?e je motorist tik pred tovornjakom spremenil pas iz prehitevalnega na vozni pas, bi se tovornjaku, ob vklju?enem aktivnem tempomatu, samodejno vklju?ile zavore in bi avto sam za?el zavirat...in ob?utek v tovornjaku bi bil bo?anski, saj bi voznika prilepilo na vetrobransko steklo...
In bi izgubil ves zalet, v hrib pa ne bi mogel ve? pospe?iti in bi se po avtocesti vozil s hitrostjo na primer 40 km/h, ter za seboj ustvaril lepo kolonico. In dobil ?e kazen, ker se po avtocesti ne sme? voziti manj kot 60 km/h...
Zakaj je na posnetku ovira vedno na ravnem delu, ?e pa so na tistem poligonu imeli tudi ovinek in ?e tovornjak je posnet pri vo?nji skozi ovinek?
In res me zanima, ?e so imeli na prikolici nalo?enih kak?nih 25 ton tovora, kolikor je obi?ajna nosilnost takih polpriklopnikov?
Lahko si nastavi? dol?ino za pred seboj voze?im...
Sicer je ?e kar precej ?asa, kar sem delal vozni?ki izpit, ampak se mi zdi, da so takrat razlagali nekaj v tem smislu, da mora biti med ve?jimi (nad 3,5 ton skupne mase) oz. po?asnej?imi vozili vsaj 100 metrov varnostne razdalje zaradi prehitevanja in zaradi sprememb voznih pasov pri odcepu z avtoceste. Kaj to pri avtonomni vo?nji ne dr?i ve? ali sem jaz kaj pome?al?
Da ne odpiram nove teme, prilepim svoje vpra?anje sem.
Torej, danes se je zgodilo, da smo ?li iz Lokovca na pot z dvema Mazdama serije B (moja BTjka in pa ena B-2500, obe modre barve in z modro prikolico). V vsaki pa po dva "?lana posadke". In ravno mene je doletelo, da se je z menoj peljal "va?ki vseved". No, in se vozimo takole po avtocesti med 100 in 110 km/h in dohitimo tovornjak, ki je zaradi vzpona izgubljal hitrost. Drugi voznik je bil pred menoj in za?el prehitevati. Ko sem dohitel tovornjak ?e jaz, sem po?akal ?e enega motorista, ki se je bli?al po prehitevalnem in nato ?el na prehitevalni pas ?e jaz. In vidim, da je motorist moral zavirati za tisto B-2500. In ko je drugi voznik pri?el toliko pred tovornjak, da se je malo odprla pot, je motorist "pohodil gas", zavil na desno pred tovornjak in po desni prehitel B-2500, ker je drugi voznik toliko ?asa ?e vozil po prehitevalnem, da je "nabral" nekaj varnostne razdalje med njim in tovornjakom, ko se je vrnil nazaj na vozni pas. Pa me "va?ki vseved" pogleda in za?ne:
- "Ve?, da je Mercedes izdelal tovornjak, ki je sposoben samostojne vo?nje, brez voznika? Kaj misli?, da bi tista avtomatika naredila v taki situaciji?"
?morn. Mo?akar ima prav. A je komu kaj znano, kako avtomatika tolerira napake drugih udele?encev? Bi tudi tako mirno odreagirala kot ta voznik ali bi na vso mo? zaviralo in povzro?ilo nalet? Ali bi enostavno ugasnilo vse skupaj in naj se voznik znajde v trenutku kakor ve in zna? Je komu kaj ve? jasno, kako deluje vsa ta avtomatika in kako je sprogramirana? Tudi za nepredvidene primere, ki jih je na cesti kar precej?
vse za kao boljsi juti in nadaljno islamizacijo evrope ki je politicno pogrnila kot prvosolcek v tejle od amerov umetno ustvarjeni migrantski krizi
Koliko so to Ameri?ani umetno ustvarili - pustimo stat. Je pa res Evropska politika pogrnila na celi ?rti in predlagam, da si nabavite kompase in poi??ete vzhod, da ko bo padla komanda za klanjanje, da se ne boste iskali, v katero smer je treba... Ni mi pa jasno, zakaj vsi ti begunci ne be?ijo v Saudsko Arabijo, Kuvajt, Ekvatorjalno Gvinejo v Afriki, na Sej?ele, Libijo (ki je imela lani 104% gospodarsko rast!), Bocvano (lani BDP 11.940? na prebivalca), pa v Gabon in podobne. Ne, vsi se usujejo v Evropo. In ker smo Evropejci tolerantni do vseh, jim bomo dali pravice in mo?eje in ?irjatsko pravo in bomo kmalu klanjali, druga?e nas skraj?ajo za glavo. pa tudi kadili in pili ne bomo, ker nam bodo porezali prste... Je pa res, da se tudi pederisali in lezbali ne bodo ve?, pa tudi kurbali in koruzali ne. Ker pri muslimanih glede tega ni heca...
2.) mislim, da je celo prve tri dni deloval brez uporabnega dovoljenja , potem so dobili za?asno oziroma poskusno dovoljenje za ?as od odprtja julija 2008 do julija 2009. Dva meseca pred iztekom roka aprila 2009 so od ministrstva za okolje dobili trajno uporabno dovoljenje. Pri tem so bili upo?tevani vsi standardi vklju?no z odstranjeno protipo?arno za??ito, ki je dejansko bila "nadstandard" in tudi brez nje je predor v mejah standardov varnosti.
Torej, ?e prav razumem: ?entvi?ki predor ?e ni kon?an, uporabno dovoljenje pa ?e ima. Ne, najbr? sem kaj zame?al...
Hmmm... jaz pri Majesu vedno dobim za podpisat prevzemni zapisnik ...
Majes ni servis ampak je Majes...
Pri njem avto ne bo ?akal 14 dni na vrsto...
Glede prevoza do Pelkota: nekje poi??e? prikolico za vleko vozila v najem (cena od 30 do 55? na dan), pa dobi? koga, ki ima E-kategorijo in malo ve?ji voz z homologirano dovolj veliko vle?no silo, da jo potegne. Saj bi ti ponudil, da pridem jaz z BTjko, a je malo dale? od Nove Gorice do ?alca, potem peljati v Medvode in nato nazaj do Nove Gorice (mislim, da kar kak?nih 400 km). Bi pri?li potni stro?ki okoli 85?... No, ?e ne dobi? ceneje, lahko tudi pridem...
Neko? davno, ko sem ?e Cliota vla?il naokoli (in se kdaj pa kdaj tudi zapeljal z njim...), sem imel podobne te?ave. Najve?krat mu ne more? ni?, ker nima? nobenega dokaza, kdaj si avto pustil na servisu. ?e pelje? radio, ki je vreden mogo?e 150?, na servis, dobi? na papirju napisano, kaj in kdaj si pripeljal. In ko ga gre? iskat, ta papir vrne? na servis. Za avto, ki je vreden 15.000?, ne dobi? nobenega dokumenta, da si ga pustil tam. On ga lahko celo proda kam v ?rno Goro in mu ne more? ni?...
Lahko pa mu lepo poravna? ra?un dosedanjega dela in avto odvle?e? drugam. Na svoje stro?ke, seveda...
Zato je pa bil moj naslednji avto Honda. Ker Clio ve? kot 8.000 km ni naredil brez servisa in je bil skoraj ve? ?asa parkiran na servisu kot pa pri meni na dvori??u...
?e enkrat bi potreboval MFP. Tokrat eno uslugo. V OBIju v Novi Gorici sem naro?il PVC okenske police. Take:
Ker niso imeli na zalogi, sem ?akal 10 dni, da so jih pripeljali. In ko jih prevzamem, ugotovimo, da niso naro?ili zaklju?kov. In me potola?ijo, da bodo takoj naro?ili in da bodo ?ez 10 dni zaklju?ki ?e v Novi Gorici... Ker nisem ravno na volji ?akati tako dolgo in ker bi rad ?e kon?al, sem pregledal zaklju?ke in ugotovil, da je uvoznik iz Ljubljane. Ker pa imam mo?nost ?ibat do Ljubljane ?ele v nedeljo, se pa bojim, da bo ta dan zaprto. Zato bi prosil koga iz Ljubljane, da se odpravi po tole:
Na tale naslov:
?e pa se tam ne dobi, ?e bi lahko kdo pogledal v OBIju v Ljubljani ali pa tudi kje drugje, ?e bi lahko dobil. Potrebujem pa pet (5) kosov.
Ni? se ne tro?taj, da bo? ne vem kako hitro, saj se skoraj nih?e ve? ne umika sirenam in lu?kam... Edino glede parkiranja je bolj?e, ker ne pla?a? parkirnine. In ?e ima? dve modri lu?ki na strehi, ti noben redar ne napi?e kazni...
Danes se je pri meni odvijala predstava. Nastopajo?i so bili pa duo Mi?ela, ki ga sestavljata dve sopranistki. Ena prihaja iz ?vedske in se imenuje Jonsered, druga pa je iz Italije in se imenuje Efko. Poleg njiju pa je basiral japonec Turbo-Dizel Mazda. Za posebne efekte pa je skrbel ameri?an Warn. Prepevali pa so skladbo "Nas pa pozimi ne bo zeblo". Nastop je bil tako navdu?ujo?, da ga bomo v soboto dopoldan ne le ponovili, pa? pa tudi raz?irili zbor. Pridru?ila se jim bosta ?e dva slovenska bobnarja iz skupine TPV.
mater ti se vozis res pocen...pa se ni treba poslusat uno dizelasko klak klak klak
Labi, je neki na tem, sicer pa sem precej nezahteven in sem bil doslej ?ist zadovoljen s Cliom.
In ?e vsi podobno misle?i: ma, saj se hecamo z bencinarji in plina?i in celo z elektriko, ma me ter zanima, kako bi ?lo plina?u ali pa ?tromarju, ko bi se nehali hecat. Za moje pojme ga ?ez spodobnega turbo dizla ni...
?isto prav mu je naredil. Da sem slu?ajno policaj, dam Audijevemu vozniku ?e kazen za pla?at. Da prehiti, potem pa zabremza... ?isto prav je naredil, ?e bolj bi ga moral nagazit...
In preizku?eno. Tudi z BTjko. Samo ponavadi imam takrat dosti drugega dela, pa se ne ukvarjam s snemanjem. ?e sploh imam kamero... Bi pa blokade diferencialov v takem primeru precej pomagale... Vsekakor bolj kot pa piska?, ?e pusti? klju? v klju?avnici in odpre? vrata. O tem sem pa ?e nekajkrat pisal...
Na hitro mi pade na pamet samo most na avtocesti med odcepom za Tr?i? in odcepom za Kranj, kjer so delitacijske plo??e ali kakorkoli to?no se tista re? imenuje, odpadle ?e po enem letu ali letu in pol (se ne spomnim ve? dobro - mogo?e se bodo doma?ini bolje spomnili). Se bom pozanimal, pa sporo?im kasneje, kaj to?no se je zgodilo.
Kar se pa ostalih primerov ti?e:
stvar je taka, stoji pa takole: avtocesta je pa? asfaltirana. In ?e je po dveh letih delo na cesti (pa ne glede, kaj je vzrok) in zaprt vozni pas ali pa kar oba in promet preusmerjen na drugo stran, je pa? slabo narejeno. Ali pa slabo projektirano. Kakorkoli, nekaj ni prav narejeno in temu ne more? re?i kvalitetna gradnja. Vsaj za moje pojme. Ker poznano je, koliko je prometa po cesti, poznano je, kak?ni so vremenski pogoji in temu primerno je potrebno narediti projekt in temu primerno je treba opraviti dela na terenu.
To se sicer strinjam, ?eprav se postavlja vpra?anje od kod so bili delavci in kak?ne so dejansko imeli pla?e.
Pa tudi, ?e naredimo en tak zanimiv ra?un in ?e re?emo, da je bila bruto pla?a njihovega delavca bogatih 5000?/mesec (?eprav dvomim, da imajo tako visoke pla?e) in ?e je 2000 delavcev to delalo 16 let je stro?ek za pla?o:
5000? x 2000delavcev x 12mesecev x 16let= 1,9milijarde?
Se pravi to je "le" 18% celotnega zneska investicije. Oziroma, ?e bi vra?unal recimo na?e pla?e podpla?anih gradbenikov pri recimo 1500? bruto - se pravi je to slabih 600milijonov ? za pla?e.
Torej razlika med pla?ami je nekje 1,3 miljarde ? ali 13%. Po tej logiki investicija lahko bila dra?ja le za ta procent, ne pa de je kilometer predora vreden 4,5x ve? kot v SLO, ?eprav je logi?no, da je nekaj dra?ji saj je potrebno pri vrtanju imeti tako teko?i trak za materjal in izbolj?ano zra?enje ampak vseeno to niso take cifre.
Ne vem samo meni je cena 10miljard ? res grozljivo visoka zato sem napisal prvo razmi?ljanje.
