Ja sam bo pricetag tako visok, da bo verjetno nedosegljivo oziroma se nam bo neumno zdelo dat tolk denarja za Mazdo. Izgleda namreč, da se bodo šli še bolj butično proizvodnjo tako, da bo do verjetno cene hiter skočile na 50, 60kEUR in več.
To smo se že nekaj let nazaj pogovarjal, da bo EU zakonodaja praktično pregnala ogromno proizvajalecev iz EU tržišča. In kot kaže je to zdaj počasi že dejstvo. 😟
Pol pa pogledaš KIA in Hyundai pa ti ni nič jasn kako ponujata 15 oziroma 18 modelov. Je pa po drugi strani tud res, da Optime in i40 ni več v prodaji kot recimu pri Fordu kmalu ne bo več Mondeota. Ponudbe srednje velikih nepremium avtomobilov, ki niso SUV je ratala kritično majhna.
Enako, sigurno ne bom zarad tega SUV-a kupoval. Tako sem 1x že naredil saj, ko je Mazda umaknila 5-vratno različico 6-ke enostavno nisem imel več tiste potrebe po menjavi nekje po 6 letih. Tako sem jo vozil skoraj 2x dlje časa kot sem ponavadi menjal avte in sem jo menjal v dvanajstem letu lastništva.
Sicer ne vem kaj razmišljajo pri Mazdi, samo krčenje palete vozil slej kot prej privede do težav in preživetja. Mazdi bo na koncu ostala le še Mazda 3 v dveh različicah, pa CX-30 in CX-50 ter verjetno še CX-5 pa Miata. To je šest modelov od tega se dva razlikujeta samo v prtljažniku in je dejasnko samo 5 modelov.
V zadnjih 10 letih so ali še bodo torej umaknili:
- Mazdo 2
- Mazdo 6 limo
- Mazdo 6 Karavan
- Mazdo 6 HB
- Mazdo 5
- Mazdo BT
- Mazdo CX-7
- Mazdo CX-3
Se pravi so jih 8 umaknili in pridobili praktično samo 2 novi različici. Zelo zelo žalostno vse skupaj. 😒
Folk pali na SUV-e ker je to zdaj trend. Niti en ne razmišlja al to sploh rabi. To je avtoindustrija naredila zato, ker v povprečju lahko za SUV-a kasirajo 3000 EUR več kot za ekvivalentnega karavana pa čeprav so proizvodnji stroški enaki.
Mlade družne pa recimo ne najdejo več novega enoprostorca ne ustreznega karavana in iščejo med rabljenimi.
Večina električnih avtov sploh ne sme vleči prikolic. Predvsem zaradi pregrevanja baterij in elektromotorjev. Kot kaže bo verjetno trend v prihodnje, da imaš en štrapacni avto na elektriko za okol skakt, ko pa rabiš konkreten prevoz za na dopust, al pa kaj za sabo vlečt bo pa bil en tak luškan karavanski al pa limuzinski dizel, ki bo opravil resno delo.
Drugač so pa mali proizvajalci, tako imenovani butični iz teh okoljevarstvenih norm izvzeti. Se pravi bo Ferrari in Lambo ter Mac še vedno veselo Delali hude stroje. Ostali serijski proizvajalci pa pač ne in zato v EU kr pozabmo in na kolenih prosimo, da nam še 4-valjnikov ne poberejo... banda teroristična.
Obrati atmosferskih motorjev in turbinarjev se ne razlikujejo kaj dosti. ?e enkrat, turbina je le zato, da spravi v cilinder ve? zraka pod pritiskom. Zato lahko iz manj?e prostornine kljub temu "prediha" enako zraka in goriva kot prostorninsko ve?ji motor. Obrati pa pri tem ne igrajo nobene vloge.
?al je ekoteroristi?ni populizem ?isto napa?no zastavil zadevo, kar so seveda oblastniki veselo sprejeli z odprtimi rokami in nabili nove davke za stvari, ki ne igrajo nobene omembe vredne vloge.
Pozablja? na turbino, ki jo imajo vsi manj?i tako imenovani downsizani motorji. Turbino na eni strani poganjajo izpu?ni plini, ki zapustijo motor, druga stran turbine pa tla?i nov zrak v valje. S tem se dose?e ve?ja gostota me?anice zraka in goriva, ki opravi enako nalogo kot pri ve?jem motorju brez turbine, kjer posrka zraka notri natanko toliko kot ga uspe, ko bat ustvarja podtlak iz najvi?je to?ke v najni?jo.
To je namre? prednost recimo litrskega prislino plonjenega motorja, ki ustvari recimo 120KM proti dvoliterskemu "normalno dihajo?emu" z ravno tako 120KM. >Teorija pravi, da litrski motor je manj?i, na?eloma imajo bati manj hoda, so la?ji in zaradi tega se manj energije zgubi v kineti?ni energije iz prehoda gibanja bata iz ene v drugo smer. Ravno tako sam turbo izkori??a kineti?no energijo izstopnih plinov, ki se druga?e izgubijo brez efekta.
Torej kje je zdaj prihranek - na?eloma najve? pri enakomerni vo?nji brez pospe?evanj, saj takrat se recimo rabi bistveno manj mo?i za vzdr?evanje hitrost, tako da recimo pri 100km/h avto rabi le tam nekje 30KM. Tako, da tudi nekih izgub pri vrtenju turbine ni saj se le ohranja hitrost le te in seveda zaradi ni?je mase litrskega motorja in njegovih sestavnih delov je prihranek pri gorivu. Ne sicer astronomsko velik, je pa.
Pri pospe?evanjih pa tega prihranka ni, saj turbinec precej?nji del energije izgubi zato, da motor ustvari dovolj velik tlak in da mo?no zavrti turbino. Sicer vso to izgubo seveda nadoknadi na drugi strani, kjer mu ve?ja koli?ina zraka, ki ga stla?i turbina v valj, omogo?i tudi ve?jo koli?ino vbrizganega goriva, ki bo imelo dovolj zraka, da normalno izgori. Do tukaj vse prav, ampak ravno te izgube v realnoti so ve?je kot pri pospe?evanju atomsferca, saj se le ta pri izpu?nem tlaku ne trudi vrteti turbine in ti plini skoraj prosto zapustijo motor. Posledica vsega tega pa je, da turbinski motor pri pospe?evanjih ni ve? var?en in tukaj ga motor z ve?jo kubaturo celo prehiti pri sami var?nosti.
Ker sem malo prej omenil, da se pri enakomerni vo?nji brez pospe?evanj uporablja relativno malo mo?i motorja so pri motorjih z ve?jo kubaturo marsikateri proizvajalci uvedli deaktivacijo cilindrov. Sicer ne more? batov izklopit iz odmi?ne gredi, ampak se ?e vedno vrtijo, vendar pa lahko stalno odpre? sesalne ventile na teh batih in seveda ustavi? direktni vbrizg goriva. Ventile odpre?, da ne pride do izgub pri stiskanju zraka, tako da je lahko tak prihranek tudi do 10%. Je pa bolj smiselno uporabljat pri normalnih motorjih kot pa pri turbinsko gnanih saj zaradi nadtlaka, ki ga ustvari turbina, tudi tak motor ?e vedno do?ivlja dolo?eno izgubo, ko je v situaciji pomika bata navzgor saj se bori s kontra tlakom, ki ga ustvarja turbina. Je pa res, da ta tlak ni tako velik kot pr kompresijskem taktu delovanja motorja.
V glavnem, ?e gledamo na dolgi rok in da ve?ino ?asa vozimo umirjeno brez hudih pospe?evanj je zato poraba nekoliko ni?ja pri motorjih z manj?o kubaturo in turbino. ?e pa vozimo bolj ?portno in izkori??amo konje, ki so na volje pa se zgodba hitro obrne. Sicer ni glih najbolj?a primerjava ampak vseeno.
Mazda 6 s klasi?nim avtomatskim menjalnikom (TC) 2,5 litra 194KM in deaktivacijo valjev se poraba giblje nekje okoli 8,2 lita/100km. ?e bi obstajal ro?ni menjalnik ali pa bi Mazda uporabljala DSG menjalnik pa si upam trditi, da bi bila poraba nekej 7,5l/100km v povpre?ju
KIA Proceed z ro?nim ali DSG menjalnikom in 1,6 litra prostornine ter malenkostno ve? konjev (204KM) porabi kljub ni?ji masi avtomobila 8,5 litrov/100km.
?e je vse to res potem je poraba res sanjska. Nikakor pa ne bi nekaj naro?il predno se ne sproba. Upam, da bodo imeli kaj za stestirat pa da vidimo a je to to.
Filajo vmesne razrede, si dvigujejo image. Trg je tako velik, da ?e vedno lahko odgriznejo ?e kak kos poga?e ostalim proizvajalcem, ?e bo le vedno ve? ljudi reklo "pa saj so Korejci tudi fajn, pa ?e xyz razred/model imajo".
Sej ravno to je to - ?e kaj pri korejcih ne more? re?i je to, da nimajo avta v vseh segmentih - ok razen kabrio ali roadster, ki sta pa res minorna proizvoda.
Po drugi strani pa ravno sveta trojica (Audi, BMW, Mercedes) ravno tako ?irita paleto, ?isto v vse segmente in tam tudi, ?e kak avto ukinejo je ?e vedno drugih vrh glave. Se pravi se zavedajo, da je ?irina proizvodov klju? in da je vseeno bolje le delat na skupni platformi, gor lahko pa marsikaj razli?nega natakne? in kupci so sre?ni.
Samo ljudje 60k je stanovanje, res da nekje zraven Slivke ampak vseeno je....
Sej to ni point - kaj bo? ?ele rekel za kupce premijcev, kjer gredo cifre v 100kEUR in gor? Ampak ?e enkrat, to ni point, kdor ima in mu je nekaj v?e? pa? bo dal.
Sicer gre za Unfallwagen, ampak 35k za tako mlad tega ranga res ni veliko (nov ca. 70k EUR). Garancije ima ?e 4 leta in pol, vsaj tako je navedeno. ?e ni bila na mizi oz. je sestavljena iz dveh, izgleda super nakup za nekoga, ki i??e tak avto.
Pri mazdi ?al lahko samo sanjamo o 370 konjskem 4x4 bencinarju.
Uradna cena pri nas je 64kEUR ampak ?e pride? tja in stegne? jezik ga dobi? za manj kot 60kEUR.
Kr velik padec cene rabljenih, ampak to je normalno saj kupcev, ki bi dali za rabljen avto ve? kot 30kEUR je malo pa naj bo to za Audi, Mercedes, BMW al pa KIA.
Symon, sej ima? obe razli?ici i30 N (klasi?ni HB) in i30 N fastback tako, da lahko izbira?. Tudi pri motorju, ki je ali 250KM za bolj civilizirane ob?utke in 275KM z LSD in oja?itvami na zadnji premi. Hyundai ti da na razpolago oboje. KIA pa po isti poti sicer ne tako drasti?no s Proceedom GT ("le" 204KM) a zraven imajo ?e en zelo ?portni adut v Stingerju, kjer pa tudi posku?ajo zadovoliti vse segmente od 200KM dizla do 370KM 3.3litra V6 turbo bencinarja. Oba korejca ?irita paleto ostali jo pa reducirajo in kr?ijo - narobe svet.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
žal... vse ratuje en in isti šmorn v različnih oblekah.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani