A v Makedoniji lahko pla?a? z evri na bencinski? Bom zjutri prede ?ihtom en krog naredu....hehe.
Ok ne resno... neki se mi obeta, da bom ?el tja dol (pa ne zarad pocen goriv ) pa me zanima a se da v Srbiji in Mkd poravnat z EUR ali je treba kartice oziroma lokalno valuto?
Za po klancu ni panike, ker zavira z elektromotorjem, ki v tistem trenutku deluje kot generator. Se pravi, ?e pravilno ti??i? bremzo zavira tako, da generira elektriko iz potencialne energije. Leaf ima tudi avtomatski na?in B menjalnika, ki je namenjen ravno za take primere in po klancu navzdol, ker precej samodejno zavira z uporabo elektromotorja kot generatorja.
Gretje deluje solidno, klime pa nisem testiral tako, da ne vem kolk zale?e... je pa res, da vsak tak porabnik zmanj?uje domet.
Danes imel prilo?nost se vozit dobro uro in pol z elektri?nim Nissanom Leafom. Milo re?eno sem navdu?en in ?e bodo spravili skupaj ?e domet nekje na 600km sploh ni ve? vpra?anja, da bo en od mojih naslednjih avtomobilov sigurno elektri?ni.
Avto ima deklariranih 109KM in 280Nm ampak, ker ima ta navor iz nule te dobesedno izstreli iz mesta. ?e sam nisem verjel kako je to agilna ?valca v mestnem prometu - sem se v trenutku prelevil v divjaka - od nula do 60km/h je res ?ista poezija in ta ob?utek bistveno ne pojenja tudi do hitrosti 150km/h. Usta do u?es in se mi ?e zdajle smeji ko to pomislim. Ob?utek ima? pri navoru, kot da ima? vsaj 150KM dizla, hrupa skoraj ni, kultiviranost je bolj?a kot pri bencinarju.
Ampak ?al vse ostalo je pa bolj polomija kot uspeh:
- en najgr?ih avtov ever - zadaj izgleda, kot bi imel plenico al pa polne gate.
- sedi se za en drek, sede? je previsok, volana se ne da nastavljat in je ?isto preve? prenizek
- avto ima dobrih 30kkm pa se oreng ?uti zra?nost v volanu - hehe mogo?e ima preve? navora
- glede na ?portnost motorja bi pri?akoval, da podvozje temu sledi ampak ?al ne - ?e je samo mal ovinka se preve? nagne in takoj izgubi dober stik s podlago pa se notranje kolo zavrti v prazno - no good.
- vsak porabnik, ?e posebej gretje kar lepo zmanj?uje domet tako, da sem se ve? ali manj vozil brez gretja. ?e dobro, da je sijalo sonce, ker me je kar malo zeblo.
- domet je vsaj dvojni minus, ker ?eprav obljubljajo 150km dosega je verjetno realnost nekje 90km, ?e malo pazi?. Imel sem v planu narest dobrih 80km in je na za?etku procent polnosti baterije tako silovito padal, da sem bil kr malo na trnih in ves ?as v skrbeh ali bo zneslo ali ne. To je tud svoje vrste adrenalin, ?eprav je za zadnjih 15km ostalo ?e 35% energije, da sem si dal lahko malo du?ka predno sem ga priklopil na polnilno postajo.
Kaj naj re?em - imel bi ga za v slu?bo in po opravkih, za kaj ve? pa tole odpade ampak gre se pa v pravo smer - samo ?e domet pove?at in brzino polnjenja pa smo na konju.
Sicer sem za pove?anje preto?nosti ampak kaj, ko 50% ljudi ne ve, da se da gas pritisnit tudi ve? kot za en cm ter posledi?no pospe?ujejo slab?e od fi?aka , spa?ka al pa bolhce izpred 30 let. Posledica bodo morali zavirat tisti, ki so na prednostni (zeleni lu?i) oziroma bo prihajalo do raznih naletov.
V vsakem primeru se da tukaj uveljavljat stvarno napako... zadeva ne deluje tako kot bi morala in se od nje pri?akuje. Urad za varstvo potro?nikov je naslednji korak, lahko pa tudi to?ba. Samo vseeno mislim, da se bo dalo vse urediti. Majes naj pa samo naprej sporo?i, da bo? ?el preko in?titucij pa bodo uvoznik in tisti na severu hitro ugotovili, da ni ve? heca.
