No tako kot sem predvideval, nekej na pamet govoriš in morebitnim kupcem posreduješ napačne informacije. Na forum pridejo ljudje po informacije, da se lazje odločijo za nakup in pomoje je prav, da dobijo korektne podatke ne pa neka osebna ego mnenja.
Se strinjam. In 2,5 G140 je odličen motor, tako kot 2,5 G194. Opazna razlika glede na 2.0 Mazdine bencinske motorje.
Glede te konkretne CX-30 ... od takega avta samo stran, škoda časa za ogled, ker je lepo povzel že @kacnje ... poleg tega je zelo drag za svoj letnik, tudi če bi bil odlično ohranjen, pa garancija mu je potekla. Pri nakupu rabljenega bi dal prednost takemu, ki je vsaj še nekaj mesecev v Mazdini garanciji (takrat je bila 5 letna). Ker 20.000 ni malo denarja.
Kakor komu paše. Sam sem glede barv dokaj zadržan. Na belo, sivo ali črno pašejo praktično vse barve. Pisanih se hitro naveličam.
Kar se pa usnjenih materialov tiče, eno je pravo usnje, drugo skaj (imitacija usnja). Vsak od teh ima velik razpon kakovosti, pluse in minuse. To vidimo na naših "usnjenih" Mazdinih volanih. Predno ga čistimo ali mažemo s čimerkoli moramo vedeti, za kakšno vrsto materiala gre, ker lahko obojega hitro poškodujemo. Recimo alkoholna razkužila za roke, ki smo jih uporabljali v času Covida, so topila barvo Mazdinega volana. Podobno ga lahko topijo razne kreme, za roke ali mazanje naravnega usnja. Če se ze čiščenje (tako naravnega ali umetnega) uporabi blaga milnica, ki se jo na koncu obriše z vlažno krpo (navlažena v čisti vodi), je varno.
Od česa je odvisna lastna frekvenca avtomobilskega motorja?
MS Copilot:
Lastna frekvenca avtomobilskega motorja je odvisna od več dejavnikov, ki vplivajo na vibracije in nihanja motorja:
Materiali in konstrukcija – Različni materiali in zasnova motorja določajo njegovo togost in maso, kar vpliva na naravno frekvenco nihanja.
Geometrija motorja – Oblika in razporeditev sestavnih delov (blok motorja, glava cilindrov, ročična gred) vplivajo na način, kako vibracije potujejo skozi motor.
Vztrajnostna masa – Teža gibljivih delov, kot so bata, ojnice in ročična gred, vpliva na nihanje celotnega sistema.
Togost nosilcev – Motor je pritrjen na vozilo preko nosilcev, katerih elastične lastnosti določajo prenos vibracij na karoserijo.
Delovna hitrost – Pri različnih vrtljajih motorja se lahko pojavijo resonančni pojavi, kjer frekvenca motorja sovpada z naravno frekvenco, kar poveča vibracije.
Ali ima lahko stvar več lastnih frekvenc?
MS Copilot:
Da, stvar lahko ima več lastnih frekvenc! Vsak objekt ali sistem ima več načinov nihanja, od katerih ima vsak svojo lastno frekvenco. To je odvisno od oblike, mase, togosti in načina pritrditve ali podpore.
Primeri več lastnih frekvenc:
Glasbeni instrumenti – Strune na kitari ali violini imajo več resonančnih frekvenc, kar omogoča različne tone.
Zgradbe in mostovi – Strukture imajo več načinov nihanja (horizontalno, vertikalno, torzijsko), kar vpliva na odpornost proti potresom.
Mehanski sistemi – Avtomobilski motor ima različne lastne frekvence za posamezne komponente, kot so bati, ojnice in okvir motorja.
Elektronska vezja – Nihanja v električnih komponentah povzročajo več frekvenc, ki vplivajo na delovanje sistemov.
Če frekvenca prisiljenega nihanja sovpada z eno od lastnih frekvenc, lahko pride do resonance, kar lahko povzroči povečane vibracije ali celo poškodbe. To je razlog, zakaj se pri inženiringu in oblikovanju struktur upošteva več lastnih frekvenc, da se preprečijo neželeni učinki.
Tej zadevi sem posvetil veliko časa. Fora je v tem, da imas lahko taksen stil voznje in taksne dnevne relacije, da dejansko ne opaziš. Jaz pa se vsak dan 1h vozim 50-80 km/h za tovornjaki in to je obcutljivo obmocje. Npr. v mestu in na AC se ne opazi. Pri g140 pa se ne opazi pri nobeni hitrosti.
Ja, res se večinoma vozimo izven tega območja 50-80 km/h. Včeraj sem se trudil zaznati tresenje, ki ga imam naštudiranega na Mazdi 3 G122 MT (med 1500-1700 obrati), vendar nisem.
Hitrost po mojem ni važna, važni so obrati, pri katerih motor oz. stvari okrog njega začnejo tresti, ker pridejo v resonanco - frekvenca vžigov se ujame z lastno frekvenco motorja in pripetih stvari okrog njega. Če je tresenje (lastna frekvenca) pri 2 cilindrih pri 1600 obratih, bi potemtakem pri 4 cilindrih morala biti pri 800 obratih. Bom še testiral, ko bom vozil na primer med Ljubljano in Litijo. Kaj pa če so kaj spremenili-izboljšali (naša 6-ka je bila narejena sredi 2022).
Sicer pa, našemu vozniku CX-30 je G140 tudi zelo všeč, predvsem pa je navdušen nad AT, ki pravi da pride zelo prav v kombinaciji z radarskim tempomatom pri pogostih vožnjah v počasnih kolonah, ko se ustavlja, speljuje, ustavlja, ...
Tudi na G194 vsaj jaz še nisem občutil izklopa cilindrov. Nisem pa se koncentriral na ta pojav. In kako bi 2,5 G140 iztisnili več navora pri nižjih obratih kot 2,5 G194? Verjetno misliš na razliko, ki jo pobere AT (cca 20%) v primerjavi z MT?
Zakaj bolj uglajen? Jaz sem primerjal (presedel iz enega v drugega in obratno) G194 AT na Mazdi 6 in G140 AT na CX-30 in se je zdel občutek, kar se tiče motorja, identičen.
Trotl ziher motor, ima pa ta verzija izklop cilindrov (G122), kar zna bit v kombinaciji z avtomatikom kar moteče pri 70-90kmh ko dela preklope
Priporočam testno vožnjo
Sam sem pred meseci preklopil iz Mazde 3 G120 na Mazdo 3 G122, obe sicer z ročnim menjalnikom.
Pri mojem režimu vožnje kakšne opazno večje moči ali nižje porabe nisem zaznal (pri obeh cca 6.0 l/100 km). Sem pa kar nekaj tednov rabil, da sem se privadil novega motorja - ne vleče tako naravno (uporablja baterijo in izklop cilindrov). Pri cca 1500-1600 obratov včasih malenkost trese - takrat pritisnem malo več gasa, da preklopi na vse cilindre in blage vibracije izginejo (verjetno pri teh obratih v motorju ob samo 2 delujočih cilindrih pride do resonance).
Glede G122 AT sem od več ljudi slišal, da je nekoliko šibak motor.
Ali slučajno kdo pozna tale avto v oglasu - Mazda CX-30?
Za prodajalca vem, da precej Mazd proda, ker smo pred nekaj leti že iskali Mazde pri njem. In ja, okolica Celja in te zadeve ... ampak mogoče je tudi kakšna solidna zadeva tam.
Zoran-Zoki ... je v redu - eden boljših manjših prodajalcev. Poznava se že ene 33 let ... Dobro pozna avte - kupuje samo dobre.
Jaz sem imel zdaj na zadnje PS4 in sem mogoce malo razočaran, zelo mehke, komaj 3 sezone in so za preč...sicer dobra guma, mehka prvi dve sezoni super , zdaj tretja v dežju tko tko....zato me zanimajo mnenja za druge (v primerjavi z zimsko alpin 6 bistveno slabsa glede na denar, zimske miselinke so pa super in bodo naslednje zimske iste)
Popravljam (izgleda, da so PS5)
Mi gremo z letnimi M PS5 na M6 sedaj v četrto sezono in so še čisto OK - še za 1x toliko (cca 30.000 km). Je pa res 90% avtoceste.
mene zanima zakaj se tista rdeča bencinarka na proda
Tista?
Pri prvi mi je sumljivo, ker nič ne piše o lastništvu in o nekaramboliranosti, pa cena bi morala biti v primeru nekaramboliranosti cca. 10% nižja, sicer pa še vsaj 5% dodatno nižja.
Pri drugi je s ceno podobno. Poleg tega 2 tako močni a različni rdeči barvi (karoserija, sedeži) po mojem ne pašeta skupaj.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Povezava za deljenje
Deli na druge strani