Pri tesli se vidi, da nimajo tradicije izdelave avtov in da je firma ratala zelo na horuk. Ampak, če jih pač ljudje kupujejo tudi take, zakaj bi se trudili.
To je zgolj in samo zato, ker avtomobile ne dizajnirajo uporabniki ampak ekonomisti. Virtualni gumbi na ekranu so pač cenejši kot mehanski. Volvo je recimo imel tud po 90 gumbov na armaturki, ker je seveda skrajnost v nasprotni smeri z zaslonom v Tesli. Obe rešitvi sta slabi in dejansko ima Mazda verjetno najboljši pristop, kjer so vse pomembne zadeve klasični gumbi, ostalo manj pomembno pa zaslon.
Jumbo Visma spet razpada po dolgem in počez - kako si najboljša ekipa sploh lahko privošči take šlamastike. Rogla je dobesedno ves čas sam, ker v zaključkih ni nobenga ob njem. Sem že pred Tourom rekel, da bi Roglič moral zamenjati ekipo.
Sej drži kar pišeš, ampak problem je v tem, da ti mora avto služit in ne ti njemu. To, da pa moraš za vsako daljšo pot narest poseben načrt, preračunat domet, porabo (bohnedej, da obtičiš v čakajoči koloni na 40°C in ti mora klima laufat par ur), potem pa upat, da ti tista polnilnica, kjer si predvidel polnit dejansko deluje in da je sploh prosta. Če ni eno ne drugo se znajdeš v situaciji, ki je enaka kot, da se ti pokvari avto. Ni druge kot naročit asistenco, da te rešujejo. Družinski prijatelj je recimo bil en od takih baksuzov, ki se mu je to zgodilo tako v smeri na morje in ko se je vračal. Je popizdil in prodal električen avto ter kupil PHEV-a zraven pa dejal: "dokler ne sprobaš takih situacij ne veš, da je el. avto le pogojno uporaben".
Trenutno je edina primerna rešitev iz obeh svetov in to so priključni hibridi. Z njimi imaš vse iz obeh svetov v enem avtu. Dokler ne bo infrastruktura taka, da zgoraj opisano ne bo problem bo kar veljalo to.
Imam pa en grd občutek, da je vse to kar se dogaja, dejansko le plan, kako spraviti ljudi stran od lastništva vozil (češ, da so v uporabi le 5% dnevno) in da boš vse skupaj le najemal večino pa peš ali pa z biciklom. Žal, kontrola nad ljudmi je preveč vabljiva, da bi se jo odrekli raznorazni gospodje iz WEF.
Eno stvar vsi pozabljajo in to je glavna stvar za povedat poleg te, da je infrastruktura zanič pa še tam, kjer je nikoli ne veš a bo delovalo oziroma a bo prostor, da se priklopiš. Maksimalni domet je pa tako majhen, da pri takem maksimalnem dometu električarjev pri ICE motorju že razmišljaš, da bi bilo treba kmalu počas na pumpo.
V glavnem v tujini se je že udomačil izraz range enxiety, ki načeloma opiše tisto česar vozniki ICE vozil sploh ne poznajo. To je stres, ki res ni prijeten in marsikdo zato še vedno uporablja poleg električnega tudi klasičnega, da ni odvisen od preračunavanja, planiranja kje bo polnil in kako daleč bo prišel .
No pa še tista stvar iz prvega stavka, ki jo pozabljamo in praktično nikjer nisem zasledil, da bi jo omenjali je pa zelo pomembna saj vpliva ravno na domet.
Pri klasičnih motorjih je načeloma izkoristek motorja, ki se spremeni v mehansko gibanje vozila izredno slab in pri modernih avtih nekje med 20-30%. Vse ostalo so izgube. Pri električnem je izkoristek blazno visok in v okolici 90%, katera se prelije v mehansko premikanje vozila. Tukaj se sliši sanjsko, ampak kaj to pomeni v praksi.
1. če se z el avtom peljemo namesto 100km/h recimo 140km/h se zračni upor podvoji saj se povečuje s kvadratom hitrosti. Če recimo pri 100km/h poraba znaša recimo 15kWh/100km in od tega 90% za premikanje to pomeni, da gre za premagovanje upora 13,5kWh. Pri 140km/h torej dvojno tega ali 27kWh+1,5kWh za ostale izgube. Se pravi, da poraba pri 140km/h je torej za 90% višja oziroma domet pade skoraj za polovico.
2. pri klasičnem modernem ICE motorjem je poraba pri 100km/h recimo 5 litrov in v povprečju se za premikanje porabi le 25% tega ali 1,25 litra. Poraba pri 140km/h podvoji le ta del na 2,5 litra, skupno torej na cca 6,25litra oziroma s popravkom izkoristka, kjer se zvišajo tudi ostale izgube na cca 6,6l/100km. Če to spremenimo v procente je torej povečanje porabe nekje le 32%.
Zato vidimo voznike Tesel in podobnih zverin s 500kW moči kako se po AC-jih cijazijo 90 mogoče 100km/h, ker kakršnakoli hitrejša daljša vožnja tako nesramno cuza energijo iz baterij, da pri daljših vožnjah podvoji število postankov na pumpah in če rabiš recimo za 1000km dolgo pot 2 postanka za polnjenje jih rabiš pri hitrejši vožnji torej vsaj 4 do 5. In če preračunamo postanke v ure polnjenja nikoli neupravičijo hitrejše vožnje s porabo manj časa do cilja ampak je ravno obratno. Višja hitrost pozneje na cilju.
Pri navadnih ICE motrojih tega ni, ker se poraba poveča le tretjinsko pa tist en postanek na poti je lahko zelo hiter saj ti vzame največ 10-15 minut, ravno toliko da pretegneš noge.
Pa da ne bo narobe razumljeno, ne sovražim električnih avtov, ravno nasprotno, obožujem jih v mestu in na kratke razdalje, ampak vseeno so daleč od idealnega multipraktičnega vozila.
Za Slivko in njegove prikolice pa so čist neprimerni
No ja znal je bit precej provokativen in tudi žaljiv... jaz se še vedno spomnim kako je Kacina zarad ograje poimenoval ograjevarstvenik al neki tazga, ta ga je pa pol oklofutal s cajtngom.
Ja je bil pojava ja in se je pravočasno distanciral od JJ-ja ter tako ohranil ugled in lastno integriteto ter ni bil samo en trobilec ideologije. Tako, da navkljub vsemu, ga bodo ljudje verjetno ohranili v dobrem spominu.
Se da, ampak moraš res poznat še bolj stranske ceste od stranskih.
Je bil pa danes spet kolaps, tako na Lj obvoznici, kjer se je trlo prikoličarjev in avtodomarjev, zraven s kamioni in drugimi nomadi. Še dobro, da je bila sobota in se je dalo skozi mesto pišit skoraj po praznih ulicah.
Pri nas so vsaj tukaj dovolj brihtni, da pri takih ozkih cestah dajo na vsak konec semafor in izmenično spuščajo eno in drugo smer. Veliko bolj je pred semaforjem čakat, kot pa se na centimetre počasi mim guzit. Ampak ja Italijani so itak svetlobna leta pred nami in na to niso niti pomislili.
Jaz včeraj nazaj proti Lj na Uncu ven, ker je bila kolona, ki se je začela par kilometrov pred Logatcem in trajala glede na AMZS aplikacijo do Brezovice. Drugač pa ja, ena rešitev je Horjul, druga pa na drugo stran proti Borovnici.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Pri tesli se vidi, da nimajo tradicije izdelave avtov in da je firma ratala zelo na horuk. Ampak, če jih pač ljudje kupujejo tudi take, zakaj bi se trudili.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani