Vidim, da je težava predvsem v starem načinu razmišljanja - pridem na pumpo in natočim do čepa.
Pri EV tega ne rabiš početi. Če rabiš samo 10-20%, da prideš od stranke nazaj, boš to napolnil v petih minutah in se pripeljal do službe, priklopil in šel domov (ali pa v pisarno). Itak avto večino dneva stoji in naj se takrat polni ...
Jaz denimo na poti zeloooo redko polnim čez 60 %, ker nima smisla z vidika časa. En hiter šus elektronov in postanek za šoferja pa šibamo dalje. In čez 200 km ponovi hitro vajo. Razen če kombiniram s kosilom ...
Tako je, ker je enostavno in živcem prijazno in ne rabi nobenih dodatnih kalkulacij in razmišljanja. Avto služi tebi in ne ti avtu in njegovim potrebam.
Sem že večkrat napisal, sam nafilam tank, ko kazalec pade pod zadnjo črtico, ki označuje četrtino tanka. Takrat je še vsaj 200km dometa. Zakaj? Zato, ker ti to da ogromno manevrskega prostora, da naredim tankanje le kot neko obrobno zadevo in nisem odvisen točno kje moram ustavit, ampak to naredim čisto nagonsko nekje sproti. Če ne rata takoj pa čez 20km, al pa čez 50km. Variacij in prilik bo dovolj v tem času.
Res nimam nobene volje niti najmanjše, da bom preračunaval, delal kalkulacije ali bo zneslo ali ne, ali bo cesta normalno prevozna ali bomo obtičali v zastoju in si bom grizel nohte a bom zdržal ter pri tem zmrzoval v avtu, ker si ne bom upal prižgati gretja.
Sicer redka zadeva ampak 1x pred leti je bilo dovolj, da sem nehal "vozit do lučke". Zaradi nesreče na Štajerki smo v zastoju obtičali za dobrih 5ur in to na vroč poletni dan s temperaturami skoraj 38 stopinj. Ja za dobrih 100km sem skuril dizla v tistih 5 urah. Pri EV.... hmmm ne bi rad niti razmišljal.
Sej vem, ampak samo to dvoje imam na razpolago... pač zdaj se gremo "corporat CO2 neutrality" pa ker mamo še svojo leasing hišo je to to. Jaz osebno bi raje Škodo obdržal pa ne morem, ker ne smemo bit packi baje. Aja pa še polepili jih bomo z nalepkami kako smo okoljsko ozaveščeni in CO2 odgovorni. Karkoli pač to že pomeni predno začne človek bruhat.
V bistvu ti najbolj pomaga svečka in sistem, ki ustavi motor v takem položaju, da svečka vžge že pripravljeno mešanico in z lahkoto zavrti motor. Prav dosti si ne pomaga z elektriko in zaganjačem. Pri dizlu pa vžigalnih svečk ni, tako da ni druge kot zalaufat motor z zaganjačem, kar načeloma ni tako elegantno kot pri bencinarju.
Naš ZOE je iz letnih 13,3 kWh/100 km zdaj pozimi prilezel na povprečje 14,2 kWh. Je pa res, da se zgolj občasno zapelje po avtocesti, ima pa zato ogrooomnooo kratkih voženj do 3 km.
Ja sej po regionalkah se tudi sam vozim s 3,9-4,4l/100km. Ampak spet, ko ni časovnih omejitev in ima človek čas. Žal ga danes vsepovsod primanjkuje. Zato tud moj delovnik že dolgo ni već samo 8 ur, ampak nekje med 9 in 10. Da mi bo pa še avto pobiral dodatne ure in še podaljševal službeni čas mi pa najmanj diši.
Kona ma hitro polnjenje le tam nekje pri 85kW med 10-80% tako, da je postanek bliz 30 min. Vem, da boš rekel, naj ko parkiram vklopim v polnilnico, ampak to je BS, ki mi ga praktično vsi EV entuzijasti ponujajo. Ne tega časa ni, da se takrat išče polnilnica, ki seveda navadnno ni niti v bljižini, če manj pa pride v poštev fehtarjenje za neko elektriko, če je sploh možno to izvest. Še 1x - avto te mora pripeljat iz A v B brez, da zahteva od tebe, da se z njim ukvarjaš pa naj bo še tako priročno. 5min ni nikoli problem, 30 pa je v natrpanem delovniku lahko že veliko.
OK, tole je res ekstremni primer, ki mogoče bo letno 2x in verjetno bom raje takrat šel kar s svojim.
Lahko sicer tiščiš sklopko in obremenjuješ ležaj ampak to ni to. Sem nekajkrat pozabil izklopit i-stop in se mi je na cca 5 zaustavitev zgodilo to, da ravno takrat, ko se je motor ustavljal bi bilo treba speljat. Čist na začetku, ko je bil avto še dokaj nov sem reagiral malo nespretno in sem na hitro prtisnil na gumb za zagon misleč, da bo takoj zagnalo motor ter sem ga seveda ugasnil. Pol pa še enkrat za zagon, zadi pa na hupah (ne ni bilo v Lj ampak na križišču pri Solkanskem mostu).
V ostalih primerih pa če pride i-stop procedura ti pa moraš startat je treba čakat, da se motor popolnoma ustavi in se šele potem spet samodejno zažene. To je hitro 2 sekundi nepotrebne nervoze. Zato večino časa tole striktno izklapljam oziroma preklapljam le v primerih, ko vem da se bo čakalo dlje.
Pri AT menjalnikih je to mnogo bolj pripravno rešeno in je točno tako kot opisuješ. V Passatu ne vem če sem 2x gumb za izklop uporabil, ker je bil z DSG menjalnikom in si samo z rahlo zavaro naredil vse kar je bilo potrebno.
Kaj pa pred NLB a bo kaka pipca? No tvoja izkusnja me pa zanima ker si terenc odvisen od časa
Polnilce mamo spodaj v kleti Emone, kjer bo parkirana tale grdobijo (roko na srce - res je grd, ampak nč hudga sej ni moj). Zunanjih še nekaj časa ne bo niti za Avant2GO ne.
Edina sreča je, da se nam taka intervencija zgodi v povprečju manj kot 1x mesečno, tako da bom že nekak. Če se bo res mudilo bom pač svoj avte uporabil, da ne bo zapletov. Ampak predno kar koli nepovedujem bo pač 1x treba probat pa da vidimo kaj bo.
pred 3 urami je dvorjan napisal:
@Boss saj razumem, da te je sedaj strah, ampak ti povem, da boš spoznal, da ni tak bav-bav.
Strah me ni, ampak mi je pa slno neprijetno, da se ukvarjam pred vožnjo z načrtovanjem poti. Do kje bo šlo, a bom moral varčevat, kje so polnilnice za katere bomo imeli kartico. To so stvari, k z mojim poslom nimajo baš nobene veze in me samo utrujajo po nepotrebnem.
Razmišljam za alternativo, da bi vzel vseeno PHEV Toyoto CHR. Ampak žal je to še večja katastrofa k Hyundai in še bistveno manj prostoren. Pa rabim plac še za kej prepeljat.
OK, Bini mal resnosti prosim no. Jaz avto ne rabim za vozit se po nekih regionalnih vukojebcih, ampak mora biti hitro prevozno sredstvo seveda v okviru hitrostnih omejitev. Če tega ne bi rabil grem lahko tud na vlak.
Pri 130km/h, ga ni EV-ja za splošno uporabo, ki bi kuril manj kot 20kWh/100km. Pri 68kWh (bruto) bateriji pa ne heroja, ki bi naredil več kot 300km, pozimi pa še bistveno manj.
Če pa misliš, da sem poln BS-ja si pa poglej tele informacije, ki so na osnovi dejasnkih mejenj in ne nekih testnih nakladanj v idealnih razmerah.
All details and specs of the Hyundai Kona Electric 65 kWh (2023). Compare price, lease, real-world range and consumption of every...
Najboljši scenarij ob najbolj primerni temperaturi brez vklopljene klime pri 110km/h!?!?! s porabo celotne baterije brez rezerve in da te pol Žonta pobere je 355km, pozimi 275km. Pri 130km/h in rezervi vsaj 10% (da te ne raznese od nervoze a boš našl polnilnico in da bo delovala) so taki dometi samo mokre sanje in velja tisto kar sem zgoraj napisal.
Dinozavri so izumrli vretenčarji, ki so na Zemlji kraljevali več kot 100 milijonov let. In še danes napajajo sodobni svet z energijo. Karkoli je prišlo za njimi, ni trajalo tako dolgo, da pa je obstajalo, vemo samo od fosilov, druge koristi ni. Zato jaz zelo spoštujem dinozavre in prav bi bilo, da se tudi drugi bolj spoštljivo obnašate do njih - ker vaša super tehnika brez ostankov dinozavrov ne bi bila vredna kaj več kot 0,30€ na kilogram...
In glede na to, kako dolgo so vladali, so bili zelo "trpežni" in jih ni pobral majhen dvig temperature, tudi niso nasmetili plastike vsepovsod, niso naredili radioaktivnega sevanja, ... ... ... Skratka, kar je ostalo za njimi, nam še zdaj koristi, kar je pa najsodobnejšega, je pa krhko in občutljivo...
Zato je naziv "dinozaver" najboljša reklama in priporočilo.
Pa od kje hudiča ste nekateri pobrali, da je nafta iz dinozavrov?
Nafta nastane iz mikroorganizmov (največ plankton=, ki ga je bilo v prazgodovinskih morjih res veliko in je največ odmiral kar sam in se nabiral na dnu cv obliki sedimentov. Zaradi premikanja zemeljskega površja, dodatnih usedlin ga je s časoma "pokopalo" globje pod površje, kjer je bil izpostavljen visokim tlakom in temperaturam. Kemijska reakcija, ki se je pri tem sprostila je dejasnko naredila surovo nafto. Večino se je to dogajalo še predno so prvi dinozavri zakorakali na zemlji.
Noben dinozaver danes ne napaja ničesar in če bi koga morali spoštovati je le plankton in drugi mikroorganizmi, kot so recimo alge.
Pa glih zdaj... V ponedeljek bom ob službeno Škodo in dobim EV Hyundai Kono. Mene kr zmrazi kako bo zgledalo, če bo potrebna hitra intervencija v Murski Soboti al pa Lendavi. Baterije ima samo 68kWh. Tole bo ob AC vožnji naredilo največ 300km, pozim pa bo verjetno že 200 uspeh.
Ma še to ne... to ni več nesreča zaradi spleta dogodkov ampak čista malomarnost in brezbrižje. Take bi bilo treba spravit s cest in minimalno odvzem kategorije vsaj za kamione. A naslednjič bo pa čez človeka zapeljal al kako, če mu ena nesreča na istem mestu ni bila dovolj?
Kot si ti že drugi rekli. Če hočeš poceni avto z deset let starim dinotom, ki ne obljublja nizke porabe vzemi podhranjenega 2.5. Če daš nekaj jurjev več, boš imel mazdo z najnovejšo tehnologijo in odličnim, varčnim motorjem, podprt z blagim hibridom, ki ti zelo pomaga v vsakdanji vožnji, neslišnim, sedaj že tud preverjenim biserom od motorja po toliko letih, kot je zunaj, brez nekih znanih hib. Mislim, da ni dileme, kateri je pravi zate.
... in če pokličeš v naslednje pol ure dobiš drugo za pol cene... in to še ni vse...
S Teslo 3 pa na nogometne tekme na prvenstvu v Evropi.
Nihče ne govori, da je to vsakič, ampak če se ti bo to zgodilo samo 1x v 10 takih potovanj je izkušnja lahko silno slaba. Zanimivo, da sred počitniške sezone v Nemčiji težko dobiš ICE avto za izposojo, EV-ja pa brez težav. Zakaj? Marsikdo raje vzame Rentaacar za tistih 10 dni , da se na dopustu lahko ukvarja samo z dopustom.
Da ne boste rekli, da nihče ni tega mogel napovedati ...
Tega ne more nihče napovedat, ker če se bo uporabljalo tržna načela sigurno ne bo takih cen. Če pa bodo fašisti želeli podražit pa itak ni problema. Isto se lahko zgodi z elektriko. Danes je tako jutri lahko čisto nekaj drugega. Imaš sončnico na strehi? Super, kaj pa pozimi? Ne se veselit na zalogo, ker so pripravljeni da zajebejo vse. Nihče ne bo živel poceni, še več, delajo na tem, da kdor ničesar ne bo imel bo najbolj srečen. Le zakaj tako razmišljanje... vsak naj si sam odgovori. Aja pa 15minutna mesta so baje čist super. Ogled Bleda al pa Pariza je pa glih tako dober ne kakem bigscreenu, da ne rabiš it tja.
na enem pa sem malo poklepetal z ostalimi EV mojstri in kaj koristnega izvedel.
ja jaz tud rad z neznanci govorim na nekih neobičajnih lokacijah... moram rečt, da me ICE pri tem totalno omejuje, ker nimam časa kakšno jako debato udarit na nekem parkirišču.
Moram pa rečt, da polnjenje na javnih polnilnicah je kot bi rekel Forest Gump:" life is like a box of chocolate, you'll never know what you're going to get". In to je problem, ker te polnilnice se postavijo potem pa silno malo ali nič vzdržujejo. Če je vse OK super, kaj pa če ni? Pol pa hitro rata razumnih tistih 20% zaloge energije v bateriji, da se poišče novo polnilnico.
Meni osebno se namreč še nikoli ni zgodilo, da bi prišel na pumpo pa avta ne bi mogel napolniti. Še celo več, najdlje sem čakal, da sem prišel na vrsto, 15 minut. Čakanje po nekaj ur na prosto polnilnico pa sploh ni tako redko ob kakšni obljudeni lokaciji in še slabše bo, ko se bo število EV-jev povečalo. Infrastruktura ne sledi temu, tudi obstoječe pumpe imajo premalo placa, da bi uredile dovolj polnilnih mest za EV-je. Verjetno si nihče ne želi imeto zasedenega prostora s polnilnimi mesti na vsakem vogalu in bi radi, da se urbanost okolja s tem čim manj obremenjuje a po drugi strani bodo potrebe čedalje večje. Kako to uskladit med sabo je zanimivo vprašanje.
@dvorjan dokler vas je EV lastnikov malo tole vse nekako laufa in verjemi, da samo krat 2 povečamo število EV-jev bodo že precejšnji problemi. Da smo nekje na 30% voznega parka pa s tako infrastrukturo tega ne sfolgamo. Tako, da tudi zate je dobro, da se število EV-jev počasi povečuje, ker če bo šlo hitro boš prej mel ti problem, kot pa mi z ICE vozili.
Še v mestih po Nemčiji je gorivo po 1,8-1,85€/liter, na avtocestah pa že krepko čez 2€/liter.
To ne bo držalo, klele me že nekaj časa prepričujejo, da ima Golob najdražji bencin in dizel tako, da že v Italijo hodijo tankat, ker je ceneje. Zdaj pa ti take cene privlečeš.
Že skoraj eno leto nisem objavil kakega filmčka, ker vem da ni glih nekega interesa tole gledat, ampak vseeno.
Tole recimo brez moje reakcije se ne bi izšlo brez karambola. Če ga ne bi videl kretena in bi vztrajal na pasu bi šel ali vame al pa direkt v bus tko so bili pa res samo centimetri v igri pa bi pisal v jamralnik. Avtobusar pa tud ni nič reagiral čeprav ga je gledal ves čas.
Pa še en MonteNegro zadetek, ki se je zgodil par minut prej. Res so Črnogorci bolj lene sorte, še na gas se mu ne ljubi stopit, ko nekoga takole izsili.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
In on bi dizla zapeljal v lepo reko... tako, ki jo še nutrije niso oskrunile. Pa zakaj bi v Sočo, če ima reko Vipavo pred nosom.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani