Mraušk Mčk 3.524
Da se mal pohvalim kak?ne avte vozim…
Sicer se avtomobilov in ?ensk ne posoja, vendar mi je sino?i prijatelj za en krog zaupal svojega Espaca (model letnik 1991 - 96) . Ni? posebnega bi rekel kdo, ?e nebi zadeve poganjala elektrika
.
Kak?nega temeljitega preizkusa po ozkih in mo?no ovinkastih gozdnih cesticah okoli ?e?njice pri Kropi ni bilo mogo?e naredit ? vse sem prevozil v 1. prestavi, ker ve? kot 60 se tam ni dalo peljati. Zanimiva je ?ista ti?ina dokler ne spelje? in se ne oglasi podvozje. Speljava? lahko samo s pritiskom na stopalko za plin ? po?asi, ali pa z uporabo sklopke kot pri obi?ajnih avtih ? hitreje, kajti pri ni? obratih je navora malo. Za vzvratno vo?njo samo preklopi? stikalo na armaturi tik ob volanu. Precej?nja te?a svin?evih akumulatorjev se pozna v strmih klancih (tam okol ?e?nice so kar strmi), kamor mora? zato pripeljat z ustreznimi vrtljaji, pri nizkih ima trofazni 51kW motor manj navora .
Prijatelj trenutno dela na shuj?evalni ? avto pri homologaciji tudi tehtajo . Original prednji zici v Espacu tehtajo toliko, da jih te?ko dvigne?, zato jih menja s plasti?nimi ?koljkastimi. Naro?ene ima tudi nove najsodobnej?e litij-polimer akumulatorje, ki so bistveno zmogljivej?i in po kilogramih kar nekajkrat la?ji od sedanjih (cenovno naj bi tanovi "tehtali" 18 000 ojrotov
). Z novimi akumulatorji bi bil lahko njegov E-Espace ?e ?isto spodoben avto.
Lp M
The only aproved cure for too much fun is three much fun!
Mraušk Mčk 3.524
Sam letno prevozim 32 000km, se ne izogibam avtocest, porabim pa malo pod 50 ojrotov. ?e bi bila pri nas prometna infrastruktura normalno razvita, bi gotovo porabil ve?.
Primerjava s Heiderlandom:
Avstrija ima 1677 km avtocest (podatek wikipedia), vinjeta 75ojrotov na leto = 0.044 ojrota/km
Slowenija ima 377 km avtocest (31.12.2007), vinjeta 55ojrotov na leto = 0.145 ojrota/km
Iz tega sledi, da bomo imeli na son?ni strani Alp glede na kilometre ve? kot 3x dra?je avtoceste, kot so na sen?ni strani Alp
Lp M
Edit: izra?un napa?en, ne najdem podatka o pravi dol?ini avtocest pri nas. A ima kdo o tem kak?en podatek.
575 km je podatek z DARS-ove strani, ki vklju?uje tudi hitre ceste, obvoznice, navezave lokalnih cest...
The only aproved cure for too much fun is three much fun!
Mraušk Mčk 3.524
Mraušk Mčk 3.524
Mraušk Mčk 3.524
Mraušk Mčk 3.524
Poznam nekega serviserja, ki je poceni kupil zaribano ?estko, zamenjal ma?ino in se sedaj vozi z njo. Ko je spra?eval biv?ega lastnika, zakaj se je vozil z pri?gano lu?ko za olje, je ta odgovoril, da je pa? moral iti po otroke. Ampak, baje mu jih ni uspelo pripeljat domov.
Ne vem sicer kako je pri Mazdah, sodelavec je za fiat multiplo pri nas kupil rabljeno ma?ino za 500 ojrotov uvo?eno iz Italije. Bilo bi za preverit, ?e ni menjava motorja cenej?a kot generalna.
The only aproved cure for too much fun is three much fun!
Mraušk Mčk 3.524
215/45R17 87W / 215/45R17 87Q pi?e med drugim v rubriki "dovoljene pnevmatike" na Izjavi o ustreznosti in tehni?ni brezhibnosti za mojo dizlco.
The only aproved cure for too much fun is three much fun!
Mraušk Mčk 3.524
Res ?koda, da se nisem malo bolj poglobil v te stvari in ?e prej kaj poizkusil z razli?nimi tlaki. F1 so se res malo nenavadno obna?ale. ?e bi te stvari vedel takrat, ko sem jih ?e imel (na misel mi samemu tako ali tako ni pri?lo), bi poizkusil s tlakom vi?jim od predpisanega.
Kak?ne so ?e posledice vi?jega tlaka? Meni niti ni toliko za 2dcl manj?o porabo niti me zelo ne sekira obrabljenost robov, kak?en pa je upliv vi?jega tlaka na dober oprijem?
The only aproved cure for too much fun is three much fun!
Mraušk Mčk 3.524
Dogajalo se je pri vseh avtomobilih, tudi ko so bili ?e novi.
The only aproved cure for too much fun is three much fun!
Mraušk Mčk 3.524
V zadnih 20letih sem se "znebil" po en komplet gum v povpre?ju na malenkost ve? kot eno leto. Razen tistih, ki jih kot prva vgradnja dobi? na novem avtomobilu, so bile vse zgornji cenovni/kakovostni razred. In ?ment glej ga - razli?ni avti, razli?ne gume amak prav vse mi je mo?no pobiralo po robovih. A to pomeni, da proizvajalci avtomobilov ve?inoma la?ejo o priporo?ljivem tlaku v pnevmatikah ne vem. Priznam, da se nisem prav zelo poglobil v ta problem, pri mehankarjih in vulkanizerjih sem dobil edino ta nasvet: "Nogo dol z gasa".Saj si vse povedal bom pa dodal ?e to. Precej ?asa sem jih imel napolnjene na 2,6 spredaj in 2,4 zadaj pa mi je pobiralo robove. Zadnjih 10.000km pa sem se malo bolj pozanimal po raznoraznih forumih in ugotovil, da so ?e premalo napolnjene. Zato je ?lo spredaj 3,0 in zadaj 2,8 in robov ni ve? pobiralo ter se je za?el profil enakomerno obrabljati.

Lp M
The only aproved cure for too much fun is three much fun!
Mraušk Mčk 3.524
Moj mehankar sicer trdi, da 120 konjska brez filtra trdih delcev potegne bolje, kot 136 s filtrom. A je to dr?i na splo?no ali samo z zabasanim filtrom, ne vem.
The only aproved cure for too much fun is three much fun!
Mraušk Mčk 3.524
Baje se to dogaja samo takim, ki preve? ti??ijo, pa jim vakuum vle?e stene rezervoarja skupajali pa posode izgubijo obliko (se ubo?ijo) in gre zato manj notri. :ne vem:

Jebesh tud lu?ko! Je glih tako ziher kot BC. Sicer se ne spomnim to?no kaj sem po?el z avtom, ampak lu?ka se je pri?gala prej, kot bi ji to glede ne kazalec koli?ine goriva pristajalo. In potem je po nekje 10 ali 20 km ugasnila pa potem pri?gala ob normalno nizki koli?ini goriva.
Edino, na kar se ?lovek lahko zanese, je ob?utek. Jaz imam dobrega. Doma imam ?e ene tri ali ?tiri samo enkrat rabljene petlitrske kantice za gorivo
Lp M
The only aproved cure for too much fun is three much fun!
Mraušk Mčk 3.524
?estka ima to?no 64 literski rezervoar - preverjeno! Na enak na?in kot ti sem tudi jaz na za?etku enkrat ostal na cesti. Kadar je pozimi zelo mraz, pa recimo da nafto ravno na fri?no pripeljejo na ?rpalko ohlajeno na -15°, potem se le ta pri to?enju v avto tako svinjsko peni, da ima? v rezervoarju tudi 10 l pen, ko ro?ka prvi? izklopi. ?e posku?a? v tak?nih razmerah rezervoar zares napolnit do roba, mora? ra?unat na vsaj 10 minut ozebanjaRazp*** me je to, da sem pri totalno izpraznnjenem avtu lahko tankal samo 59 litrov in ne obljubljenih 64.


Lp M
The only aproved cure for too much fun is three much fun!
Mraušk Mčk 3.524
Problem je, ?e izrazito menja? re?im vo?nje - npr. da bi se nekaj ?asa umirjeno vozil po lokalnih cestah 80 km/h, potem pa ?el na avtocesto ti??at do konca. Ker ra?unalnik predvideva preostali domet na osnovi nekega prej?njega povpre?ja porabe, bo? napravil bistveno manj kilometrov, kot ti jih ra?unalnik obljublja na za?etku avtoceste. Da bi se ra?unalnik res zmotil se mi je zgodilo le enkrat, ko je trdil, da je ?upe ?e za 180 km, bil sem pa na suhem.
Ko zmanjka nafte pri moji macdi, je po tankanju potrebno ro?no na?rpat gorivo v lajtunge s ?rpalko, ki je v sklopu filtra za gorivo - od zgoraj pritisne? ene 10x - toliko da ?rpalka otrdi. Potem pa "verglanje".
Zgodilo se mi je, da se po tak?ni dogodiv??ini ni dalo peljat hitreje od 5 km/h in kar nekaj krogov po parkiri??u sem napravil, da bi prebudil mojo trnjul?ico. Preden sem poklical servis, sem avto vseeno ?e enkrat ugasnil in v?gal in potem je bilo vse OK. Sodelavec trdi, da nekateri avtomobili v primeru, da ni vse vredu, preidejo v t.i. service mode - ra?unalnik dovoli vo?njo le z nekaj km/h. Stvar se resetira tako, da ugasne? motor in ga ponovno v?ge?.
Lp M
The only aproved cure for too much fun is three much fun!
Mraušk Mčk 3.524
Ra?unalnik me je do sedaj zares nategnil samo enkrat, vsi ostali postanki s praznim rezervoarjem so bili izklju?no rezultat tega, da sem bil prepameten .
Se pa lahko pohvalim tudi s tem, da sem se s svojo dizlco ?e vpisal v klub ljubiteljev bencina . Pa tako pameten sem bil do tedaj okol tega, kako lahko nekdo na ?rpalki vzame v roke napa?no ro?ko
.
Lp M
The only aproved cure for too much fun is three much fun!
Mraušk Mčk 3.524
Vse je res, kar pravi?. Vsak pa? mora najti njemu lasten na?in. Sam sem dosedaj vedno tako letne kot zimske gume po dveh sezonah uporabe prodal na bolhi - pa? dobi? za 4 rabljene gume toliko ali malenkost ve? kot potem stane ena nova. Stvar pride malo dra?ja, kot ?e bi jih vozil tri sezone in potem vrgel stran, ima? pa zato bolj?e gume.
Izjema je bila goodyearova F 1, ker ?e bi tiste prodajal, bi bil to, zadostni vi?ini profila navkljub, nateg. Sem jih raje vrgel stran in imam ?isto vest.
Izgleda da se bom letos izneveril tradiciji, kajti potenca RE 050 A bo na mojem avtu sedaj tretjo sezono.
The only aproved cure for too much fun is three much fun!
Mraušk Mčk 3.524
To?no tako. Ko sem bil v enega od dilerjev najbolj prepri?an, da je ta pa res edini po?ten (Toyota center Tr?a?ka), sem bil potem toliko bolj presene?en, kako lepo me je hotel nategnit - prodajal je avto svojega sodelavca (kar je zamol?al), ki je bil po njegovih besedah kot nov, brez praske. No, polovica avta je bila res ?ist novapredvsem dilerju ni? verjet, ker 90% stvari ki jih pove so bu?e,

In ko sem popi... in ?el raje v nakup novega avtomobila, so me je ?e pri tem v avtohi?i Kr?i?nik poizkusili na suh nategnit . Skor bi jim ratal.
The only aproved cure for too much fun is three much fun!
Mraušk Mčk 3.524
Razmi?ljal sem o spu??anju gum v primeru, da kje obti?i? v snegu. Verjamem, da stvar deluje tako kot pravi Kaneda. Problem bi znal biti, ker s spu??anjem zraka spu??a? tudi vi?ino avtomobila. Opisane moje dogodiv??ine so spremljali zvoki ob?asnega ?krtanja dna avtomobila po tleh. Moja macda ima na pojlerju spredaj razpokano barvo na spodnjem robu ravno zaradi zimskih radosti .
Sej vem kaj boste rekli: Kup si terenca
Lp M
The only aproved cure for too much fun is three much fun!
Mraušk Mčk 3.524
Na pomlad sem ponavadi v precepu, ?imprej bi se rad znebil zimskih gum, po drugi strani pa pogosto vozim po gozdnih cestah v alpskih dolinah, kjer po malo bolj razko?nih zimah zasne?eni in poledeneli odseki vztrajajo kar dolgo. Ker mi na malenkost ?ir?e letne pnevmatike klasi?ne verige ne pa?ejo, nogavi?ke pa, bodo pri?le ?e prav.
A ne, da sem si izmislil dobro tola?bo
Kaneda, kak?en kompresor ima? ti? Namre?, sli?al sem, da se nekateri 12V kompresorji pregrejejo prej, preden kaj napihnejo.
Lp M
The only aproved cure for too much fun is three much fun!
Mraušk Mčk 3.524
Da se pamet lahko kupi so vedeli ?e Butalci in tudi meni je bilo jasno, da vedenje o tem, a se tekstilne verige obnesejo v realni situaciji, lahko preprosto kupim. Ker je bil firbec res mo?an, sem odkartal tisih 80 ojrotov. Vse za znanost!
Preizkus je potekal na ne prestrmi vendar v dol?ini 3km v celoti zasne?eni cesti do ko?e pod Slapom Rinka (Logarska dolina). Po sredini ceste so bile v do 15 cm globok sneg vrezane kolesnice predhodnikov po katerih bi lahko do obra?ali??a pri ko?i pripeljal tudi samo z zimskimi gumami (nekaterim je to uspelo, 90% pa je imelo verige). Stvar se ni iz?la samo z zimskimi gumami, ker sta gospod in gospa prvi zakonski par na Everestu pridrvela nasproti s kombijem s hitrostjo, ki je mo?no obetala bli?nje sre?anje tretje vrste, zato je moja macda prepla?eno odsko?ila v cel sneg.
Samo z zimskimi gumami (michelin pilot alpin) se ni dalo priti ve? nazaj v zvo?ene tirnice in tako so dobile »zimske nogavice« svojo prvo prilo?nost. Res je bil sneg tiste najbolj neugodne sorte ? mokast, ki se samo melje pod kolesi in ne daje nobene opore, vendar me je vseeno presenetilo to, da sem na novo opremljen uspel nazaj na sredo ceste ?ele v tretjem poizkusu. Tazaresne verige (imel sem jih v prtlj?niku kot back up) bi situacijo obvladale mnogo bolje. Tudi vzvratno parkiranje na cilju ni ?lo povsem gladko.
Tekstilne verige se v primerjavi s klasi?nimi res hitreje in enostavneje nataknejo, tudi nacentrirajo se same med vo?njo. Razlika v mokastem snegu med zimskimi gumami in tekstilom je minimalna v prid slednjega. Na ledu bi bila razlika mogo?e ve?ja, ampak to je samo ugibanje.
?e ena zanimivost. ?e je hitrost obuvanja nogavic ?asovno res nekje tam, kar obljubljajo proizvajalci, pa to nikakor ne velja za sezuvanje. Avto je bil obut parkiran ?ez no?, sezul sem ga ?ele naslednje jutro tik pred za?etkom kopne ceste. Za sezuvanje je bilo potrebno kar precej ?asa in tudi fizi?ne mo?i, kajti tekstil je po celi povr?ini narahlo primrznil na povr?ino gume (temperatura ? 7°C) ?eprav je bil sneg povsem suh. Kako trdno bi se nogavi?ke dr?ale gum v primeru, da bi jih po vo?nji v plundri pustil mokre na gumah ?ez no? zmrznit, lahko samo ugibam.
Nogavice: http://www.amzs.si/?podrocje=398
The only aproved cure for too much fun is three much fun!
Mraušk Mčk 3.524
Malo pozno opazil temo , pa vseeno.
Na moji macdi preizkusil tako F1 kot potenca RE 050 A.
F1 je krasna guma za v mokrem, po suhem vredu, na vro?em asfaltu je pa za en drek. Sicer je zanimiv ob?utek, kot da ima? bistveno ?ir?e gume, ker mora? volan kar naprej dr?at, sicer gre posvoje. Na smeti??u niso kon?ale zaradi tega, ker bi zmanjkalo profila, pa? pa so postale jaj?aste. Govorim o letniku 2004.
RE 050 A je bistveno udobnej?a - ni ti treba dr?at volana, ko z levo roko ?alta?, z desno pa dr?i? koleno gospodi?ne na sopotnikovem sede?u (?e bi bil frajer, bi imel avtomatika in bi imel potem kar dve roki frej). Enako dobra kot F1 je v mokrem in precej bolj?a v suhem. In zanimivo, sploh ?e ni postala jaj?asta.
Moja macda je bila leta 2002 originalno opremljena z nekimi Bridgestone touring gumami (pozabil oznako), ki so se sicer ceste zaendrek dr?ale, sem jih pa zato v nulo zradiral v pol leta :ne vem: .
Lp M
The only aproved cure for too much fun is three much fun!
Mraušk Mčk 3.524
?e stisnem avtomatsko odro?evanje prednje ?ipe s klimo, gre ventilator na skor najve?jo hitrost (1 ?rtica manj od najve?je mo?i). Pri tem se za trenutek ?ipa ?e bolj zarosi, ker o?itno najprej pobere vlago nekje v prezra?evalnem sistemu in jo prinese na ?ipo, potem pa je nekje v pol minute odrosena.V zimskih dneh mi tega ponavadi ni treba po?et - preden grem strgat led za?enem motor in usmerim zrak na ful na ?ipo brez vklopa klime. Res pa, da jaz v avtu, vsaj ve?inoma, ne po?nem kak?nih tak?nih packarij?e pa vklopim klimo avtomatsko,je pa ?e slab?,ob vklopu mi gre lestvica na 2 ?rtice,tko da skor ni? ne piha.

A je mo?no, da ima? kje kaj preve? vlage v prezra?evalnem sistemu, filtru...
Aja, v?asih, ?e v avto z dilcami prinesem kak?en manj?i kup snega, je odro?evanje precej dolgotrajnej?e
The only aproved cure for too much fun is three much fun!
Mraušk Mčk 3.524
"men so pa rekl, da ?e je megla moram pa obvezno tale gumbek stisnt" je bila izjava ene mojih biv?ih, ko sem ji poskusil razlo?it kako in zakaj se uporablja zadnja lu? za meglo.
Zdi se mi povsem utopi?no, da bi se povpre?nemu vozniku pri nas dalo razlo?it, da ?e ima pri?gane zadnje lu?i za meglo in vozi v koloni, da je potem precej ve?ja verjetnost, da se mu kdo zabije v rit, ker bo te?je opazil ?toplampe.
The only aproved cure for too much fun is three much fun!
Napisano
Labi, mogo?e pa zato, ker nekateri svoje avte nekako personaliziramo in imamo do njih prav ?ustven odnos
.
Po pribli?no ?estih letih lastni?tva suzukija swifta sem moral poslu?at od vsepovsot, naj ga vendarle ?e prodam, ker po 6 letih se avta ja ?e vsak naveli?a. Moj odgovor takrat: "Po 6 letih se naveli?a? ?enske, avto ti pa po tolik?nem ?asu k srcu priraste". In ko sem po 12 letih peljal swifta na zadnjo vo?njo (prodal prijatelju), sem v grlu ?util ornk cmok
Lp M
The only aproved cure for too much fun is three much fun!
Povezava za deljenje
Deli na druge strani