RazširiZa Hertz-om še Sixt...pa kako no🥺...kaj,a niso skor brez vzdrževanja in z nizkimi obratnimi stroški?!😳
So, ampak niso pa za neuke in "boli me *urac" uporabnike rent-a-car storitev.
Saj smo tudi to že obdelali - karoserija je večinoma iz aluminija - posledično draga popravila vseh bušk in prask, ki jih pri rent-a-car avtih ne manjka.
Si predstavljam, da se najdejo tudi številni, ki rečejo, gremo probat, koliko gre, v drugem ali tretjem poskusu tipa "glej to", pa gre v robnik, štango, drug avto ... ker pač niso vajeni nekaj sekundnih pospeškov do stotice in ob tem še spreminjanja smeri ...
Ali pa preizkušanja, koliko časa je avtopilot dejansko avtonomen ... ko zatuli "prevzamite nadzor", je za tiste z bolj švoh refleksi lahko že prepozno.
Itd.
Evo, ena manj prijetna izkušnja glede EV, tokrat s strani servisov.
Konec decembra ima domači Smart predviden prvi servis na 25.000 km. Pa pošljem par povpraševanj na uradne servise.
Izhodišče:
Ljubljana - 550€
Lesce (ASP) - 400-550€
Klagenfurt - 200€
Potem jih vprašam, kaj dobim za ta denar, pa popravijo okvirne ponudbe:
Lesce: 200€
Klagenfurt: 200€
Potem jim rečem, da naj se ne zajebavajo, da za menjavo kabinskega filtra in zamenjavo zavorne tekočine nisem pripravljen plačati 200€ in da naj pripravijo konkretno ponudbo.
Kje smo zdaj:
Lesce: 192€
Klagenfurt: 135€
Italijani (Smart servis v Tavagnaccu) se žal niso odzvali na povpraševanje, bi imel lahko še bolj celovito sliko.
Mimogrede, sem še malo pobrskal po nemških Smart straneh, in dejansko so tam bolj "pošteni", pa je prvi, t. i. A-servis nekje med 70 in 90 evri.
Taka polna, kot starejši Citroeni. 😃
RazširiPa čemu nakup hibridnih in E-busov če se stalno kvarijo in jim zmanjka baterije na progi, polnjenje pa ima v garaži?Nihče se pa ne vpraša kako je potnikom kateri so prisiljeni koristiti LPP ker se jim mudi v službo, na sestanek ipd... ta krntija ti pa obstane pred Tivolijem, Namo ipd...
O čemu ti to?!
Tako kot lastniki EV ne vozijo do 0 % baterije, tudi šoferji avtobusov ne bodo vozili "do nule", tako da se ne bat, da boš ostal na električnem avtobusu s prazno baterijo.
Res ne razumem, od kje takšna paranoja. A doma tudi ne uporabljate ničesar, kar ima vgrajeno elektromotor in baterijo? Kako tipkaš na ta forum?
Ja, itak, če pa pretiravajo s ceno. Kdo pri zdravi pameti pa bi dal za plastik fantastik Jeepa Avengerja 40 jurjev?!
1 leto te je opozarjal, da je baterija v ključu prazna?! 😃
RazširiEvo jaz sem pa zamenjal baterijo v ključu. Javlja kar nekaj časa že in sem rekel da bom potestiral koliko časa drži. No včeraj mi je pa zjutraj med vožnjo začela piskat da key not found. Je zmrzu ključ od mraza zgleda, ker ga odlagam v sredinsko konzolo, avto imam pa zunaj.
![]()
Sem imel sedaj Varte, zdaj sem pa vzel Duracella, ker sem kupil duo pack in so imele novejši datum proizvodnje (08/2023).
In koliko časa je zdržala. Ker meni je tudi včeraj prvič napisala Key Battery Low. 😃
Jaz bi od Kitajcev ne imel nič proti temule:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=379389677
Sploh pa za 50 jurjev bo AWD različica ... V Nemčiji, kakopak. Ampak ko bodo enkrat 2-3 leta stari, bodo pa že na ožjem spisku. 😃
Evo, Tesla 3 z več kot 320.000 km na števcu.
Stroški servisov = manj kot jurja
Sprobal bremze in gume - dvakrat.
Prvič zaradi lisice, drugič zaradi mačka/e.
Če niste vedeli, Mazda 3 je z nami že 20 let. Priporočam branje:
Mazda3 slavi 20 let obstoja – CarAndUser.com
Premenjal gume, spet na balonih ... Zdaj je pravi "sleeper", še el-cheapo radkape ima. 😃
Pa akumulator napolnil ...
Jutri pa tankat in po vitrex ...
@ronson: Za ta režim voženj bo dizel čisto v redu.
@scania: 2.2 dizla pred koncem 2015 ne kupuj, še raje 2016 (ker so bili itak izdelani kak mesec preden so se prodali)
Ne, pri nas javne polnilnice večinoma samevajo ...
Tudi scenarij, da bo vsak drugi prodan nov avto EV, se pri nas še dolgo ne bo uresničil. Jih niti ni toliko, tudi če bi si jih vsi čez noč zaželeli (kar pa glede na odzive na tem forumu in v gostilnah kakopak ne pride v poštev).
Dokler ni konkurence, so cene visoke.
Potem pa tudi s starostjo modela padajo - enako kot pri ICE.
In višje kot so maloprodajne cene, višji so tudi popusti.
Tudi za nov Citroen včasih ni bilo problem dobiti 25 % popusta na ceno iz cenika ...
RazširiVseeno so to previsoke cifre za večino ljudi, že 30k€ večina ne zmore brez odloga plačila..... 🥴
Mogoče pa nas kitajci rešijo, da se "bodo" lahko sploh vozili čez 20let 🤔
Saj tudi jaz nisem kupil novega EV, temveč rabljenega. Tako kot Mazdo. Oba stara 2 leti z okoli 20.000 km.
In, ja, kitajski EV prihajajo in - ironija - niso prav nič slabši od evropskih. Tesle, izdelane v kitajski tovarni, so bolj natančno sestavljene kot Tesle iz Berlina ali ZDA.
Razširi
Kolk maš porabo 10-13l/100km? 🤪
Ja, točno tako. Če imam samo strogo mestno vožnjo po naši prestolnici, so točno take številke.
Čim pa se peljem kam ven, pa močno pade. Npr. relacija Radovljica - Ljubljana pa nima problema držati 6-7l/100 km.
Medtem ko ima Smart ForFour EQ mestno porabo 10-11 kWh, zimsko mogoče 14 kWh, največjo možno pa je imel ob uvozu - sredi zime po AC 833 km s povprečno porabo 15,8 kWh.
Razširiaja-lokacijo za kakšno hidroelektrarno...kje pa imaš v mislih?...se strokovnjaki zadnja leta na veliko bodejo ravno okoli tega...pa se mi zdi,da tebe še niso vprašali🧐
Res je, niso.
Drava je resda v celoti zajezena, Sava v precejšnji meri, Mura pa ima absolutno še veliko rezerv.
RazširiPo nasilni ukinitvi avtov na dinozavre leta 35, bo mogoče res pri nas 30% ljudi uporabljalo EV, ostalih 70 pa superge iz Lidla.
Takšen je cilj.
Ampak, ni vse tako črno. Ljudje ki so si zamislili ta scenarij, se bodo vozili okoli s ferariji na sintetično gorivo.
Ja, tole se res smešno ali noro sliši, je pa vsekakor eden od mogočih scenarijev.
Pač v mestih ne bo imel vsak avta, bo šel na kolo, skiro, javni prevoz ali pa EV car sharing.
Mčk: nič bat, ta črni scenarij se itak ne more uresničiti.
Saj vem, da je na tem forumu veliko računalničarjev. Se vidi tudi po tem 0 / 1 načinu razmišljanja. Kaj če BI VSI to ali ono ... Zakaj greste takoj v ekstreme? Če vi delate po 100 ali celo 200 km na dan, to ne pomeni, da jih dela toliko prav vsako gospodinjstvo/hiša/prebivalec.
Elektrifikacija prometa se itak ne bo zgodila čez noč, niti ne bodo EV-ji imeli nikoli 100% deleža.
Jih bo pa 5 %, pa 10 %, čez deset let mogoče že 30 % ... In tako sproti se bo rihtala tako infrastruktura kot tudi proizvodnja energije. Fotovoltaika raste, kot bi jo sadili, še kako hidroelektrarno bomo naredili, če pa bo šel NEK 2 skozi, potem bomo pa sploh imeli sladke skrbi ...
RazširiOprosti.
Tebi pa plačajo, da EV tankaš doma?
Seveda ne, ampak jaz denar za položnico za elektriko zaslužim hitreje kot pa denar, ki ga moram pustiti na bencinskih.
Pač, treba si je naliti čistega vina. EV ni za vsakega, ima pa ogromno prednosti in je vsako leto uporabnejši za širši krog voznikov.
Jaz se ne slepim kot nekateri tu. So mi stvari kristalno jasne.
Moja 2.5l Mazda za 100 km mestne vožnje porabi 15€ poleti in 20€ pozimi. EV pa 2€ oziroma 2,5€. Je razlika, ane?
Bo treba bolje prebrati napisano. Ti omenjaš neke varovalke, jaz pa samo moč ...
In še moj domači primer iz prakse. Gospodinjstvo ima priključek 1x 25A. EV se polni prek polnilnice (nastavljeno da to počne od polnoči naprej, ko je priklopljen) s 16A, kar znese 3,7 kW na uro. Pa ni nobenih težav.
Kaj torej ni izvedljivo? Glede na to, da bi pri blokovskih parkingih polnjenje naredili na novo, bi bile instalacije okej. Pa tudi če bi bil to zgolj šuko in z varovalko "zazihran" na 16A, bi avtomobile še vedno lahko cel dan in noč polnili s 13A in cca. 3 kW na uro. Pač podobno kot če bi laufala pečica ...
Če smo pa že pri času - za vštekat in izštekat polnilni kabel potrebuješ par sekund. Ne rabiš zraven avta stati, da se napolni. 😃
Pa še to naj razjasnim vsem vam, ki se obešate na silne ure in ure polnjenja. Pomislite, koliko denarja date mesečno za bencin ali dizel. Ki ga morate zaslužiti. Torej vi ne porabite le pol ure na mesec na bencinskih, temveč porabite vsaj en delovni dan (da ta denar zaslužite), torej bližje 10 ur na mesec za "polnjenje rezervoarjev s tekočino dinozavrov". Let that sink in ...
Napisano
In prav tako tudi bo.
Sem šel nazadnje dvakrat skozi to, ko sem prodal Mazdo 6 in DS5.
Pa še ko imaš najnižjo ceno med vsemi oglasi, bi še kar nižali ...
Povezava za deljenje
Deli na druge strani