Seveda se uničuje, tudi z dodatno obrabo. To je posebej vidno zadnje obdobje, ko so se predvsem SUV-i zredili, zraven pa še dobili baterije. Uporabniki, ki natikajo gume, ki niso namenjene takim masam, jih pobira redno prej kot prevoženih 20kkm.
Sej to je znan info, še posebej, ko se našteva negativne lastnosti povečanja mas. Zato pa imamo XL gume, ki se jih natika recimo tudi na dostavnike in podobno. Nosilnost je zelo pomembna informacija, ker če uporabljaš preveliko, bodo gume neudobne in grob. Če pa perenizko, bo pa obraba visoka vključno z možnostjo fizičnih poškodb.
Če to ne bi nič pomenilo, bi dali najvišji nosilnostni index za vsa vozila in bi bil problem rešen.
Pa saj ne prebija nosilnosti.
No z 92 hodi po meji, z 98 je daleč od meje.
To kar ti razlagaš, je kot, da bi rekel, moja Mazda gre 210km/h. Gor moram dat Y gume do 300km/h, ker mi V gume (240 km/h) pobira pri končni hitrosti.
Nosilnostni index, je pogosto povezan z težo gume in z dražjo proizvodnjo. Tudi večja kot je nosilnost, manjša je udobnost.
Naša CX-30 kupljena februarja 2025, ima enake težave s senzorji - prepozno piskajo, niso dovolj občutljivi, ... itd.
In @Alex, se mi zdi, da delovanje parkirnih senzorjev nima kaj dosti zveze z G140 motorji ... bolj z generacijo vseh CX-30.
Pred eno uro je Valh napisal:
vse v bistvu.
Bi bilo skoraj bolje brez.
Od tega da so lahko zelo zelo zakasnjeni in tulijo na najvišji stopnji ko si praktično skoraj že kam zadel, prejšnjih stopenj kot da ni.
Do tega da ne kažejo realno, da se včasih sploh ne vklopijo ko si tik pred tem da kam zadaneš.
Ko hočeš pomaknit avto čim bližje oviri zadaj, lahko lepo vidiš kako zanič so. Včasih se sploh ne prižgejo ko se počasi približuješ, ali pa kar preskočijo iz prve na zadnjo stopnjo in podobno
Skratka ne moreš se zanašat na njih.
Tudi 2 na vsaki strani, spredaj in zadaj je pomojem premalo. Vw in škode jih majo 6 na vsaki strani, tudi ob straneh in lahko mirne duše parkiraš ponoči brez luči in kamete. Isto večina avtov ki sem jih vozil. Podobno je bilo le pri rentiču opel mokka, s katerim sem zadel drevo pa je tulili šele poltem, ko sem avto odmikal 😄
pri vw točno veš kje si. Ko tuli na polno, recimo veš točno da manjka tistih 10cm da zadaneš oviro. Pa tud lepo ti kaže kje je ta ovira in se lahko zaneseš 100%. Tu tega ni.
a je sam pri meni tako? Naj peljem na servis?
Imel sem Alfo. Senzorji so bli top.
Na Fordu tudi včasih si res hiter in se ustaviš pa piskajo vedno hitreje, ko stojiš.
Na Hyundai-ju pa imajo občasno na križiščih fantomske piske.
Tako da čisto verjamem, da je Mazdina rešitev pač na nivoju Forda. Saj sta bla včasih pobratena.
Naj @Slivka pove kak njemu piskajo, on ima VAG senzorje.
Za motor sem se že odločil. vsekakor G140, takoimenovani Dinozaver. Je cenenjši in res ni velike razlike z x186, kar sem preveril tudi na testni vožnji po razgibanem terenu. V bistvu mi je G140 bolj všeč kot x186 (prosim ne me zdaj linčat).
Če kdo vozi zimske poleti, ga ne razumem. Za tak malo km, naj te bojo celoletne. Ker zimske tak prvo leto pregreje in uničene.
Razumem, da dobre celoletne, so boljše kot poceni sezonske.
Razumem, da če delaš malo km in nisi občutljiv, so boljše celoletne, ker se bojo mogoče obrable. Večina vozi oba kompleta, tudi takrat, ko so recimo spokane, ker še imajo profila.
Če ne rabiš v vsakem vremenuna cesto, bojo tudi celoletne ok.
Sam vem, da morata oba avta ne glede na vreme na cesto. Tudi če jaz lahko kdaj delam od doma. Pa tamala raketa ne more imeti celoletnih, ker jih bom poleti sesul.
Tam mi je izredno važen oprijem, ker pač pri konjih in legi se človek kdaj "spozabi" 🫣
Haha, ampak kaj te bk za reklamo... avto ti mora biti všeč in to je edino kar šteje.
Pol resno vprašanje za vse... a je kdo dejansko šel kupit avto, ker je bla dobra reklama zanj. Govorim tudi o tem, da ga je zaradi dobre reklame vleklo v salon z avti. Oziroma obratno, a je kdo zaradi slabe reklame v medijih se odrekel nakupa določenega modela? Osebno, reklame z avte preskočim in izbiro gradim na čisto drugih temeljih. Je pa res, da danes je to lažje, včasih smo pa po avtosalonih hodili, kupovali avto revije in tako zbirali podatke.
Imel sem Giulietto.
Ko sem jo vplačal, se je prodajala 1 leto in je praktično ni bilo na cesti. Tudi reklame ni bilo nobene nikjer.
Imel sem leta 2011 v ožjem izboru: Leon FR, Mazda3, Focus MK3.
Focusa sem zaradi notranjosti hitro odpisal, Leona zaradi slabih izkušenj s koncernom.
In potem sem na furi s kolesom, kjer sem umiral v hrib, zagledal pri eni hiši Giulietto.
Pa sem šel še to gledat.
Če je ne bi videl, ne bi sploh bil pozoren, da obstaja. In tako so stricu skočle oči iz jamic, ko sem z R4 zaaral polno opremljeno Giulietto.
Bolj je vprašanje, kdo je dejansko zmožen kaj ukrenit v tej smeri...
dne 4. 10. 2025 ob 10:45 je Boss napisal:
Baje Holob že tuhta, da bi nekoliko znižal cene goriv v torek. Ampak ne za nas holcarje z dizli, le za tisto gospodo z bencinarji. Kdor mi obljubi ceno litra za 1 EUR, dobi na volitvah moj glas. Evo tolk pocen sem na voljo.
Dajta no.
Če bojo spustli trošarine na gorivu, bodo pač ustrezno višji davki na plače ali pa trošarine na elektriko.
Žal nisem kmet iz hribov, samo mi še dobro deluje ZKP 😉
No tole si pa zelo nesramno povedal. Se pravi lažemo al kaj? A poraba v 90.000km v mojem podpisu je laž?
Govorimo za opis poti, ki jo je omenjal ta v članku, da se ni divjalo in da je imel precej počasne in panoramske vožnje. Jez imam 5,76l/100km porabe pa je moja pot večinoma AC in mestna. Regionalk strašno malo. Sem pa iz Vrhnike v Ljubljano po omejitvah tudi recimo testno peljal pod 4 litri na 100km. Tako, da 5l/100km je čist normalno dosegljivo, tudi če se ves čas držiš maksimalne dovoljene hitrosti.
Pa tudi poraba test smo na forumu naredili pred časom in nas je kar nekaj dizlov vozilo v območju 5 litrov pa vsi smo imeli vmes še regeneracijo DPF filtra.
Vse je odvnisno od načina vožnje.
Službenega 1.6 Golf dizla sem tudi spravil do Minhna in nazaj 3.6l/100km, strogo po omejitvah.
Več ne bom, da spet ne bom kregan, da ne razumem pojmov 🫣
Glede na to, da se počasi spet bliža čas menjave gum me zanima, katerega od spodaj naštetih modelov bi vi izbrali v dimenziji 215/65r16.
- Bridgestone Blizzak lm005
(večja obraba, boljše na mokrem)
- Bridgestone Blizzak 6
(nova zasnova, boljše v snegu, malo slabše na mokrem)
- Continental WinterContact Ts 870p
- Michelin Alpin 7
Na Cliotu 4 sem večino lastništva imel gor Blizzak Lm005 185/65r15. V tej dimenziji so bile gume bomba. Glede večjih dimenzij imam mešane občutke zaradi precej različnih mnenj uporabnikov. Očitno se določeni vzorci tekalne površine bolje obnesejo v manjših dimenzijah in obratno. Obraba in poraba goriva mi nista važna.
LM005 sem imel v 175/65R14 in 235/40R18
V dimenziji 235/40R18 mi je zadnjo 5. leto začelo lamele trgat stran.
V obeh dimenzijah je držala ok. Zrabil nisem nobene do konca.
Trenutno imam na obeh Pilot Alpin 5 (235/40R18 in 215/40R18). Boljše gume še nisem vozil pozimi.
Alpin 5 sem imel 1 leto na Alfi 215/65R16. Tisto leto je bila ok, potem sem avto in gume prodal.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Prostor za hrambo enega seta koles ali seta gum je enak. 😉
Gume redno vlačit gor in dol je povečano tveganje, da se platišča popraskajo. Tudi guma se grdo tvija in nateguje....
Mislim, da je to osebna preferenca ali bo vsaj 1 uro v vrsti pri vulkanizerju. Ker če ne menjaš prej, je pač vrsta. Ali pa bo doma v miru previjačil.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani