hy.. spet jaz.. ahm kaj ?e ve? odgovor glede ?portnega filtra?
Lp
way off topic
glih z zanimanjem sledim interesantni debati, ki jo za?enjata Yavarye in Poky pa pride Brainy pa prjav ?portni filter - v tem kontekstu se to skoraj tako sli?i kot, da bi bejbo na prvem sre?anju pobaral katero vrsto tamponov uporablja.
Ja, pri ?estki to dela dimmer in sicer, ko pri?ge? lu?i se avtomatsko zatemnijo vsi displayi s pritiskom na dimmer pa se sredinski display (ura, ra?unalnik, radio, temperatura) nastavi na svetlost, ki je enaka, kot pri ugasnjenih lu?eh. To pa ne velja za display pri ?tevcih (prevo?eni skupni in dnevni kilometri), ki ostaja zatemnjen ampak ta je res precej nepomemben, tako da ni panike.
Ja displej ob pri?ganih lu?eh in soncu je res neberljiv!
A se ne da to nastaviti - "stara" ?estka ima gumb z napisom "dimmer", pri novi pa to naredi? z drsnim potenciometrskim gumbom za nastavljanje jakosti notranje osvetlitve, ki ima v skrajni legi isto funkcijo kot dimmer pri stari.
?udno se mi zdi, da pri petki tega ni... :ne vem: pa sta ziher, da nista kakega gumbka spregledala??
Boss u?eraj sem si pora?unal kilometrino pa je ?e vedno 62 sit.... :ne vem:
Preveril pri na?ih in pri nas imamo 69sit , je pa res, da v uredbi o vi?ini povra?il stro?kov v zvezi z delom in drugih dohodkov, ki se ne v?tevajo v dav?no osnovo je ?e vedno naveden znesek 62 sit. Tako, da :ne vem:
Za enkrat je najve?ja zamera poraba, ki se nekako ne odlepi od 10l. Upam, da bo bolje, ko zamenjam zimske gume z letnimi.
LP Casper
ne bo vsaj bistveno ne - z enoprostorcem ne more? var?evati predvsem zaradi velikega upora in ve?je te?e - limuzina enaka dol?ine z enakim motorjem bi porabila vsaj liter in pol manj tako, da se kar sprijazni s porabo oz. ?e je prehud stro?ek razmi?ljaj o plinu :ne vem:
Glede nato, da so na avtomobilu original logotipi, ne verjamem, da gre za kopiranje.
a mi to iste slike gledamo? Ta logotip je bolj podoben Oplovem, kot pa Mazdinem - v glavnem, kr neki
pod to?ko dve pa, ?e za?nejo proizvajat po licenci potem so avtomobili skoraj enaki, to na slikah pa ni ne ti? ne mi? ampak po moje ilegalno kopiranje, ki se ga Kitajci poslu?ujejo na veliko v zadnjih desetih letih...
Neko? (ne vem ?e ?e) je tudi Martin Strel vozil sponzorsko ?estko - sam bolj?e, da jo ne bi, ker je v prometu precej divji (in me?e slabo lu? na Mazda?e) pa ?e spije ga rad preve?.
a kdo ve kolk pridejo airbagi pri Mazdici - ?ist tko za info, ker sem za kolegico na?el enga Accenta, dobr ohranjenga, zaleten (popravljen v nulo) je bi glih toliko, da sta se airbaga ofnala in jih niso dal nazaj... kli?em na Hyundai in se usedem na rit - 500 jurjev za oba airbaga
uuu jako neugodno - a zato cinca? da ne bi ?el na slalom, ker nisi ziher, ?e je z avtom vse OK?
Sem pa imel tudi sam eno tako butasto izku?njo z "na cesto padajo?imi stvarmi" - lansko zimo se peljem po eni cesti izven naselja in kak?nih 20 metrov pred mano se odlomi ledena kepa iz kupa naplu?enega snega in se zvali direktno na cesto. Bremzat ni blo ?asa, nasproti pa en avto tako, da sem direkt z ene 60 napi?u ta kos ledu. Odbija? je na spodnjem robu po?il v dol?ini 5 centimetrov pa je bila zgolj kepa iz zmrznjenega snega premera 30 cm, tako da ?e je samo to kar si napisal si jo ?e poceni odnesel - ker z 80km/h v trde skala
Do zme?njave pri dveh vrstah tehnologij so privedli avstralski izumitelji sistema, ki sem ga opisal, s poimenovanjem impulsni sistem, ki (naj) izbolj?uje delovanje Otto motorjev na na?in, kot je zgoraj opisan.
Impulsni motor pa je dejansko najbolj enostaven reaktivni (jet) motor, ki je bil uporabljen pri prvi krilati bombi V-1. Deluje pa tako, da se zaradi hitrosti, ki jo je potrebno dose?i s pomo?jo drugega nosilca, skozi sesalni kanal nabija zrak v izgorevalno komoro, kamor se nato vbrizga gorivo in zmes z zrakom v?ge. V komori se tako pojavi velik pritisk, ki zapre ventil za dovod zraka na dovodni cevi za zrak. Edina pot izgorele zmesi je skozi izpu?no cev. Zaradi velikega pritiska se plini z veliko hitrostjo usmerijo skozi izpu?no cev, pri tem pa se ustvari precej?nja reaktivna sila. V komori se zaradi inercije plinov ustvari pod pritisk, v sled katerega se ventil ponovno odpre in zrak ponovno polni izgorevalno komoro in postopek se ponavlja. Motor deluje pribli?no tako kot se gibljejo morski glavono?ci (lignji, sipe...)le, da pri veliko vi?jih hitrostih. V-1 je imela v kratkem ?asu po lansiranju hitrost skoraj 700km/h.
enostavno in u?inkovito - zaradi konstantnih pokov je ta raketa oddajala zna?ilen zvok (kot kak zelo po?asi se vrte? diesel ) od katerega je London?anom ledenilo kri v ?ilah...
V glavnem, da ne nakladam to je prva zmaga dieselskega prototipa in povrhu ?e po?tena z izbolj?anim rekordom kroga za dve sekundi in tremi krogi naskoka pred drugouvr??enim na koncu 12 urne dirke.
Jaz bi tud ?el in bi vse skupaj skombiniral za avtoslalomom (od gostilne do gostilne )... ne, ne, resno ne vem a bi ?el takoj zjutraj na sejem pa pol pofirbcat tekmovalne vo?nje al bi ?el popoldne na sejem ?
Ma ja, 12l po?re pa kak koli pazim,mislim, da ma mazda 1.6 tudi ?isto zadosti konjev, res da je moj probe malce te?ji, ampak mislim, da bi moglo iti skoz...
Kaki dve leti nazaj, da sem na motorju dal naredit generalko, malo mi je ?al menjat, ali kaj bo?..ne vem kaj vse bi se moglo menjat, menjalnik tudi?
V Sloveniji je bilo v letih 1954-1995 19.343 ?rtev prometnih nesre?. V letih 1995-2000 pa 1.727, v letih 2000-2005 je bilo 1.317 ?rtev. Pri nas se premalo ukvarjamo z vrednotami ?love?kih ?ivljenj. V dobrih pol stoletja smo izgubili 23.387 ?ivljenj, (za primerjavo Ptuj ima 23.242 prebivalcev). Po bruseljskih vrednotah ?love?kih ?ivljenj je gospodarska ?koda v ?rtvah za Slovenijo 83 milijard EUR.
Po skupni oceni na ravni EU se je med letoma 2001 in 2005 ?tevilo smrtnih ?rtev zmanj?alo za 5 % na leto. ?al Slovenija ni izpolnila pri?akovanj in spada v zadnjo skupino s 137 ?rtvami na milijon prebivalstva za leto 2004, zato ni dobila pozitivne ocene. Bolj?e so Malta, Nizozemska, ?vedska in Zdru?eno kraljestvo med 50-60 ?rtvami na milijon prebivalcev. Slab?i od nas sta Litva in Latvija.
Zna?ilno za odgovorne v Sloveniji, ki kreirajo prometno politiko je premalo strokovnih, logi?nih in premi?ljenih ukrepov, predpisov in primernih zakonov. Kako ustaviti morijo na na?ih cestah? Kaj smo napravili do sedaj? Kdo, kako in kdaj bi moral hitro ukrepati?
Za ve?jo varnost lahko in morajo prispevati najve? uporabniki cest sami. Nevestne in nevarne voznike "vzgojiti", da bodo postali varni. In kaj lahko in morajo napraviti odgovorni za prometno varnost?
1. Postavitev primernih, nedvoumno postavljenih, prave velikosti, primerni lokaciji in dobro vidne smerokaze.
2. Nimamo enotnega sistema krmiljenja semaforjev. ?asovno krmiljenje je nastavljeno, nelogi?no, nestrokovno in z razli?nimi sistemi krmiljenja. Ne poznamo zelenega vala krmiljenih semaforjev. Mnogi semaforji so krmiljeni tako, da ima prednostna cesta enak ?asovni interval, kot stranska cesta, kljub temu da je razlika v gostoti prometa 25:1 v korist prednostni cesti.
3. Vzdr?evanje cest, predvsem regionalnih, je mnogokrat neprimerna. Po?asna, nestrokovna in slabo organizirana obnovitvena in vzdr?evalna dela...
4. Ni enotnih in tipiziranih hitrostnih ovir v strnjenih naseljih (le?e?i policaji), razlika v vi?ini je 1:3, v dol?ini 1:20.
5. Znaki za omejitev hitrosti so postavljeni nestrokovno, nelogi?no in v?asih tudi ?kodljivo. Taka nestrokovna postavitev prometnih znakov povzro?a, da vozniki v?asih ne verjamemo, ne spo?tujemo in ne upo?tevamo prometnih znakov za omejitev hitrosti.
6. Zato bi morali opraviti strokovni pregled in korekcijo prometnih znakov in smerokazov po Sloveniji. Pri postavljanju znakov upo?tevati strokovnost, smiselnost, logi?nost tako, da bodo slu?ili prihajajo?i satelitski navigaciji in kontroli hitrosti vo?nje na na?ih cestah.
Najve?ja pomanjkljivost omejitve hitrosti je skozi naselja. Definicijo naselja in omejitev hitrosti nimamo usklajeno z Evropo. Razlika je ta, da pri nas velja omejitev hitrosti od table z napisom kraja in do preklica kraja. V tem obmo?ju omejitve hitrosti zmanjka hi?, torej naselja in omejitev hitrosti ?e vedno velja. Na?a policija tu pridno lovi "nevestne" voznike, ki prekora?ijo hitrost. Svojo normo kaznovanih voznikov z lahkoto izpolnjujejo.
V Evropi je omejitev hitrosti 50 km/h le v strnjenem naselju. Ostali del, kjer ni strnjeno naselje je 70 km/h, v Belgiji celo 90 km/h.
Kaj bi pomenilo, ?e bi imeli evropske omejitve hitrosti skozi naselje pri nas? V Sloveniji je ve? kot 6.000 naselij. ?e predpostavimo (ugibamo), da je povpre?na dol?ina naselja 1 km, omejitev hitrosti 50 km/h je obi?ajno po celotni dol?ini naselja.
Moj predlog omejitve hitrosti 50 km/h bi bil le v dol?ini strnjenega naselja. V tem primeru 100 metrov. Ostalih 900 metrov, kjer ni strnjeno naselje pa 70 km/h. Vozilo bi to razdaljo prevozilo v kraj?am ?asu za 0,31 minute.
Ta prihranek na ?asu ni pomemben. Toda ko izra?unamo kon?ni prihranek vidimo slede?e: 6.000 naselij, 1.000 vozil dnevno, prihranek 0,31 min., 365 dni, vozilo porabi 6 l goriva na uro. Iz te predpostavke sledi, da v Sloveniji porabimo za vo?njo skozi naselja ?e dodatnih 68 milijonov litrov goriva ali dodatno potro?imo 15 milijard tolarjev.
Koli?ina dodatno porabljenega goriva je zastra?ujo?a, ker povzro?a ve?je stro?ke prevozov, ve?je onesna?evanje spalnega naselja, vse ve?ja odvisnost od uvoza goriv, potratna poraba energije...
7. Regionalna in ostala kri?i??a je smiselno postopoma in v danih mo?nosti rekonstruirati v kro?i??a, ki so se v Evropi izkazala bolj varna in imajo ve?jo propustnost.
8. Napraviti evidenco voznikov, ki povzro?ajo preve? prometnih nesre?. S sodobno opremo je danes to mogo?e. S tem bi lahko varne voznike nagradili, nevarne pa obravnavali po posebnih merilih. Ta merila bi bila, da vozniki, ki napravijo povpre?no letno ve? nesre?, bi tudi pla?ali tolikokrat ve? zavarovanja. Voznik, ki letno prevozi dolo?eno kilometrino in v dolo?enih letih ne povzro?i prometne nesre?e ne pla?a zavarovanja...
9. Strogi nadzor in ukrepanje proti "kamikazam" na na?ih cestah. Tem voznikom omogo?iti, da si na za to primernih poligonih dajo du?ka za svojo ?ivahnost in v cestnem prometu vozijo varno po predpisih. V skrajnem primeru, ko kamikaze ne morejo, no?ejo ali ne znajo voziti varno, jim lahko sledi odvzem vozila.
10. Enako pozornost posvetiti prepo?asnim voznikom, ki vozijo recimo 20 % po?asneje, kot je dovoljeno. Ti prepo?asni vozniki so nevarni, ker ustvarjajo za sabo kolone in se ne ustavljajo ob varnem mestu, da bi sprostili promet za sabo. Tudi policisti ne opozarjajo in ne ukrepajo proti (pre)po?asnim voznikom..
To je nekaj predlogov za ve?jo varnost na na?ih cestah z ?eljo in v pri?akovanju manj mrtvih, manj po?kodovanih, manj dru?inskih tragedij, manj izdatkov za zdravljenje po?kodovanih, manj invalidov, manj odsotnosti z dela...
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
in sodnica ju bo po zasli?anju spustila na prostost
Povezava za deljenje
Deli na druge strani