Jaz sem originalne diske menjal pri 190.000km in niso ?isto ni? tresli. Se da pa skoraj vsake diske "zviti" oziroma se na njih nanese plast, ki povzro?a razli?en torni koeficient in tudi zaradi tega trese - zvije? jih pa tako, da se recimo spusti? malo bolj ?portno iz kakega hriba ali pa zavira? na polno iz kak?nih 160km/h proti nuli ter zapelje? v globoko lu?o. Ko hladna voda zalije pregret disk izgleda koraj tako kot kaljenje jekla.
Zavorna pot ni odvisna samo od samih zavor ampak je ve?ino odvisno od gum. ?e se da tako mo?no zavirat, da se oglasi ABS je na?eloma odvisno samo ?e od gum kolk dejansko dr?ijo.
Cviljenje zavor je pa predvsem odvisno od plo??ic - originalne, ki jih dajejo gor na Mazda servisih cvilijo kot hudi?. Nima? kej kot zamenjat za kaj drugega bolj kvalitetnega.
Boss, tankamo ga tapravi skrtuhi po 0,51eur in ga lahko potem 10l cuka, Verovskova pa 0,53 kot rezerva
Bencina sem racunal, da bi pila nekje 8 do 8 in pol neke fotrovske voznje
Sam take fotrovske vo?nje bi imel z dizlom kolk porabe? Verjemi, da kej dost ve? kot 5 ali 5,5 ziher ne. Recimo na spritmonitorju ni nikogar s takim avtom kot tvoj, ki bi imel manj kot 9 porabe in to samo na benz. Povpre?je je dobrih 10. Tako, da ?e ima? res 8 do 8 in pol pol si res var?ne? brez primere
S tem v zvezi me zanima Kater DIZEL se vozi z istim stroskom ali nizjim od mojega, pri tem pa naj ima VSAJ enake zmogljivosti kot moj 2.5 V6?
V bistvu vsak - glede na to, da nisi navedel porabe in da pravi?, da ima? 4? prihranka s plinom glede na benz, pa ?e ?e znam uporabljat matematiko ima? porabo na plinu okoli 9,4l/100km. Recimo 163KM dizel ?estka prej?nje generacije z 2,2 CD motorjem bi se peljala s 6l/100km.
plin 9,4*0,599?(uradna cena Petrol)=5,63?/100km
nafta 6*0,988=5,93?/100km
30 centov razlike na 100km pri tem pa nisem vra?unal ?e tisto nekaj bencina, ki ga porabi? kljub uporabi plina, tako da vse skupaj je verjetno to?no tam tam. Aja dizel pa res ni ?estak tako, da ni ?ist isto pa tud letnika avta nista enaka.
Po teh podatkih je cena vinjete izracunana na priblizno enaki osnovi... S tem, da je standard pri njih precej nizji... cene zivljenjskih potrebscin pa so podobne kot pri nas ...
Hihi, prav si imel...
Men je sme?no to, da po tej logiki prepelje? v Sloveniji teh 612km in AC ne sme? ve? uporabljat, al kako. Na Hr pa pa? ?e enkrat ve?. Nekako tako to zgleda kot, da se ne sme? po istem odseku peljati ve?krat ?eprav ve?ina uporablja ve? ali manj samo en odsek AC. Redki so taki, ki letno prevozija vsak odsek AC vsaj enkrat. Mogo?e v Slo je procent takih ?e nekako merljiv na Hrva?kem recimo je pa takih verjetno zanemarljivo malo. In da bi s tem opravi?eval vi?jo ceno je ekonomski kiks - lahko jo opravi?uje? edino s faktorjem ?tevila kilometrov/milijon prebivalcev.
Trdim da na 100 prevozenih privarcujem vsaj 4eur in ker jih dnevno povprecno prevozim 100, je torej vsak dan prihranek teh 4, na mesecni ravni 120 in letni cca.1500.
S tem v zvezi me zanima Kater DIZEL se vozi z istim stroskom ali nizjim od mojega, pri tem pa naj ima VSAJ enake zmogljivosti kot moj 2.5 V6?
4 Eure/100km pri gorivu napram ekvivalentnemu dieslu nima? prihranka pa ?e se na glavo postavi?
Padanje cen nafte in predvsem surovin na sploh ni nujno da je nekaj dobrega. Lahko ka?e tudi na predvidevanja o rasti, bolje re?eno o padanju svetovne gospodarske proizvodnje.
Pst ne preve? na glas, da ne bo? podpornik tajkunov.
Ma? popolnoma prav, ker tole je lahko za?etek neke nove krize - upam da ne.
Hoces, noces zagovarjas izcrpavanje ljudstva - a ne za drzavne potrebe, ampak osebne interese lobijev
Ah lepo te prosim - melodramatizira?. Ker argumentirano razlagam zakaj je cena vi?ja me zdaj obto?uje? da sem zagovornik iz?rpavanja ljudstva za neke osebne interese lobijev. Katerih? Se pravi po tvoje ne rabmo vra?at kreditov, ki smo jih najemali za izgradnjo AC-jev, ker gre za iz?rpavanje ljudstva? Vzdr?evanje ni potrebno? Kdor misli, da ga iz?rpavajo na AC je ne rabi uporabljat saj je uporaba prostovoljna in ne obvezna.
Mi smo ve?ino AC-jev zgradili v zadnjih 25 letih medtem, ko so jih Avstrijci ?e precej pred tem in so ve?ino kreditov ali pa celo vse ?e odpla?ali.
Ne vem zakaj vsako leto tak halo proti vinjetam, ki so dejansko omogo?ile bistveno zve?anje varnosti (statisti?no tudi 50% manj mrtvih, kot pred vinjetnim sistemom). Poleg tega so v biv?em ABC sistemu marsikateri pla?evali tudi po 1000? in ve? letno - kaj pa je pol to? Rop pri belem dnevu? ?e bo pa nekdo uspel spraviti skoz ?e sat. cestninjeje za osebna vozila bo pa AC dejansko postala le za uporabo eliti. A to ho?emo? Namesto, da bi stopili v bran ugodni cestnini smo pripravljeni z nerganjem dati povod eliti, da jih ukine in nam poturi slab?o re?itev. In to vse zato, ker se nam zdi, da je vinjeta za slabih 23? predraga.
Se pravi samo zati ker je moja, lahko z njo delajo kar hoceji, mi moramo pa se smejati in zadovoljno to podpirati.
Svasta
ja kje hudi?a si pa v mojem postu to prebral???????
Za?el si pljuvat ?ez ceno vinjete - jaz sem pa samo argumentirano napisal zakaj je vi?ja pri nas kot v Avstriji. Ko sem pa to napisal "all hell brakes loose" in ste navalili name kako si upam ne pljuvat po dr?avi. A zarad razlike v ceni vinjete?
Jaz vse to razumem samo kot to, da moram, tako kot vsi, pljuvat ?ez lastno dr?avo in jo dajat v ni?, ker je to pa? danes tako trendy.
Namesto, da bi si priznali na?e prednosti se raje hlap?evsko klanjamo pred tujino - v ?asu juge tega nikoli nismo po?eli zdaj smo pa res ratali ene uboge pomilovanja vredne pare - ?e bi bil Rugelj ?e ?iv bi nam rekel pezdetki. Res se spra?ujem a si sploh zaslu?imo svojo dr?avo.
Kolk zna? Jures ti zavit s teme . Ne vem a to res ni logi?no, da ?e ima? ve? kilometrov cest na prebivalca to pomeni ve?ji stro?ek po osebi pa kakor to obrne?. Mislim, da je treba klele osnove matematike razlagat je pa res . Pa sej slabe ceste na prebivalca so iz istega ?tosa. Ve? kot ima? cest/prebivalca ve? je stro?kov z njimi in te?je jih pokrije? sploh ker na? BDP ni tako visok kot v Avstriji.
Druga?e mi pa ni jasno kaj si povedal v prvem odstavku, ker si samo ponovil kar sem ?e napisal v tekstu, ki ga citira?. Je bil pa ta tekst namenjen Labiju, ki se zdejle sicer mal spreneveda, da ne ve o ?em je debata. Ja verjetno je logi?no oziroma nedvoumno jasno, da nekdo, ki ima vi?je prihodke si la?je privo??i izdelek ali storitev, ki nosi enako ceno. In na trgu vladajo ekonomske zakonitosti in ker si nismo ?eleli socializma ampak kapitalizma je pa? tako, da ekonomska ra?unica pa? vlada na?im ?ivljenjem.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
A v Makedoniji lahko pla?a? z evri na bencinski? Bom zjutri prede ?ihtom en krog naredu....hehe.
Ok ne resno... neki se mi obeta, da bom ?el tja dol (pa ne zarad pocen goriv
) pa me zanima a se da v Srbiji in Mkd poravnat z EUR ali je treba kartice oziroma lokalno valuto?
Povezava za deljenje
Deli na druge strani