?e je motorist tik pred tovornjakom spremenil pas iz prehitevalnega na vozni pas, bi se tovornjaku, ob vklju?enem aktivnem tempomatu, samodejno vklju?ile zavore in bi avto sam za?el zavirat...in ob?utek v tovornjaku bi bil bo?anski, saj bi voznika prilepilo na vetrobransko steklo...
Torej, ?e prav razumem: ?entvi?ki predor ?e ni kon?an, uporabno dovoljenje pa ?e ima. Ne, najbr? sem kaj zame?al...
Seveda je dokon?an in tudi uporabno dovoljenje ima. Tista za??ita ne igra nobene vloge pri uporabnem dovoljenju, ker je znotraj standardov tudi, ?e je ni.
Sam toliko mimovrste - v?eraj 12:00 barvali odsek (samo ?rto odstavnega pasu) Brezovica - Cestnina Log - 1 ura iz BTCja do cestninske....svaka jim ?ast res, tega se ne da delati pono?i.
?e to so barvali tako da so zaprli vozni pas....po moje se da to barvat tudi z odstavnega....
Hja sej travo so danes kosili na obvoznici tudi sredi jutranje konice... dokler gredo po odstavnem ni tolk panike sam pol pa k so na zaviralnem ali pospe?evalnem pasu je pa cel kaos. Ampak tko pa? je, no?ejo jim pla?at no?ne ure pa dela ?ez vikende, pol pa delajo k delajo tud takrat, ko je najmanj primerno.
Ma? prav - 28% je in ne 39%, ker je res bumbar procente ra?unal od ?tevila slovenskih "divjakov" in ne od skupnega ?tevila. Ampak vseeno je procent grozljivo visok saj se tujci ve? ali manj samo peljejo skozi in ve?ino po AC-jih. Zajete so pa vse kr?itve in radarske kontrole se v glavnem izvajajo zunaj AC-jev v mestih in na delih stro?jih hitrostnih omejitev.
Se bo pa ta procent do konca leta zmanj?eval, ker je konec turisti?ne sezone in temu primerno manj tujih voznikov. Bi bilo pa zanimivo, da bi preverili le kr?itve v poletnih turisti?nih mesecih (junij, julij, avgust) tekom sezone in si upam trditi, da bi bil v tem primeru procent kr?itev tujcev sigurno vi?ji od na?ih.
No to?no to se je meni zgodilo s tistim ?vabom v avtodomu (sem ?e razlagal tukaj) sam da sem moral bremzat in lovit centimetre ob ograji, dfa se je iz?lo.
Druga?e imam pa polhn kurac tehle na?ih pametnjakovi?ev, ki nam razlagajo kako moramo vozit in kako nas bodo ?e bolj drasti?no kaznovali, tuja sodrga pa se iz?ivlja na na?ih cestah pa jim o?itno kej dost ne morejo al pa no?ejo narest.
Kar se tega ti?e komaj ?akam, da bo konec poletja, ker kaj po?enejajo tele turisti na na?ih cestah res ni ni?emur podobno pol se pa ?udmo od kod taka ?rna statistika v teh nekaj mesecih poletja.
O?itno moja opa?anje le niso tako iz trte zvita, kot nekateri ho?ejo prikazat tudi tukaj na forumu
Haha, Haarpovci in Chemtrailovci so udarili z nasveti
Pokurite suhe ali napol suhe organske ostanke z vrtov in njiv in namo?ite nekaj opek v alkoholni kis ter jih postavite nekam pod sreho, da jih de? ne bo spiral in da bo kis po?asi hlapel v ozra?je. Preko nano prahu v atmosferi se bo zgodila kemi?na reakcija med hlapi kisa in barijevimi solmi, de?evati bo za?elo prej, zato boste prepre?ili ve?je koli?ine dero?e vode in zaradi manj?e napetosti v ozra?ju, bo tudi strel v va?i bli?ini manj.
1. ali celotna izvedba ustreza projektu? (protipo?arna za??ita) da/ne
2. ali ima predor trajno uporabno dovoljenje
3. ali bi se v primeru hudega po?ara galerija po?kodovala do neuporabnosti?
4. ali bi se tako po?kodovala tudi ob protipo?arni za??iti?
5. kdo bo kril stro?ke popolne obnove galerije v primeru to?ke 3?
Ker si kot ka?e bolj pri informacijah:
V Trojanskih predorih je cesti??e betonirano. Izkazalo se je, da menda preve? drsi, zato je bila 2 (dve) leti ob vsakem najmanj?em de?ju omejitev 60 km/h - kar je bilo smrtno nevarno za tistega, ki se je omejitve res dr?al.
1. kdo je zasral?
2. kdo je odgovarjal? projektant/izvajalec/nadzornik
3. komu od treh je bila izre?ena prepoved, recimo 2 leti, sodelovanja na javnih razpisih
4. komu je bil izstavljen ra?un za vi?anje trenja povr?ine vozi??a z vodnim curkom?
PS: zakaj se poseda na cesti od ?entjurja proti ?marjam pri Jel?ah in zakaj nih?e ne bo odgovarjal?
prvi del:
1.) v prvotnem projektu je dejansko ni bilo - dodana je bila naknadno
2.) mislim, da je celo prve tri dni deloval brez uporabnega dovoljenja , potem so dobili za?asno oziroma poskusno dovoljenje za ?as od odprtja julija 2008 do julija 2009. Dva meseca pred iztekom roka aprila 2009 so od ministrstva za okolje dobili trajno uporabno dovoljenje. Pri tem so bili upo?tevani vsi standardi vklju?no z odstranjeno protipo?arno za??ito, ki je dejansko bila "nadstandard" in tudi brez nje je predor v mejah standardov varnosti.
3. in 4.) ?e bi bil tako hud po?ar, da bi uni?ilo galerijo bi jo uni?ilo tudi v primeru protipo?arne za??ite - razlika je le v tem, da bi zdr?ala nekoliko dalj?i ?as. Ampak v vsakem primeru bi bila potrebna popolna obnova.
5.) to bi verjetno odlo?alo sodi??e - na?eloma pa del pokrivajo tudi zavarovalnice
drugi del:
1. ) Hja po pravilniku nih?e saj verjetno ve?, da se v Trojanah uporablja betonsko vozi??e zaradi tega, ker v nasprotju z asfaltom beton ne gori ob po?aru, poleg tega pa je ?e malenkostno svetlej?i in bolj primeren za preglednost v predoru. Tukaj pa nastane ke? - beton je bil pravi in popolnoma po pravilniku le mineralo?ka sestava ni bila ustrezna, ker je bilo notri preve? apnenca in dolomita, ki se z uporabo zli?eta in zgladita. ?tos je v tem, da pri asfaltu je to?no narejen pravilnik kak?na mora biti mineralo?ka sestava in da mora biti notri toliko in toliko metamorfo?kih kamenin, ki zagotavljajo hrapavost in bolj?i torni koeficient. Tega pravilnika za betonsko vozi??e ni, ?eprav bi bilo smotrno, da bi ga samoiniciativno prenesli tudi na betonsko vozi??e.
2.) Nih?e, ker je bilo vse po pravilniku in ni bilo kr?itve le tega. Le zdrave pameti ni bilo zraven.
3.) glej to?ko dve
4.) nikomur, ker ni pri?lo do kr?itve in je zadevo moral financirati upravitelj predorov DARS
p.s. ne vem ampak, a se ne pogovarjamo o AC-jih?
Malo se popravil
Ali se na?i prometni "strokovnjaki" kdaj zapeljejo ?ez mejo?
BTW: tiste oran?ne ?rte, s katerimi se v primeru dela na cesti promet za?asno spelje po plo?nikih ipd. sem v ?vici videl leta 1989 - pri nas ?e 10 let kasneje ne.
seveda sem mislil v Sloveniji na AC kri?u... itak se pogovarjamo o na?i situaciji.
1. zakaj se ni reagiralo februarja, kdo je odgovoren in zakaj ni nih?e odgovarjal.
2. zakaj potrebujemo tako posebno izvedbo dilatacije, da je potreben rok 5 mesecev
3. ?e je dilatacija res nekaj tako posebnega, zakaj ni na zalogi? A si predstavljate proizvodno, ki bi delala s 50& zmogljivostjo zaradi manjkajo?ega rezervnega dela skoraj eno leto in pol? Tako podjetje bi lahko samo zaprlo vrata-
4. Zakaj promet ni bil speljan tudi po odstavnem pasu?
upam, da se prav spomnim in naj bi ?lo takole:
1.) Dars naj bi zaznal mo?nost po?kodbe ampak naj bi jih prepri?evali da to ni ni? ampak normalna obraba
2.) Tak tip je dolo?il projektant in tudi ob opozarjanju s strani SCT-ja se je revident hotel dr?ati projektne dokumentacije. Zakaj tak tip bi blo res zanimivo vedeti (cena, provizije???). Rok za dobavo je sicer bil tri mesece ampak to bi samo pomenilo, da se bo ?ez par let spet ponovilo zato so zahtevali drug tip. Verjetno je to vzrok za tako dolgo ?akanje :ne vem:
3.) Na zalogi ni, ker bi morala zdr?ati 10-15 let po zagotovilih proizvajalca (verjetno res tam, kjer ne plu?ijo je to mogo?e). Zamenjali bi tudi prej samo to bi sbilo flikanje konstrukcijske napake zato so ?li v menjavo tipa diletacije.
4.) Dobro vpra?anje ampak v tistem ?asu se nikjer niso poslu?evali uporabe dveh zo?anih pasov pri gradbenih zaporah in se ni uporabljalo odstavnega pasu. Ta na?in so "pametnjakovi?i" pogruntali ne dolgo nazaj, da z dvema zo?enima pasovoma lahko zagotovi? skoraj normalno prevoznost tudi ob delovnih zaporah in tak na?in zdaj ve? ali manj uporabljajo povsod po AC.
Ceramicoat ima slovenskega zastopnika in izvajalci pa res niso bili Slovenci, apapk so prihajali ju?no od Kolpe.
Pa ni v tem poanta. Stvar je v tem, da se nekdo ugotovil, da galerija potrebuje protipo?arno za??ito*. Temu ustrezno je bil izveden projekt, temu bi moral slediti nadzor. Za slabo izvedbo je seveda kriv izvajalec - ali je ?e pla?al od?kodnino?
Dana?nja situacija je taka, da galerija protipo?arne za??ite nima. Torej smo v nevarnosti vsi, ki vozimo skozi, ali pa je ?lo za nepotrebno zahtevo.
Ali predor sploh ima uporabno dovoljenje, ali je ?e vedno odprt zaradi za?asnega uporabnega dovoljenja?
* - ali jo res potrebuje, ali je bilo treba le zagotoviti posel prijatelju?
In ko smo pri vzdr?evalnih delih: trenutno se se preplastuje celotna trasa od Vi?nje Gore do Ivan?ne Gorice - po koliko letih?
Ostalo se strinjam samo z odebeljenim stavkom ne. Protipo?arna za??ita ni namenjena prepre?evanju po?ara ampak za??iti konstrukcije predora da se ne zru?i zaradi razstezanja pregretega materjala. Se pravi samo podalj?uje ?as, da konstrukcija kljubuje ognju in predvsem prepre?i da bi se objekti (?el. proga) nad galerijo zru?ili v predor.
Se pravi s samo varnostjo uporabe za nas voznike dejansko ta za??ita nima ni?, ker ?e enkrat tako zagori, da bo za?ela konstrukcija razpadat bi morebitni prisotni v predoru ?e davno zgoreli, ?e se izrazim zelo morbidno.
Na hitro mi pade na pamet samo most na avtocesti med odcepom za Tr?i? in odcepom za Kranj, kjer so delitacijske plo??e ali kakorkoli to?no se tista re? imenuje, odpadle ?e po enem letu ali letu in pol (se ne spomnim ve? dobro - mogo?e se bodo doma?ini bolje spomnili). Se bom pozanimal, pa sporo?im kasneje, kaj to?no se je zgodilo.
Kar se pa ostalih primerov ti?e:
stvar je taka, stoji pa takole: avtocesta je pa? asfaltirana. In ?e je po dveh letih delo na cesti (pa ne glede, kaj je vzrok) in zaprt vozni pas ali pa kar oba in promet preusmerjen na drugo stran, je pa? slabo narejeno. Ali pa slabo projektirano. Kakorkoli, nekaj ni prav narejeno in temu ne more? re?i kvalitetna gradnja. Vsaj za moje pojme. Ker poznano je, koliko je prometa po cesti, poznano je, kak?ni so vremenski pogoji in temu primerno je potrebno narediti projekt in temu primerno je treba opraviti dela na terenu.
Dejmo se dr?at dejstev - diletacije je odletela po 5 letih uporabe viadukta Tr?i?ka Bistrica. ?e se ne motim je bil proizvajalec teh gumjastih plo?? italijansko podjetje Alga in take plo??e je predvidel projektant, ki kljub opozorilom (s strani SCT-ja) revident ni upo?teval, da tak tip diletacije ne bo zdr?al zaradi plu?enja in plugov, ki bodo na?eli gumirano zmes - tam, kjer je sneg je pa? treba imet kovinske diletacije z gumo v za??itenem delu same diletacije.
Po?kodbe so odpravili v garanciji ampak ?e se ne motim je trajalo precej ?asa ravno zato, ker so menjali komplet tip diletacije, da se po?kodbe ne bi ve? ponavljale. Zato je menjano vse pred tem pa je bilo precej drkarije, ker seveda nih?e ni hotel priznati krivde. Proizvajalec naj bi samo menjal po?kodovane, ni pa se strinjal, da bi moral pla?ati zamenjavo vseh na mostu za drug tip.
Kot drugo pa bi res rad dobil podatek, kateri asfalt na AC je blo treba popravljat po dveh letih uporabe? Res prosim za relevanten podatek, ker me res zanima, kje je bilo tako slabo narejeno na AC.
Ja, zdaj pa tistim 13% dodaj ?e kvaliteto izdelave. Kolikor je meni znano, ?vicarjem ?e ni odpadel protipo?arni omet...
eeee what, ja ne more jim odpasti, ker ga sploh niso namestili... gre za klasi?ni predor z betonskim obodom in ne za armirano betonski
elementi, ki so bili uporabljeni za galerijo v ?entvi?kem predoru.
In klasi?ni na?in gradnje je skoraj neob?utljiv na po?ar, medtem, ko armiranobetonski povezovalni elelmenti pa? niso.
Sicer pa ?e se dobro spomnim so omet name??ali strokovnjaki Ceramicoata in to je angle?ka firma in ne slovenska, da ne bo nekih zablod da so za nekvaliteto krivi slovenski izvajalci.
Drugo je to, da je pri nas gradnja zelo nekvalitetna. Res me zanima, kdaj bodo pri ?vicarjih potrebna ve?ja vzdr?evalna dela. Pri nas so, kot gotovo tudi sam opa?a?, potrebna ?e po pribli?no dveh letih...
A lahko to doka?e? s primerom... ve?ja vzdr?evalna dela po dveh letih?!? To bi res rad vedel kje to?no, ker tega se ne spomnim, lahko pa da sem pozabil ali pa spregledal. Pa ne mi primere z asfaltom dajat ampak primere z betonskimi nizkogradnjam, kot so recimo mostovi in tuneli, ker debata je o tem.
To se sicer strinjam, ?eprav se postavlja vpra?anje od kod so bili delavci in kak?ne so dejansko imeli pla?e.
Pa tudi, ?e naredimo en tak zanimiv ra?un in ?e re?emo, da je bila bruto pla?a njihovega delavca bogatih 5000?/mesec (?eprav dvomim, da imajo tako visoke pla?e) in ?e je 2000 delavcev to delalo 16 let je stro?ek za pla?o:
5000? x 2000delavcev x 12mesecev x 16let= 1,9milijarde?
Se pravi to je "le" 18% celotnega zneska investicije. Oziroma, ?e bi vra?unal recimo na?e pla?e podpla?anih gradbenikov pri recimo 1500? bruto - se pravi je to slabih 600milijonov ? za pla?e.
Torej razlika med pla?ami je nekje 1,3 miljarde ? ali 13%. Po tej logiki investicija lahko bila dra?ja le za ta procent, ne pa de je kilometer predora vreden 4,5x ve? kot v SLO, ?eprav je logi?no, da je nekaj dra?ji saj je potrebno pri vrtanju imeti tako teko?i trak za materjal in izbolj?ano zra?enje ampak vseeno to niso take cifre.
Ne vem samo meni je cena 10miljard ? res grozljivo visoka zato sem napisal prvo razmi?ljanje.
Kaj bi rad povedal? Da pri slovenski AC kri? ni vsaj 30% predrag, da je v ?vici prisotna korupcija po socialisti?no, ali da preprosto me?a? hru?ke in feltne?
Ne vem, ?e si dobro dojel poanto - pri nas ska?emo iz ko?e, ker smo strokovno podkovani in prepri?ani, da ne bi smelo toliko stati in da pri nas vsi kradejo ter, da se je Zidar omastil na polno. V ?vici pa ne bomo nikoli podvomili v vrednost projekta in ceno pa ?eprav je bistveno vi?ja kot pri na?ih cenah ampak samo zato, ker je ?vica in smo prepri?ani, da ?e je toliko pa? potem toliko mora bit.
Nisem rekel, da je v ?vici korupcija, ker mogo?e je to res dejanska vrednost izdelka, se pa postavlja vpra?anja kaj pa ?e je mogo?e tudi pri nas to dejanska vrednost izdelka al to ni mogo?e - ker ?e kategori?no re?emo, da ni mo?no ... a potem stvar dojemamo z razli?nimi vatli?
?e pla?ate v naslednjih 2 urah, bomo prilo?ili ?e bonus "out of jail card", lastnoro?no podpisane zbirateljske kartice ministra za notranje zadeve in pravosodnega ministrstva. In to ?e ni vse, poleg dobite ?e pendrek okra?en s kristali swarovski in seksi ljubezenske lisice za vklepanje shranjene v dizajnerskem Gucci pederto?lu.
To?no na to sem mislil... in zakaj so pre?kali cesto? Na strani, kjer je bila nesre?a je protihrupna ograja in nima? it kam odto?it. Res bi rad videl nekoga (sploh ?enske) da bi bile pripravljene tam v koloni vsem na o?eh po?epnt in se polulat. Zato so verjetno hodili na drugo stran, kjer je pod cesto travnik in ni vsem na o?eh. In ?e se dobro pogleda film?ek se to?no vidi, da ?ez te?ejo tetice... verjetno ne v ?oping ampak je pa? po tolkih urah potreba prevelika pa naj se novinarke poptv-je ?e tako zgra?ajo in policija ?e tako moralizira in budali.
Kdor ?e nikoli ni bil v taki situaciji pa? lahko pametuje sploh, ?e je v klimatiziranem studiju, kjer mora biti na stolu le za kake dobre pol ure.
Po?as mi ni ve? jasno, kaj se grejo s konstantnim drkanjem folka, ki je 5 ur na soncu stal v koloni. A da bodo 5 ur sedeli v avtu ?isto na miru, da bodo poptv-jemskim novinarkam zadovoljili feti?isti?no ?eljo, da nih?e ne sme iz avta v senco. Bo pri?lo intervencijsko vozilo - ja bo z vklju?eno sireno in ?e nisi gluh verjetno ne bo? sko?il glih pred njega.
Res bi bilo dobro zaprt tele novinarke v avto za 5 ur in naj stojijo na mestu... res me zanima a bodo zdr?ale ve? kot tri ?etrt ure.
Kot drugo pa naj poka?ejo tablice tistih, ki so vozili vmes... a to pa ne, ker bi bilo res zanimivo kdo po?enja pizdarije.
a seveda ni isto samo nisi dojel poante, da pa? izkopi tunelov stanejo in to ogromno pa ne glede ali je ?elezni?ki ali cestni predor.
Zakaj po tvoje cestni predor ne potrebuje toliko infrastrukture kot ?elezni?ki? Cestnega je potrebno bistveno bolj ventilirat zaradi veliko ve? izpuhov, odvisen je od znanja in sposobnosti voznikov, morebitna nesre?a je dale? dale? bolj verjetna v cestnem predoru, signalizacije in ostalih zadev je tudi ve?.
Ne pozabit, da je sestava kamenin trdna in je zatomo?nost podorov v alpah skoraj enaka ni?, medtem, ko so recimo v ?entvidu to do?iveli ene parkrat. Ampak, da je cena 4 in polkrat vi?ja na kilometer pa je tudi vpra?anje rentabilnosti sploh, ker bi se s koli?ino kilometrov celo ni?ala. Kolikor mi je znano materjala niso ven vozili s kamioni ampak je bil nalagan na teko?i trak kot v rudnikih premoga tako, da tudi ventilacija ni bila tak problem. Kamione so nalagali zunaj predora.
Primerjava izkopa gradbene jame in rudnika 2km pod zemljo pa ?e zdale? ni primerna primerjava za tunela, ker kopat je treba eno in drugo in ni bistvene razlike ali je nad tabo ?e kilometer al pa 100 m gore.
a sta vidva dejansko pogledala zadnjo sliko... take udarne jame jaz pri nas ?e nisem do?ivel na asfaltirani cesti. Pri nas je tako, da ?e zjebe? gumo ali feltno na taki zadevi se pokli?e policijo in stro?ke poravna vzdr?evalec.
?e je cesta poflikana pa? trese in to je od vodic do meng?a samo ?e zdale? ni taka kriza kot to na sliki.
to je 175 miljonov EUR/km, pri nas je bil pa cel halo, ker so za km ?entvi?kega predora pla?ali 40m EUR... aja sej res pri nas se je kradlo v ?vici je pa vse ?isto kot solza sam cene je pa "off the charts"
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
hudi zvoki... ?e Hollywood si ne bi spomnil takih
Povezava za deljenje
Deli na druge strani