blji?ini.
Zakaj ima torej prikolica zastavico? Hja verjetno so ugotovili, da je zaradi svoje nizkosti 50-60cm te?ko vidna in ?e ima? recimo tako za dva otroka je to cca ?irine 80cm, kar pomeni, da skrajni rob prikolice sega recimo ?e cca 10-15cm od skrajnega roba bicikla ven.
Ker pa res ne vemo kaj se je zgodilo, lahko, da je nekdo pripeljal nasproti, lahko je recimo kolesarka malo zanihala v levo, lahko je bilo vse od prej na?tetega in se je poklopilo v najbolj nesre?no kombinacijo in je nesre?a tukaj. Ampak ?e vedno si sam ne bi nikoli upal voziti otroka po prometni cesti. ?e ko kolesarim sam se izogibam prometnicam, kolikor je pa? mogo?e, ker mi je neugodno, da mi avti prihajajo s hrbta, od koder sem jim ve? ali manj prepu??en na milost oziroma nemilost ali bo ?el mimo ali pa bo zatopljen v tipkanje po telefonu in me bo spregledal. Vsi vemo, da je dovolj le trenutek nepazljivosti ali pa napa?ne presoje ali pa se poklopijo vse najbolj negativne opcije in si ?e na drugem svetu ali pa ?e slab?e invalid za vse ?ivljenje.
Meni se v Italiji in Svoci, Franciji kot motoristu umikajo, da samo kapo dol
Seveda, ker se bojijo, da te bodo samo pogledali pa bo? padel in bodo potem oni krivi za nesre?o, ker motorist je pa? ?ibkej?i udle?enec v prometu. :jezicek:
Mal te jezim, zanala??.
Prikolice so na razvitem zahodu odkar so tam vsi kolesarji na elektriko, obi?ajen na?in transporta otrok v vrtec, po opravkih... In ker so tako mno?i?ne, obstaja tudi statisti?na verjetnost za nesre?o.
Pri nas na Balkanu so ?e vedno eksotika, zato toliko zgra?anja s strani nepoznavalcev. Seveda je treba poudarit tudi da balkanski ?ofer ni isti kot ?ofer v razvitih dr?avah.
Po kolesarski da, na cesto pa pa? jaz svojega froca tudi pod razno ne bi vozil tako. Oziroma s kolesom pa? sploh ne. Ker kaj misli?, kdo se bo zdaj najbolj sekiral - a tisti 60 letni ?oro al nesre?na mamica?
?e to ni?je rasli si lahko sede? dvignejo, da bolje vidijo ven. Ker to imajo eni avti.
?e ma? meter ?esdeset ga ni zica, da ti ne bi bil prenizek. Poleg tega pa si ga vsaj polovica ljudi sploh ne zna nastaviti.
Terasa ima zasnovano haubo tako, da je skorajda ne vidis, cebrav je dolga meter in pol. Telefon je na mojemu nosu...
sam Jure, ti si kar visok... a ima? zic v spodnjem polo?aju al vsaj delno dvignjen?
No zdaj pa naredi ?e posnetek iz lokacije, kjer ti sedi?, se pravi iz tvojih o?i. Potem pa si predstavljaj, da na tvojem mestu sedi manj?a oseba od tebe. Nato pa gremo postavit ob desno stran, predmet ni?ji od enega metra in bomo videli kako se ga vidi izza volana. In to nima nobene veze z mojim "sovra?tvom" do SUV-ov... to so dejansko le in samo dejstva.
Druga?e ima pa vi?je sedenje v SUV-ih seveda svoje prednosti in ?al tudi slabosti. Tisti, ki pozna te slabosti bo seveda varen voznik ne glede kaj vozi, tisti, ki pa SUV-a kupi zato, ker so ga naplahtali, da je to bolj varen kot drugi avti predvsem zaradi visokega sedenja bo pa pa? takole klatil kolesarje s ceste, pa ?e marsikaj drugega. Nekaj je na odprti pregledni cesti ali AC-jih, nekaj popolnoma drugega pa je na nepreglednih zavitih ozkih cestah.
Aja sem, vozil nekaj SUV-ov, tudi CX-3 od Mazde pa Juresovo biv?o CX-7. Pa ?e Hyundaiev Santa-FE je bil med njimi in KIA Sportage pa ?e ena ?katla od VW-ja. Ja res nimam tolk kilometrov kot ti ampak za prvi ob?utek pa vem kako zgleda. Pa glede na to, da sem precej visok, res ni neke bistvene razlike kot v klasi?nih avtih, ?e bi bil pa ni?ji pa....hmmm.
Druga?e so pa za moje pojme bili najbolj pregledni in iz tega stali??a najbolj?i enoprostorci. Vi?je sedenje, ogromne steklene povr?ine, nizko spu??ajo?a havba...
Ne, prikolica ima ogrodje ki je testirano do 30kmh. Govorim za thule oz biv?i chariot.
Ni testirano seveda, da te nekdo nabije pri 60 na uro. Odsevnike ima, tudi zastavico. Notri mora otrok ravno tako imeti ?elado.
?e bi pa avto nabil samo kolesarko, prikole pa ne, bi pa prikolica bila top ane
Sploh ne gre za to, kako je narejena prikolica, gre samo za to, da je to zelo nevaren na?in prevoza. Osebno bi svojega otroka peljal v tem le in samo po kolesarski, na cesto pa bohvarej res ne. Pa? sem v svojem ?ivljenju pregledal in preveril ?ist preve? raziskav, ?lankov razmi?ljanj in konec koncev tudi dashboard kamerc, da mi je pa? kristalno jasno, da ne odsevniki in ne zastavice in ne kakr?enkoli drug "forcefield" pa? ne re?uje situacije. ?e ljudje spregledajo ?leperji, ki so ve?ji kot hi?e, kako ne bi spregledali kaj takega.
Ampak ce spregledas tako prikolico in kolesarja pred prikolico, potem nimas kaj delati na cesti ...
Pises tako, kot da ce se nekdo pelje v SUVu, da je to tako kot v tanku ali oklepniku, kjer ima samo majhno lino za pogled na cesto ...
Poglej starost povzro?itelja, zelo verjetno se zato preva?a v "varnem" SUV-u, kjer sedi visoko in je zato te?je zagledat "ovire", ki so ni?je ob cesti, kot recimo z ni?jim osebnim avtom. Lahko, da jih je zadel v nepreglednem desnem ovinku, kjer je zelo pomembno, da ?imprej zagleda? morebitne ni?je zadeve. Lahko, da je recimo voznik ni?je rasti, nepravilno nastavljen sede? in enostavno ti havba skrije vse desno od avta, ki je ni?je kot en meter. O tem je bilo v raznih revijah in ?lankih ?e toliko napisanega, zato pa se danes tolk promovira aktivna varnost in samodejna zaviranja ter podobno. Enostavno zato, ker so avti ratali previsoki in s tem pa? ?al bolj nevarni za vse ostale udele?ence v prometu.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Fuck no, Hrvati so nam samo danes dal 2 in skoraj ?e izena?ili. Tole ratuje tesna tekma.
desni branilec z navija?ema
https://www.24ur.com/novice/svet/oce-in-mladoletna-sinova-z-avtomobilom-pristali-v-morju.html
pa ?e ?upan/kapetan z Mazdo
https://www.24ur.com/novice/svet/v-morju-tokrat-parkiral-zupan-trpnja-avtomobil-dvignili-z-bagrom.html
Povezava za deljenje
Deli na druge strani