Ja, zdaj pa tistim 13% dodaj ?e kvaliteto izdelave. Kolikor je meni znano, ?vicarjem ?e ni odpadel protipo?arni omet...
Mislim, da pri vsemu skupaj res me?a? hru?ke in feltne, kot je ?e nekdo napisal.
Saj se v Sloveniji ne prito?ujemo (vsaj jaz ne) toliko nad ceno samo kot nad drugimi stvarmi, povezanimi z gradnjo.
Prvo je to, da podjetje dobi posel na javnem razpisu, ker je ponudilo najni?jo ceno, nato pa cena naraste "za doplih" zaradi "nepredvidenih del". In tako tisti, ki je ?e pred gradnjo predvidel mo?ne zaplete in zato ponudil primerno ceno, odpade. Se pravi gre ?e pri samem za?etku za preizkus, kdo je ve?ji goljuf...
Drugo je to, da je pri nas gradnja zelo nekvalitetna. Res me zanima, kdaj bodo pri ?vicarjih potrebna ve?ja vzdr?evalna dela. Pri nas so, kot gotovo tudi sam opa?a?, potrebna ?e po pribli?no dveh letih... In ko se?teje? stro?ke gradnje in npr. 15 letno vzdr?evanje, pride? na podobno cifro, kot je ?vicarska. In ?e imajo ?vicarji toliko kvalitetnej?o gradnjo, da naslednjih 15 let ne bo ve?jega vzdr?evanja, njihov predor niti ni tako drag. Sploh, ?e upo?teva?, da za "tiste dni" ne bodo imeli izpada prometa...
Tretje je hitrost gradnje. Slavne Rebrnice so gradili 16 let, pa je vsega skupaj 12 km. Dobro, avtocesta ima dva lo?ena pasova, torej je 24 km ceste... Nekaj viaduktov, nekaj predorov, ostalo navadna avtocesta. ?vicarji pa v tem ?asu navrtajo 150 km predora... (mimogrede: od umestitve v prostor do izgradnje je minilo 25 let!)
Ko vse to se?teje?, njihov predor niti ni tako drag...
In ?e ?etrta stvar, ki mene velikokrat zmoti: da politika ne upo?teva ne strokovnjakov ne doma?inov, ampak so "najpametnej?i". Za marsikateri projekt je bila cenej?a ali pa bolj?a (ali pa kar cenej?a IN bolj?a) alternativa, pa je politika povozila vsa mnenja stroke in doma?inov in ?la po svoje. So mi Rebrnice bolj poznane kot ostalo, zato bom ostal kar pri njih. Tako doma?ini kot tudi stroka so opozarjali, da so Rebrnice meli??e in da je "kup gramoza" te?ko utrditi, da ne bo lezlo in se posedalo. In so bili predlogi, da se avtocesta spelje po drugi strani doline, ki je bolj kompaktna, na vrhu pa pride? na isto to?ko, samo z druge strani avtoceste Postojna - Koper pri cestninski postaji Podnanos. A je politika vse to presli?ala in porabila precej prora?unskega denarja po nepotrebnem...
?e pa pomisli?, da je v ?vici najni?ja zajam?ena pla?a dvakrat vi?ja kot v Sloveniji (in druge pla?e temu sorazmerno vi?je) in da ?vicarski delavci in podizvajalci dejansko res dobijo pla?ano svoje delo, pa razlika v ceni sploh ni ve? tako zelo velika in tudi tisti vatli dobijo razliko v drugo smer...
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Zakaj je na posnetku ovira vedno na ravnem delu, ?e pa so na tistem poligonu imeli tudi ovinek in ?e tovornjak je posnet pri vo?nji skozi ovinek?
In res me zanima, ?e so imeli na prikolici nalo?enih kak?nih 25 ton tovora, kolikor je obi?ajna nosilnost takih polpriklopnikov?
Sicer je ?e kar precej ?asa, kar sem delal vozni?ki izpit, ampak se mi zdi, da so takrat razlagali nekaj v tem smislu, da mora biti med ve?jimi (nad 3,5 ton skupne mase) oz. po?asnej?imi vozili vsaj 100 metrov varnostne razdalje zaradi prehitevanja in zaradi sprememb voznih pasov pri odcepu z avtoceste. Kaj to pri avtonomni vo?nji ne dr?i ve? ali sem jaz kaj pome?al?
Povezava za deljenje
Deli na druge strani