No ja, ampak to velja za 90% vseh stvari, ki jih imaš doma. Zakaj pralni stroj, če lahko pereš na roke. Zakaj mikrovalovka, če maš štedilnik, zakaj štedilnik če lahko zakuriš sred kuhne na tleh. Zakaj fen, če se slej kot prej lasje posušijo sami, zakaj sesalec, če maš metlo pa klofar. Tole grem lahko v neskončnost in nobena od teh zadev ne rezultira v finančno pozitivno bilanco.
A zakaj jih pa imamo - zato ker nam kupijo eno stvar, ki je več vredna kot denar sam in to je čas. Zato imamo tudi avto, ker nam je čas bolj dragocen in avto nam ga več ohrani za druge zadeve. Zakaj potovati od Lj do Kp dve uri in več z vlakom ali busom, če ti jo avto vsaj eno prišpara, zakaj prati na roke, če ti pralni stroj prišpara eno uro itd itd.
Tako, da ja tudi to so naložbe ampak ne v denar temveč v čas.
Vsaka predelava motorja potegnae za sabo stvari, ki niso v prid delovanju motorja sploh kadar je že veliko kilometrov naredil tak motor. Jaz bi se plina izognil na široko v rabljenem avtu. Več potencialnih stroškov kot koristi.
Eno najbolj mrzlih noči zadnjih let sem preživel v električnem avtomobilu. Ni me zeblo, pri 20 stopinjah Celzija v notranjosti avtomobila sem prijetno spal. Koliko energije za ohranjanje toplote za...
Absolutno pogori na celi črti.
Primer vestnega voznika Tesle Model 3 z 62kWh nazivne kapacitete baterije, ki ohranja baterijo v top kondiciji in jo polni le do 80%. No in ta se v teh mrzlih dneh odloči, da bo šel iz Lj v Mb, cca 130km poti. Tesla obljublja vsaj 300km dometa s to baterijo tako, da bi do Mb moralo biti absolutno dovolj.
No pa začnimo 62kWh baterija ima dejansko uporabno kapaciteto le 57kWh in ker jo vestni lastnik polni le do 80% je bilo ob štartu v Lj za 46kWh energije shranjene v baterija. Štarta lepo po predpisih s 130km/h. Poraba pri tej hitrosti je okoli 20kWh/100km a ker je strašno mraz je potrebno dodati še vsaj 25% gor za ogrevanje baterije na najbolj idealni temperaturi in seveda tudi notranjost avta samega.
Tako, da rečmo, da je realna poraba ob takih razmereh tam nekje okoli 25kWh. Pelje se cca 100km in naleti na snežni metež in na zasneženi cesti je povprek obrnilo in zagozdilo enega profesionalca s šleperjem in zlizanimi gumami. V glavnem zastoj. Ob zastoju je imela Tesla še 21kWh baterije na zalogi, kar bi za zadnjih 30km vožnje moralo biti popolnoma dovolj.
No ker naši vrli marsovčki v snežnem metežu nikakor ne najdejo zastoja še manj pa zagozdenega kamiona se ta iskalna in reševalna akcija konča šele po sedmih urah čakanja. Da naš protagonist ne bi zmrznil je ves čas ogreval Teslo in glede na opise v članku zgoraj porabil cca 15kWh baterije tako, da je revežu ostalo le in samo 6kWh s katerimi ne more naredit zadnjih 30km in zdaj ihtavo išče polnilnico v Slovenski Bistrici ter mu srce divje razbija ali se bo le izšlo al bo treba osramočeno priznat, da ta pot kljub vsej njegovi previdnosti ni bila dobro zamišljena.
No taisto pot se je recimo odpravil recimo en z dizelsko Mazdo 6 s sankami na strehi (rečmo mu kar Boss, da bo lažje), ki je pri tankanju bolj take sorte, da je verjetno nazadnje tankal 1x pred deset dnevi in ma cca v tanku samo še enih 20litrov goriva oziroma cca 40% tanka. Ker je mal neredne sorte mu pač dol visi za priprave na tako pot.
Isto po 100km naleti na zastoj in je tja prišel s 14litri goriva še v tanku. Po 7 urah čakanja in laufanja motorja je pokuril še dodatnih 4litre in, ko se je sprostilo je imel v kestlu še 10litrov, kar je vrh glave za zadnjih 30km vožnje pa še vedno se mu ni prižgala lučka za gorivo saj mu kaže še za 140km dometa ko pride na cilj v Mb.
Kaj hočem povedat - pri BEV-ih je kapaciteta zaloge energije tako majhna, variable , ki povečujejo porabo pa tako velike, da tudi pri avtih, ki imajo nadpovprečne baterije je lahko že pot med Lj in Mb cela avantura v stilu Camel Trophya, ker ti lahko že en nepredviden dogodek totalno zaserje že tako posran dan. Pri ICE tega ni niti približno saj bi ob polnem ne prav velikem tanku, kot ga ima Mazda 6, naredil tri take tripe LJ-Mb in še nazaj pa četudi bi v vsakem stal že 7 ur v snežnem zametu.
Ta posnetek z zelo verodostojnega kanala pokaže dušo EV marketinga in vsega okoli njih...samo laži in zavajanja...kot pri "čarovniku", ko ti kaže eno roko,da ti pritegne pozornost,med tem pa te z drugo."nategne"...oz. "metlo v ritko".
Tole bi bistveno lažje izračunal, če bi uporabljal maso in pospeške. Na hitro, kombinacija CT(300kg)+911(1500kg)+prikolica (200kg) je na grobo vsaj 3x bolj masivna kot sam 911. Tako, da rabiš zelo na prbližno 3x večjo moč za isti pospešek.
Cyberbeast - najmočnejši model ma tri motorje in 850KM, Porsche pa 385KM. Torej bi jih rabil na uč vsaj 1100KM za izenačit. Pa da rečemo zaradi bolj enakomernega navora, AWD, ni prestav... bi rekel, da bi jih moral imet vsaj nekje 100KM več kot jih ima.
Skoraj tri leta nazaj smo takole testirali regionalko in majhen kos AC pa je kljub regeneracijam DPF-jov bilo pri dizlih okoli 5 litrov. S premišljeno vožnjo brez prelazov bi se dalo še za liter dol.
Pa dejte ga srat no. Če do sedaj tega na svojih cx30 ni nihče opazil to pomeni, da problema ni.
Mislm, če ga jaz nisem zarad sank na strehi pa se res vidijo iz aviona oziroma celo iz satelita, pol je tole res malenkost. Ampak vseeno dopuščam, da se mogoče pri njemu pač nakako bolj vidi ali pa da je celo res dobil slabe ulitke.
Preveč se je pisalo premium gor pa premium dol in potem človeku popusti previdnost pri nakupu. Boljš je da se napiše kakšen feler več kot premalo in potem greš, preveriš ali je res tako hudo in kako moteče je še predno daš denar.
Je pa tako, da idealnega avta pač ni več in vedno se bo našlo nekaj kar nekomu ni povšeči oziroma je teh kompromisov, ki jih morajo kupci sprejemat čedalje več. Potem se pa fabrke praskajo po glavi zakaj prodaja stagnira - hmmm, po moje zato ker so kupci v Evropi rasisti in nočejo kupovat Japonskih avtov. 🤡
Pa to ni mišljena samo kvaliteta, bolj je pomembno ali imaš sploh še proste roke kaj "smeš" kupiti. Če povzamem Đurota in reklamo o KIA bi oblast najraje rekla: Če bi nas vprašali bi vsi vozili električen bel SUV.
Verjetno zato ker mu je všeč in je 99% zadovoljen. Ta 1% ga pa pač moti - mene osebno recimo me kaj takega ne bi, ampak ljudje smo različni in nekoga moti nekaj kar drugega sploh ne in seveda obratno.
Smo pa forum in zakaj se ne bi pogovarjali tudi o teh stvareh
Je možno, samo nikakor pri kombinirani vožnji. Relacijska vožnja po regionalkah pa še to, če ni velik hribovske vožnje. Recimo stara cesta od MB do LJ bi bila idealna.
Sicer mi tale debela plastika sploh ne sede, ampak vseeno, če je gor naj vsaj izgleda profesionalno narejeno ne pa da se opazijo nepravilnosti. Zdaj a se to dogaja samo pri določenih serijah ali bohnedaj pri vseh, je verjetno tole stvar za reklamacijo. Je namreč čisto možno, da imajo več dobaviteljev te plastike pa kakšen ne dosega standardov pol pa samo upajo pri Mazdi, da se kupec ne pritoži, če pa se pa menjajo.
Tko, da dam roko v ogenj, da je možno pri @Alex vse OK in pri kakšnem drugem tudi. Pri @DragoK pa pač ni. Sej hudo sicer ni, ampak če kupiš nov avto pa pač ni prijetno, da te takoj stvari zmotijo.
Glede ostalega pa takole. Tudi mene na 6-ki karavan silno motijo strešne sani, ampak ker so narejene tako kot morajo biti drugih pripomb nanje nimam. Bi jih dal pa prec stran, če bi se dala dobit alternativa, da bi zgledalo lepo oziroma originalno. Takoj bi letele po hitrem postopku dol. Hočem povedat to, da pač avto kupiš dizajnersko takega kot je... zato pa obstajajo aftermarket tuning in styling zadeve.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
No ja, ampak to velja za 90% vseh stvari, ki jih imaš doma. Zakaj pralni stroj, če lahko pereš na roke. Zakaj mikrovalovka, če maš štedilnik, zakaj štedilnik če lahko zakuriš sred kuhne na tleh. Zakaj fen, če se slej kot prej lasje posušijo sami, zakaj sesalec, če maš metlo pa klofar. Tole grem lahko v neskončnost in nobena od teh zadev ne rezultira v finančno pozitivno bilanco.
A zakaj jih pa imamo - zato ker nam kupijo eno stvar, ki je več vredna kot denar sam in to je čas. Zato imamo tudi avto, ker nam je čas bolj dragocen in avto nam ga več ohrani za druge zadeve. Zakaj potovati od Lj do Kp dve uri in več z vlakom ali busom, če ti jo avto vsaj eno prišpara, zakaj prati na roke, če ti pralni stroj prišpara eno uro itd itd.
Tako, da ja tudi to so naložbe ampak ne v denar temveč v čas.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani