Ja sej , to je itak priporočljiv datum oz datum, od katerega dalje lahko v lepem sončnem vremenu pač voziš z letnimi gumami. Čim so na cestišču zimske razmere, moraš imeti zimsko opremo , bodisi na avtu ali v avtu Potem pa vsak presodi sam glede na to kje živi ipd..
Če se pa slučajno znajde z letnimi gumami na cesti kjer so v tistem momentu zimske razmere, je pa odgovoren vsak sam. izgovor, da je rok menjave 15. marec ne pije vode
Tako kot 15. november ne. Nekaj sezon nazaj so bile normalne razmere še globoko v december. Ampak pač neke datume je treba postavt.
Ko maš spredaj dvignjeno je tisto zadaj treba samo malce dvignit in je dovolj ena pocen hidravlična dvigalka težka dve kili. Men recimo od oka prihrani dve/tri minute na vsaki strani. Zato ker delam na peščenem dvorišču pa je treba pod glavno dvigalko še podlogo iz pleha devat, ker se drugače dvigalka na koleščkih vkoplje v tla.
Jaz najprej dvignem spredaj pol mam pa še eno tako pomožno dvigalko, da podprem in dvignem še zadnji konec in zamenjam obe kolesi na eni strani z enim dvigom. Včasih sem recimo Hyundaia dvigoval od zadaj, da sem na mostu dvignil cel zadnji in seveda spredaj za cel prednji konec.
Eni pa izgleda lažejo sami sebi in si pravijo "heroji". 😊😊 a še vedno brez... j**iki. 😉
Pa ker Alex zdaj to odgovarja? To ni isti Alex, ki je sebe kar trikrat poimenoval kot heroja v slabih dveh urah. Tisti, ki ne preklapljajo ogledal se nikoli niso izrekli za heroja, ampak so verjetno bolj preudarni in raje na varni strani, ker med herojskim in nepremišljenim dejanjem je navadno zelo tanka linija. Zdaj pa ta Alexov drugi jaz pravi, da njegov prvi jaz laže sam sebi in si pravi heroj in brezjajčnik. Ufff mind blowing oz. kot bi rekli Indijci mind blasting. 🤪
pred 5 urami je Alex napisal:
Res je. Skoraj vsi , ki smo ta ogledala "popravljali", smo to večinoma opravili v garanciji in nismo jokcali, ker smo pač mazda-heroji .V bistvu je res glavni problem ta, da pridejo smeti vmes in motorček, ki je malce prešvoh, ne more odpreti ali zapreti ogledala. Po preteče ni garanciji to rešujemo z šprejanjem.
Je pa zanimivo, da se to najve"krat zgodi po pra ju avta.
pred 6 urami je Alex napisal:
Nimam problemov s tem. Ogledala imajo funkcijo, da se preklapljajo.
Mi, heroji, to tudi vedno uporabljamo. 😊
So se vedno in se bodo vedno.
V bistvu sem šele pozneje ugotovil, da motorčki meni nikoli niti niso crknili. Le odprla se niso. Malo vsakokrat pošprejaš in je mir za pol leta. To, da pa sploh ne bi delali, pa se mi ni zgodilo.
pred 7 urami je Alex napisal:
E, tukaj pa se vidi, kdo ima jajca in kdo ne. Tisti, ki jih nimajo (teh je na forumu tudi nekaj) to funkcijo prejlapljanja elegantno izklopijo in se hvalijo, da oni pa nimajo problemov z motorčki. Sedaj je na tebi, med katere se boš štel ko dobiš avto-med heroje ali med mehkužce.😉
Ampak taki heroji hitro ratajo največje jokice k crkne ogledalo. Bodi takrat heroj pa se pohvali kako si dobr z jajci zjebu špegu, da se zdaj sploh ne odpre več. 😜
Elektronska pomagala niso vsemogocna... zato se na njih zanasat ni ravno najbolj pametno... sploh ce so zanic gume... To je bolj kot ne izhod v sili...
Tako kot sem napisal - da imaš dva para različnih gum montiranih gor, ki so povrh performančno zelo narazen moraš biti tako ali tako posebnež prve vrste ali pa povprečen američan. In takrat ti verjetno res nič ne pomaga.
Ampak kot sem razbral tukaj v debati takih ekstremnih posebnežev tukaj ni, da bi na izrabljenih gumah menjali le en par. Tako, da gre za dokaj majhne razlike v zmogljivosti novih napram starim. In v teh primerih ne vidim problema, če pa ESP ne zmore pol si pa itak zajebal v vsakem primeru.
Mazdo vozim ze vec kot 10 let in se nikoli nisem delal optike. No, lazem enkrat sem jo delal preventivno in sicer pred montazo novih pnevmatik pa se to sem jo delal po nepotrebnem, ker je vse stimalo. Vmes sem tudi menjal spodnje roke, lezaje itd. in nikoli ni bilo potrebno delati optike. Tudi pnevmatik mi ni nikoli neenakomerno pobiralo...
Letne- zimske menjam sam in nikoli ne peljem na centriranje. Na novo mi centrira samo takrat, ko kupim nove pnevmatike. Letno delam 20.000 km
Enako, na Mazdah v 20 letih ni bilo nikoli potrebe. Sem pa vseeno šel narest optiko na prejšnji, ko so mi roke obnavljal. Je rekel mojster, da pri Mazdah ni potrebe, ker je to pravilno narejeno, ampak sem vseeno za ziher naredil optiko in je bil rezultat v predpisanih mejah in niso nič opravljali.
Jebat ga nekoč so mi KIA Clarusu menjali amortizerje in ker sem bil še mlad pa neumen nisem vprašal a bi bilo treba optiko narest, mojstri me pa niso na to opozorili. Opazli sem kaka dva meseca kasnje, ko sem imel parkiran avto z dokonca odvitimi kolesi in je bila 2 leti stara guma že čist plešasta na notranjem robu. Pol pa gre tisti pregovor "koga je pičila kača se boji zvite vrvi".
Ampak je veliko lazje korigirati in resevati, ce ti odnese prednji del, kot pa ce ti odnese zadnji del ... Je pa res obcutek pri voznji slabsi, ce imas spredaj slabse gume ... ampak to ti daje se en argument, da vozis bolj previdno... sploh ce ves, da gume niso ravno najboljse ... Vsekakor je najbolje, ce imas na vseh stirih kolesih v redu gume ...
Ni čist tko, saj pri novejših avtih je itak obvezen ESP, ki je namenjen ravno temu, da ne pride do podkrmarjenja. Glavni problem je edino to, da dobre pnevmatike spredaj, dajejo voznik precej več poguma in to je glavni vzrok zakaj se prepričuje ljudi, da se da boljše pnevmatike zadaj. Isti problem, kot 4 kolesni pogon v snegu, ki ti omogoča hitrejše pospeševanje medtem, ko dvokolesni pogon hitro pove vozniku, da fejst drsi. Ker pri zaviranju pa te razlike v trekšnu ni več in tam hitreje preseneti voznika 4 kolesnega pogona kot dvo kolesnega.
Preveč smo zapeli za zgodbo, ki ima smisel le, ko je res velika razlika v oprijemu med novimi in starimi pnevamtikami. Ko so recimo nove na 7mm profila, stare pa na 3mm. Namreč navadno je to problem v ameriki od koder prihajajo taki nasveti. Tam res ljudje zelo malo rotirajo gume (ni namreč obveze zimske obutve) in se sprednji par navadno obrabi hitreje in je recimo na 1,5-2mm, medtem, ko je zadaj še 3mm pa verjetno take gume še stare krepko čez 5 let pa verjetno še ne pravilno obrabljene, ker se niso nikoli menjale itd.
Da ne govorim, da so ameri obsedeni s tem, da ne bodo menjali, če še ni potrebno in tako menjajo samo 2 gumi. In ja tu potem pride do te razlike, kjer je verjetno res bolje, da gredo obrabljene spredaj in voznika prej prisilijo v menjavo saj je avto slabo vodljiv in seveda prej pade globina profila na nivo, ko je potrebno menjat.
V glavnem, da se vrnem na prvi odstavek. Situacija: hitri ovinek, naenkrat stoječa voda na cesti. Itak smo prehitri za razmere.
- 7mm gume spredaj, 3mm zadaj: prve gume ne splavajo, ker je profila dovolj. Zadnje začnejo drseti, ESP se vključi, avto se postavlja v ovinek, če voznik le malo odregira, da usmeri volan v smer premikanja se ne bo zavrtel in verjetno tudi ne bo končal v jarku. ESP namreč zavira gume tako, da v levem ovinku zavre spredaj desno in ker ima guma še vedno stik (ne splava) bo opravil svojo vlogo.
- 3mm spredaj, 7mm zadaj: v enakih razmerah z isto hitrostjo: sprednje gume splavajo in jih ne moreš več usmerjat. Večino zavornega učinka bi moralo biti spredaj a ga ni, ker avto glisira. In ko glisira, gre samo naravnost s ceste dol. ESP ne more pomagat, ker stika sprednjih gum s podlago ni. Nič se ne da naredit, čeprav zadnje gume še vedno grabijo, ampak je navadno zavornega učinka zadaj le 20% kar je premalo, da bi bil efekt.
To je realnost, ampak še enkrat, voznik z boljšimi gumami spredaj si bo neveda upal več, ker ga avto ne bo opozarjal ves čas, dokler ne gre čez mejo, voznik s slabšimi spredaj pa bo vozil počasneje, saj ga bo avto ves čas opominjal, da gume spredaj slabo grabijo. To je vsa poanta, ki opravičuje tak že itak na pol idiotski način montiranja dobrih in slabih gum istočasno.
Ampak tako ali tako je edina prava rešitev imeti enako stare gume na avtu, približno enako obrabljene v okviru 1mm. Takrat je situacija najboljša in vse te zadeve opisane zgoraj odpadejo. Sam sem samo 1x v življenu kupil le par novih pnevmatik, ker mi je en kreten eno prerezel iz žlehtnobe. Pa še takrat so bile gume še s 5,5mm profila stare 2 leti, nove pa s slabimi 7mm. In ja nove so šle spredaj, ker razlika med oprijemom gum je bila neznatna in minimalna.
Slabe gume nobene. Dobre gume so pa še vedno dobre gume tudi takrat, ko je profila manj. Je pa pomembno, kako se bo avto obnašal v močnem dežju, ko bo spredaj manj profila ali pa zadaj.
In ker argument je res tako dober, da bi podprl teorijo dobrih gum zadaj?
Evo tu so moji argumenti zakaj je bolje imet spreda jb oljše gume.
1. zavorno razmerje spredaj gnanih avtov je 80:20 spredaj:zadaj. Če maš zadaj gnanega pa je nekje 60-70% spredaj in 30-40% zadaj. V vsakem primeru boš prej ustavil z dobrimi gumami montiranimi spredaj.
2. akvaplaning. Slabe gume spredaj bodo veliko prej povzročile akvaplaning. Prednje gume načeloma tudi najbolj odrivajo odvečno vodo in zadnje več ali manj vozijo po sledi, kjer so prednje že odstranile vodo.
3. Da ti odnese zadek pri predaj gnanem avtu mora biti dejansko res vožnja preko limita. S slabimi gumami spredaj boš bistveno prej letel s ceste, kot pa s slabimi zadaj. To ti naj razloži Janez, sajkvadrat seštevkov vektorjev sile pogona in centrifugalne sile, veliko hitreje preseže koren vektorja sile, ki preseže silo trenja, ko guma še grabi asfalt. Z zadnjim pogonom bi verjetno res bilo bolje, da map boljše zadaj.
... letim zdejle... bom pol kasneje napisal še kak argument.
Z zaključkom videa se ne strinjam... model pravi, da morajo biti jutra nad 10-11 stopinjah, da se gre v menjavo. Kje je to privlekel bohvedi, ampak problem ni jutro temveč vroč asfalt čez dan. Ko takole zavulkaniziraš zmisko pnevmatiko na vročem asfaltu boš naslednjo zimo se hudoval kako zimske nič ne primejo.
Zdejle že kar dost d3.3 litrske inline 6 dizlce testirajo in je recimo tale primerjalni posnetek kar zgovoren. Na papirju le 16KM razlike pa precej težji avto pa vseeno bistveno hitrejši. Se vidi, da prostornina motorja le ni hec.
Aja pa tale 6 cilindrska opeka je tud neverjetno varčna z dizlom, da se da vozit celo pod 5litrov/100km
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Evo @Jest s prikolico boš lahko driftal.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani